Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Start dlouhodobého testu Mercedes EQC 400 4Matic – S hvězdou pod proudem

Podruhé nám v redakci Auto.cz dělá dlouhodobou společnost ryzí elektromobil. Po Renaultu Zoe jsme tentokrát osedlali větší a luxusnější Mercedes EQC.
Zpět na článek
12. 7. 2021 13:51
12. 7. 2021 15:28
13. 7. 2021 00:44
13. 7. 2021 13:33
12. 7. 2021 23:08
13. 7. 2021 07:36
14. 7. 2021 10:58
14. 7. 2021 11:49
12. 7. 2021 15:39
13. 7. 2021 20:05
12. 7. 2021 13:36
Dojezd na dálnici?
Dobrý den, mohli by jste prosím v rámci testování vjet " plně" nabití na dálnici a jet po ní maximální povolenou rychlostí a zjistit reálný dojezd? Děkuji předem.
Rozbalit vlákno
37
12. 7. 2021 13:51
Re: Dojezd
Tak jako každé EV bude normovaný dojezd vyšší rychlostí samozřejmě výrazně zkrácen. V níže uvedeném youtuberovém testu na německé dálnici auto na začátku testu má (odhadovaný) dojezd 215 km a po šesti minutách videa je na 126 km, to je snížení dojezdu o 89 km. Video: https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - GayBoyChizek
12. 7. 2021 15:09
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 7. 2021 15:28
Re: Dojezd
Díky. Já odpovídám i na provokace, protože to čtou i lidé, kteří nepotřebují žádné hoaxy ani ze strany odpůrců ani (nekritických) příznivců EV.
13. 7. 2021 00:44
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _EQS_
13. 7. 2021 13:33
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mokrous
12. 7. 2021 23:08
Re: Dojezd
No to prostě chceš, ztratit 90 km dojezdu za 6 minut. Takže nejpozději za 25 minut jsi v režimu 100-0% na dně (v praxi spíš za 15 minut v režimu 80-20%) a můžeš trávit mládí u nabíječky, když bude volná a funkční.
Takže se vyplatí jet max. 100 km/h a jet 2 - 3 hodiny, ale i tak je to katastrofa.
S mým TDI EVO můžu takhle rychle (180 km/h) jet 5 hodin v kuse, když to vydržím (jakože nevydržím) a pak dotankovat za 5 minut. A normálním tempem můžu jet mnohem dýl. Třeba 15, 20 a víc hodin. Ale hlavně můžu dojet kam chci a taky jet zpět kdykoli chci a může to bejt největší díra bez infrastruktury a mě to bude jedno.
13. 7. 2021 07:36
Re: Dojezd
Plne súhlasím.Pokiaľ sa dajú kúpiť autá so spalovacím motorom je podľa mna úplná hlúposť kupovať si elektromobil.Nemusím každých 300 km hladať nabíjačku naťahovať kábel a 1/4 dňa čakať pri stojane / ak bude samozrejme volný/ ale so spalovacím motorom si užívam slobodu a neriešim rekuperáciu,dojazd a iné pič....Nehovoriac o tom že za elektromobil dám min o 70 % viac peňazí ako za porovnatelný model tej istej značky a ak ho chcem nabiť doma tak si musím kúpiť aj dom lebo na sídlisku cez noc nabíjať je nereálne a to samozrejme z bežnej zástrčky som min 24 hodín bez auta.
14. 7. 2021 10:58
Re: Dojezd
Tak jednak s tím ten člověk jede jako imbecil (jako vážně, hned na začátku to dupání na plyn až se třese celej obraz, to má bejt co jako), a druhak je tam několik prostřihů kde zmizí vždycky cca 20km z dojezdu. Toho sis snad musel všimnout, leda by se ti to snad nehodilo do krámu.. Ale i tak, 180kmh v suv holt na spotřebu nebude nic moc...
14. 7. 2021 11:49
Re: Dojezd
Na celé video jsem se nedíval, protože mi ten pán připadá jako imbecil (nejen že tak jede v půjčeném voze). Užívání EV je prostě trochu jiné a navádí člověka k pohodové jízdě. Moje ekologické skóre je 88 % (hledal jsem něco v menu, jinak to nesleduju).
