Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Start dlouhodobého testu Mercedes EQC 400 4Matic – S hvězdou pod proudem

42 komentářů

Avatar - pradeda777
pradeda777
A to jen dokazuje, že EV patří do města (jak bylo původně myšleno) a ne na dálnice... :-!
Othello
Pokud jsou převody nastavené na maximálku 180 km/h, točí motory při dálniční stotřicítce cca 70% otáček. To znamená stále ještě blízko optimální pracovní oblasti
Přirovnání k vytočené jedničce je dost mimo mísu
Xylo
Díky. Já odpovídám i na provokace, protože to čtou i lidé, kteří nepotřebují žádné hoaxy ani ze strany odpůrců ani (nekritických) příznivců EV.
Xylo
Tak jako každé EV bude normovaný dojezd vyšší rychlostí samozřejmě výrazně zkrácen. V níže uvedeném youtuberovém testu na německé dálnici auto na začátku testu má (odhadovaný) dojezd 215 km a po šesti minutách videa je na 126 km, to je snížení dojezdu o 89 km. Video: https😐/www.youtube.com/watch?…
Freddka
Tohle je zajimave auto, podle vseho velice slusne, s velmi slusnym vykonem a dobrym podvozkem ... a s nekolika podstatnymi problemy - ktere jsou dane tim, ze to je klasicke auto s baterkami a ne opravdova EV platforma😒br /> - pozitivum pry je ze baterky maji velkou kapacitu a vyuzitelna je nizsi nez u konkurence - to by melo mit dobry dopad na dlouhodobou zivotnost baterii
- nabijeni neni zrovna nejrychlejsi, ale aspon je pry rychlejsi, nez je uvadeno v papirech - a vzhledem k vyse zminenemu se udajne mene zpomaluje rychlost nabijeni kdyz se blizi k plnemu nabiti
- auto ma prilis velkou spotrebu, takze prd dojede
- na dalnici to bude predpokladam tragedie, prosim o poctivy test jak daleko dojede pri 110 a 130km/h podle GPS
- ma pry dobrou rekuperaci, takze do mesta to asi bude fajn

