Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Za volantem omlazené Škody Kodiaq 1.5 TSI: Jediná cesta k manuálu. Má smysl?

Základní motorizací modelu Kodiaq zůstává i nadále benzinová patnáctistovka. Pod kapotou sedmimístného SUV může vypadat úsměvně, je to však jediná možnost, jak jej získat za méně než 800 tisíc.
Zpět na článek
Avatar - mariov8
8. 7. 2021 06:48
Re: 1.5 TSI DSG FWD 5 miestny ~1611kg => uplne v pohode moto
Většina automatů také posílá otáčky do sklepa, ale když je motor bez zátěže, pod zátěží si podřadí. Po zkušební jízdě s takovým zázrakem bych hezky poděkoval a šel jinam. Protože jinde to funguje, alespoň dle mých zkušeností, lépe.
Avatar - idam.i
7. 7. 2021 22:21
Re: 150 kobyl málo
Tiež jazdím s benzínovou 1,5 turbo v automate a nepociťujem nedostatok výkonu.
V nedelu som si strihol Bologna-Bratislava (800km) s priemernou rýchlosťou 108km.
Spotreba podľa PP 6,7litra.Na dialnici v Rakúsku v kopcoch úplne v pohode,prevodovka odraďovala podľa toho ako som tlačil na akcelerátor.Beriem 1,5 turbo ako vyhovujúci na bežné jazdenie.
Avatar - Emel
7. 7. 2021 21:50
Re: 1.5 TSI DSG FWD 5 miestny ~1611kg => uplne v pohode moto
Jo, přesně tak.
Bez zátěže je to celkem jedno... doplachtit do vesnice můžeš klidně i s R4 na 1100 otáček a celkem se nic neděje.
Nepříjemná kombinace byla minulá 2.0TDI DSG... podtáčení, pomalé reakce. Ale jo, eSko to z větší části řešilo... celkem bez negativních vedlejších efektů, ani to eSko to zbytečně nepřetáčelo.
Avatar - Emel
7. 7. 2021 21:45
Re: 1.5 TSI DSG FWD 5 miestny ~1611kg => uplne v pohode moto
Minimálně trpí uši.
A potom... inženýři dneska neladí auto tak, aby motor vydržel 200tkm, priority jsou jiné - nízká spotřeba, nízké emise CO2.
Celkem asi není sporu o tom, že podtáčení motoru nesvědčí, stejně jako mu moc neprospívá ani Start&Stop... ale pár let to bude většinou jezdit bez problémů, to zase jo.
A samozřejmě to není jen výsada DSG, spousta HDM to dělá taky. Jako vždycky - silnější motor to trošku "přikreje", slabší si to někdy vyžere.
Avatar - xxc
7. 7. 2021 18:41
Re: 1.5 TSI DSG FWD 5 miestny ~1611kg => uplne v pohode moto
Ano, tisice inzinierov a vyvojarov nastavia motor a prevodovku tak, aby trpel motor :-) Skoda, ze necitaju fora a vedomosti expertov, ake otacky ma motor tocit :-) Alebo je to inac? Uspel uz niekto s reklamaciou? Tiez viem jedno auto dostat to otacok, kedy motor uz duni, a je to ospevovana hdm prevodovka aisin.
Avatar - xxc
7. 7. 2021 18:37
Re: 150 kobyl málo
Dnes som ani ja neobiehal, pri silnejsej premavke obehnem a hned dobehnem dalsie auto, cize sa to neoplati. Ale vacsinou obieham vsetkych, aj trosku nechapem, ze si ludia kupia silne motory a potom stoja v ceste :-)

