Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeSlovenský vynálezce představil nové létající auto, absolvoval nejdelší let
8 komentářů
lyon667
Z vysokootáčkového motocyklového motoru bych měl asi dost obavy, přeci jen u motorů leteckých jde primárně o vyšší spolehlivost a třeba stočtyřicetikoňový Rotax 915 by tomu mohl stačit. Pro případ vysazení motoru to nebude mít kdovíjakou klouzavost...
To by asi řešil záchranný padák jako mají UL. Ale samozřejmě patřičně dimenzovaný.
AirCar ho urcite ma. Zachranny padak totiz uz raz slovenskeho vynalezcu zachranil, ked mal pred par rokmi nehodu s predchadzajucim modelom AeroMobil. Pri testovacom lete vtedy padol do vyvrtky, a jeho stastim bolo ze mal dostatocnu vysku, takze padak sa stihol nafuknut...
Zrejme im velmi nepomohla sprava Ministerstva Dopravy o vysetrovani nehody, ktora spomina vazne konstrukcne nedostatky. Alebo je to mozno tak, ze uz minuli stedru statnu dotaciu 6 milionov € (a to dostala sro-cka s vlastnym imanim 5000€). Takze podla znameho tunelarskeho postupu, zalozi sa nova firma, preneseie sa do nej majetok a know-how, stara firma s dlhmi sa necha krachnut, pocitadlo dotacii sa resetne, a ideme odznovu. AeroMobil je mrtvy, nech zije AeroCar!
Inak cele to bolo zamotane uz od zaciatku. Klein navrhol prvy aj druhy koncept AeroMobilu sam, "v garazi" (verzia 2.0 uz bola velmi blizko konecnej podobe). Potom mu ale uz dosli vlastne prachy, tak oslovil Vaculika z reklamky (uz to bola chyba). Hessel tam prisiel az neskor. To uz boli Klein s Vaculikom pohadani, prachy z dotacie boli fuc, tak Hessel kupil podiel od Kleina, a Klein sa pobral naspat do svojej garaze.
A to bol v podstate koniec AeroMobilu, pretoze Vaculik s Hesselom to nedokazali po technickej stranke viest dalej. Skusili vytiahnut este dalsiu dotaciu 5.5 miliona € od statu, ale to im nevyslo, a dnes maju myslim uz dake dlhy na poisteni. Posledna verzia AeroMobilu 4.0 ani nevzlietla, napriek tomu uz vybrali nieco na objednavkach a cele to smrdi podvodom...
Snad si tentokrat Klien da vacsi pozor na to, s kym sa spoji. A postara sa o to aby mal technicky vyvoj pod palcom, a nestaral sa mu do toho daky "investor" alebo "odbornik" z reklamnej agentury. Prachy za predany podiel v AeroMobile mu vystacili na postavenie prototypu AirCar. Ale urcite bude potrebovat vyraznu financnu investiciu, aby mohol rozbehnut vyrobu...
Ako som písal na začiatku, nemyslím si, že tento projekt nejak vo veľkom uspeje a bude zarábať, ale aj tak držím Kleinovi palce a prajem mu veľa zdaru. Skôr je škoda, že takýchto ľudí nie je viac.
Podľa Finstatu za minulý rok Aeromobil nedlžil na poistnom nič, ale je v strate cez 370 tisíc €.