A protoze je to dlouhodoby test (ale nevim kolik mesicu to budete mit), bylo by dobre si stanovit nejakou trasu a zmerit na ni spotrebu, kdyz je😒br /> - letni vedro
- 20 stupnu
- 0 stupnu
- co nejvic pod nulou
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To se nesmí říkat, u EV se uvádí pouze zrychlení a dojezd ve stylu zpomalený kloboučník.
Avatar - hugino
hugino
Plne súhlasím.Pokiaľ sa dajú kúpiť autá so spalovacím motorom je podľa mna úplná hlúposť kupovať si elektromobil.Nemusím každých 300 km hladať nabíjačku naťahovať kábel a 1/4 dňa čakať pri stojane / ak bude samozrejme volný/ ale so spalovacím motorom si užívam slobodu a neriešim rekuperáciu,dojazd a iné pič....Nehovoriac o tom že za elektromobil dám min o 70 % viac peňazí ako za porovnatelný model tej istej značky a ak ho chcem nabiť doma tak si musím kúpiť aj dom lebo na sídlisku cez noc nabíjať je nereálne a to samozrejme z bežnej zástrčky som min 24 hodín bez auta.
Avantime
Dosť závisí aj aké počasie vtedy bude. Či príjemných 20 stupňov alebo 35 a tiež hustota premávky, či vie ísť vodič kontinuálne 130 alebo musí každú chvíľu brzdiť a zase zrýchľovať. Potom už len stačí zohľadniť fázu mesiaca a či párny alebo nepárny týždeň. 😄
Robert Hlavaty
Dobrý den, mohli by jste prosím v rámci testování vjet " plně" nabití na dálnici a jet po ní maximální povolenou rychlostí a zjistit reálný dojezd? Děkuji předem.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Auta se spalovacím motorem se na dálnici vybijí po 200 km a pak minimálně 30 minut nabíjí?
Avatar - Mokrous
Mokrous
No to prostě chceš, ztratit 90 km dojezdu za 6 minut. Takže nejpozději za 25 minut jsi v režimu 100-0% na dně (v praxi spíš za 15 minut v režimu 80-20😖 a můžeš trávit mládí u nabíječky, když bude volná a funkční.
Takže se vyplatí jet max. 100 km/h a jet 2 - 3 hodiny, ale i tak je to katastrofa.
S mým TDI EVO můžu takhle rychle (180 km/h) jet 5 hodin v kuse, když to vydržím (jakože nevydržím) a pak dotankovat za 5 minut. A normálním tempem můžu jet mnohem dýl. Třeba 15, 20 a víc hodin. Ale hlavně můžu dojet kam chci a taky jet zpět kdykoli chci a může to bejt největší díra bez infrastruktury a mě to bude jedno.
Xylo
Proč by se to nesmělo říkat? Baterka se samozřejmě daleko rychleji vybíjí pod větší zátěží, je potřeba to přijmout nebo jezdit autem s dieselovým (benzínovým) motorem, který je podstatně méně citlivý na zacházení s plynem. Pokud všechny plány vyjdou budou (prý) od roku 2035 v nabídce jako nové vozy jen EV a auta s palivovým článkem. To je za 14 let a ještě i potom bude spousta aut se spalovacím motorem schopna provozu pár desítek let.
Mig_35
Aby to nežralo, je potřeba převodovka. Elektromobil jede na dálnici na “vytočenou jedničku”. Už jeden stupeň navíc situaci změní.
Šimpanz
proč je jako negativum brán chybějící přední kufr. Jednak bývá velmi malý a tedy těžko využitelný a druhak je mi sympatičtější, když výrobce nacpe kabinu a všechno příslušenství dopředu a o to větší udělá zadní kufr, který je vzhledem k velikosti daleko lépe využitelný.
Mig_35
A proto jsem použil uvozovky 😐 aby to nějaký truhlík nebral doslovně! Vytočená a vytočená do omezovace je rozdíl. Nicméně otázka zní: pomůže rychlostní stupeň navíc snížení spotřeby?
Avatar - Midlosek
Midlosek
dorazila předražená propaganda od práskačů z Mercedesu :no:
Mig_35
No asi se shodneme minimálně na tom, že převodovka sníží spotřebu energie
Avatar - xxc
xxc
Brzdenie a zrychlovanie nie je taky problem, ako pri spalovacom aute.
Mig_35
Mig_35
prozradím ti jedno velké tajemství: čím víc točí, tím víc žere.
Mig_35
Já jsem prosťáček. Ale o inženýrech od Porsche bych si to říct netroufnul😊
Xylo
Není potřeba s EV jezdit jen v městě, tam to má trochu nevýhodu (pro někoho) nedostupnosti domácího nabíjení. Užívání EV (i pidiEV jako mám já) je velmi příjemné na vesnici, při cestách za nákupy, k doktorovi a asi i (nemám vyzkoušené) do práce/školy. Takové ty cesty "okolo komína" a do rychlosti 90 km/hod dává (i pidiEV) "s prstem v nose" bez jakéhokoliv zdržování ostatních.
Avatar - GayBoyChizek
GayBoyChizek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Adam Štrauch
Pán se ptá, kolik to auto ujede při 130 km/h a vy mu pošlete video, kde týpek v rukavičkách jede přes 180.
Othello
Mino: píšeš že "Elektrický motor má k dispozici maximální VÝKON v téměř celém spektru...."
Což nemůže být v praxi pravda, když v oblasti maxima momentu výkon postupně narůstá z nuly. Tj. do cca 1/3 otáček (a rychlosti v případě pevného převodu) výkon není maximální. A úkolem dvoustupňové převodovky je především zařídit, aby ten počáteční nárůst výkonu byl výrazně strmější.
Mino21
"akože fakt tam nevidím 80% maxima do obmedzovača, a to je turbo"

Moc nerozumím tomu s tím turbem. Turbo by mělo být lepší než atmosféra? Však právě turbo má podstatně větší propady točivého momentu než atmosféra, která je mnohem vyrovnanější (velký propad dole i nahoře). Je to logické, protože nemá špičku (výkonová špička = malý propad momentu, naopak konstantní výkon = velký postupný propad momentu).

"Atmosférický motor to má ešte trošku ináč"

Takže 80 % ze 148 Nm je 118 Nm. Vidím, že to má od začátku grafu po cca 6150 rpm. Graf končí v asi 6200 rpm. To tady budeme řešit 50 otáček, kde ten motor má méně než 80 % maxima?
Mig_35
A proto chystá ZF 3 a 4valt
Othello
Dobře, tak speciálně pro tebe znovu a srozumitelně:
- souhlasím že dvoustupňový převod zlepší jak dynamiku, tak spotřebu. Jsem ale přesvědčený že dynamiku zlepší hodně zatímco spotřebu jen málo, oboje na základě celkem jasných fyzikálních principů. A proto že cílem byla hlavně ta dynamika