Aj tie nareky vyssie, ze 110 kw tsi nie je dobry na dialnice, aj ked realne vie jazdit 200 :-)
Avatar - mariov8
7. 7. 2021 18:25
Re: 1.5 TSI DSG FWD 5 miestny ~1611kg => uplne v pohode moto
Aha, takže ne ztráty, ale příliš vysoký rychlostní stupeň nebo opačně, nízké otáčky motoru. On čtyřválec potřebuje alespoň 1500 otáček, tříválec 1800, 1200 je tak na šestiválec a bez zátěže. U benzínu to není tak slyšet, ale trpí také. Nepomůže ruční podřazení nebo sportovní režim? To je strategie řazení na @#$%.
Avatar - Mikesus
7. 7. 2021 15:53
Re: 150 kobyl málo
Zato 3valcova nafta stačí, že?
Avatar - Ada je zase tady
7. 7. 2021 15:47
Re: 150 kobyl málo
Slabý je každý benzínový motor, pokud nemá alespoň 3l a turbo
Avatar - Ada je zase tady
7. 7. 2021 15:46
Re: 1.5 TSI DSG FWD 5 miestny ~1611kg => uplne v pohode moto
Manuál, ruční brzda, diesel a čtyřkolka je "must do"
Avatar - Ada je zase tady
7. 7. 2021 15:43
Re: 1.5 TSI DSG FWD 5 miestny ~1611kg => uplne v pohode moto
Bída...
7. 7. 2021 15:29
Re: 150 kobyl málo
Na silnicích 1. a 2. třídy jsou dnes typickým produktem nepředjíždéní tzv.
vláčky. Je tady debata o motorech do Kodiaku, přitom v důsledku je to úplně buřt (viz ma polemika výše).V éře turbomotorů nebylo předjíždění nikdy snazší, přesto se k němu malokdo odhodlá.Kodiak ma všechny motorizace naprosto dostačující a s žádným motorem neni brzda provozu. Obecně, debaty o slabych motorizacích nemaji v dnešní dobe zadnou relevanci.Slaby totiž neni ve většině případů motor....
Avatar - Emel
7. 7. 2021 15:25
Re: 1.5 TSI DSG FWD 5 miestny ~1611kg => uplne v pohode moto
Dusí ho to, že se převodovka snaží jezdit ekologicky a posílá motor do otáček, do kterých bych ho já osobně v dané situaci neposlal... třeba na D1 v omezení klidně nechá auto jet 80km/h i do mírného kopce na 1200 otáček, já osobně bych tam měl něco mezi 1500 a 1800... apod.
Ale z mých zkušeností je to horší s naftou, tam to někdy rve uši, u benzínu mi to přišlo lepší (z toho mála co mám s DSG projeté).
Avatar - Ozzman
7. 7. 2021 15:24
Re: Krásné mamataxi
Ok, až bude čas, mrknu na to.
Avatar - Emel
7. 7. 2021 15:22
Re: Krásné mamataxi
Nemyslím ani tolik tu kalkulačku, to je spíš taková hračička, spíš ten výzkum jako takový... možná jsem postnul blbej odkaz. Zkus si proklikat články k tomu výzkumu... + série rozděleni svobodou.
https://www.irozhlas.cz/…y_1909240600_pek
Avatar - Emel
7. 7. 2021 15:18
Re: Krásné mamataxi
Někde je těch legendárních "horních 10.000", statisticky je to ale nezajímavá skupina, 0,1%.
Avatar - mariov8
7. 7. 2021 14:58
Re: 1.5 TSI DSG FWD 5 miestny ~1611kg => uplne v pohode moto
Nemůžu si pomoct, co přesně v tomhle DSG dusí projev motoru, prokluzující měnič? Žádný tam není! Je to v podstatě 2x manuální převodovka řazená robotem v jedné skříni. Maximálně tam bude stálý převod neodpovídající vozidlu a parametrům pohonu (motor a převodovka) ale spíše měřícímu cyklu. I ty měničové automaty už dneska nechávají měnič klouzat maximálně na 1, případně 2 - 3 a u zpátečky. Zbytek ostatních převodových stupňů bude krátce po přeřazení doprovázet ihned přemostění měniče. S dvouspojkou mám zkušenosti u Škodovky a Mercedesu a tam my vždy právě přišlo, že tam chybí tlumení, změkčení rázů, byť zvláště ta 7G DCT se docela snažila. U té VW skříně v kombinaci s 1,0TSI mi navíc přišlo, že s tím polovina lidí nebude schopna ve svahu zaparkovat. Ucukaný projev a pouštělo spojku ihned jak vůz dosáhl nějakou rychlost (ale motor ještě ne...), nějaký plynulý opravdu pomalý pohyb nebyl možný.
