Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat 125p: Velký Polák byl pohodlné, i když od začátku trochu zastaralé auto

Polský automobilový průmysl už od meziválečného období spoléhal zejména na spolupráci se zavedenými výrobci, mezi kterými hrál důležitou roli italský Fiat. Turínská automobilka stála později za dob socialistického Polska i za dvěma neznámějšími polskými vozy - Fiaty 126p a 125p.
Zpět na článek
29. 6. 2021 14:44
Avatar - Stejsn
29. 6. 2021 14:44
První
chromový polák bylo pěkné auto (líbil se mi i víc, než origo 125 s hranatýma lampama), ale když mu při modernizaci dali černý plastový ksicht, tak mu to kupodivu moc neublížilo a vypadal stále dobře. Naštěstí se mu vyhly modernizace v podobě plastových nárazníků apod., které postihly většinu ostatních bolševických zombie aut.
Rozbalit vlákno
0
29. 6. 2021 15:12
jestli se nepletu
tak snad jen ceskoslovensko bylo schopny v tom komunistickym hnoji ovladany kremlem vyrabet puvodem vlastni samochod, i kdyz u favorita to uz tak uplne neplatilo. nejspis tim, ze tradice a um z prvni republiky se po 40 letech komunistickyho teroru "vytradila"
Rozbalit vlákno
7
29. 6. 2021 16:08
Re: jestli se nepletu
Však komanči hrdě říkali že "únor vše změnil"
Nechápu že je furt ještě někdo volí
Avatar - white label
29. 6. 2021 16:31
Re: jestli se nepletu
A to já někde na diskusích četl, že za komančů prý bylo líp.... ;-)
29. 6. 2021 16:37
Re: jestli se nepletu
Snad jedině z pohledu že nám bylo nejméně o 32 let míň. :-)
29. 6. 2021 16:58
Re: jestli se nepletu
jj, vypili jsme vic piva aniz jsme se museli 3 dny vzpamatovavat, a i ty holky po nas vic posilhavaly ...
29. 6. 2021 17:15
Re: jestli se nepletu
A možná jsme i my víc pošilhávali po holkách :D
Avatar - white label
29. 6. 2021 19:30
Re: jestli se nepletu
Akorát už nevíme proč... ;-)
Avatar - Barrichello
30. 6. 2021 11:10
Re: jestli se nepletu
Co nebylo vlastního naž Iž Orbit, Lada Samara, Lada Niva, Čjakách, Zilech, Uazu 469 atd?

Ze západních vozů na to nepasuje zhola nic :-)
29. 6. 2021 15:47
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
15
29. 6. 2021 16:25
Re: jestli se nepletu
...a doplním - Tatra, Syrena, Žuk, Barkas, ARO (kromě M 461) .
Avatar - white label
29. 6. 2021 16:34
Re: jestli se nepletu
Jediná Tatra určitě stojí za zmínku, ale ta osobní divize byla stejně díky komančům v komatu.
Tatra byla málo lidová, proto si vybrali raději Škodu a v Tatrách si vozili prd.ele hlavně papaláši.
29. 6. 2021 16:39
Re: jestli se nepletu
Jasně, to já jen pro pořádek....
Avatar - white label
29. 6. 2021 16:32
Re: jestli se nepletu
Samé krámy, co...
29. 6. 2021 16:34
Re: jestli se nepletu
....to je ovšem věc druhá. :-)
Avatar - white label
29. 6. 2021 16:36
Re: jestli se nepletu
Druhá věc ano, ale rozhodně velmi podstatná... ;-)
29. 6. 2021 16:54
Re: jestli se nepletu
nepisu vylozene o licenci, ale o vlastnim puvodu, tady aniz by to nekde neobslehli, nebo jim s tim nekdo nepomoh.
jo, mozna trabant a wartburg diky vysoky technicky urovni predvalecnyho nemecka, coz se ovsem o trabantu ani wartburgu rict neda (o te technicke urovni).
rusko ze samochodu ma puvodem vlastni snad jenom tank, i kdyz i tam to bylo pred valkou a mozna jeste do napadeni CCCP nemeckem postaveny na spolupraci s nemeckem
29. 6. 2021 17:04
Re: Re: jestli se nepletu
U Trabantu a Wartburgu byl pokrokový snad jen přední náhon. A T34 nebyl dle mne úplně ruský vynález. Předlohou bylo nějaké americké řešení. Tedy pohonné jednotky a zavěšení s pérováním.
Avatar - wakantanka
29. 6. 2021 17:21
Re: Re: Re: jestli se nepletu
T34 je pre ich priemysel uspôsobený tank čo odmietla americká armáda a jeho vynálezca ho predal ako licenciu rusom.
Avatar - Barrichello
1. 7. 2021 11:41
Re: Re: Re: jestli se nepletu
Rusové měli těch tanků daleko víc a už před T-34 to byly těžké tanky KV a lehké tanky BT. V roce 1939 byl tanky KV těmi s nejlepší výzrborjí, ovšem byly značně pomalé a měli špatné posádky (špatný a nedostatečný výcvik)
Avatar - Barrichello
30. 6. 2021 11:14
Re: jestli se nepletu
Jiní vůbec inspiraci desingem neprováděli že, ani reverzní engineering.

Nenech se prosím vysmát.

Původní je tkaové auto, které je vyrobenou firmou ve vlastní továrně, na vlastních strojích a nemá shodné díly s jinými auty.

Což bezezbytky platí pro Samaru, Nivu, Uaz 469, Orbit, Tavrii, Čajky, Zily.....nic ze západních aut na ně nepasuje. Všechno vyrobeno ve vlastních fabrikách.

Jestli je pomáhali stavět italové nebo to lisovali na japonském lisu je zcela nepodstatný, to dělali všude jinde taky.
Avatar - wakantanka
29. 6. 2021 17:18
Re: Re: jestli se nepletu
Pobeda nebol okopčený nejaký americký vehikl? Moskvič zase nejaký Opel komplet aj s výrobným zariadením?
29. 6. 2021 19:51
Re: Re: jestli se nepletu
Prvý Moskvič bol Opel Kadett. Neskôr tp boli už len odvodené modely, napr Moskviče 408/412 mali motory pôvodom od Opla a BMW.
Avatar - Barrichello
30. 6. 2021 11:16
Re: Re: jestli se nepletu
První moskvič byl KIM 10 akorát se to nejmovalo Moskvič a vznikl už před válkou. Po válce se závod přejmenoval na MZMA (Moskvič) a vyráběl trofejní neměcký Opel jako Moskvič 400.
30. 6. 2021 19:08
Re: Re: jestli se nepletu
KIM bol trochu prebastlený Ford Perfect. Nemohol byť prvým Moskvičom, keď sa tak nevolal, nie? Moskvič vznikol až v roku 1945, keď fabriku s vojenskou výrobou vybavili nemeckými výrobnými linkami.
29. 6. 2021 22:45
Byl to prostě kompromis,...
...ale v té tehdejší komoušské mizérii byl Polák jednookým mezi slepými. Ovšem italská 125 byla prostě parádní, zejména ve verzi Special. To auto dodnes miluju! :-) :yes:
Rozbalit vlákno
0