Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW 128ti – Prémiové GTI z Mnichova

Sportovně laděné BMW s pohonem předních kol? Před pár lety nesmysl, za který by se vám každý vysmál. Jenže časy se mění.
Zpět na článek
26. 6. 2021 23:21
27. 6. 2021 00:51
27. 6. 2021 01:18
27. 6. 2021 02:02
27. 6. 2021 02:04
27. 6. 2021 05:05
27. 6. 2021 06:02
27. 6. 2021 11:25
27. 6. 2021 11:44
27. 6. 2021 12:07
27. 6. 2021 17:36
27. 6. 2021 13:02
27. 6. 2021 13:21
27. 6. 2021 17:38
27. 6. 2021 17:40
27. 6. 2021 22:14
28. 6. 2021 15:03
27. 6. 2021 02:13
27. 6. 2021 09:18
27. 6. 2021 14:06
28. 6. 2021 21:39
27. 6. 2021 21:21
28. 6. 2021 11:29
27. 6. 2021 02:19
27. 6. 2021 08:33
27. 6. 2021 09:59
27. 6. 2021 10:35
27. 6. 2021 11:15
27. 6. 2021 13:02
27. 6. 2021 01:08
27. 6. 2021 02:02
27. 6. 2021 09:21
27. 6. 2021 21:50
28. 6. 2021 06:53
28. 6. 2021 08:21
27. 6. 2021 21:25
28. 6. 2021 06:53
27. 6. 2021 08:17
Avatar - Beefcake
26. 6. 2021 19:40
A zase ten zvuk z repro
Toto fakt nikdy nepochopim. A obzvlast u "sportovych" modelov. Doba imidzova a fejsbukova :'-(
Rozbalit vlákno
2
Avatar - pradeda777
26. 6. 2021 20:13
Re: A zase ten zvuk z repro
Jo kamaráde a bude hůř...... :-(
Avatar - iudex
27. 6. 2021 21:18
Re: A zase ten zvuk z repro
To je jednoduché: emisné a hlukové limity spravili zo štvorvalcov (nielen z nich, ale tam to je asi najvypuklejšie) zvukovo bezpohlavné motory s tichými výfukmi. Takže sa proste nedá inak, ako ten zvuk dofarbiť.
Aj keď v teste sa píše, že to dofarbenie je decentné. Ono dá sa to spraviť nevtieravo a akceptovateľne, ale aj lacno a neznesiteľne (ako má Proceed GT).
26. 6. 2021 20:54
Premiové ????
Pane redaktore co z tohoto vozu dělé vyjímečnost ???? Proč je Premiové ???? Stále dokola děláte z nácků nejlepší nadlidi
Rozbalit vlákno
6
26. 6. 2021 21:31
Re: Premiové ????
Kdo jsou podle vas nackove? Myslite znacku BMW? Dekuji za odpoved
27. 6. 2021 01:07
Re: Premiové ????
Na takové čecháčkovské ubohosti snad ani nemá cenu reagovat a pochybuji, že se nějaké smysluplné odpovědi dočkáš... :-(
27. 6. 2021 06:00
Re: Premiové ????
BMW stejně jako Lexus, Jaguar se počítají mezi prémiové automobilky. Jen bezduchý a omezený jedinec musí vyrazit do boje s praporem a náckovstvím.
Avatar - KANKUNEN
27. 6. 2021 07:03
Re: Premiové ????
Takových mamlasů je čím dál více, Ten skončí v číňanovi.
Avatar - Mikesus
27. 6. 2021 14:03
Re: Premiové ????
upřímně, vůbec ho nechápu. To je přesně jak píšeš. I ten lexus CT, což byl vlastně jen prius s jiným kabátem, se řadil do prémie.
Avatar - Mikesus
27. 6. 2021 14:02
Re: Premiové ????
Takže BMW není prémiové? nadstandardní materiály, nadstadardní technika... Dnes BMW už nebude dělat lidová vozítka.