Avatar - KANKUNEN
12. 7. 2021 14:13
Re: Dojezd na dálnici?
To se nesmí říkat, u EV se uvádí pouze zrychlení a dojezd ve stylu zpomalený kloboučník.
12. 7. 2021 14:32
Re: Dojezd na dálnici?
Proč by se to nesmělo říkat? Baterka se samozřejmě daleko rychleji vybíjí pod větší zátěží, je potřeba to přijmout nebo jezdit autem s dieselovým (benzínovým) motorem, který je podstatně méně citlivý na zacházení s plynem. Pokud všechny plány vyjdou budou (prý) od roku 2035 v nabídce jako nové vozy jen EV a auta s palivovým článkem. To je za 14 let a ještě i potom bude spousta aut se spalovacím motorem schopna provozu pár desítek let.
12. 7. 2021 14:41
Re: Dojezd na dálnici?
Nevymýšľaj. To čo píšeš je len "silný" argument odporcov EV, čiže teba a podobných. Pritom je to všeobecne známy a nezatajovaný fakt. Autá so spaľovacím motorom pri stotridsiatke po diaľnici nevykazujú vyššiu spotrebu? ;-)
12. 7. 2021 14:43
Re: Dojezd na dálnici?
Aby to nežralo, je potřeba převodovka. Elektromobil jede na dálnici na “vytočenou jedničku”. Už jeden stupeň navíc situaci změní.
Avatar - pradeda777
12. 7. 2021 14:48
Re: Dojezd na dálnici?
A to jen dokazuje, že EV patří do města (jak bylo původně myšleno) a ne na dálnice... :-!
12. 7. 2021 15:34
Re: Dojezd na dálnici?
Není potřeba s EV jezdit jen v městě, tam to má trochu nevýhodu (pro někoho) nedostupnosti domácího nabíjení. Užívání EV (i pidiEV jako mám já) je velmi příjemné na vesnici, při cestách za nákupy, k doktorovi a asi i (nemám vyzkoušené) do práce/školy. Takové ty cesty "okolo komína" a do rychlosti 90 km/hod dává (i pidiEV) "s prstem v nose" bez jakéhokoliv zdržování ostatních.
13. 7. 2021 00:46
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
12. 7. 2021 15:19
Re: Dojezd na dálnici?
Pokud jsou převody nastavené na maximálku 180 km/h, točí motory při dálniční stotřicítce cca 70% otáček. To znamená stále ještě blízko optimální pracovní oblasti
Přirovnání k vytočené jedničce je dost mimo mísu
12. 7. 2021 19:55
Re: Dojezd na dálnici?
A proto jsem použil uvozovky :-| aby to nějaký truhlík nebral doslovně! Vytočená a vytočená do omezovace je rozdíl. Nicméně otázka zní: pomůže rychlostní stupeň navíc snížení spotřeby?
12. 7. 2021 20:42
Re: Dojezd na dálnici?
Teoreticky ano, elektromtory taky mají pásma lepší a horší účinnosti. Na druhé straně víc kvaltů znamená trochu vyšší hmotnost i složitost a to zas spotřebu zvyšuje. Lepší efektivita motoru asi mírně převládne, ale nebude zadarmo
13. 7. 2021 05:51
Re: Dojezd na dálnici?
Hezký obrázek. Myslím že u Taycanu je důvodem hlavně dynamika, ale taky je vidět jak je systém složitý oproti jednomu pevnému převodu
(je tam ale navíc i závěrka zadního diferenciálu)
13. 7. 2021 10:02
Re: Dojezd na dálnici?
No asi se shodneme minimálně na tom, že převodovka sníží spotřebu energie
13. 7. 2021 11:28
Re: Dojezd na dálnici?
Asi ano, ale rozdíl nebude nijak zásadní
14. 7. 2021 07:46
Re: Dojezd na dálnici?
Já jsem prosťáček. Ale o inženýrech od Porsche bych si to říct netroufnul:)
14. 7. 2021 13:23
Re: Dojezd na dálnici?
Dobře, tak speciálně pro tebe znovu a srozumitelně:
- souhlasím že dvoustupňový převod zlepší jak dynamiku, tak spotřebu. Jsem ale přesvědčený že dynamiku zlepší hodně zatímco spotřebu jen málo, oboje na základě celkem jasných fyzikálních principů. A proto že cílem byla hlavně ta dynamika

