Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

James May si koupil další nové auto. I tentokrát jeho výběr překvapí

Jan Zajíc
Diskuze (9)

James May se pochlubil koupí nového auta, už třetího za poslední dva roky. A i tentokrát zvolil netradičně.

Pokud nevíte, nebo si už nepamatujete, v listopadu roku 2019 na sebe James May prozradil, že si koupil elektrickou Teslu Model S a vodíkovou Toyotu Mirai. Tyto volby britský moderátor zdůvodnil tak, že je přesvědčen, že budoucnost automobilové dopravy spočívá v elektřině a on u toho chce být od začátku. A současně chce zjistit, která cesta je lepší - jestli klasický elektromobil s bateriemi, nebo vůz, který k pohybu využívá elektřinou získanou z vodíku a kyslíku v palivových článcích.

Ale zatímco Teslu si May ponechal do současnosti, Toyoty se letos na jaře zbavil - přestože tvrdil, že jde o jeho nejoblíbenější auto. Kromě řady kladných vlastností totiž na ní našel také negativa, například malý výkon nebo slabou dostupnost vodíkových čerpacích stanic, jichž je v celé Velké Británii jen 11. 

Při loučení s Toyotou pak James slíbil, že jeho příští auto bude více vzrušující.

A teď je to tedy tady, na YouTube kanálu DriveTribe se objevilo video, v němž "Captain Slow" odhaluje - velice pomalu a rozkošnicky - svůj nový automobil.

Když konečně z vozu sundá plachtu, je jasné, že si opět koupil Toyotu Mirai. Akorát novější generace, té nejnovější, přesněji řečeno.

May přitom tvrdí, že sedan před stažením plachty neviděl - a to nejen vlastní exemplář, ale celkově. Mirai zná jen z obrázků, takže v něm logicky dosud ani neseděl. Koupil ho prostě takzvaně na "blind".

Opětovnou koupi vodíkové Toyoty James vysvětluje právě generačním skokem, nový Mirai je totiž ve všem lepší - má modernější výbavu, větší nádrž, je výkonnější a nabízí delší dojezd.

May nejnovější přírůstek do garáže vzal také na první projížďku. Ta ale nedopadla dobře, v londýnských ulicích panoval takový provoz, že slavný Brit strávil více než hodinu popojížděním v koloně. Proto s konstatováním, že Mirai je "příjemný v rychlostech do 8 mil za hodinu (asi 13 km/h), test uzavřel. A slíbil, že auto jednou vezme do lepšího prostředí a nabídne nám více dojmů.

Jan Zajíc
Diskuze (9)

Doporučujeme

Avatar - Josef-Kratochvil
2. 7. 2021 22:57
Re: Už bychom si meli uvědomit,
Není to jen otázka účinnosti, ale především zdrojů. Dokážu si klidně v budoucnu představit obrovské výrobny v severní Africe a podzemní potrubi do Evropy. Nebo OZE plantáže a výroba vodíku v přímořských státech. Tam bude jedno, že zdroje jsou v čase nestabilní.
2. 7. 2021 17:16
Re: Už bychom si meli uvědomit,
Co to je za hloupost? Už jen ta výroba toho vodíku z vody sebere na 100km jízdy cca 60kWh! Tedy v 4x vyšší spotřeba, než u průměrného EV, takže jestli si myslíš, že je jednoduché postavit dostatek OZE a krmit tím vodík, tak na EV ti stačí čtvrtina. No ještě nějaký rok to nebude ideální, tedy většina vodíku se bude vyrábět z energetického mixu. Pokud je nabíjení EV s polovinou emisí oproti spalováku, vodík je pak 2x horší.
2. 7. 2021 13:44
Re: Už bychom si meli uvědomit,
Vodikovy pohon nemuze dosahnout ucinnosti baterioveho.

To je proste fyzika. To je fakt.
https://www.volkswagenag.com/…he-question.html

Vyjimecne souhlasim s kanunenem.
Avatar - Wolfsteen
2. 7. 2021 12:34
Jsem na tom stejně
Taky jsem si koupil auto, aniž bych ho na vlastní oči viděl vyjma obrázku :-!
2. 7. 2021 10:25
Re: Už bychom si meli uvědomit,
Vezmi si, že jde u vodíku (tedy palivových článků) o první kusy (vedle Toyoty myslím že má Hyundai a BMW). Tahle technologie se může vylepšit a i získávání vodíku může být v budoucnosti méně náročné. Nech pány inženýry ať si hrají ;-)