Avatar - hugino
26. 6. 2021 21:42
BMW 128ti vs GTI Clubsport
Ak to chcel pán redaktor porovnávať tak nie s GTI ale Clubsport a tam už rozdiel v cene nie je až taký veľký.Tak tam by som išiel skôr do BMW 128ti.Ináč BMW 1 sa mi velmi páči a aj podľa testu je to výborné auto ale aj napriek tomu dostal len 4 hviezdičky čo je dosť divné.S prémiovej konkurencie je k dispozícii aj Mercedes A 250.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - iudex
27. 6. 2021 21:48
Re: BMW 128ti vs GTI Clubsport
Súhlas, GTI je o niečo nižšie, jednak výkonovo, jednak tým zameraním (viac univerzál). 128ti má bližšie ku Clubsportu, ako výlučným automatom, tak trošku ostrejším naladením. Ale zase Clubsport je zase o chlp ďalej ako 128ti (výkonovo a dynamicky). Proste 128ti je taký prienik oboch GTIčiek, kým VW si to rozdelil na dve (základné, univerzálne GTI a ostrejší Clubsport), bávo je all-in-one.
Osobne i napriek zdraženiu bavoráku by som ho uprednostnil nielen pred základným GTI, ale aj pred Clubsportom. Síce dynamicky by vyhral Clubsport, ale bávo vyhráva svojím prémiovým a hlavne špičkovo funkčným a ergonomickým interiérom. No a plus ten image prémie.
Avatar - lamal
28. 6. 2021 11:22
Re: BMW 128ti vs GTI Clubsport
Mne osobne nepride, ze ma o tolko lepsi interier aby s tym tvrdym podvozkom obhajil dost vysoku cenu.. keby mal v zaklade adaptivne tlmice, ktore z toho spravia aspon trochu komfortny kočiar tak by to asi bolo OK.
Znacik na kapote mozno nieco spravi, ale skor pre pozerov, pretoze tu na rozdiel od 3ky a 5ky (zadny nahon, R6 atd) nema viac nez lacnejsia konkurencia, ba ma toho este menej. Je dost vidno, ze tato zakladna platforma nie je uplne dobry matroš pre tento typ auta, vidno to na tom tvrdom podvozku.

Za cenu testovanej verzie mas 2x i30N (podla cien v clanku)
Avatar - iudex
28. 6. 2021 11:58
Re: BMW 128ti vs GTI Clubsport
Tak testovanú verziu nemôžeš brat do úvahy, treba pozerať normálne vybavenú. A práve 128ti je na pomery prémie vybavená prekvapivo slušne, veci, ktoré sa v iných bavorákoch draho priplácajú, sú tu sériovo, či už je to autoklíma, parkovacie senzory či tempomat (áno, ani v prémii to rozhodne nie je štandard, viď Audi S3), alebo dizajnové prkotiny typu čierny strop či pásy s M trikolórou (blbostičky, ale pomerne drahé) alebo lepšie gumy (sériovo Bridgestone, ale no cost option sú Micheliny Pilot Sport 4).
Nakonfiguroval som si 120i na úroveň podobnú 128ti a dostal som sa na 40t eur. No a 128ti ako podstatne výkonnejší hotheč to všetko má za 41700. Osobne by som nemal čo priplácať okrem vyhrievaných sedadiel, dokonca ani farbu by som možno nepriplácal, lebo najlepšie vyzerá v tej promo bielej.
Avatar - lamal
28. 6. 2021 13:30
Re: BMW 128ti vs GTI Clubsport
Pre niekoho kto chce vyslovene BMW a pocita s tym, ze premia je drahsia je to asi OK. Inac pohladom konzumenta co za svoje peniaze dostane HH je to uz horsie. Uvidime ako sa bude predavat, mozno to zafunguje... co sa tyka HH s prednym nahonom lepsie meno tu ma paradoxne mainstream, GTI je pojem a v 8G je aj dost vydareny, TypeR je tiez posvatny pre ´´japoncikov´´, Megane RS nema spatne meno a N divizia si ziskala obrovsky uspech v kratkom case. Za chvilu tu bude aj Corolla GR a myslim aj Fordaci maju svojich fans, akurat nejak zdechol pes a Focusy nejdu... Zafunguje tu znak BMW ? Som celkom zvedavy.