Mělo by z mého názoru snad nějak vyplývat že inženýři Porsche jsou prosťáčci ??
13. 7. 2021 21:49
Re: Dojezd na dálnici?
To si pletieš pojmy, na rozdiel od spaľovacieho motoru, ktorý dáva dostatok krútiaceho momentu len v určitých otáčkach, tak elektromotor ho má k dispozícii prakticky v celom spektre. Čo by bolo zaujímavé, tak sledovať krivku spotreby elektriny v závislosti na využití krútiaceho momentu v rôznych otáčkach.
14. 7. 2021 07:46
Re: Dojezd na dálnici?
prozradím ti jedno velké tajemství: čím víc točí, tím víc žere.
14. 7. 2021 12:27
Re: Dojezd na dálnici?
Tak ti tiež poviem tajomstvo: nie je to pravda. ;-)
14. 7. 2021 10:36
Re: Dojezd na dálnici?
Tak zrovna to je u elektromotoru celkem snadné odhadnout, potřebuješ vědět, jaký je odebíraný výkon. Když třeba při 130 km/h potřebuješ (řekněme) 30 kW, tak za hodinu ujedeš 130 km, spotřeboval jsi za hodinu 30 kWh, spotřeba cca 30/1,3 = 23 kWh/100 km.

Pokud pojedeš o polovinu rychleji, tedy 195 km/h, měl bys potřebovat zhruba 100 kW, Takže za hodinu ujedeš 195 km, spotřeboval jsi za hodinu 100 kWh, spotřeba 100/1,95 = 51 kWh/100 km.

Jinak, právě s tím průběhem točivého momentu ale nemáš pravdu. I benzínový atmosférický motor má 80% maxima obvykle od 1500 až těsně před omezovač. Elektromotor mámaximum momentu do určitých otáček (zpravidla 1/3-1/4 maxima) a pak to jen a jen klesá, protož udržuje konstantní výkon (nikoli moment!). Takže pokud má má maximum momemtu do 1/3 otáček, tak v maximálních otáčkách má už jen 1/3 maximu točivého momentu. Elektrický motor má k dispozici maximální VÝKON v téměř celém spektru, ale ne točivý moment.

Proto také nemusí mít převodovku, protože převodovka by v podstatě nic nezměnila. Ať by byl převod jakýkoli, pořád bys dostal na kola stejný výkon (převodovka v Taycanu je tam v podstatě proto, abys zvedl tu plošinu na začátku, na kterou ještě převodovka může mít vliv). Ono to vypadá asi takto nějak

https://www.researchgate.net/profile/Hamit-Solmaz/publication/330092375/figure/fig1/AS:710724850565120@1546461417296/Electric-Motor-Torque-Curve-7.jpg
14. 7. 2021 12:54
Re: Dojezd na dálnici?
Nie je to celkom tak ako píšeš. Takto vyzerá krivka krútiaceho momentu a výkonu u 1.2 TSI. https://dfens-cz.com/…utici_moment.jpg - akože fakt tam nevidím 80% maxima do obmedzovača, a to je turbo. Atmosférický motor to má ešte trošku ináč https://forum.octaviaclub.cz/…5-1252424002.gif
Elektromotor má krivky jak momentu, tak výkonu podstatne plochšie, myslel som to tak, že elektromotor má dostatok krútiaceho momentu (aj výkonu) v celom spektre otáčok ( o maximálnom momente som nič nepísal, pokiaľ viem) a viacstupňová prevodovka stráca zmysel. ;-)
15. 7. 2021 11:12
Re: Dojezd na dálnici?
A proto chystá ZF 3 a 4valt
15. 7. 2021 23:49
Re: Dojezd na dálnici?
"akože fakt tam nevidím 80% maxima do obmedzovača, a to je turbo"

Moc nerozumím tomu s tím turbem. Turbo by mělo být lepší než atmosféra? Však právě turbo má podstatně větší propady točivého momentu než atmosféra, která je mnohem vyrovnanější (velký propad dole i nahoře). Je to logické, protože nemá špičku (výkonová špička = malý propad momentu, naopak konstantní výkon = velký postupný propad momentu).