Avatar - Ozzman
7. 7. 2021 14:49
Re: Krásné mamataxi
Tak dalece jsem to nekonfiguroval, mne zarazilo jen to, že v jednom případě jsem nezajištěný a v druhém zajíštěný, ať uvedu co uvedu ohledně financí a majetku :D
Avatar - iudex
7. 7. 2021 14:46
Re: 1.5 TSI DSG FWD 5 miestny ~1611kg => uplne v pohode moto
Nejdem sa hádať, pri DSG skutočne platí, že čo auto/verzia, to iné naladenie DSG, takže kľudne môže nastať (na prvý pohľad nepravdepodobná a paradoxná) situácia, že pri 1,5ke bude DSG dusiť menej, ako pri 2,0TSI.
Avatar - Mikesus
7. 7. 2021 14:37
Re: Krásné mamataxi
No kosmopolitní je nově nadcházející střední třída. Mne spis zaráží, ze tam je jen prakticky střední třída a chudá třída.
Avatar - Ozzman
7. 7. 2021 14:03
Re: Krásné mamataxi
To je dost zajímavá kalkulačka, ale stačí vyměnit rodinný stav a brutálně ti to rozhází výsledek. Bez dětí bych byl v nějaké kosmopolitní třídě bez majetku a s dětmi a stejnými odpovědmi jako zajištěná střední třída.. to se mi trochu rozchází :D
Avatar - Ozzman
7. 7. 2021 13:57
Re: 150 kobyl málo
Sice máš z části pravdu (s tou Felicíí a 50kw), ale nějak nechápu, co si tím chtěl říct? :D Mne příjde ,že se předjíždí pořád dost
Avatar - Ozzman
7. 7. 2021 13:56
Re: 1.5 TSI DSG FWD 5 miestny ~1611kg => uplne v pohode moto
Máš pravdu, je to tam... ale tak nějak jsem tohle fakt četl a buď jsem to přehlédl, nebo to tam bylo doplněno :D Ale hádat se nebudu :) ;)
Avatar - Emel
7. 7. 2021 13:34
Re: Krásné mamataxi
To teda není moc dobrý příklad.
Pokud řešíme auta, tak je pro mě střední třída ten, kdo si může jednou třeba za deset let koupit adekvátní nové auto, třeba kompaktní kombík.
Jinak kdybys to chtěl vzít trošku víc vážně... docela hezké bylo dělení ČRO.
https://www.irozhlas.cz/…a_1909171000_zlo
Avatar - Emel
7. 7. 2021 13:31
Re: 1.5 TSI DSG FWD 5 miestny ~1611kg => uplne v pohode moto
Že jsi to ty:
"Agregát 1.5 TSI disponuje maximálním výkonem 110 kW a 250 newtonmetry točivého momentu od 1500 do 3500 otáček. "
7. 7. 2021 12:54
150 kobyl málo
Ale predjet auto na okresce, co jede 80, neumí nikdo ani s 200 konmi. Vykon auta na predjeti ma dnešních 90 procent aut, realne by téměř vsem stacilo 50 kW, co měla Felicia. Na dalnici jela 150 s prehledem, tudíž by to stacilo opet 90 procentu řidičů, a na okreskach, kdo uměl, tak i s ni dokázal předjet. Ženy stejně nepředjíždí, ať mají pod kapotou kolik chtějí koní a dnes bohužel i naprostá většina mužů raději volí poslušné zařazení se za pomaleji jedouci vozidlo, než jeho předjetí.
7. 7. 2021 12:24
Re: 1.5 TSI DSG FWD 5 miestny ~1611kg => uplne v pohode moto
Je zajímavé, že někdo přijde s tezí, že když člověk naloží 20 pytlů cementu, tak zážěhový motoro se 110 kW to postihne mnohem více než dieselový se 110 kW. Prostě zážehový má o něco nižší hmotnost, diesel má více natěsno poskládané převody a ve výsledku to pojede plus minus stejně.
7. 7. 2021 11:15
Re: 1.5 TSI DSG FWD 5 miestny ~1611kg => uplne v pohode moto
Já ten manuál mám, v Octavii 4, levnější a lehčí ano, samotné řazení funguje dobře, na druhou stranu opravdu dlouhé převody pocitově zabíjí dynamiku po městě (na dálnici potom jede nádherně). Pro Kodiaq bych si vzhledem k určení auta vybral automat.

Na naladění automatu u 2.0 TSI 140 kW v Kodiaqu už jsem slyšel více připomínek, naopak na tu 1.5 TSI ani ne... příbuzný má ten 2.0, budu se s tím muset svézt :)
Avatar - Roman Horký
7. 7. 2021 11:12
Re: Krásné mamataxi
Dám ti příklad s kapajicim kohoutkem. Socka ho neopraví, na nový nemá a je jí to jedno. Střední třída na nový kohoutek má, a má i na instalatéra ale ty peníze radši ušetří a vymění si kohoutek svépomocí. Boháč to neřeší a nechá si kapající kohoutek opravit dodavatelsky.
Avatar - Ozzman
7. 7. 2021 10:59
Re: Krásné mamataxi
Ten kdo jezdí autem střední třídy, ne? :D Takže i s B5tkou ftédéí jsi za vodou :D
Avatar - Mikesus
7. 7. 2021 10:55
Re: Krásné mamataxi
Ja pořád moc nevím, jak určit kdo je střední třída a kdo není.
Avatar - Ozzman
7. 7. 2021 10:51
Re: 1.5 TSI DSG FWD 5 miestny ~1611kg => uplne v pohode moto
Já to tam nedohledal, jdu se podívat ještě jednou :D

Jo, příjde mi to naprosto adekvátní na takovou krabici, tohle není auto na blbnutí do zatáček či ostré kola na okruhu, tady je vidět, že základní motorizace za tu dobu udělaly dost velký pokrok, když si vezmeme nějaké SUV před 15ti lety v benzínu, byl jsi rád s atmo dvoulitrem, že si byl na stovce pod 15s.
Avatar - iudex
7. 7. 2021 10:39
Re: 1.5 TSI DSG FWD 5 miestny ~1611kg => uplne v pohode moto
Je zaujímavé, že pri 110 kW nafte nikto nepríde tézou, že to je slabučké, kdežto pri rovnako výkonnom benzíne je to prvá vec, čo sa vytiahne. Pritom výkon je identický a hmotnosť benzínu nižšia. Akurát ten dízel s vyšším krútiakom nebude tak citlivý na zaťaženie, tipujem, že dynamika 1,5ky pôjde so záťažou rapídnejšie dolu.
Avatar - iudex
7. 7. 2021 10:37
Re: 1.5 TSI DSG FWD 5 miestny ~1611kg => uplne v pohode moto
V článku sa spomína, že aj oveľa výkonnejší dvojliter ten automat dusí, takže pre 1,5TSI by to bola smrť. Emisne pridusené automaty dusiace benzíny pri tisíc otáčkach (aby to vykázalo o miligram nižšiu papierovú spotrebu), to dokáže spoľahlivo zabiť dynamiku oveľa silnejších motorov. Nie, manuál je pre tento motor ideálna voľba.
7. 7. 2021 09:57
Re: Krásné mamataxi
Jó, to si běžná česká střednětřídní rodina může dovolit s prstem v nose :-!
Avatar - Emel
7. 7. 2021 09:47
Re: 1.5 TSI DSG FWD 5 miestny ~1611kg => uplne v pohode moto
1.5TSI 110kW 250Nm, ne? Mám pocit, že to i v článku bylo... ale už se mi to nechce kontrolovat :-)

