Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
šofér
... tak nevím, nevím, do terénu už asi ne. Jsem ze staré školy, kde se hlídala váha toho, co jezdí mimo silnice, co bylo těžké, to se aspoň do terénu pořádně obulo, ale toto má jezdit i na silnici. takže jak píše kolega Horký výše-další mamacar!
kolik asi vážily legendy typu Land Cruiser 100 ty stará školo? 😒] 😒] 😒]
Já psal o Toyotě? Netrepej!
zkouším hledat nějakou logiku v tvé reakci a nedaří se. proč by auto vážící 2,5 tuny nemělo být do terénu? kolik váží Hummer H1? a je do terénu?
ale chápu, nepsal jsi ani o Hummeru... :yes:
ale chápu, nepsal jsi ani o Hummeru... :yes:
Spíš jde o styčnou plochu se silnicí ku hmotnosti. Jakou má Hummer a jakou má off-road velikosti tohodle Defenderu.
2,6 tuny je hodně, ale u LR nic neobvyklého. I jeden z nejceněnějších silnice/terén univerzálů od LR, discovery 4, vážil 2,6 tuny, a to mělo to auto jen v6 dýzl, žádné baterky. 😉
pod y60 patrolem se taky platak povazlive prohejbal, melo to taky pres 2,5tuny...
Prijde mi, ze zrovna tohle testovany auto musi mit zaklad docela lehkej, ze to vyslo na 2,6tuny.
Prijde mi, ze zrovna tohle testovany auto musi mit zaklad docela lehkej, ze to vyslo na 2,6tuny.
pozri si test Rasťa Chválu kde zobral do terénu starý Defík a tento nový na obyčajných zimných gumách a potom mudruj. A ako píšu chlapci nižsie ... koľko vážia podobné japonské autá typu Land Cruiser, Pajero, Patrol atď? Však ani ten UAZ napriek tomu, že mal plátenú strechu nebol najľahšia váha, lebo rám, lebo kardane, uzávierky a hrubé ruské plechy.
no jasně, ale na rozdíl od ostatních jsem si tahání auta z bláta x krát vyzkoušel a vím ,jaký je rozdíl tahat Patrola nebo Vitaru. Takže váha, panáčci je kromě dobrých pneu v těžkém terénu to hlavní! Pokud se nepletu, tak Defender je OFF-ROAD . A nikdo mne nepřesvědčí o opaku, protože není nad vlastní zkušenost!
Dinar
"Převodovka navíc ve sportovním režimu mnohdy drží otáčky opravu velmi dlouho vysoko, takže bych s klidem uvítal i pádla řazení pod volantem, jenže ta jsou bohužel vyhrazená pouze pro vrcholnou V8."
Zkuste to bez pádel, milý Marconi, stačí pohnout pravou rukou z volantu mírně doprava, tam je volič převodovky, který má režim manuální volby kvaltů. 😉
Zkuste to bez pádel, milý Marconi, stačí pohnout pravou rukou z volantu mírně doprava, tam je volič převodovky, který má režim manuální volby kvaltů. 😉
Ne, ze bych padla pouzival, k tomu jsem linej, ale abych jeste honil automatem kvalty, no jsem snad Arese ? 😁
Ale jo, ja to taky nekdy udelam (na druhem aute padla nemam), ale uz je to mimo komfortni zonu automaticky prevodovky 😁 Nicmene v takovem aute (mimochodem uz po Praze jezdi a vypdaji paradne) by to asi mohlo byt v zakladu
Ale jo, ja to taky nekdy udelam (na druhem aute padla nemam), ale uz je to mimo komfortni zonu automaticky prevodovky 😁 Nicmene v takovem aute (mimochodem uz po Praze jezdi a vypdaji paradne) by to asi mohlo byt v zakladu
Jasně, ale když mu vadí, že at drží motor vytočený, tak prostě sáhne rukou 15 cm vedle od volantu.
