Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Připomeňte si škodovácké prototypy ze socíku. Pamatujete Babetu, Hajaju či Obrtlík?

Za dob socialismu se v mladoboleslavských dílnách pracovalo na množství různorodých projektů. Připomínáme je ve velké fotogalerii.
Zpět na článek
30. 6. 2021 12:57
30. 6. 2021 13:05
30. 6. 2021 13:36
29. 6. 2021 18:10
Strojírenská velmoc
Když tady čteme jaké zásadní problémy znemožňovaly výrobu modernějších aut tak se musím smát tomu sebevědoměmu přesvědčení komunistů že jsme byli strojírenská velmoc.
Rozbalit vlákno
12
29. 6. 2021 18:43
Re: Strojírenská velmoc
Je příliš krátkozraké myslet si, že strojírenství jsou jen automobily.
29. 6. 2021 19:07
Re: Strojírenská velmoc
Ano, ale pokud strojírenství není v celé republice schopné zajistit ani tak jednoduchou věc jako hnací klouby pro FWD, tak to moc dobrá vizitka není

a podobných příkladů je x dalších
29. 6. 2021 19:33
Re: Strojírenská velmoc
V žádném případě nechci ani trochu obhajovat soc. režim, ale stejně jako ty dokážeš prezentovat x dalších příkladů negativních, existovaly naše strojírenské výrobky zcela konkurenceschopné a dokonce i na světové špičce.

Jsme však na autoserveru a v automobilismu to opravdu nebylo.
29. 6. 2021 21:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 6. 2021 00:09
Re: Re: Strojírenská velmoc
Fajn, takže kdo v rámci RVHP dodával ostatním státům ty hnací klouby?
30. 6. 2021 07:30
Re: Re: Strojírenská velmoc
Ty si z toho socíku nezažil už asi nič, že? Máš o ňom predstavu typickú pre človeka, ktorý ho pozná len z rozprávania. Nič v zlom teda, je to logické.
30. 6. 2021 07:48
Re: Re: Strojírenská velmoc
Mýlíš se. Radši bych ho nezažil ale bohužel jsem v něm žil až nepříjemně dlouho

A taky vím že z RVHP ty klouby nedodával nikdo. Na takové maličkosti pak zcela ztroskotala v naší "strojírenské velmocí" výroba výrazně modernějšího auta než byly š120
30. 6. 2021 13:47
Re: Re: Strojírenská velmoc
Tatra 613 je na úhlové zadní nápravě měla a Škoda Rapid a 130 na úhlových nápravách také. Odkud, to teď nevím.
Stejnoběžné (homokinetické) klouby se dělaly v NDR pro Wartburgy, Trabanty, Barkasy. Měli je z NDR v rámci RVHP dodávat i k nám - ale to zvadlo (daleko jiné než technické vlivy).
30. 6. 2021 14:34
Re: Re: Strojírenská velmoc
Však o tom to je. Spolupráce RVHP zhavarovala dřív než začala a totální neschopnost našeho strojírenství vyrobit obyčejné homokineťáky kompletně zařizla nový model. Taková banalita ..
30. 6. 2021 14:49
Re: Re: Strojírenská velmoc
No tak "obyčejné homokineťáky": kvůli nedokonalosti homokineťáků vznikla v Evropě litrová třída s motorem vzadu.
30. 6. 2021 15:04
Re: Re: Strojírenská velmoc
... a dost rychle zase zmizela. Teda aspoň z té západní části
30. 6. 2021 17:00
Re: Re: Strojírenská velmoc
Rychle? Byla tu přes 20 let. To jen Škodovka byla poslední, která s ní začala. Byla to především francouzská třída a především Renault a Simca. Simca 1000 byla vzor, který vývoj Škodovky zkoušel.

Renault Dauphine 1956 - Renault 8 1971
Simca 1000 1961 - 1978
Škoda 1000 MB 1964 - Škoda 105,120,130 1988

Na pozdním skončení je u Škody vidět vliv tzv. Normalizace.

Třída vznikla v souvislosti se samonosnými karoseriemi v zájmu odlehčení celého vozu - tzn. spojení motoru přímo s poháněnou nápravou bez kardanky. A protože stejnoběžné klouby byl oříšek, tak se přesunul motor dozadu.
29. 6. 2021 22:10
Ty prototypy by byly...
jistě zajímavé, pokud by se ale na těchto stránkách nerecyklovaly takřka každoročně... :-(
Rozbalit vlákno
0
30. 6. 2021 07:30
Počet fotek v galerii
Redaktoři jsou nově placeni podle počtu fotek? Je sice pěkné, že galerie má 283 fotek, ale proč se nějaké opakují a jsou v galerii duplicitně???
Rozbalit vlákno
1
30. 6. 2021 07:32
Re: Počet fotek v galerii
To je už chronická choroba ACZ.
30. 6. 2021 12:57
Golf
Prototyp vzniklý v Ml.Boleslavi oblékl Giugiaro. Protyp jezdil (viděl jsem ho např. v Mělníku), ale k výrobě nedošlo, a proto ho, aby uplatnil svou práci, nabídl Giugiaro VW-u. S pomocí koupě NSU (přední pohon s motorem napříč) postavil VW prvního Golfa.
Rozbalit vlákno
0
30. 6. 2021 13:05
Favorit
Původní plošina pana Kindla byla po létech použita pro Favorit. Pan Kindl navrhl i kabát karosérie, který sice nebyl ošklivý, ale Favorit měl šmrnc od mistra (Marc Deschamps v Bertoneho studiu). Viděl-li jste ho někdo v devadesátých letech v Německu, zdobil tam mezi německými auty ulice. Nasedal-li jste si poprvé někdo v Ženevě hned v r.1990 do všech možných aut, žasli jste, jak je Favorit prostorný (předčil i vozy o dvě třídy větší - Peugeot 405, BMW 3 , ...). A jeho jízdní vlastnosti byly špičkové (a to nejen zavěšením i zadní nápravy nad těžištěm vozu). To všechno po létech nucené stagnace vývoje.

To je také odpověď na jeden z příspěvků, jestli jsme byli strojírenská (obecně průmyslová) velmoc. V mnohém - ač se nemohlo - se vědělo velmi dobře, jak na to. Tím spíš!
Rozbalit vlákno
0
30. 6. 2021 13:36
1000 MB
Naležato uložený motor za zadní nápravou je vidět v muzeu Škody v Ml.Bol. v prototypu kombíku MB 1000. Nad podlahou nad ním je kupodivu poměrně dost místa. Potíže s vedením vzduchu pro chlazení by byly asi ještě větší.
Rozbalit vlákno
0
30. 6. 2021 13:40
Štastná 1000MB
Když vidím některé ty prototypy co ji předcházely, tak měla 1000vka velkou kliku, že nakonec dopadla jak dopadla. Někteří z těch designových předjezdců byly mírně řečeno zvláštní a připomínaly spíše prototypy raného Trabantu.
Rozbalit vlákno
1
30. 6. 2021 14:21
Re: Štastná 1000MB
Velký vliv na tvarování měl Ing. Diblík (autobus RTO, ...) a zaoblenou příď s decentně zapuštěnými reflektory dodělával p. Kindl (snaha o zmírnění bočního větru na lehkou příď - lepší obtékání).