Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford Mustang Mach-E GT přijíždí na český trh. Stovku pod čtyři sekundy dá za 1,9 milionu

Stanislav Kolman
Diskuze (114)

Vrcholová verze elektrického SUV s legendárním jménem dorazila do Česka. „Gétéčko“ se chlubí parádními schopnostmi, které nabídne za necelé dva miliony korun.

Hlavní předností elektrického Mustangu Mach-E GT jsou především jeho parametry. Dvojice elektromotorů dodává výkon 358 kW (487 k) a 860 newtonmetrů točivého momentu. Je to mimochodem nejvyšší krouťák, jaký kdy Ford u sériového vozu prodávaného v Evropě nabízel. Na stovce je auto za 3,7 sekundy a s akumulátorem o kapacitě 88 kWh zvládne urazit až 500 kilometrů na jedno nabití. Z 10 na 80 % dobijete baterii při výkonu 150 kW za 45 minut, za deset minut zvládne dojezd vzrůst o devětadevadesát kilometrů.

Veřejnosti se novinka představí na právě probíhajícím Festivalu rychlosti v Goodwoodu, kde se o víkendu zúčastní závodu do vrchu. Nemusíte ale cestovat na britské ostrovy, abyste se o elektrickém „gétéčku“ dozvěděli to nejpodstatnější, a sice českou cenu. Tu nám tuzemské zastoupení automobilky prozradilo už dnes, ceník vozu startuje na 1.899.900 Kč a v prodeji se objeví počátkem roku 2022.

Součástí standardní výbavy je adaptivní podvozek (naladěný speciálně pro evropské zákazníky), sportovní brzdová soustava Brembo či pneumatiky obuté na 20“ kola z lehkých slitin a vyvinuté přímo pro daný model. „Hovoříme o kultivovaném, luxusně vybaveném pětimístném SUV s akcelerací supersportu. Když jsem před třiceti lety začínal jako automobilový konstruktér, o takové kombinaci vlastností jsme mohli leda snít,“ uvedl Geert van Noyen, vedoucí oddělení jízdních vlastností ve Ford of Europe.

Video se připravuje ...

Jak už jsme si řekli, Mustang Mach-E GT dostává dva elektromotory. Zadní olejem chlazený synchronní elektromotor s permanentními magnety je zcela nový a maximálního točivého momentu dosáhne za půl sekundy. Přední motor pak nezávisle pohání přední kola s ohledem na co nejlepší akceleraci a jízdní vlastnosti v zatáčkách.

Spolu s postupným přepínáním jízdních režimů od Whisper přes Active po Untamed narůstá podíl hnací síly přenášený na zadní kola. Specifikem vrcholového modelu je mód Untamed Plus, který dodá ještě ostřejší řízení a odezvu akcelerátoru, tužší podvozek, simulované podřazování a výraznější zvuk v interiéru. Kromě toho se režim vyznačuje i kalibrací hnacího ústrojí vhodnou pro jízdu na závodním okruhu, čemuž je uzpůsobena citlivost stabilizace.

Uvnitř na řidiče po vzoru ostatních „machů“  čeká obrovská středová obrazovka s úhlopříčkou 15,5 palce s nejnovější generací komunikačního systému SYNC. Sportovní sedačky Ford Performance jsou potaženy měkčeným materiálem koženého vzhledu, který se objevuje rovněž na volantu. Komfortní výbava je dále rozšířena o audiosystém B&O s deseti reproduktory či bezdotykové ovládání pátých dveří ukrývajících 402litrový zavazadelník. Na přání lze vůz dovybavit například panoramatickou střechou.

Nezapomnělo se ani na armádu bezpečnostních a asistenčních systémů. Na palubě najdeme inteligentní adaptivní tempomat s funkcí stop and go, asistenta pro jízdu v pruhu, hlídání slepého úhlu, aktivní parkovací asistent či předkolizního asistenta s funkcí automatického brzdění.

Stanislav Kolman
Diskuze (114)

Doporučujeme

10. 7. 2021 21:29
Re: O čem dnes EV vlastně je...
Jo to jo, ale jde hlavne o to, ze to stejne nebudes delat (tu akceleraci XYkrat), protoze bys musel bejt padlej na hlavu.

A pokud jde o jezdeni na uzavrene trati, potom si nemyslim, ze nekdo touzi po 500-700kg baterek :-!
10. 7. 2021 16:44
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se vytratil
Ozzman: takže když nejsem rasista, musím mít doma cernosku? Zajímavé :yes:
Žádná uderka - podívej se, jestli diskuse začala chválou elektromobilu, nebo jeho kritikou
Avatar - Mikesus
10. 7. 2021 16:25
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Vyssi spotřeba bude znamenat vyssi co2, ale nemusí ( ovšem může, podle naladěni motoru ) znamenat vyssi další emisemi, ba i naopak. Například NOx bude s vyšší spotřebou nižší.
Od toho máš 3 režimy při měření RDE. Aby se tam zmerilom zda to někdo nenaladil jen na určité spektrum.
Avatar - Mikesus
10. 7. 2021 16:21
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Stačí, aby plnili normy. Kdyz je splní jen u urednikova lejstra, tak to na silnici nemá co dělat. Ale není to chyba automobilek, ty jen s tím úředníkem vybehly.
Avatar - Mikesus
10. 7. 2021 16:20
Re: Záměr elektromobility - bezemisní doprava - se nevytrácí
Od toho máš to RDE při homologaci. Ano, je to chyba úředníka, že to dopustil.