Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářePřipomeňte si škodovácké prototypy ze socíku. Pamatujete Babetu, Hajaju či Obrtlík?
21 komentářů
msifa
Redaktoři jsou nově placeni podle počtu fotek? Je sice pěkné, že galerie má 283 fotek, ale proč se nějaké opakují a jsou v galerii duplicitně???
starý_kluk
Prototyp vzniklý v Ml.Boleslavi oblékl Giugiaro. Protyp jezdil (viděl jsem ho např. v Mělníku), ale k výrobě nedošlo, a proto ho, aby uplatnil svou práci, nabídl Giugiaro VW-u. S pomocí koupě NSU (přední pohon s motorem napříč) postavil VW prvního Golfa.
starý_kluk
Původní plošina pana Kindla byla po létech použita pro Favorit. Pan Kindl navrhl i kabát karosérie, který sice nebyl ošklivý, ale Favorit měl šmrnc od mistra (Marc Deschamps v Bertoneho studiu). Viděl-li jste ho někdo v devadesátých letech v Německu, zdobil tam mezi německými auty ulice. Nasedal-li jste si poprvé někdo v Ženevě hned v r.1990 do všech možných aut, žasli jste, jak je Favorit prostorný (předčil i vozy o dvě třídy větší - Peugeot 405, BMW 3 , ...). A jeho jízdní vlastnosti byly špičkové (a to nejen zavěšením i zadní nápravy nad těžištěm vozu). To všechno po létech nucené stagnace vývoje.
To je také odpověď na jeden z příspěvků, jestli jsme byli strojírenská (obecně průmyslová) velmoc. V mnohém - ač se nemohlo - se vědělo velmi dobře, jak na to. Tím spíš!
To je také odpověď na jeden z příspěvků, jestli jsme byli strojírenská (obecně průmyslová) velmoc. V mnohém - ač se nemohlo - se vědělo velmi dobře, jak na to. Tím spíš!
starý_kluk
Naležato uložený motor za zadní nápravou je vidět v muzeu Škody v Ml.Bol. v prototypu kombíku MB 1000. Nad podlahou nad ním je kupodivu poměrně dost místa. Potíže s vedením vzduchu pro chlazení by byly asi ještě větší.
Atila_
Když vidím některé ty prototypy co ji předcházely, tak měla 1000vka velkou kliku, že nakonec dopadla jak dopadla. Někteří z těch designových předjezdců byly mírně řečeno zvláštní a připomínaly spíše prototypy raného Trabantu.
Velký vliv na tvarování měl Ing. Diblík (autobus RTO, ...) a zaoblenou příď s decentně zapuštěnými reflektory dodělával p. Kindl (snaha o zmírnění bočního větru na lehkou příď - lepší obtékání).
a podobných příkladů je x dalších
Jsme však na autoserveru a v automobilismu to opravdu nebylo.
A taky vím že z RVHP ty klouby nedodával nikdo. Na takové maličkosti pak zcela ztroskotala v naší "strojírenské velmocí" výroba výrazně modernějšího auta než byly š120
Stejnoběžné (homokinetické) klouby se dělaly v NDR pro Wartburgy, Trabanty, Barkasy. Měli je z NDR v rámci RVHP dodávat i k nám - ale to zvadlo (daleko jiné než technické vlivy).
Renault Dauphine 1956 - Renault 8 1971
Simca 1000 1961 - 1978
Škoda 1000 MB 1964 - Škoda 105,120,130 1988
Na pozdním skončení je u Škody vidět vliv tzv. Normalizace.
Třída vznikla v souvislosti se samonosnými karoseriemi v zájmu odlehčení celého vozu - tzn. spojení motoru přímo s poháněnou nápravou bez kardanky. A protože stejnoběžné klouby byl oříšek, tak se přesunul motor dozadu.