"Atmosférický motor to má ešte trošku ináč"

Takže 80 % ze 148 Nm je 118 Nm. Vidím, že to má od začátku grafu po cca 6150 rpm. Graf končí v asi 6200 rpm. To tady budeme řešit 50 otáček, kde ten motor má méně než 80 % maxima?
16. 7. 2021 05:41
Re: Dojezd na dálnici?
Mino: píšeš že "Elektrický motor má k dispozici maximální VÝKON v téměř celém spektru...."
Což nemůže být v praxi pravda, když v oblasti maxima momentu výkon postupně narůstá z nuly. Tj. do cca 1/3 otáček (a rychlosti v případě pevného převodu) výkon není maximální. A úkolem dvoustupňové převodovky je především zařídit, aby ten počáteční nárůst výkonu byl výrazně strmější.
Avatar - twistedTSD
12. 7. 2021 18:07
Re: Dojezd na dálnici?
Auta se spalovacím motorem se na dálnici vybijí po 200 km a pak minimálně 30 minut nabíjí?
12. 7. 2021 19:50
Re: Dojezd na dálnici?
Dosť závisí aj aké počasie vtedy bude. Či príjemných 20 stupňov alebo 35 a tiež hustota premávky, či vie ísť vodič kontinuálne 130 alebo musí každú chvíľu brzdiť a zase zrýchľovať. Potom už len stačí zohľadniť fázu mesiaca a či párny alebo nepárny týždeň. :-)
Avatar - xxc
12. 7. 2021 22:20
Re: Dojezd na dálnici?
Brzdenie a zrychlovanie nie je taky problem, ako pri spalovacom aute.
13. 7. 2021 21:51
Re: Dojezd na dálnici?
Na stav vodiča, jeho mentálnu úroveň a psychickú pohodu si zabudol. ;-)
12. 7. 2021 15:39
Zajimave
Tohle je zajimave auto, podle vseho velice slusne, s velmi slusnym vykonem a dobrym podvozkem ... a s nekolika podstatnymi problemy - ktere jsou dane tim, ze to je klasicke auto s baterkami a ne opravdova EV platforma:
- pozitivum pry je ze baterky maji velkou kapacitu a vyuzitelna je nizsi nez u konkurence - to by melo mit dobry dopad na dlouhodobou zivotnost baterii
- nabijeni neni zrovna nejrychlejsi, ale aspon je pry rychlejsi, nez je uvadeno v papirech - a vzhledem k vyse zminenemu se udajne mene zpomaluje rychlost nabijeni kdyz se blizi k plnemu nabiti
- auto ma prilis velkou spotrebu, takze prd dojede
- na dalnici to bude predpokladam tragedie, prosim o poctivy test jak daleko dojede pri 110 a 130km/h podle GPS
- ma pry dobrou rekuperaci, takze do mesta to asi bude fajn

A protoze je to dlouhodoby test (ale nevim kolik mesicu to budete mit), bylo by dobre si stanovit nejakou trasu a zmerit na ni spotrebu, kdyz je:
- letni vedro
- 20 stupnu
- 0 stupnu
- co nejvic pod nulou
Rozbalit vlákno
0
13. 7. 2021 16:50
Moc nerozumím,
proč je jako negativum brán chybějící přední kufr. Jednak bývá velmi malý a tedy těžko využitelný a druhak je mi sympatičtější, když výrobce nacpe kabinu a všechno příslušenství dopředu a o to větší udělá zadní kufr, který je vzhledem k velikosti daleko lépe využitelný.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Midlosek
13. 7. 2021 20:05
Tak to jo,
dorazila předražená propaganda od práskačů z Mercedesu :no:
Rozbalit vlákno
0

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud