Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Enyaq iV se představuje v barvách záchranných sborů

Ondřej Mára
Diskuze (16)

Enyaq slibuje dostatek prostoru, výkonu i vysoký dojezd. Díky jednoduší technice navíc nepotřebuje častou údržbu, čímž vzrůstá jeho efektivita.

Automobily značky Škoda jsou populární volbou bezpečnostních a záchranných složek v různých koutech světa, poslední dobou se však těší obzvlášť vysoké popularitě zejména ve Velké Británii, kde už majáky, polepy a další specifické vybavení nabízí pomalu celá modelová paleta značky.

Tamní policisté, hasiči i zdravotníci už mají k dispozici například modely Scala, Octavia, Superb, Kodiaq i Karoq. Například modely Octavia a Kodiaq přitom záchranáři mohou dostat i ve verzi RS, zatímco Superb jezdí i bez viditelného označení. Speciálně pro záchranáře se navíc na britské ostrovy vrátila i Škoda Octavia v provedení Scout.

Nyní však Škoda uvedla do své nabídky vozidel pro britské záchranné a bezpečnostní složky i svůj první moderní elektromobil, postavený na platformě MEB, kterým je SUV Enyaq iV. Automobilka si tak jednoduše pojistila, že dokáže pokrýt všechny požadavky složek ve Velké Británii.

Jako správný záchranářský vůz přitom může být Škoda Enyaq iV vybavena odpovídajícím příslušenstvím. Kromě speciálních polepů si mohou záchranné a bezpečnostní složky prostřednictvím služby „Skoda One Stop Shop“ objednat například majáky, sirénu nebo komunikační vybavení.

Video se připravuje ...

Automobilka je pak schopná integrovat ovládání těchto nových systémů do již existujícího infotainmentu, díky čemuž odpadá nutnost instalovat do vozu nové ovládací prvky, obvykle umístěné kdesi na palubní desce.

Novinka v nabídce je vždy osazena jedním elektromotorem na zadní nápravě, který nabízí nejvyšší výkon 150 kW a nejvyšší točivý moment 310 Nm. Vůz tak zrychlí z 0 na 100 km/h za 8,5 sekundy a jeho maximální rychlost je až 160 km/h. Baterie může mít kapacitu 62 kWh, nebo 82 kWh, přičemž ta větší nabídne dojezd až 535 km (dle WLTP) a nabíjení z 5 na 85 procent za 38 minut.

Zavazadelník se standardním objemem 585 litrů by měl nabízet dostatek prostoru pro uložení výbavy zásahových týmů. Po sklopení zadních opěradel vzniká zavazadelník s objemem až 1710 litrů, který by měl nabídnout dostatek prostoru i na vybavení určené k záchraně životů, včetně ventilátorů, kyslíkových lahví, atd.

Jako jednu z předností Kodiaqu ve službách záchranných a bezpečnostních složek pak automobilka uvádí obecně jednodušší techniku elektromobilů s méně pohyblivými komponenty. Vůz tedy nepotřebuje tak často údržbu, může strávit více času ve službě a tím vzrůstá jeho efektivita.

Ondřej Mára
Diskuze (16)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
28. 6. 2021 09:48
Re: Enyaq iV
:-) :-) :-) :yes: :yes:
Avatar - xxc
26. 6. 2021 10:24
Re: Ideál pro dálniční policii
skor je usmevna predstava, zeby niekoho mali nahanat a ohrozovat ludi. pockaju si ho na vyjazde :-)
Avatar - Mikesus
25. 6. 2021 20:17
Re: Elektro auta a ECO utopie
Omlouvám se předem za zkrácenou verzi, jednou se mi to nevložilo, tka musím psát znovu.
Nulu mají jen jako lokální emise. Celková uhlíková stopa se tvrdí od 14t, podle jiných odborníků údajně až 30t při životnosti plánované na 220tis. km.
Kdyz vezmu tuhle studii:
https://www.zemo.org.uk/…ons%20report.pdf
Zde je pro benzínový motor pri výrobě vypuštění cca 5.5t. Pro diesel to bude o trochu víc kvůli složitějším emisnim systémům, tak řekněme 6.5t jako hybrid
Zde je přepočet co2 ze spotřeby
https://ecoscore.be/en/info/ecoscore/co2
Takze při spotřebě 5l nafty máme za 220tis km jen z paliva cca 29t. Při spotřebě 6l benzinu to máme cca 31,5t
HEV se spotřebou 4.5l ma cca 23.5t a se spotřebou 4l ma cca 21t. Výrobně je HEV dle studie 6,5t.
Výsledek?
Diesel 5l: 35,5t
Benzin 6l: 37t
HEV 4.5l: 30t
HEV 4l: 27,5t
EV: 14-30t, podle toho jak se odborníci shodnou. Ve studi víše, to je 19t na 150tis km.
Avatar - twistedTSD
25. 6. 2021 19:09
Re: Elektro auta a ECO utopie
Ježkovy zraky.
Avatar - caliban
25. 6. 2021 16:50
Re: Enyaq iV
Měl bych super eko návrh. Každé auto IZS dostane kouli a bude tahat alespoň 100kW elektrocentrálu.