Nic proti EV vlastně nemám, tohle se mi ale nelíbí. Palubní deska vypadá jak kuchyňská linka, ke které někdo přišrouboval volant a tablet. A za takovou pálku...
Asi tak, ak by som nejakým nedopatrením musel ísť do EV tak Tesla by vo výbere ani nebola. Ani nie kvôli cene čí zľave, skôr kvôli nekvalite pri výrobe a kvôli servisu. Určite by som zamieril k etablovaným značkám...
Komu by sa nechcelo čítať omáčky v článku, tak zhrniem slová autora:
- Tesla Model Y Long Range s pohonem všech kol, 258 kW, 1.724.490 korun
- Tesla Model Y Performance, shodný výkon, úpravy naladění, 1.874.490 korun
- Škoda Enyaq iV, čtyřkolka, výkon 195 kW, v základu 1.277.900 korun
- Audi Q4 E-tron, čtyřkolka, výkon 220 kW, 1.533.900 korun
***
Prišlo mi to divné, tak sem hodím údaje, ktoré som na webe našiel ja, niekto sa tu zrejme mýli:
- Tesla Model Y Long Range Dual Motor, AWD, 324 kW (441 PS), 493 Nm
- Tesla Model Y Performance, AWD, 377 kW (513 PS), 660 Nm
Pokúsil som sa v Škoda konfigurátore narýchlo vybrať položky, ktoré by aspoň trochu priblížili výbavu Enyaq k Model Y, dostal som sa na 1,474 mil. CZK, Škoda má ale stále o 175 koní menej. Keď som si naposledy konfiguroval Audi, tak za model, ktorý mal o 100 koní viac chceli +9.000 € = 230.000 CZK, teda cca sumu, ktorá figuruje v mojom porovnaní. Do výbavy Enyaqu som hodil veci ako tepelné čerpadlo, rýchle nabíjanie a pod., keby som sa pokúsil dorovnať výbavu s Audi, tak sa obávam, že by sme cenu Tesly preleteli rýchlosťou svetla.
Nejdem tvrdiť, že Tesla ponúka lacné autá. Ale kde sú veľkorysé pohľady redaktorov auto.cz na ceny koncernových áut, ktoré boli v testoch o desiatky percent drahšie ako konkurencia? Kde je aspoň náznak objektivity a pokus dorovnať výbavu? A ako je to s tým výkonom - mýlim sa ja, alebo to odflákol redaktor? 175 koní je poriadna porcia, za ktorú si automobilky nechávajú štedro zaplatiť. Mám taký pocit, že to s tou odvahou Tesly nebude také horúce, ako sa nám tu redakcia snaží nahovoriť.
:D:D:D:-!:D to je fakt vtipný, Pepici od pásu ze škodovky budou tvrdit o lidech, kteří dokáží vydělat miliony, že jsou hlupáci a jednoduše ovlivnitelní. :-D Přitom je obecně dobře známé, že méně vzdělaní a tím pádem často chudí jsou velice snadno ovlivnitelní, ať už se jedná o reklamu, úderná politická hesla a očividná fakenews. Fakt jsem se zasmál. Děkuji.
Tak si jen kladu otázku, kdo vlastně jsou klienti Tesly? Myslím jaká ekonomická třída? Protože v CZ to může být jenom dobrý podnikatel nebo manažer apod. Jinde na světě i někdo jiný? Jsme jen v CZ tak chudí? ;-)
Elon poplete hlavu šaškům na burze, není tedy divu, že ho žerou zástupy majetnejších dobře ovlivnitelných. A ještě si budou pochvaloval na dálnici pauzu na chcaní každou chvíli.
Na obhajobu Tesly bych ještě dodal, že TMY je lehčí než Enyaq či Q4 e-tron (tady dokonce o více jak 2 metráky) a utáhne víc na tažném.
Jinak srovnávat TMY cenově s Q4 e-tronem je nesmysl. Je to Audi, takže za ty peníze máte holobyt a když se tam začne strkat nějaká výbava, tak statisíce jen lítají... Taky jsem kdysi kupoval Q7, protože cena "od 1,7 mega" a nakonec z toho bylo přes 2,3 mega a to jsem se ještě krotil...
No, mne zatiaľ chýba ponuka elektromobilov, ktoré spravia stovku za 10 s (a ďalších 30 km/h za ďalšie 3 s) a pokojne mi to bude stačiť, aj s maximálkou 160... Dojazd okolo 500 km a aby to bolo normálne praktické auto dostupné aspoň tak ako súčasné kompakty. Na parkoviskách prípojka na každom mieste a za 30 minút aspoň 30 kWh. Ak sa niečoho takého dočkáme, nebude dôvod nekúpiť si to. Ale zatiaľ nám cestu k tomuto stavu musia dláždiť tí majetnejší.
