Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeNový Nissan Qashqai odhaluje český ceník. Ceny startují na částce 539.000 Kč
44 komentářů
Ada je zase tady
Co diesel, manuální převodovka a ruční brzda spolu se čtyřkolkou. Ne? Tak si to strčte víte kam... :no:
Vas dinosaurov co pozaduju takuto nepopularnu konfiguraciu je tak malo ze o vas nema drviva vacsina utomobiliek zaujem, tak sa im necuduj.
Zrovna u tohohle auta 4x4 a naftu asi spíš, než do Fabie
To urcite, ale nie s manualom a zaroven e-Power AWD by bolo ovela lepsie riesenie ako diesel + AWD + AT, ale Nissan sa k tejto verzii este nevyjadril, ale v Note uz taketo AWD je.
No, pokud bych mohl mluvit z vlastní zkušenosti, tak u takovéhohle auta stačí i elektrické AWD, naprosto v drtivé většině případů, kdy čtyřkolku potřebuješ, ale kdyby to někdo chtěl na hory, tak tam klasické tvrdé spojení spalováku i se zadní nápravou, může být lepší řešení už jen proto, že zadní elektromotor nebude tak silný. S manuálem souhlasím na půl, co do komfortu není debat, ale zase se to podepíše na ceně.
No je elektrické AWD a elektrické AWD. Yaris cross prý má vzadu 4 kW maximálně do 70 km/h.
Staci i elektricke AWD? :) To je dost nestastny pojem. Tvrde spojenie spalovaku so zadnou napravou je najcastejsie velmi makke cez rozne spojky ktore sa prehrievaju a bezne sa zadny nahon odpaja. Ak porovname rovnaky system AWD tak samozrejme elektromotor vzdy porazi ICE vo vykone aj komforte jazdy v tazkom terene, ak porovname dvojmotorove riesenie konkurentov, tam je na zadnej naprave dostatocne silny elektromotor, problemom je zle nadizajnovany a ovladany diferencial, casto by stacilo jednoduche zamknutie, alebo sa to da urobit velmi jednoducho ako v Honde CR-V i-MMD AWD kde je plny vykon elektromotoru rovnako tvrdo napojeny na zadnu napravu ako v ICE verzii.
Mluvíš o extrému, my srovnávali AWD haldexového typu vs AWD s elektromotory na zadní nápravě, které nejsou připojeny k těm vepředu (Toyota AWD). Při běžné jízdě nebyl znát rozdíl, rozjezdy do kopce, nebo jízda na sněhu, ale při plném plynu bylo vidět, že slabší elektromotor prostě neroztočil tak zadní kola, jako to zvládne to AWD, které umí dozadu poslat 50% výkonu spalováku.
Jestli někde v terénu u nějakých aut to je jinak, netuším. U našich "testovacích" kousků se nic nepřehřívalo a fungovalo, jak popisuji.
Jestli někde v terénu u nějakých aut to je jinak, netuším. U našich "testovacích" kousků se nic nepřehřívalo a fungovalo, jak popisuji.
Tiez hovorim o AWD s medzinapravovou mokrou spojkou, volajme to laicky "haldexove AWD". Ak nanho pripojime ICE a elektromotor, tak jasne vyhrava uplne vo vsetkych terennych parametoroch elektromotor, bez ohladu na pouzitu prevodovku u ICE, to sa dufam zhodneme. Toto je riesenie pouzite v CR-V i-MMD AWD.
Ak porovnavame haldexove/kardanove AWD s "e-AWD" bez kardanu - samostatny elektromotor na zadnaj naprave, tak mozme za vzor pouzit RAV4 so 40kW/121Nm motorom. To je dost malo, vykonnejsi motor stoji zanedbatelne viac, aj jeho rozmery su zanedbatelne vacsie, vsak 400kW motor Tesla ma velkost velkeho melonu, takze tu problem nie je dat tam vacsi a vykonnejsi motor. Preco to potom Toyota nespravila? No tych 121Nm je okamzitych pri stlaceni plynu, ci to spravime jemne aby sme co najviac sily preniesli na pohyb, alebo na to dupneme a odtrhneme koleso od podkladu, mozme si vybrat lebo aj na to nam tych 121Nm bohato staci a preto Toyota zvolila takyto motor. Samozrejme pre dobru jazdu v terene sa viac hodi ten prvy pripad. Ak toto iste budeme chciet dosiahnut so spominanym 1.3 DIG-T tak narazime na najvacsi problem ICE v terene a to vyrazne nizsi krutiaci moment pri rozbehu, ak nechceme uvarit spojku, tak skoncime s otackami ICE pri ktorych ma krutak hodnotu cca 150Nm, strata v prevodovke asi 6%, strata v haldexe asi 4%, prenos na zadnu napravu v pomere 50% pri zamknuti medzinapravovej spojky a skoncime so 68Nm ak by sme dosiahli nulovy preklz spojky.
