Ford Mustang Mach-E GT přijíždí na český trh. Stovku pod čtyři sekundy dá za 1,9 milionu
Vrcholová verze elektrického SUV s legendárním jménem dorazila do Česka. „Gétéčko“ se chlubí parádními schopnostmi, které nabídne za necelé dva miliony korun.
Hlavní předností elektrického Mustangu Mach-E GT jsou především jeho parametry. Dvojice elektromotorů dodává výkon 358 kW (487 k) a 860 newtonmetrů točivého momentu. Je to mimochodem nejvyšší krouťák, jaký kdy Ford u sériového vozu prodávaného v Evropě nabízel. Na stovce je auto za 3,7 sekundy a s akumulátorem o kapacitě 88 kWh zvládne urazit až 500 kilometrů na jedno nabití. Z 10 na 80 % dobijete baterii při výkonu 150 kW za 45 minut, za deset minut zvládne dojezd vzrůst o devětadevadesát kilometrů.
Veřejnosti se novinka představí na právě probíhajícím Festivalu rychlosti v Goodwoodu, kde se o víkendu zúčastní závodu do vrchu. Nemusíte ale cestovat na britské ostrovy, abyste se o elektrickém „gétéčku“ dozvěděli to nejpodstatnější, a sice českou cenu. Tu nám tuzemské zastoupení automobilky prozradilo už dnes, ceník vozu startuje na 1.899.900 Kč a v prodeji se objeví počátkem roku 2022.
Součástí standardní výbavy je adaptivní podvozek (naladěný speciálně pro evropské zákazníky), sportovní brzdová soustava Brembo či pneumatiky obuté na 20“ kola z lehkých slitin a vyvinuté přímo pro daný model. „Hovoříme o kultivovaném, luxusně vybaveném pětimístném SUV s akcelerací supersportu. Když jsem před třiceti lety začínal jako automobilový konstruktér, o takové kombinaci vlastností jsme mohli leda snít,“ uvedl Geert van Noyen, vedoucí oddělení jízdních vlastností ve Ford of Europe.
Jak už jsme si řekli, Mustang Mach-E GT dostává dva elektromotory. Zadní olejem chlazený synchronní elektromotor s permanentními magnety je zcela nový a maximálního točivého momentu dosáhne za půl sekundy. Přední motor pak nezávisle pohání přední kola s ohledem na co nejlepší akceleraci a jízdní vlastnosti v zatáčkách.
Spolu s postupným přepínáním jízdních režimů od Whisper přes Active po Untamed narůstá podíl hnací síly přenášený na zadní kola. Specifikem vrcholového modelu je mód Untamed Plus, který dodá ještě ostřejší řízení a odezvu akcelerátoru, tužší podvozek, simulované podřazování a výraznější zvuk v interiéru. Kromě toho se režim vyznačuje i kalibrací hnacího ústrojí vhodnou pro jízdu na závodním okruhu, čemuž je uzpůsobena citlivost stabilizace.
Uvnitř na řidiče po vzoru ostatních „machů“ čeká obrovská středová obrazovka s úhlopříčkou 15,5 palce s nejnovější generací komunikačního systému SYNC. Sportovní sedačky Ford Performance jsou potaženy měkčeným materiálem koženého vzhledu, který se objevuje rovněž na volantu. Komfortní výbava je dále rozšířena o audiosystém B&O s deseti reproduktory či bezdotykové ovládání pátých dveří ukrývajících 402litrový zavazadelník. Na přání lze vůz dovybavit například panoramatickou střechou.
Nezapomnělo se ani na armádu bezpečnostních a asistenčních systémů. Na palubě najdeme inteligentní adaptivní tempomat s funkcí stop and go, asistenta pro jízdu v pruhu, hlídání slepého úhlu, aktivní parkovací asistent či předkolizního asistenta s funkcí automatického brzdění.