Avatar - iudex
28. 6. 2021 13:38
Re: BMW 128ti vs GTI Clubsport
Z môjho pohľadu je to buď i30N ako najdostupnejší mainstreamový hotheč, ako píšeš meno si už spravil a je to kompletné a plne vybavené auto (280k, samosvor, veľké brzdy atp.), alebo tá prémia v podobe BMW.
Lebo ten stred medzi tým (GTI, FST, CtR) má rôzne kompromisy. Golf GTI, resp. Clubsport vyžaduje veľa príplatkov (veci, ktoré už i30N má sériovo) a cenovo sa aj tak dostane k tomu bavoráku, pritom je tu handicap v podobe interiéru, čo je dosť silný protiargument. Megane RS tiež brutálne zdražil a keď mám ešte v živej pamäti jeho ceny pri uvedení, tak by som aktuálne prestrelené ceny nedal nikdy. Pre Leon platí to isté, z najlacnejšieho hotheču na trhu sa pod vymyslenou značkou Cupra stal jeden z najdrahších. Focus ST je nedostupný u nás už dlhodobo. Fakticky zostáva len ten CtR, tam je ale problém jeho exteriér (pre mňa no-go).
Takže buď by som išiel po value for money a tam je i30N bez konkurencie, alebo v prípade, ak cena nie je prvoradá, tak by mal 128ti celkom vysoké šance.
Avatar - lamal
28. 6. 2021 13:46
Re: BMW 128ti vs GTI Clubsport
TypeR bude new o chvilu (pevne verim, ze to bude naloz) a GR by mohla byt tiez chuťovka, celkom sa divim ze sa ti paci tato jednička. Mne ten MPV ladvinovy kukuč evokuje take anti-bmw, ale je to subjektivne. Po tom plosnom podrazeni sa to vyrazne zamiesalo to je fakt, bude to dost o sympatiach k tomu ci onemu... dizajn, ergo atd. pripadne cena - ktovie co vsetko sa podari zjednať u dealera, Renault je myslim pruzny celkom.
Avatar - iudex
28. 6. 2021 14:27
Re: BMW 128ti vs GTI Clubsport
No z dizajnu 1er nie som nadšený, opakovane píšem, že tie predné svetlá a hlavne maska sú priveľké a zaslúžili by si facelift. Ale v správnej farebnej kombinácii sa to dá a najmä naživo to nie je také barchraté, ako to pôsobí na fotkách. Ale inak by to bolo najmä o cene, dostať v BMW 20% zľavu, je to úplne iný pohľad ako za cenníkovú.
Inak do nového (a posledného) CtR vkladám celkom veľké nádeje, verím, že to bude opäť jazdne špička a tentokrát aj s prijateľným dizajnom.
Avatar - lamal
28. 6. 2021 14:32
Re: BMW 128ti vs GTI Clubsport
Hej uvidime co to TypeR bude zač, 2.0Vtec s manualom prida do partie trochu nostalgie. Sedan bude mozno celkom husty aj dizajnovo.
Avatar - pradeda777
28. 6. 2021 13:51
Re: BMW 128ti vs GTI Clubsport
...ale no tož...myslím, že to je M128ti a ve skutečnosti žádný Asiat nehrozí.... ;-)
Avatar - miromen
28. 6. 2021 14:42
Re: BMW 128ti vs GTI Clubsport
Je to nějaky ten patek co jsem u anglanu na foru četl postřehy k 128ti a v podstatě měli dvě věci, ktere se jim nazamlovali. A to horši kultivovanost podvozku a hlavně dost špatne zakladni předni sedačky na kterych se udajně sedi misto, alespoň nějakeho zapadnuti. A stěžovali si, že u nich v nabidce nejsou připlatkove sesle, zřejmě ty ktere jsou zde v testu. V obou směrech se jim vyrazněji vic zamlouvalo klasicke GTI. Jo a samozřejmě nazapoměli zminit, že by to chtělo manual což jsem jen pomyslně přikyvl.
