Novinky
Ford Mustang Mach-E GT přijíždí na český trh. Stovku pod čtyři sekundy dá za 1,9 milionu
114 komentářů
Kupte berlingo, nafta, spotřeba 5, krabice co odveze i motorku, od prvniho majitele s 70tis km, za 250tis kc a nebreč.
Nafta je přece hnus, benzín žere jen o 2 litry víc. A když tam přidáš baterku a plno elektroniky tak jen o 1,95 litru.
GayBoyChizek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Toyota se začíná probouzet.
Díky hybridům bude snadněji dohánět.
https😐/www.industryweek.com/…lectric-car-rush
A držím jí palce s SSB.
Díky hybridům bude snadněji dohánět.
https😐/www.industryweek.com/…lectric-car-rush
A držím jí palce s SSB.
Toyota se už probudila.....https😐/www.novinky.cz/…ve-auto-40357738
Aha. A kolik stoji kilo vodiku vis?
To nechces. 😉
Mas dva druhy bezemisnich aut.
Bateriovy a vodikovy.
Provoz vodikovyho (FC) stoji nejmin 4x tolik co bateriovyho. A porizeni FC vozu uz jen o trochu vic...
Ale zase se rychle natankuje. Jen musis mit kde. 😁
To nechces. 😉
Mas dva druhy bezemisnich aut.
Bateriovy a vodikovy.
Provoz vodikovyho (FC) stoji nejmin 4x tolik co bateriovyho. A porizeni FC vozu uz jen o trochu vic...
Ale zase se rychle natankuje. Jen musis mit kde. 😁
Rozmáhá se jeden veliký nešvar. Kromě nadměrné hmotnosti, kterou se výrobce moc rád nechlubí je prakticky jediný nadprůměrný parametr současných elektromobilů hodnota zrychlení. Kolikrát s autem může řidič asi tak zrychlit na stovku za 4 sec, aby byl dojezd těch deklarovaných 500 km. Určitě by pro běžné využití každý uvítal EV dobře ovladatelné nejen v přímce, s dojezdem aspoň nějakých 800 km a zrychlením klidně kolem 10 sec, za cenu běžného vozu před dvěma roky. Pokud by se podařilo zapracovat na dojezdu, bylo by to velkým přínosem i pro infrastrukturu EV. Zrychlení SUV krabice, nebo nákupní tašky se stalo pro dnešní EV největším tahákem, ale jeho přínos pro běžný provoz je to nulový.
Jediný nadprůměrný parametr je zrychlení... COŽE?
😁 😁 😁
Co ticho v interiéru?
Plynulost jízdy bez řazení?
Okamžitá reakce na ''plyn''?
Extrémně nízká spotřeba?
Jednoduchý pohonný řetězec bez nároků na údržbu?
Komfort např. v podobě předehřevu/vychlazení interiéru?
Možnost vyjíždět každé ráno z domova s ''plnou'' (tudíž pohybuješ-li se jen v okruhu dojezdu - úplně se zříci veřejného ''tankování'')?
Bezkonkurenční provozní náklady?
To je furt dokola...
PS Když budeš zkoušet zrychlení u svého spalovacího auta, tak to taky nebude s normovanou spotřebou. 😄
😁 😁 😁
Co ticho v interiéru?
Plynulost jízdy bez řazení?
Okamžitá reakce na ''plyn''?
Extrémně nízká spotřeba?
Jednoduchý pohonný řetězec bez nároků na údržbu?
Komfort např. v podobě předehřevu/vychlazení interiéru?
Možnost vyjíždět každé ráno z domova s ''plnou'' (tudíž pohybuješ-li se jen v okruhu dojezdu - úplně se zříci veřejného ''tankování'')?
Bezkonkurenční provozní náklady?
To je furt dokola...
PS Když budeš zkoušet zrychlení u svého spalovacího auta, tak to taky nebude s normovanou spotřebou. 😄
Já o voze a ty o koze, no a ještě špatně. Přesně jak píšeš, furt dokola...
Jak mám rozumět tomuto, Midlosku: ''prakticky jediný nadprůměrný parametr současných elektromobilů''?