Mělo by z mého názoru snad nějak vyplývat že inženýři Porsche jsou prosťáčci ??
traveldrive
Nie je to celkom tak ako píšeš. Takto vyzerá krivka krútiaceho momentu a výkonu u 1.2 TSI. https😐/dfens-cz.com/…utici_moment.jpg - akože fakt tam nevidím 80% maxima do obmedzovača, a to je turbo. Atmosférický motor to má ešte trošku ináč https😐/forum.octaviaclub.cz/…5-1252424002.gif
Elektromotor má krivky jak momentu, tak výkonu podstatne plochšie, myslel som to tak, že elektromotor má dostatok krútiaceho momentu (aj výkonu) v celom spektre otáčok ( o maximálnom momente som nič nepísal, pokiaľ viem) a viacstupňová prevodovka stráca zmysel. 😉
traveldrive
Tak ti tiež poviem tajomstvo: nie je to pravda. 😉
Xylo
Na celé video jsem se nedíval, protože mi ten pán připadá jako imbecil (nejen že tak jede v půjčeném voze). Užívání EV je prostě trochu jiné a navádí člověka k pohodové jízdě. Moje ekologické skóre je 88 % (hledal jsem něco v menu, jinak to nesleduju).
scadar
Tak jednak s tím ten člověk jede jako imbecil (jako vážně, hned na začátku to dupání na plyn až se třese celej obraz, to má bejt co jako), a druhak je tam několik prostřihů kde zmizí vždycky cca 20km z dojezdu. Toho sis snad musel všimnout, leda by se ti to snad nehodilo do krámu.. Ale i tak, 180kmh v suv holt na spotřebu nebude nic moc...
Mino21
Tak zrovna to je u elektromotoru celkem snadné odhadnout, potřebuješ vědět, jaký je odebíraný výkon. Když třeba při 130 km/h potřebuješ (řekněme) 30 kW, tak za hodinu ujedeš 130 km, spotřeboval jsi za hodinu 30 kWh, spotřeba cca 30/1,3 = 23 kWh/100 km.

Pokud pojedeš o polovinu rychleji, tedy 195 km/h, měl bys potřebovat zhruba 100 kW, Takže za hodinu ujedeš 195 km, spotřeboval jsi za hodinu 100 kWh, spotřeba 100/1,95 = 51 kWh/100 km.

Jinak, právě s tím průběhem točivého momentu ale nemáš pravdu. I benzínový atmosférický motor má 80% maxima obvykle od 1500 až těsně před omezovač. Elektromotor mámaximum momentu do určitých otáček (zpravidla 1/3-1/4 maxima) a pak to jen a jen klesá, protož udržuje konstantní výkon (nikoli moment!). Takže pokud má má maximum momemtu do 1/3 otáček, tak v maximálních otáčkách má už jen 1/3 maximu točivého momentu. Elektrický motor má k dispozici maximální VÝKON v téměř celém spektru, ale ne točivý moment.

Proto také nemusí mít převodovku, protože převodovka by v podstatě nic nezměnila. Ať by byl převod jakýkoli, pořád bys dostal na kola stejný výkon (převodovka v Taycanu je tam v podstatě proto, abys zvedl tu plošinu na začátku, na kterou ještě převodovka může mít vliv). Ono to vypadá asi takto nějak

https😐/www.researchgate.net/profile/Hamit-Solmaz/publication/330092375/figure/fig1/AS:710724850565120@1546461417296/Electric-Motor-Torque-Curve-7.jpg
Othello
Asi ano, ale rozdíl nebude nijak zásadní
Othello
Hezký obrázek. Myslím že u Taycanu je důvodem hlavně dynamika, ale taky je vidět jak je systém složitý oproti jednomu pevnému převodu
(je tam ale navíc i závěrka zadního diferenciálu)
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Othello
Teoreticky ano, elektromtory taky mají pásma lepší a horší účinnosti. Na druhé straně víc kvaltů znamená trochu vyšší hmotnost i složitost a to zas spotřebu zvyšuje. Lepší efektivita motoru asi mírně převládne, ale nebude zadarmo
traveldrive
Na stav vodiča, jeho mentálnu úroveň a psychickú pohodu si zabudol. 😉
traveldrive
To si pletieš pojmy, na rozdiel od spaľovacieho motoru, ktorý dáva dostatok krútiaceho momentu len v určitých otáčkach, tak elektromotor ho má k dispozícii prakticky v celom spektre. Čo by bolo zaujímavé, tak sledovať krivku spotreby elektriny v závislosti na využití krútiaceho momentu v rôznych otáčkach.
Avatar - _EQS_
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
traveldrive
Nevymýšľaj. To čo píšeš je len "silný" argument odporcov EV, čiže teba a podobných. Pritom je to všeobecne známy a nezatajovaný fakt. Autá so spaľovacím motorom pri stotridsiatke po diaľnici nevykazujú vyššiu spotrebu? 😉