Vezmi si, že jde u vodíku (tedy palivových článků) o první kusy (vedle Toyoty myslím že má Hyundai a BMW). Tahle technologie se může vylepšit a i získávání vodíku může být v budoucnosti méně náročné. Nech pány inženýry ať si hrají ;-)
Co to je za hloupost? Už jen ta výroba toho vodíku z vody sebere na 100km jízdy cca 60kWh! Tedy v 4x vyšší spotřeba, než u průměrného EV, takže jestli si myslíš, že je jednoduché postavit dostatek OZE a krmit tím vodík, tak na EV ti stačí čtvrtina. No ještě nějaký rok to nebude ideální, tedy většina vodíku se bude vyrábět z energetického mixu. Pokud je nabíjení EV s polovinou emisí oproti spalováku, vodík je pak 2x horší.
Není to jen otázka účinnosti, ale především zdrojů. Dokážu si klidně v budoucnu představit obrovské výrobny v severní Africe a podzemní potrubi do Evropy. Nebo OZE plantáže a výroba vodíku v přímořských státech. Tam bude jedno, že zdroje jsou v čase nestabilní.