Jinak jestli je 128ti nějak vice nekultivovane tak i30N Performance bude zřejmě na tom ještě vyrazněji huř a k tomu dost hlučne. Pro mě bez vyzkoušeni nekoupitelny a moc šanci mu nedavam.
Už od začatku co se začalo N Performance prodavat jsem čekal na nějakou recku čistě N tedy bez Performance, pravě kvuli kultivovanosti. Nevim jak tomu typkovy věřit, ale jestli je to i na 18" tak jak řika...a co se interieru tyče tak s nim naprosty souhlas. Ja si nepotrpim na nějake hogo fogo, ale tohle co znam z běžnych i30 je opravdu dost špatenka na urovni spiš lowendu.

https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - white label
28. 6. 2021 16:27
Re: BMW 128ti vs GTI Clubsport
Ne každému bude absence manuálu vadit (to se týká i GTI CS), problém je spíš v tom, že je ten automat (ve 128ti) znatelně horší, než dsg v GTI.
Avatar - miromen
28. 6. 2021 17:39
Re: BMW 128ti vs GTI Clubsport
Ja nejsem sice automatovy takže zkušenost prakticky nulova, ale na DSG pravě v GTI se taky zrovna chvala nepěje. Prej dobre tak někde na dělani času na okruhu apod, ale v reallnem životě k nasrani a zde prej od dřivějška žadna změna. Něco o špatně přednastavenych režimech a svehlavem manualnim modu. Takže, když na jednom foru hledali řešeni tak prej teměř všude řeši flash jak je DSG štve.
Ale jak pišu ja jsem v tom nepolibeny a vim prd co přesněji si pod tim představit a jak to s tim v realu je.
Avatar - white label
28. 6. 2021 20:12
Re: BMW 128ti vs GTI Clubsport
"Prej..."
To mluví za vše, kdybych se měl řídit podle keců teoretiků na fórech, tak si nekoupím nikdy nic.
Zajímají mě především vlastní dojmy.
Avatar - miromen
28. 6. 2021 20:57
Re: BMW 128ti vs GTI Clubsport
Ale jasně ja to zmiňuji proto, že se o tom byla řeč na foreh o HH a nebylo to od jednotlivce. Ale mi je to celkem fuk, protože ja raději budu startovat auto klikou, ale hlavně ať je tam manualni převodovka. A ty ja dokažu posoudit a vim, že i u nich byva značny rozdil.
28. 6. 2021 12:27
Re: BMW 128ti vs GTI Clubsport
S GTI to srovnávat lze, to má sice slabší motor, ale celkovou dynamikou na zakroucené silnici si s 128 ti bez problémů poradí a je pak na každém, zda dá čtvrt mega za znáček na kapotě. CS je pak dynamikou o level výš.
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - iudex
28. 6. 2021 12:35
Re: BMW 128ti vs GTI Clubsport
Ako som písal vyššie, 128ti je v podstate medzi bežným GTI (+20k) a Clubsportom (-35k), takže teoreticky aj prakticky sa dá porovnávať s obomi. Vo väčšine testov a porovnávačiek vyhráva nad základným GTI a prehráva s Clubsportom.
Ale inak to nie je len o znaku na kapote (aj keď aj to je silný argument pre mnohých), ale aj o funkčnom ovládaní, kvalite materiálov a špičkovej ergonómii. 1er išlo interiérom medzigenenračne značne hore, naopak Golf išiel dolu. Výhrady k jeho interiéru, ovládaniu a infotainmentu asi netreba rozvádzať, je to už notorieta. Tam drvivo vyhráva bavorák.
