Testy
Tohle je zajimave auto, podle vseho velice slusne, s velmi slusnym vykonem a dobrym podvozkem ... a s nekolika podstatnymi problemy - ktere jsou dane tim, ze to je klasicke auto s baterkami a ne opravdova EV platforma😒br />
- pozitivum pry je ze baterky maji velkou kapacitu a vyuzitelna je nizsi nez u konkurence - to by melo mit dobry dopad na dlouhodobou zivotnost baterii
- nabijeni neni zrovna nejrychlejsi, ale aspon je pry rychlejsi, nez je uvadeno v papirech - a vzhledem k vyse zminenemu se udajne mene zpomaluje rychlost nabijeni kdyz se blizi k plnemu nabiti
- auto ma prilis velkou spotrebu, takze prd dojede
- na dalnici to bude predpokladam tragedie, prosim o poctivy test jak daleko dojede pri 110 a 130km/h podle GPS
- ma pry dobrou rekuperaci, takze do mesta to asi bude fajn
A protoze je to dlouhodoby test (ale nevim kolik mesicu to budete mit), bylo by dobre si stanovit nejakou trasu a zmerit na ni spotrebu, kdyz je😒br /> - letni vedro
- 20 stupnu
- 0 stupnu
- co nejvic pod nulou
- nabijeni neni zrovna nejrychlejsi, ale aspon je pry rychlejsi, nez je uvadeno v papirech - a vzhledem k vyse zminenemu se udajne mene zpomaluje rychlost nabijeni kdyz se blizi k plnemu nabiti
- auto ma prilis velkou spotrebu, takze prd dojede
- na dalnici to bude predpokladam tragedie, prosim o poctivy test jak daleko dojede pri 110 a 130km/h podle GPS
- ma pry dobrou rekuperaci, takze do mesta to asi bude fajn
A protoze je to dlouhodoby test (ale nevim kolik mesicu to budete mit), bylo by dobre si stanovit nejakou trasu a zmerit na ni spotrebu, kdyz je😒br /> - letni vedro
- 20 stupnu
- 0 stupnu
- co nejvic pod nulou
proč je jako negativum brán chybějící přední kufr. Jednak bývá velmi malý a tedy těžko využitelný a druhak je mi sympatičtější, když výrobce nacpe kabinu a všechno příslušenství dopředu a o to větší udělá zadní kufr, který je vzhledem k velikosti daleko lépe využitelný.
Takže se vyplatí jet max. 100 km/h a jet 2 - 3 hodiny, ale i tak je to katastrofa.
S mým TDI EVO můžu takhle rychle (180 km/h) jet 5 hodin v kuse, když to vydržím (jakože nevydržím) a pak dotankovat za 5 minut. A normálním tempem můžu jet mnohem dýl. Třeba 15, 20 a víc hodin. Ale hlavně můžu dojet kam chci a taky jet zpět kdykoli chci a může to bejt největší díra bez infrastruktury a mě to bude jedno.
Přirovnání k vytočené jedničce je dost mimo mísu
https😐/newsroom.porsche.com/…train-18555.html
(je tam ale navíc i závěrka zadního diferenciálu)
- souhlasím že dvoustupňový převod zlepší jak dynamiku, tak spotřebu. Jsem ale přesvědčený že dynamiku zlepší hodně zatímco spotřebu jen málo, oboje na základě celkem jasných fyzikálních principů. A proto že cílem byla hlavně ta dynamika
Mělo by z mého názoru snad nějak vyplývat že inženýři Porsche jsou prosťáčci ??
Pokud pojedeš o polovinu rychleji, tedy 195 km/h, měl bys potřebovat zhruba 100 kW, Takže za hodinu ujedeš 195 km, spotřeboval jsi za hodinu 100 kWh, spotřeba 100/1,95 = 51 kWh/100 km.
Jinak, právě s tím průběhem točivého momentu ale nemáš pravdu. I benzínový atmosférický motor má 80% maxima obvykle od 1500 až těsně před omezovač. Elektromotor mámaximum momentu do určitých otáček (zpravidla 1/3-1/4 maxima) a pak to jen a jen klesá, protož udržuje konstantní výkon (nikoli moment!). Takže pokud má má maximum momemtu do 1/3 otáček, tak v maximálních otáčkách má už jen 1/3 maximu točivého momentu. Elektrický motor má k dispozici maximální VÝKON v téměř celém spektru, ale ne točivý moment.
Proto také nemusí mít převodovku, protože převodovka by v podstatě nic nezměnila. Ať by byl převod jakýkoli, pořád bys dostal na kola stejný výkon (převodovka v Taycanu je tam v podstatě proto, abys zvedl tu plošinu na začátku, na kterou ještě převodovka může mít vliv). Ono to vypadá asi takto nějak
https😐/www.researchgate.net/profile/Hamit-Solmaz/publication/330092375/figure/fig1/AS:710724850565120@1546461417296/Electric-Motor-Torque-Curve-7.jpg
Elektromotor má krivky jak momentu, tak výkonu podstatne plochšie, myslel som to tak, že elektromotor má dostatok krútiaceho momentu (aj výkonu) v celom spektre otáčok ( o maximálnom momente som nič nepísal, pokiaľ viem) a viacstupňová prevodovka stráca zmysel. 😉
Moc nerozumím tomu s tím turbem. Turbo by mělo být lepší než atmosféra? Však právě turbo má podstatně větší propady točivého momentu než atmosféra, která je mnohem vyrovnanější (velký propad dole i nahoře). Je to logické, protože nemá špičku (výkonová špička = malý propad momentu, naopak konstantní výkon = velký postupný propad momentu).
"Atmosférický motor to má ešte trošku ináč"
Takže 80 % ze 148 Nm je 118 Nm. Vidím, že to má od začátku grafu po cca 6150 rpm. Graf končí v asi 6200 rpm. To tady budeme řešit 50 otáček, kde ten motor má méně než 80 % maxima?
Což nemůže být v praxi pravda, když v oblasti maxima momentu výkon postupně narůstá z nuly. Tj. do cca 1/3 otáček (a rychlosti v případě pevného převodu) výkon není maximální. A úkolem dvoustupňové převodovky je především zařídit, aby ten počáteční nárůst výkonu byl výrazně strmější.