😄
Copak konkrétně se ti zdá špatně?
😁
Jakpak jsi přišel na to, že je EV dobře ovladatelné jen v přímce?
Vlastní zkušenost? Ne?
😄
Copak konkrétně se ti zdá špatně?
😁
Jakpak jsi přišel na to, že je EV dobře ovladatelné jen v přímce?
Vlastní zkušenost? Ne?
Uvádíš především benefity, které ti bude ve většině případů schopné nabídnout i běžné auto v dané cenové relaci a nikoliv podstatné parametry potřebné pro běžnou jízdu běžného řidiče. Jednou to asi přijde a bude to fajn, ale ta doba tu zdaleka ještě není.
K tvému poslednímu doplnění - to je prostě fyzika a ta platí vždy i pro EV. V praxi stačí srovnat naftu a benzín.
K tvému poslednímu doplnění - to je prostě fyzika a ta platí vždy i pro EV. V praxi stačí srovnat naftu a benzín.
A já si bláhově myslel, že uvádím nadprůměrné parametry...
Ale byly to jen nepodstatné benefity.
😁 😁 😁
A to jsem ještě zapomněl na lokálně úplně bezemisní provoz. :yes:
Ale to je jen další nepodstatný benefit, že EV plní nejpřísnější možné emisní normy...
PS Místo hodin fyziky, se někdy svez sportovním EV a pak teprve piš o přímkách.
😄
https😐/www.youtube.com/watch?…
Na Pikes Peak se z přímek nějak stávaj zatáčky.
😁 😁 😁
Ale byly to jen nepodstatné benefity.
😁 😁 😁
A to jsem ještě zapomněl na lokálně úplně bezemisní provoz. :yes:
Ale to je jen další nepodstatný benefit, že EV plní nejpřísnější možné emisní normy...
PS Místo hodin fyziky, se někdy svez sportovním EV a pak teprve piš o přímkách.
😄
https😐/www.youtube.com/watch?…
Na Pikes Peak se z přímek nějak stávaj zatáčky.
😁 😁 😁
Baterie jsou vskutku nenáročné na údržbu. Vyhodíš je s celým autem.
Gratuluji, tříletá Tesla S s původní baterií.
Az najedes se svym spalovakem tolik, das za udrzbu tak malo a budes mit puvodni desticky, tak dej vedet. 😉
Ano, EV umí regenerovat a nemusí po 30 tisících do servisu. Nicméně s baterií je to složitější a za pár let se její stav pravděpodobně projeví. Pokud tedy budu věřit majiteli, že ji nikdy neměnil a má 90% dojezd.
Jj, za par let az bude mit najeto 800k?
Nejak to nekoresponduje s tvrzenimi ve zdejsi diskuzi, ze EV je po deseti letech ve srotu.
Protoze normalni majitel neujede 400k ani za deset let...
Nejak to nekoresponduje s tvrzenimi ve zdejsi diskuzi, ze EV je po deseti letech ve srotu.
Protoze normalni majitel neujede 400k ani za deset let...
Prosímtě nebuď zas takový demagog, i ICE najede úplně bez problémů 400 000 km za 3 roky, ačkoli pochopitelně s vyššími náklady na údržbu. Jenže to není jen o nájezdu, ale i stárnutí materiálu a podobně. To, že taxikář tři roky a 400 000 km (údajně) týral Teslu mi neříká mnoho o tom, jak bude fungovat 10leté auto s 200 000 km.
Super, nedávno jsem narazil na Eklasse CDI 100kw s 760 tisíci na prodej a vypadalo docela solidně, takže nie, radšej naftu 😉 A kdo si sakra kupuje auto na takovej nájezd? To musí být chudák
Taxikar z letiste.
Jo ridic ten tezkej chleba ma. 😄
Ozzy, uz dej pokoj s tema smradlavejma autama. To, ze stary smradlavy diesel bez filtru s EU3 vydrzi deset let a 750k oceni jeho majitel.
Ridici jedouci za nim uz tolik ne.
Jo ridic ten tezkej chleba ma. 😄
Ozzy, uz dej pokoj s tema smradlavejma autama. To, ze stary smradlavy diesel bez filtru s EU3 vydrzi deset let a 750k oceni jeho majitel.
Ridici jedouci za nim uz tolik ne.
Ten Eklasse je z roku 2013 a jsem si jistej, že musel plnit vyšší emisní třídu, než EU3 😁
http😐/www.sauto.cz/…ridy-e/147169597
Trochu si se netrefil, ale to neva....
http😐/www.sauto.cz/…ridy-e/147169597
Trochu si se netrefil, ale to neva....
Vyborne, 642mg NOx ve meste (u obdobnyho auta - C Klasse 2011).
To je radnej jedomet.
https😐/docplayer.org/…der-strasse.html
Absolutni hnus. Je strasny, ze tohle najelo trictvrte milionu km a priotravilo spoustu lidi.
:no: :no😒br />
Emisni norma EU3 je 500mg NOx, takze tohle EU5 auto neplni v realu ani limit EU3...
Kdo ze se tu netrefil?
:-!
To je radnej jedomet.
https😐/docplayer.org/…der-strasse.html
Absolutni hnus. Je strasny, ze tohle najelo trictvrte milionu km a priotravilo spoustu lidi.
:no: :no😒br />
Emisni norma EU3 je 500mg NOx, takze tohle EU5 auto neplni v realu ani limit EU3...
Kdo ze se tu netrefil?
:-!
Spíš je otázka, kolikrát zrychlíš na stovku za 4 sec, než se baterie přehřeje a spadne výkon.
Ptas se kolkrat to jde odpalit za 4s? Mnohokrat.
Ostatne napr. zde https😐/www.cnet.com/…ontrol-26-times/
Blazen da 0-200kmh 26 krat a pak uz je mu z toho blbě
Kdzy vezmes benzin SUV co dava 0-100 za 4s a das 0-200 26 krat, kolik ti ubude z nadrze?
Ostatne napr. zde https😐/www.cnet.com/…ontrol-26-times/
Blazen da 0-200kmh 26 krat a pak uz je mu z toho blbě
Kdzy vezmes benzin SUV co dava 0-100 za 4s a das 0-200 26 krat, kolik ti ubude z nadrze?
Ford Auto web
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Pokud by tohle auto mělo sloužit běžně i v zimě, tak na to ideální není. Chybí mu totiž tepelné čerpadlo a u nás sice nejsou zimy tvrdé, ale nízké teploty jsou po dlouhou dobu. Nechápu, proč tam taková banalita chybí.
Jako demonstrace techniky pro EV nadšence ano, pro EV fanatiky ne, ti na to nemají a jen plácají a pro nás ostatní si nechme na plakátu Mustanga V8, který stojí o pul míče méně a i když žere i děti kolem cest, tak má spalovací motor, plní emise, je homologovaný, nemá vykuchané filtry, tak nám ho prosím nechte... díky 😊
Zejména těm, kteří si myslí, že elektromobilitu je třeba "prodotovat" do reality za každou cenu (tedy ji v podstatě učinit povinnou, protože vše ostatní bude pokutováno), bych vřele doporučil rozhovor s prof. Janem Mackem z ČVUT v posledním vydání týdeníku ECHO24. Některým lidem by to mohlo alespoň trochu otevřít oči. Dodal bych, že je mi jedno, která technologie se nakonec na trhu prosadí, pokud to bude díky kvalitě a ne díky tomu, že to nějaký stupidní nebo ještě spíše zlobovaný euroúředník nařídil.
Citace😒br /> Automobilka Ford by měla do budoucna nabídnout i dostupné elektromobily, jejichž cena by mohla začínat na částce necelého půl milionu korun.
https😐/www.auto.cz/…-zajimave-136648
Jmenovitá spotřeba 165Wh/km ti přijde plýtvání?
Ekvivalent je 1,9l paliva na 100km. 😲
https😐/ev-database.org/…ng-Mach-E-ER-RWD
Kdo že tady plýtvá?
Kankunene, tak krátký příspěvek a hned dva nesmysly....
