Novinky
Kde tu budou nabíjet? Třeba takhle dneska v Hruškách? Diesel agregát a jedem jo 😄 😄 😄
IZS potřebuje techniku, která je schopná zasáhnout kdykoliv, v jakékoliv situaci, i při extrémech typu pododně, tornáda, vichřice, zemětřesení atd - a při těchto událostech většinou jaksi není kde nabíjet
BTW FVE Pánov u Hodonína už neexistuje....stejně dopadnou při jakémkoliv podobném živlu všechny další
IZS potřebuje techniku, která je schopná zasáhnout kdykoliv, v jakékoliv situaci, i při extrémech typu pododně, tornáda, vichřice, zemětřesení atd - a při těchto událostech většinou jaksi není kde nabíjet
BTW FVE Pánov u Hodonína už neexistuje....stejně dopadnou při jakémkoliv podobném živlu všechny další
Pozdě. VAG už tvrdě lobuje za zpřísnění norem, díky EV tak chce odrovnat konkurenci...
KretencizeK
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Tatra 815, Landrover a UAZ či Toyota Landcruiser old verze.....to jsou auta která by dneska IZS nejvíc potřbovala na moravě....popř. možná ještě Praga V3S a ruské URALy a Kamazy, to projede naprosto všude 😄
bohužel tyhle stroje právě IZS nemá
bohužel tyhle stroje právě IZS nemá
Tak já si nemůžu nerýpnout - když vidím ty barvy policie a řekněme že by to sloužilo u dálniční policie - představa jak policajt v autě za 1.5Mega stojí na plynu a ujíždí mu Fabia 1.2 HTP musí být úsměvná 😁
Mám přesně stejný názor. VAG + Merkel = drcení zkratomobility.
A na druhém konci swěta v Kalifornii už si nedobijí jak chtějí a potupně budou muset i nadále kupovat ICE. 😒] 😒] 😒]
A na druhém konci swěta v Kalifornii už si nedobijí jak chtějí a potupně budou muset i nadále kupovat ICE. 😒] 😒] 😒]
Měl bych super eko návrh. Každé auto IZS dostane kouli a bude tahat alespoň 100kW elektrocentrálu.
skor je usmevna predstava, zeby niekoho mali nahanat a ohrozovat ludi. pockaju si ho na vyjazde 😄
Omlouvám se předem za zkrácenou verzi, jednou se mi to nevložilo, tka musím psát znovu.
Nulu mají jen jako lokální emise. Celková uhlíková stopa se tvrdí od 14t, podle jiných odborníků údajně až 30t při životnosti plánované na 220tis. km.
Kdyz vezmu tuhle studii😒br />https😐/www.zemo.org.uk/…ons%20report.pdf
Zde je pro benzínový motor pri výrobě vypuštění cca 5.5t. Pro diesel to bude o trochu víc kvůli složitějším emisnim systémům, tak řekněme 6.5t jako hybrid
Zde je přepočet co2 ze spotřeby
https😐/ecoscore.be/en/inf👋ecoscore/co2
Takze při spotřebě 5l nafty máme za 220tis km jen z paliva cca 29t. Při spotřebě 6l benzinu to máme cca 31,5t
HEV se spotřebou 4.5l ma cca 23.5t a se spotřebou 4l ma cca 21t. Výrobně je HEV dle studie 6,5t.
Výsledek?
Diesel 5l: 35,5t
Benzin 6l: 37t
HEV 4.5l: 30t
HEV 4l: 27,5t
EV: 14-30t, podle toho jak se odborníci shodnou. Ve studi víše, to je 19t na 150tis km.
Nulu mají jen jako lokální emise. Celková uhlíková stopa se tvrdí od 14t, podle jiných odborníků údajně až 30t při životnosti plánované na 220tis. km.
Kdyz vezmu tuhle studii😒br />https😐/www.zemo.org.uk/…ons%20report.pdf
Zde je pro benzínový motor pri výrobě vypuštění cca 5.5t. Pro diesel to bude o trochu víc kvůli složitějším emisnim systémům, tak řekněme 6.5t jako hybrid
Zde je přepočet co2 ze spotřeby
https😐/ecoscore.be/en/inf👋ecoscore/co2
Takze při spotřebě 5l nafty máme za 220tis km jen z paliva cca 29t. Při spotřebě 6l benzinu to máme cca 31,5t
HEV se spotřebou 4.5l ma cca 23.5t a se spotřebou 4l ma cca 21t. Výrobně je HEV dle studie 6,5t.
Výsledek?
Diesel 5l: 35,5t
Benzin 6l: 37t
HEV 4.5l: 30t
HEV 4l: 27,5t
EV: 14-30t, podle toho jak se odborníci shodnou. Ve studi víše, to je 19t na 150tis km.
V otevřeném třístránkovém dopise, který obdržela šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová uvádí 171 odborníků sdružených v IASTEC, že výpočet kterým se kalkuluje právě uhlíková stopa elektrických vozidel je dle nich špatně počítán.
Vědci tak spočítali, že uhlíková stopa elektrických vozidel v jejich životním cyklu je až dvojnásobná. Jak uvedl pro německý list Bild Thomas Koch z Technologického institutu v Karlsruhe, který byl dříve vývojářem motorů v Daimleru: „Stojíme za Green Dealem, abychom snížili CO2. Apelujeme však na Evropskou komisi, aby uznala chybu ve výpočtu. Požehnání e-mobility je pouze poloviční, než se předpokládá, uhlíková stopa e-mobility je dvakrát tak velká, než se předpokládalo.“
Vědci tak spočítali, že například model Volkswagen ID.3 ve svém životním cyklu, který je odhadován na 15 let a 220 tisíc kilometrů podle správného výpočtu vytvoří 30 tun CO2 místo 14 tun, které byly uváděny špatným výpočtem.
Motiv ke špatnému vypočítávání emisí oxidu uhličitého by tak mohl být i úmyslem k vytvoření ekologicky atraktivnějších elektromobilů a jejich masivnímu rozšiřování.