Takze naopak, ten spalovak ma problem s lubovolnym soferom preniest taky isty vykon na kolesa ako e-AWD prenesie s hocijakym soferom zakazdym a ak by sme uplne kaslali na auto, lebo je firemne a vytocili motor do otacok a prudko pustili spojku a ignorovali preklz ktory tam aj tak bude a povedali ze na zadnu napravu pojde plny krutak, tak skoncime v idealnom pripade s presne rovnakymi 121Nm na zadnej naprave v pripade najvykonnejsieho 1.3 DIG-T :) Takze ci uz elektromotor s haldexom alebo e-AWD povazujem do terenu za lepsiu a trvacnejsiu volbu ako mechanicke prepojenie ICE s akymkolvek systemom. Ked sa konecne rozbehnu EV tereniaky, kludne aj Jimny s 50kW na napravu, alebo fajnovejsie kusky s motorom v kazdom kolese uplne bez diferencialov, tak ICE tereniaky a super komplikovane a stratove systemy AWD nebudu mat najmensiu sancu konkurovat sametovemu davkovaniu vykonu na lubovolne koleso v terene.
Ak porovnavame haldexove/kardanove AWD s "e-AWD" bez kardanu - samostatny elektromotor na zadnaj naprave, tak mozme za vzor pouzit RAV4 so 40kW/121Nm motorom. To je dost malo, vykonnejsi motor stoji zanedbatelne viac, aj jeho rozmery su zanedbatelne vacsie, vsak 400kW motor Tesla ma velkost velkeho melonu, takze tu problem nie je dat tam vacsi a vykonnejsi motor. Preco to potom Toyota nespravila? No tych 121Nm je okamzitych pri stlaceni plynu, ci to spravime jemne aby sme co najviac sily preniesli na pohyb, alebo na to dupneme a odtrhneme koleso od podkladu, mozme si vybrat lebo aj na to nam tych 121Nm bohato staci a preto Toyota zvolila takyto motor. Samozrejme pre dobru jazdu v terene sa viac hodi ten prvy pripad. Ak toto iste budeme chciet dosiahnut so spominanym 1.3 DIG-T tak narazime na najvacsi problem ICE v terene a to vyrazne nizsi krutiaci moment pri rozbehu, ak nechceme uvarit spojku, tak skoncime s otackami ICE pri ktorych ma krutak hodnotu cca 150Nm, strata v prevodovke asi 6%, strata v haldexe asi 4%, prenos na zadnu napravu v pomere 50% pri zamknuti medzinapravovej spojky a skoncime so 68Nm ak by sme dosiahli nulovy preklz spojky.
Takze naopak, ten spalovak ma problem s lubovolnym soferom preniest taky isty vykon na kolesa ako e-AWD prenesie s hocijakym soferom zakazdym a ak by sme uplne kaslali na auto, lebo je firemne a vytocili motor do otacok a prudko pustili spojku a ignorovali preklz ktory tam aj tak bude a povedali ze na zadnu napravu pojde plny krutak, tak skoncime v idealnom pripade s presne rovnakymi 121Nm na zadnej naprave v pripade najvykonnejsieho 1.3 DIG-T :) Takze ci uz elektromotor s haldexom alebo e-AWD povazujem do terenu za lepsiu a trvacnejsiu volbu ako mechanicke prepojenie ICE s akymkolvek systemom. Ked sa konecne rozbehnu EV tereniaky, kludne aj Jimny s 50kW na napravu, alebo fajnovejsie kusky s motorom v kazdom kolese uplne bez diferencialov, tak ICE tereniaky a super komplikovane a stratove systemy AWD nebudu mat najmensiu sancu konkurovat sametovemu davkovaniu vykonu na lubovolne koleso v terene.
.StenLi.
Kupit Qashqai v inej ako RExEV verzii e-Power mi pride ako nezmysel. Tieto nehybridne mild "hybridy" s manualom a CVT su dekady pozadu za aktualnou technologiou a spolahlivostou a komfortom jazdy budu tiez poriadne pozadu.
Souhlasím. Na tuhle variantu jsem dost zvědavý. Bohužel na cenu a parametry si ještě počkáme ;-\.
Nechápu proč, mně naopak přijde nejsmysluplnější 1.3 TCe 4x4.
Ked sa poriadne prevezies na nejakom RExEV po meste kde bude to auto travit drvivu vacsinu casu tak mozno pochopis moju preferenciu. ICE s variatorom je menej komfortna, menej spoliahliva a viac pazrava alternativa. Elektricky pohon, rekuperacia a nizsia spotreba urcite stoja za priplatok.