😁
PS Kdy už konečně petrolhead pochopí, jak moc je EV úsporný? A když se porovná v rámci kategorie, tak obzvlášť. Jakou spotřebu bude mít benzínový SUV se zrychlením 0-100 za 4?
Proč ti tak vadí zrovna elektrické SUV a ne třeba benzínové?
X3M, GLE, X6 ty jsou OK?
Já když jedu za smradlavym dieselem, tak bych byl vděčnej za to, kdyby měl vejfuk někde jinde, daleko ode mě (oblíbený komentář k EV, že má výfuk v elektrárně).
A když si dáš na střechu soláry, tak má EV i celkové emise skoro nula. 😲
Chápeš to?
PS: mínusy nedávám já.
A nemusime mluvit jen o dieselech, i kdyz ty predstavuji samozrejme hlavni problem, co se tyce lokalnich emisi.
Nebezpecne miniaturni castice, ktere se dostanou do krve.
To jsou vsechno svinstva, ktera ohrozuji zdravi.
To, ze takovy hlouposti o vuni dieselu pise otec od deti mi hlava nebere...
https😐/www.onconet.cz/index.php?…
"V posledním desetiletí se totiž nashromáždilo dostatečné množství důkazů o tom, že častý kontakt s výfukovými plyny z dieselových motorů souvisí se zvýšeným rizikem vzniku rakoviny plic."
Uprimne nechapu, co je za pozitek jezdit se ctyrvalcovym dieselem. Ja jsem jezdil 320d a ten motor (na presun z bodu A do bodu B vyborny) na tom aute byl to nejhorsi. Zaplat panbu za start-stop, ze jsem ten hluk nemusel poslouchat na semaforech.
Napsal jsi tohle: "Nafta bez močoviny voní, stejně jako benzín.... kdy si vy ev maniaci uvědomíte, že někomu se prostě spalovací motor líbí i kdyby byl sebehorší"
To me dost pobourilo.
Toluen taky muze nekomu vonet, ale lejt ho detem do piti proste neni dobre. 😉
A tvy poznamky o ekologii ála Barik (pokrytectvi atp.) si nech. Snazim se chovat ekologicky, jak to jde. Moje pristi auto bude EV, nevim, kolikrat to tu budu jeste opakovat.
Ale ano pouzivam elektroniku z Ciny.
Tudiz uz podle tvy zvraceny logiky nema cokoli dalsiho smysl.
Jeste jsi mohl napsat neco, ze je Zeme prelidnena. A ze jakakoliv ekologicka snaha stejne nema cenu. :no😒br />
PS Doufam, ze bude brzy dalsi sraz. Navrhuju jako disciplinu mereni RDE emisi nasich aut. :-!
Predem ti reknu, ze Mondeo nevyhraje.
Nejlepsi budou samozrejme EV 😁
Nasledovany hybridy Toyota. Moje benzinovy auto bude bez problemu plnit EU5 a bude mit zlomkove emise NOx toho tveho.
Ano, je to pokrytecké, za tím si stojím, protože máš potřebu to nutit ostatním a sám máš másla na hlavě tuny. Podívej, jak se chová takový Jirka Vejrazka, jezdí hybridy léta a tudíž pro tuto zemi z tvého pohledu udělal daleko více a nikdy jsem od něj neviděl takovou demagogii.
Já se profesně zabývám poklesem emisí v jednom odvětví v EU a povím ti, že drtivá většina z vás si neumí domyslet ty následky, protože si tady vezmeme "u huby", ale musíme vše ostatní dovézt z míst, kde na emise kašlou a kdo používá výrobky z třetího světa, ten za sebou nechává daleko větši ekologickou stopu, než kdyby jezdil celý život v staré Oktávce TDI. Jen produkce potravin a tzv green deal povede k růstu cen potravin a to je daleko větší průser, než když naroste cena spotřebního zboží, které nepotřebuješ k životu... uvidíš.
Já mám životní prostředí rád, chovám se jak se v moderní společnosti patří, třídím, nepálím plasty a bordel, nejezdím s vykuchaným filtrem pevných částic, jen vím, že EU je z pohledu emisí na tom hodně dobře a další snižování už bude spíše kontraproduktivní, tedy takto násilně a rychle. Nejdůležitejší je ta udržitelnost a zavádět věci postupně. Navíc si vem, že i kdybychom jako EU nevyprodukovali nic, tak okolí to bude dělat stále a ekosystém je jeden celek.