Taky v daily caru nepoužívám manuální volbu stupňů, dnešní převodovky jsou na úrovni a při běžné jízdě je manuální řazení zbytečné. Jediný mód, kdy sáhnu na pádla je v zimě se studeným motorem, když se potřebuju rychleji rozjíždět např. z křižovatek a nechci točit studený motor, tak prostě odřazuju u r6 dýzlu ve 2tis. u r6 benz. kolem 2,5 tis. a ty turba to krouťákem krásně rozjedou i bez točení. Dá se tak odřazovat i nohou (lehké povolení plynu), ale když tam ty pádla jsou. 😄
Taky v daily caru nepoužívám manuální volbu stupňů, dnešní převodovky jsou na úrovni a při běžné jízdě je manuální řazení zbytečné. Jediný mód, kdy sáhnu na pádla je v zimě se studeným motorem, když se potřebuju rychleji rozjíždět např. z křižovatek a nechci točit studený motor, tak prostě odřazuju u r6 dýzlu ve 2tis. u r6 benz. kolem 2,5 tis. a ty turba to krouťákem krásně rozjedou i bez točení. Dá se tak odřazovat i nohou (lehké povolení plynu), ale když tam ty pádla jsou. 😄
Tak já to mám naopak, na pádla nesahám v tom modernějším nafťáku to lze regulovat podobně, jak píšeš - plynem, když už to auto znáš a nebo v opačném případě dám převodovku do sportovního módu (a dokonce i podrží zvolený r.s. v omezovači, což si vždy stěžují testeři u DSG, které to neudělá, ale u dieslového R4 kombi je to přesně to, co potřebuješ 😁), takže pádla použiji tak 3x za rok, když si chci do zatáčky připadat, že mam závodní auto 😒]
Ale druhé auto má benzinovou atmosféru a 4stuponový měnič a po kickdownu drží kolikrát vytočený motor déle (protože je to hloupý automat a čeká, že budeš ještě akcelerovat) a tam mnohdy těch 15cm sáhnu, přepnu na sekvenci a odřadím si..... kdo pak má pořád platit ten zbytečně spálenej benzín žejo 😁
Ale druhé auto má benzinovou atmosféru a 4stuponový měnič a po kickdownu drží kolikrát vytočený motor déle (protože je to hloupý automat a čeká, že budeš ještě akcelerovat) a tam mnohdy těch 15cm sáhnu, přepnu na sekvenci a odřadím si..... kdo pak má pořád platit ten zbytečně spálenej benzín žejo 😁
Tolik snažení pro takovou blbost 😄 😄 😄 😄
Vezmu winter Peugeot 406 1.8i a jedu. Studený nebo teplý, pořád jede a nic mě nestojí. A kdyby se pokazil tak o nic nepřijdu.
Vezmu winter Peugeot 406 1.8i a jedu. Studený nebo teplý, pořád jede a nic mě nestojí. A kdyby se pokazil tak o nic nepřijdu.
A proč nejezdíš Priusem? To je přeci taky benzín 😁
To víš že jo, kurvit Prius zimním provozem. Až budu dolarový milionář tak možná.
já jsem pádlům nikdy nepřivyknul, i když je auto má, radši řadím fofrklackem hore-dole...
Můj "fofrklacek" to v autě, kde mám pádla neumí 😐 😁 Ale i tak bych to nepoužíval 😁
počkej, fakt? s tím jsem se ještě nepotkal... zajímavé.
Mondeo MK5 s PS převodovkou 😊 Všechny mají pádla totiž standartně, což asi není uplně běžné, bývají za příplatek.
to jsem rad, myslel sem si, ze sem divnej sam😊
Tak já jsem taky pádlař. Když chci mít jistotu správného kvaltu na předjíždění, tak zatáhnu levými prsty a je to tam.
To samé co píše Dinar u studeného motoru, občas si odřadím. Speciálně v zimě při sjíždění kopce kousek od domu, nechává převodovka zbytečně nízký stupeň.
To samé co píše Dinar u studeného motoru, občas si odřadím. Speciálně v zimě při sjíždění kopce kousek od domu, nechává převodovka zbytečně nízký stupeň.
Ooops, ta sedla. U offroadu při manévrování nevidím instalaci pádel úplně nejšťastnější, takže jejich absenci chápu. Navíc, když je volič tak výborně umístněný.
Sice bych se ještě nedávno pral o to, že Deník je auto pro chlapy s rukou velikosti medvědí tlapy...ale je fakt, že jich jezdí opravdu hodně a převážně chlapi v bílé košili.
Těm tato motorizace sedne, na práci ale jakýkoliv z dostupných R6, kterých je tam v různých variantách dost. Btw, naživo je mnohem působivější než G-Klasse. 😉
Sice bych se ještě nedávno pral o to, že Deník je auto pro chlapy s rukou velikosti medvědí tlapy...ale je fakt, že jich jezdí opravdu hodně a převážně chlapi v bílé košili.