Avatar - miromen
28. 6. 2021 15:10
Re: BMW 128ti vs GTI Clubsport
No, když už řešiš detaily jako 20 koniku tak je taky potřeba zminit, že Golf je třidně nejmenši a bude patřit i k těm lehčim. Takže dynamicky bych řekl, že GTI bude mit podstatně bliže ke 128ti než k CS.
Každopadně řešit nějaky čas na okruhu...nic co by mě nějak ovlivnilo při realnem vyběru. A ovladani je určitě otazne a určitě by si to chtělo vyzkoušet. Pokud by se na to dalo zvyknout tak pořad lepši než, když tě bude štvat samotna jizda.
Avatar - iudex
28. 6. 2021 15:59
Re: BMW 128ti vs GTI Clubsport
Ja dynamicky GTI nespochybňujem, len som uviedol, že parametrami je 128ti medzi základným GTI a Clubsportom. Rozdiely jedným ani druhým smerom ale nebudú veľké, furt sú to predokolky s dvojlitrovými štvorvalcami do 300k a stovkou okolo 6s a skôr než exaktné časy na okruhu budú pri výbere hrať rolu iné faktory.
U mňa ale Golf nemá moc šancí s poukazom na ten interiér a ovládanie, po takmer dokonalej ergonómii predošlého Golfu by sa mi zvykalo len veľmi ťažko (a vlastne si za oveľa väčšie peniaze ani nechcem zvykať na horšie).
Avatar - white label
28. 6. 2021 16:29
Re: BMW 128ti vs GTI Clubsport
Ovládání (IT) v G8 je naprd a navíc je nespolehlivé, což je možná ještě horší.
Avatar - miromen
28. 6. 2021 17:56
Re: BMW 128ti vs GTI Clubsport
No ja tohle docela sleduji jak se s tim uživatele perou a je to hodně individualni. Od totalnich odpurcu až po ty co si tu modernu vyloženě pochvaluji. Jako vim, že je to hodně o SW a dokonce i HW problemech, ale v tomhle směru jak se zda se toho dost a zasadně změnilo k lepšimu. V některych připadech jsou uživatele i dost konkretni a poukazuji na věci, ktere se naopak zlepšili a pak to co rozhodně nemělo projit.
Ja jsem se snažil dostat k nějake zapujčce tak abych si udělal obrazek a snad se podařilo. Jako ochota docela mizerna, ale jeden prodejce mi přislibil nejen na nějakou běžnou projižďku pujčit golfa, i když GTI to prej určitě nebude. Tak uvidime.
A v takovem hyundai jsem s nějakou i30N taky nepochodil. Jeden prodejce, ktery se vic rozpovidal, řikal že neni a po špatnych zkušenostech prej ani zřejmě nebude.
Nějak mi přijde, že v tehle době to šlo s prodejci docela z kopce nebo prostě asi musi vic šetřit. Což je pro mě jako potencionalniho zakaznika samozřejmě špatně.
26. 6. 2021 23:21
Vaha
Jako vazne ma hatchback nizsi stredni tridy pohotovostni hmotnost 1520 kg? To je ulet...
Rozbalit vlákno
29
Avatar - white label
27. 6. 2021 00:51
Re: Vaha
Si trochu zaspal dobu...
27. 6. 2021 01:18
Re: Vaha
Praveze, dobu zaspalo bmw a ty. Kompakty s 1600 kg tu boli pred 10 rokmi. Teraz bezne vazia cca 1300.
Avatar - white label
27. 6. 2021 02:02
Re: Vaha
Tak aspoň, že tušíš, jak dlouho dobu si zaspal. S tím "teraz bezně" si ovšem hodně mimo.
V dnešní době, kdy "těžší" auta mají mírnější emisní limity se bude někdo draze honit za nižší hmotností? Všechna auta jdou aktuálně s hmotností nahoru, včetně 911ky, která ještě při minulém přechodu (z 997 na 991) kila shazovala, teď naopak mezigeneračně přibrala (z 991 na 992) 75 kg!
Avatar - white label
27. 6. 2021 02:04
Re: Vaha
Který dnešní fwd hh se srovnatelným výkonem a automatem váží běžně 1300 kg?