Reálně... kilo těsně pod deset a vMax 200+ - jako základ dobrý, de facto to odpovídá základním litrovým Octáviím.
Avatar - Emel
7. 7. 2021 09:44
Re: 1.5 TSI DSG FWD 5 miestny ~1611kg => uplne v pohode moto
Je levnější, je lehčí... a řadí tak jak chceš ty a ne tak, jak to považují za správné inženýři pod tlakem emisních norem.
Avatar - kari.laz
7. 7. 2021 09:44
Re: Krásné mamataxi
Tak zrovna mamataxi s manuálem nebude moc žádané.
7. 7. 2021 09:39
Re: 1.5 TSI DSG FWD 5 miestny ~1611kg => uplne v pohode moto
V případě, že bych nejezdil třeba z 90% dálnice, klidně bych si Kodiaqa s 1.5 TSI vzal, ale rozhodně s automatem, v autě tohoto typu už my smysl manuálu zcela uniká.
Avatar - Ozzman
7. 7. 2021 09:19
Re: 1.5 TSI DSG FWD 5 miestny ~1611kg => uplne v pohode moto
Pro normální jízdu to bude asi v pořádku, když má motor sílu. Máme v rodině již druhou Kugu se stejně výkonným turbomotorem (nejdříve 1.6 a nyní 1.5) a psanou totožnou dynamikou, která je asi o trochu menší a lehčí (1 479kg) a ten motor je na to naprosto dostatečný a dá se jet i svižným tempem. Problém může nastat ve vyšších rychlostech na dálnici a v kopcích s naloženým autem, kdy třeba na Autobahnu už to nemá prostě takovou sílu nad 150-160, jako naftové dvoulitry o podobném výkonu, částečně i díky vyšší stavbě karoserie, ale na takové dálniční lety jsou jiná auta a motorizace. Reálně ale nemá takové auto problém jet přes 200 a držet si tu rychlost.

Brzdy provozu to nebudou.

V článku není uvedena hodnota kroutícího momentu, ty Ecoboosty jsou na tom skoro jako ty 1.9TDI, takže je to obstojné, tady to bude +/- podobně, že ?
Avatar - Ozzman
7. 7. 2021 09:12
Re: Krásné mamataxi
To pravděpodobně Áda a Arese taky, když odmítají automat... :D
Avatar - caliban
7. 7. 2021 08:59
Re: Krásné mamataxi
Hlavně ty chovné z bohatších vrstev.
7. 7. 2021 08:54
1.5 TSI DSG FWD 5 miestny ~1611kg => uplne v pohode motor
Jazdim na 1.5TSI s DSG v spanielskom bratovi Tarraco s ~1611kg pri FWD a 5miestnej verzii je to prekvapujuco velmi agilny a zivy motor. Oturbenych 110kW/150k taha vyborne, na bezny zivot rodiny pre obcasne presuny v meste, no najma na dialnicne roadtripy kdekolvek je to uplne vyborna volba. Uplne v pohode prejav to ma aj v horach.

Donedavna vacsine v Superbe velmi dobre sluzil 1.9TDI 96kW/131k pri hmotnosti 1540kg, myslim, ze aj na Kodiaqa na bezne jazdenie po asfalte je 1.5 TSI uplne dostacujuce.

Jedina otazka je spolahlivost, to sa dozvieme az o par rokov, rad posharujem skusenosti neskor :-!
Avatar - Roman Horký
7. 7. 2021 08:42
Re: Krásné mamataxi
Ženy obvykle práci s klackem ovládají bravurně.
7. 7. 2021 08:16
Re: Krásné mamataxi
No alespoň ukážou jak se tahá za klacek a ještě si přitom libovat, že je to lepší než když tu práci udělá někdo jinej.