Mrzí mne, že vy a vaše EV úderka neumí trochu racionálně myslet a nutí všem názor, že jen ten jejich je správný a pak si koupí něco s baterkou z Číny, kde na tom dělají malé děti. Podívej se třeba na česká města, já jsem +/- podobného stáří jako ty a já si pamatuji, jaký býval smog ve městech, když jsem byl malý a jak je to teď.... musí se to dělat pozvolně a nenásilně, klíčem je lepší infrastruktura a né zákazy a příkazy, pak se to zlepší mnohem více.
p.s. já nevelebím starý diesel pro vůni, to si trochu popletl, jen jsem ti ukázal, že ten složitý archaický motor i když už plní všechny ty normy (to bude dle mne tak Euro6) najede pořádnou porci Km.... tak mi nevkládej slova do úst, díky 😊
Precti si nejprve tohle. 😉
https😐/www.auto-motor-und-sport.de/…essung-rde-pems/
Podle tvy logiky je tve trideni odpadu jen pokrytectvi, kdyz stejne jezdis dieselem.. Myslis si, ze tim zachranis svet, ty pokrytce? Vzdyt stejne v Cine netridi. 😁
S Jirkou Vejrazkou jsem ve vetsine temat zajedno... A ano, jezdi PHEV a to je jiste spravny smer. Zatim je o krok dal nez ja, priznavam. Ale urcite bys nasel duvod, ze je pokrytec i on, kdyz treba pouziva fotak z Ciny. :no😒br /> Ty pises o EV uderce apod. pritom pouzivas naprosto absurdni argumentaci.
A mne nevadi, ze jezdis v dieselu. Jestlize plnis emise, pak nedeles nic spatne. Ale ja te tady nehodlam kadrovat, jako to delas ty... 😁
Mne vadi jen tve chvalozpevy na diesel.
PS Snizovani emisi se netyka jen EU. K Parizske dohode se pripojila m. j. Cina a USA, tak tady nepis jen o Evrope.
Zakaz spalovacich aut bude v dohledne dobe v Japonsku, Korei, Kalifornii, Kanade, Velke Britanii, Norsku atd. A to nema s EU nic spolecneho...
https😐/www.bbc.com/…a-china-56790077
China and the US say they are committed to working together and with other countries on tackling climate change.
No já třídím, protože chci a nikomu to necpu, jen ti říkám, že nejsem ten typ, co doma pálí na zahradě pneumatiky..... takže pokrytec nejsem 😉 Až ti tady budu kázat odpadu, budu tím pokrytcem.. chápeš ten rozdíl ?
Jaké mám chvalozpevy? Já tady dlouhodobě říkám, že mi ve velkém autě diesel vyhovuje... mne, mé osobě... kde jsem psal, že to musí vyhovovat někomu jinému? 😁 Ukaž mi to prosím...
Nejak nevim kde.
Napsal jsi tohle😒br /> Nafta bez močoviny voní, stejně jako benzín.... kdy si vy ev maniaci uvědomíte, že někomu se prostě spalovací motor líbí i kdyby byl sebehorší
Chapu to, mozna spatne, jako chvalozpev na diesel.
Nicmene tvy nazory znam a vim, ze se ti diesel libi. Mne ne.
A k tomu slouzi diskuze ne? 😉
Abychom si to vyrikali...
A ano, tvá argumentace je, že to neplní emise, je to špatné, já ti říkám, že i přesto se to někomu líbí, protože to někomu třeba vyhovuje, jako mne a jako dalším milionum, kteří si diesel kupují. Já říkám pořád, že je skvělá doba, kdy si každý muže koupit co chce, pokud to plní limity... tak si kup EV, já si koupím zase diesel i když nepopírám, že bych do budoucna kategoricky odmítal jiná paliva, či hybrid, ten mi příjde jako nejlepší volba z pohledu ekologie.
p.s. taky bych zakázal vjezd do měst těm čoudícím dieslum, kvuli kterým se rozčiluje Mikesus, načuchám se jich dost na motorce a v drtivé většině případů tyhle auta má chytat PČR a posílat na emise... což se neděje...
p.s co to Eklasse, už si se podíval na ten Euro 3 diesel? 😁 Dole máš odkaz
A kdyby ty auta, co ty normy ani neplni, nemely chiptuning a vymlacenej dpf.