27. 6. 2021 05:05
Re: Vaha
Nejbliž je polo gti jinak srovnatelná konkurence váží stejně.
27. 6. 2021 06:02
Re: Vaha
Polo je o třídu níže. Nevadí?
27. 6. 2021 11:25
Re: Vaha
však píše: srovnatelná konkurence váží stejně...
Avatar - white label
27. 6. 2021 11:44
Re: Vaha
Ano, Polo GTI je o třídu níž, má "jen" 200 PS a žádný samosvor.
27. 6. 2021 12:07
Re: Vaha
1300kg s 2.0tsi podladene verze a jen 200 koní ale nepojede o moc hůře.Samosvor je třeba až když jedeš kotel a v zatáčkách
Avatar - white label
27. 6. 2021 17:36
Re: Vaha
Polo GTI - 1.355kg (s dsg), a to neuvádí jestli jde o DIN, nebo EU, viz Ham.
Avatar - twistedTSD
27. 6. 2021 13:02
Re: Vaha
308 GTI vážila pod 1300 kg, pochopitelně ale s manuálem.
Avatar - speedfred
27. 6. 2021 13:21
Re: Vaha
Nejako sa mi zdá že v TP 205GTi bola váha 860kg.
Avatar - white label
27. 6. 2021 17:38
Re: Vaha
Ale dřív se to taky uvádělo podle jiných norem.
Avatar - white label
27. 6. 2021 17:40
Re: Vaha
Podle které normy? DIN, EU?
Avatar - twistedTSD
27. 6. 2021 22:14
Re: Vaha
Nevím. Peugeot uváděl 1205 kg, jinde se píše 1280 kg, takže ta druhá musí být s řidičem.
Avatar - miromen
28. 6. 2021 15:03
Re: Vaha
Dle normy od Peugeotu. Co si pamatuji tak 308GTI s euro 75kg važi někde mezi 1350-1400kg.
Avatar - white label
27. 6. 2021 02:13
Re: Vaha
Nefunguje editace, tak to musím rozepsat.
Srovnatelný Golf 8 GTI CS má hmotnost 1461 kg, což má do těch tvých cca 1300 kg poněkud daleko.
27. 6. 2021 09:18
Re: Vaha
Docela by mě zajímalo, kde Golf GTI i Cupra 300 nabrali těch 150kg proti mému Leonu 1.8 TSI.

Uznávám, že 300k varianty mají posílené chlazení (olejové chladiče v rozích), větší turbo, větší brzdy a kola, DSG a VAQ diferenciál a asi tlustější stabilizátory a pružiny, ale přesto mi není moc jasné, kde přesně to nabrali, když zbytek je +- to samé (mám DCC a progresivní řízení). A to má 1.8 TSI litinový blok…

Osobně jsem zvědavý, jak se projeví větší neodpružené hmoty po výměně brzd za větší 340/310 z cupry. Současné 312/272 (zadní nechlazené!!!) mi naprosto nestačí. Kvůli snížení váhy i dalším výhodám ale uvažuju přední plovoucí z Golfu Clubsport.
Avatar - Mikesus
27. 6. 2021 14:06
Re: Vaha
když se někdo neřídí základními pravidly, jako např. "kam nevidím, nejedu", "myslím za ostatní" nebo "jedu tak rychle, abych stihl zastavit nebo vyhnout se", pak mu nebudou stačit ani keramické superbrzdy.
28. 6. 2021 21:39
Re: Vaha
Právě že když se řídíš těmito pravidly, tak dobré brzdy jsou sakra potřeba. ;-)
Avatar - iudex
27. 6. 2021 21:21
Re: Vaha
Odpovedal si si sám. Všetko je silnejšie a robustnejšie, tu kilo na náprave, kilo na tlmičoch a pružinách, tam kilo na brzdách. Viac základnej výbavy, plus automat (Cupra vždy, Golf vo verziách GTI CS a R).