No jako sluzebne jo, ale jednou byl nekde clanek, ze soukrome ma GLSmyslim ci nejake to nejvetsi SUV od MB (je to GLS ?) ja se v tem SUv moc neorinetuju :D
Keď si budem kupovať EV tak nie na okruh či DR, ale na tichý presun z A do B. Po meste mi je takáto dynamika k ničomu a na diaľnici ma skôr zaujíma dojazd. S EV by som na okruh asi nejazdil aj keď možno rád skúsil.
Občas trávim hodne času v aute (dnes pracovne cez 450km) mám pozerať na tento introš, no neviem,neviem….a vidím pred sebou cenofku 1.8M 🥺 🤦
Pražský servis Tesly nemohu ještě zhodnodnit, ale co se týče "nekvality" výroby, co se sem začaly vozit Tesly z Číny, tak zatím na kvalitu čtu samou chválu. Sám jsem viděl už 3 Tesly z Číny a největší bolest - slícování, jakoby nebyl. Slícování v pořádku, lakování všech dílů bez problémů (z Fremontu byl problém s lakem na plastových náraznících), těsnění seděla jak měla, atd.
Jestli německá fabrika pojede ve stejné kvalitě jako čínská, tak se domnívám, že i Němci a další vezmou Tesly na milost a pak budou mít ostatní problém...
Ano, ano. Všichni majitelé vozů Tesla jsou krásní, mladí a úspěšní podnikatelé s vytříbeným vkusem. To je obecně známé.
A každý kdo Teslu nemá je imbecilní kripl z kolbenky.
Tesla asi umožní nabíjení EV ostatních značek na svých stanicích od září příštího roku - https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-9722767/Tesla-start-sharing-worldwide-Supercharger-network-automakers-starting-2022.html
No jo, to je už subjektivní.
Mě třeba minimalistický interiér s jedním tabletem nevadí, jsem IT geek, a dovedl bych s tím jezdit. Moje žena také, jako Vy, nenechá na interiér své Audiny dopustit a tvrdí, že by v tom nechtěla jezdit ani zadarmo. :-)
mi pozdávajú a nehejtujem keď si to niekto kúpi. Rád sa dozviem jeho pohľad na napr. Teslu, ale za takúto cenovku by som ten introš fakt nedal. Myslím vizuálne/esteticky.
Povedzme že vyberám auto v podobnej cene tak kvalita interieru hodne zohráva svoju úlohu vo výbere vozidla.
Eskimák od Škody mi príde celkovo daleko krajší povoz a za menej peňazí. Dynamika Tesly je oslnivá, to je bez debaty ale takýto EV povoz si nekupujem na semaforový drag race.
To netvrdím, ale to, že se jedná o inteligentnější a úspěšnější jedince je snad jasné. To jen volič SPD má bohaté za zbohatlíky, kteří dědili, kradli, případně se svezli na kuponové privatizaci. Co znám majitelé Tesle, tak jde vždy buď o inteligentního podnikatele, často v technologiích, nebo lidi z IT prostředí. Vím, že to často SPD mozeček nepochopí, ale naučit se vyvíjet, nebo začít úspěšně podnikat je něco trošku jiného, než když ti mistr řekne "tady zmáčkni, ustup, počkej 5 vteřin a pak odeber plech, následně opakuj celou šichtu".
No řekni mi proč by měla Tesla těm blbům prodávat auta levně? Když tyto osoby Tesle tak věří, tak ať platí, bude je hřát v žaludku pocit že "sponzorují" přežívání Tesly. :yes::-[]
Najednou wole respektuješ zákony trhu. Tak ti povím že hlavním zákonem trhu je volná nabídka a volná poptávka a tržní souboj bez zasahování, bez dotací.
Wole elektrozkraty jsou všechno jen nemají absolutně nic společného s volným trhem. Jsou to prostě regulované státem podporované výrobky, hanba.
Tvá úvaha je správná, ale chybí náklad na zbudování nabíječek a sítí. To se musí zaplatit a zavedení spotřební daně. A přechod z jádra na plyn emise CO2 nakonec zvýší.
Za 1-5/2021 se v Německu prodalo skoro 10 000 Tesel. To mi na trh, který je hodně "nacionalistický" připadá jako hodně dobré číslo.
Edit: 13 768 kusů za první pololetí 2021, takže překonala Smarta (12 253 registrací za 1-6/2021)
Priznám sa, že ti celkom nerozumiem. Videl a čítal som už dosť testov Tesiel a napriek vyššej hmotnosti (ktorá zas tak drasticky vysoká nie je) dokážu tieto autá pekne držať stopu a vedia dopriať vodičovi potešenie aj v rýchlych zákrutách alebo serpentínach. Zrýchlenie v priamom smere je najväčším hitom testov a naviac sa predvádza, pretože dokáže najviac oslniť - lineárne zrýchľovanie od nuly až do maxima so spaľovákom nezažiješ. Čo neznamená, že na nič iné EV nemá. ;-)
Interiér je aj podľa mňa príliš strohý, aj keď za vyslovene škaredý ho nepovažujem - ale za nepraktický a neergonomický áno.