Mas nejake zkusenosti s podobnym pohonem na dalnici? Zajimalo by me to. Ja mam porad pocit, ze ten range extender bude mit velky problem utahnout auto, az dojde baterka. Viz prvni generace Chevy Volt, ktery byl s prazdnou baterkou dost spatny.
Chevy Volt je specialny pripad RExEV, dokonca vie v extremnych pripadoch fungovat aj ako hybrid, ktorym by default nie je aj ked ho casto mylne oznacuju za PHEV a jeho planetova prevodovka z neho robi velmi univerzalne auto, ale s problemami napr. aj pri jazde na dialnici v Europe, ktoru v US nepoznaju.
U e-power si budeme musiet pockat na skusenosti, nejazdil som ani na dlho predavanom Note, ale Honda i-MMD RExEV to ma vyriesene cez pripojenie ICE priamo na kolesa cez jeden staly prevod simulujuci 5-6. prevodovy stupen pri rychlostiach 75-80 km/h podla sklonu, zataze a nabitia baterky. Tam to funguje velmi dobre a dialnicna rychlost alebo aj vyssia nebola najmensi problem. Motor ruci prijemnejsie a sportovejsie ako hybridnych Toyotach s planetovou prevodovkou.
U e-power si budeme musiet pockat na skusenosti, nejazdil som ani na dlho predavanom Note, ale Honda i-MMD RExEV to ma vyriesene cez pripojenie ICE priamo na kolesa cez jeden staly prevod simulujuci 5-6. prevodovy stupen pri rychlostiach 75-80 km/h podla sklonu, zataze a nabitia baterky. Tam to funguje velmi dobre a dialnicna rychlost alebo aj vyssia nebola najmensi problem. Motor ruci prijemnejsie a sportovejsie ako hybridnych Toyotach s planetovou prevodovkou.
Toky1
Vám tie ceny nového Kaškaja neprídu premrštené? Akože mi je jasné, že to je štartovacia cena, ktorá pôjde časom dole - ale aj tak... Ja valim bulvy.
Vzhledem k tomu, jak ceny všech nově představovaných aut letí vzhůru, není cena Kaškaje zase až tak hrozná.
Konec konců i třeba Duster 1.3 TCe už stojí 465 tisíc a nedivil bych se, kdyby s faceliftem šel k půl milionu.
Konec konců i třeba Duster 1.3 TCe už stojí 465 tisíc a nedivil bych se, kdyby s faceliftem šel k půl milionu.
Postreh
SUV s 1,3 l motorom??? Znie to ako vtip.... :no:
140 kobyl do nedávna neměly ani dvoulitry benziny, natoz turbodiesely, které byly v minulostí brány pro male "SUV" jako naprosto vyhovující pro všechny jízdní situace. Snad si nemyslite, ze v Kaškaji bude sedět někdo, kdo tomu bude chtit slapat na krk a řezat zatáčky??
1,3 turbo!!!Mám verzi 103kW Acentu,jezdím za 5,7l.Motoricky je to živější než atmosferická 1,8ka benzín.
hugino
Za mňa je to momentálne asi najkrajšie auto v danej kategórii / aspoň podľa fotiek /.Ak by som sa v budúcnosti rozhodol pre SUV tak tento Qashqai by bol horúcim kandidátom.Ja by som išiel do 1.33 tce Acenta s manuálom za 614 000 kč / tj. 24 000 €/ a táto cena sa mi zdá adekvátna na danú motorizáciu 160 k,260 Nm a výbavu.Samozrejme ak by tam bola zľava 1000-1500 € neprotestoval by som.Je to myslím lepšia ponuka ako Ateca,Karoq,3008 alebo Grandland X / s trojvalcami /.
traveldrive
Nezaujímavé doteraz, nezaujímavé naďalej. Zvonka veľké, zvnútra malé, cena ako za strednú triedu. Nie je o čo stáť.
×
Sdílení komentáře
×
Například v Priusu je 28 krát 6 článků (200 Voltů), to už je jiná nálož. Nová stojí 40 tisíc a když odejde do 12 let věku auta, tak se mění zdarma. LOL ROFL SUZUKI KUPUJTE.
Ale jedna zajímavost o záruce na baterku v mildhybridních Suzuki - když s tím 30 dní nejedeš, záruka padá.
Psali to zde na ACZ.
Jinak ke Kaškaji - dejte na úvodní fotku nápis Juke a okamžitě uvěřím... Jinak hezký auto.
A k ceníku - jsem moc rád, že mám na dalších pět let vystaráno. Kdo před cca rokem koupil z obav ze zdražování, neprohloupil.
Tak jen doufám, že nešířím nějaký fake, neověřoval jsem to. (raději to píšu, protože se tomu stále zdráhám uvěřit)
https://www.armadninoviny.cz/…i-stupidita.html?…
Tady ty ceny "udajne" jsou uplne nejlepsi, o nich se moc dobre povida v diskusich.