Avatar - lamal
28. 6. 2021 11:29
Re: Vaha
Casto byvaju aj rozne typy vyztuh, top verzie mavaju dovystuzenu karoseriu a tazsi vyfukovy system okrem toho co si spominal.
Avatar - white label
27. 6. 2021 02:19
Re: Vaha
Výrazně slabší A250 (fwd) 1455kg.
Avatar - miromen
27. 6. 2021 08:33
Re: Vaha
BMW jednoduše řečeno šlo cestou, kdy zachovalo velmi dobre odhlučněni i u HH což se samozřejmě projevilo na vyšši vaze. A nevim o žadnem HH v kompaktni třidě, ktery by važil 1300kg. Pokud se nepletu tak realně maji nejbiž k teto hmotnosti Civic Type-R a Megane RS Trophy-R, ale je to samozřejmě na ukor hlučnosti, kdy se u těchto knk modelu, krom jineho snižovala hmotnost i "odparanim" odhlučňovacich materialu. Z tohodle pohledu je na tom nejhuř zřejmě I30N Performance, ktery je značně nekultivovany a přitom patři k těm nejtěžšim HH. Takže zatimco tenhle bavor ti nebude rvat uši při delšich přesunech či jizdě po dalnici tak naopak Type-R, RS Trophy či I30 N budou vyloženě otravni.
A taky je u něj bohužel i povinny automat, ktery hmotnost navyšuje.
Avatar - Ham.
27. 6. 2021 09:59
Re: Vaha
Ne, dobu zaspal někdo úplně jiný, srovnatelné HH s automatem, přeplňovaným čtyřválcem a samosvorem váží (skutečná EU hmotnost na váze):
FoFo ST 1603 kg
https://zeperfs.com/…uel9035-9087.htm
i30N 1569 kg
https://zeperfs.com/…uel8923-9087.htm
MRS 1564 kg
https://zeperfs.com/…uel9087-7000.htm
GTI CS 1530 kg
https://zeperfs.com/…uel9087-8978.htm
To má k 1300kg setsakra daleko a 128ti s 1585kg zapadá do dané třídy.
Avatar - speedfred
27. 6. 2021 10:35
Re: Vaha
Giu QV 1680kg, 2/3 v nádrži a pár vecí v kufry.
Avatar - Ham.
27. 6. 2021 11:15
Re: Vaha
Předpokládám s manuálem? S automatem a řidičem by EU hmotnost byla 1800 kg a to je Giu QV ve střední třídě nejlehčí auto. HH v kompaktní třídě s 1300 kg je fata morgána.
27. 6. 2021 01:08
Re: Vaha
Přesně tak, taky mě to zarazilo, když jde o předokolku. Navíc absence manuální převodovky je u hot-hatche nižší střední třídy zcela neomluvitelná a cena je navíc evidentně přestřelená a vnější design přitom opravdu není žádná sláva... :-( :no: Hyundai i30N tuto předraženou baworskou podivnost z pohledu normálního zákazníka, toužícího po pravém hot-hatchi (super zážitek ze sportovního svezení + každodenní bezproblémová použitelnost + přijatelná cena) sfoukne jako svíčku! :-)
Avatar - twistedTSD
27. 6. 2021 02:02
Prostě BMW
Ten povinný HDM je bizár. Po ostatních stránkách určitě výborné auto, ale cena za tu v podstatě mainstreamovou techniku neoslnivá.
Rozbalit vlákno
8
27. 6. 2021 09:21
Re: Prostě BMW
Cena je masakr za předokolku s foukaným čtyřhrnkem. Kdybych měl porovnávat čistě podle ceny, tak stačí připlatit oproti testovanému kusu 75 tisíc a je za to Mustang s Magneride a vlastně prémiovou technikou, kterou se dřív chlubívalo BMW :D
Avatar - iudex
27. 6. 2021 21:50
Re: Prostě BMW
Masaker? Videl si, ako zdražil Megane RS? U nás základ (t.j. bez samosvoru) vyše 36t a Trophy vyše 40t eur. Ešte raz, vyše 40t eur za mainstreamový hotheč so štvorvalcovou 1,8čkou. Ešte stále sa Ti 41t za bavorák javí ako prestrelená cena?