A emisema prosli za kilo...
Chapes to?
A tohle se ti proste u EV stat nemuze...
A za "šedou ekonomiku" STK a neschopnost PČR to kontrolovat přeci nebudeme lidem brát auta.. 😊
Ale chci, aby se dodrzovali alespon ty normy (laboratorni platne v dobe vyroby auta).
A to je bohuzel v ceske realite zatim neresitelny ukol.
Zatím se jen ukazuje, že většina toho není schopna.
Narozdil od dieselu (krome uplne poslednich EU6).
Real driving emissions.
To co ty pises, by tak byt nemelo.
Záleží na regulaci motoru, poměru lambda atd.
Podle (jiné nebo stejné?) logiky bys měl normu plnit vždy, ne jen v nějakém pásmu otáček / zatížení.
Od toho máš 3 režimy při měření RDE. Aby se tam zmerilom zda to někdo nenaladil jen na určité spektrum.
Zákaz spalovacích motorů je a bude svinstvo.
Je zajímavé, že emise dieselu je v kategorii 1 karcinogennu (prokázán vliv na rakovinu), emise benzinu ne.
Tady je velmi poucny clanek o realnych emisich dieselu.
https😐/www.auto-motor-und-sport.de/…essung-rde-pems/
Doporucuju rovnou spodni shrnujici graf.
Mercedes CLA 200D - EU6 katastrofa.
RDE Emise dieseloveho mercedesu z r. 1982 jsou 808mg a mercedesu EU6 z r. 2016 jsou 737mg. To skoro neni rozdil. WTF
EU6 norma je 80mg!!!!
To jsou fakta...
Ozzy, jeste neco k elektronice z Ciny?
PS Tohle neco vypovida o tom kartelu (nejen?) nemeckych automobilek. Oni proste emise vubec neresily. :no: :no: :no😒br /> A o tri roky pozdeji to najednou jde. 😲
Jinak EU5 je uplnej vysmech, viz Amarok.
Z grafu je videt, ze EU5 muze mit dvojnasobny emise NOx nez diesel z roku 1982!!! A ani EU6 Captur na tom neni s 1336mg (norma 80mg) o moc lip. Tohle jsou skutecne rakovinomety. To neni zadna nadsazka.
Aspon ze tak.
Aerodynamicky jsou na tom nejlip auta typu Prius.
Prodejne bohuzel SUV.
Ale lidi proste SUV chteji (napr kvuli prakticnosti), nezbyva nez pracovat na jejich ucinnosti.
Mustang Mach-E na tom neni tak zle.
Proste tam ten vykon mas doslova zadarmo, staci udelat tri ozubeny kolecka o trochu vetsi a malicko zvysit prutok chladici kapaliny a to je cely. To te vyrobne stoji par tisic korun na kus.
Pokud tam das druhy motor a delas ctyrkolku, tam uz ty ztraty nejaky jsou (stale je to velice usporne) ale naklady jsou o dost vetsi …
Jenze zase - udelas ctyrkolku a mas raketku - doslova by ses musel snazit, aby EV ctyrkolka se dvema elektromotory mela pod 300 koni / 500 Nm.
https😐/www.ceskatelevize.cz/…221562221400004/
Žádná uderka - podívej se, jestli diskuse začala chválou elektromobilu, nebo jeho kritikou
To musíš zkusit tu obyc benzinovou. To budeš koukat.
Máš problém s tím, že je auto moc rychlý?
I u spalovacích aut, nebo je to u tebe jen specifikum pro EV?
Stejnou otázku jsem položil Kankunenovi, jsem zvědavej na odpověď.
Čekam něco ve stylu pokrytectví a že kdo se chce chovat ekologicky, ať jezdí radši tramvají.
😁
😄