28. 6. 2021 06:53
Re: Prostě BMW
BMW 128 Ti je jen vykradený sklad BMW, není tam, až na samosvor, nic zásadně jiného oproti běžným modelům. Mégane RS je od základu jiné auto než obyčejný Mégane (včetně širší karoserie).

Celkově se příšerně zdražuje:
Cupra 300 je o 345 tisíc dražší než před 4 lety a v mojí konfiguraci by byla za 1.2 milionu
Golf R aby trochu vypadal stojí 1.6 milionu

Pro mě to už není, nehodlám platit 1.5 milionu za totálně ojebanou předokolkovou techniku, kde není nic nového oproti předchozí generaci, navíc vše s povinným příšerným DSG, když můžu mít pod 1.5 milionu atmosférickou V8, manuál a RWD.

Dokud byla dobře vybavená Cupra 300 ceníkově za 880 (po slevách 680), dávalo mi to smysl. Ale za 1.2??? Předokolka s tragickým DSG? To samé Golf R - ceníkovka slušně vybavený - milion. To smysl dávalo. 1.5 milionu smysl nedává. Aspoň pro mě.
Avatar - iudex
28. 6. 2021 08:21
Re: Prostě BMW
Zdražuje sa brutálne a najviac to cítia výkonné autá (lebo pokuty za výkon= za emisie), takže hotheče, čo pár rokov dozadu stáli 28t, dnes stoja o 5 až 10t viac.
Problém je, že ak si aj človek povie, že mu to za to nestojí a kúpi si väčšie auto, tak proste aj tie zdraželi. Passat R začína na 56t a furt je to len "ussrraný štvorvalec" (copyright pradeda). Proste dobre už bolo.
Avatar - iudex
27. 6. 2021 21:25
Re: Prostě BMW
K cene: nie všade je to také, ako v ČR. Keď prišla 128ti k nám, cena bola nižšia, ako cena GTI CS. Až po nejakom čase sa v BMW zbadali a cenu skokovo zvýšili. Ale na viacerých trhoch v zahraničí (Británia, tuším Holandsko, Dánsko a pár ďalších krajín) stále stojí bavorák menej, ako konkurencia (GTI CS, Megane RS).
Takže zober si to takto: máš dva hotheče s podobnou (mainstreamovou technikou) za podobnú cenu, ale jedno je mainstream a druhé prémia, prečo by si nekúpil prémiu?
Tu máš teda odpoveď na zmysel 128ti.
Avatar - twistedTSD
27. 6. 2021 22:20
Re: Prostě BMW
Jo, vztahuji to k českým cenám. Radši "bych" vzal Type R, který bude jako HH fungovat lépe. Akorát "bohužel" nebude mít Aisin no.
Avatar - hugino
28. 6. 2021 06:53
Re: Prostě BMW
Tak voči nedávno testovanému Audi A 3e za 1 500 000 kč je toto BMW 128ti úplne iná liga za prakticky tie isté peniaze.A teraz som sa pozrel na cenník Mercedes A a za 1 200 000 kč máš MB A 35 4 MATIC s 306 k,400 Nm a zrýchlením 4.7s.Isto lepšia ponuka ako Megane RS Trophy .
Avatar - pradeda777
28. 6. 2021 14:10
Re: Prostě BMW
Mě se také zamlouvá 128ti (až na ten "kamenný" podvozek) ....snad by se ten podvozek za rozumný peníz dal upravit.....ale v konečné fázi...bez manuálu mě takový stroj nedává smysl...... ;-\
27. 6. 2021 08:17
aspon 3 znaky
fuj tieto nove premiovky su dizajnovo neskutocne hnusne. pripomina mi to korejcov z pred 15 rokov
Rozbalit vlákno
0