Těm tato motorizace sedne, na práci ale jakýkoliv z dostupných R6, kterých je tam v různých variantách dost. Btw, naživo je mnohem působivější než G-Klasse. 😉
Uživatel_5340709
k čemu je off-road, který má pohotovostní hmotnost 2500,- Kg. To znamená, že celková se blíží 3t. Chtěl bych to vidět, jak to pojede i na mírném travnatém a podmáčeném svahu. Navíc evidentně se za tu hmotnost výrobce stydí, protože v čr je těžko dohledatelná. Nevidím v terénu jedinou výhodu oproti naftě, nebo benzínu.
(jinak se omlouvám šoférovi, až teď čtu, že ho napadla úplně stejná myšlenka 😄 )
(jinak se omlouvám šoférovi, až teď čtu, že ho napadla úplně stejná myšlenka 😄 )
http😐/www.youtube.com/watch?… zvládne toho veľa, nemáš začo 😄
Odkaz máš na defender 300 tdi, a ten má o 500 kg méně. (takže děkuji za podporu 😄 )
díval se na ten test? je tam starej i novej 😉 ty staré full size off-roady vážily úplně stejně a samozřejmě, do opravdu těžkého terénu je lepší kamzík typu Jimny ale tvrdit, že hmotnost je deklasující zrovna u tohohle auta, když se ničím nevymyká....? to bych viděl spíš jako problém ztrátu rámu, takže minimálně nutnost vzduchového podvozku, aby byla nějaká světlá výška...
Starej rámovej Defender má od 1700 - 2200 Kg s V8. Netvrdím, že hmotnost je úplně všechno, ale 500 kg na vrch zrovna v terénu (blátě, sněhu) ti absolutně nic nepřidá. Na silnici se ta hmotnost víc ztratí. Bavíme se tu o smyslu udělat el. off-road, což právě zatím moc smysl nedává, když baterie jsou jaké jsou. Ono celý vývoj EV blokuje technologická úroveň baterií.
a kde jsi prosím tě přišel na to, že tento Defender má proti standardní verzi o 500 kg navíc?
Představ si, že výrobce udává u tohoto modelu pohotovostní hmotnost.
já už jsem z toho jelen. proti které verzi má tento model o 500 kg navíc?
co třeba Land Cruiser 200? váží 2,8 tuny - tak to bude asi naprosto nevhodný do terénu?
co třeba Land Cruiser 200? váží 2,8 tuny - tak to bude asi naprosto nevhodný do terénu?
Až se jim to díky vysoké hmotnosti někde zahrabe, bude to sranda tahat ven. 😒] 500 kilo navíc, tak to má byť Kefalín tak je to správně !!!
traktoru je to prakticky jedno. a ručičkama nevyhrabeš ani toho starýho...
Aha, tak pokud dáš na defender kola jako na traktor, tak potom hmotnost nebude v terénu tak vadit. Už jsme to řešili výš u Hummeru.
řešili co? starý Land Cruiser 100 měl šířku pneu 235, tento má 255 a předpokládám, že ty bílý liťáky co jsou na některých verzích jsou ještě užší, ale změřený to nemám... a obout se na to dá samozřejmě ledacos...
edit: samozřejmě mluvím o traktoru, který tě přijede vytáhnout, když se zahrabeš.
edit: samozřejmě mluvím o traktoru, který tě přijede vytáhnout, když se zahrabeš.
Aha sorry, trochu jsem to jinak pochopil. Jinak jen když se vrátím na začátek, tak moje kritika směřovala směrem k EV of-roadu a jeho smyslu v terénu. Určitě se ta hmotnost dá nějak přežít, nicméně v tom nevidím žádnou výhodu.
no tak traktory jsou vždy po ruce, stíhačko ,žejo? 😊 Tak my se většino utahali navijákama, ta hmotnost zabořeného auta až po nápravy je dost cítit. Ale to ty nikdy ve městě nepochopíš. A mimochodem s LC 100 , hlavně s dlouhou verzí bych také do těžkého terénu nevjel, to jiné kafe, než LC 75.
Seš hlópaté? Tak samozřejmě jsou různé velikosti a třeba i tenhle Defender se vyrábí jako verze 90… ale ve tride velkých off-roadu svoji hmotnosti tenhle Def nijak zvlášť nevycniva… jestli mas problem obecně s velkými auty do terénu tak to brecis na špatném hrobě, já tuhle kategorii nevymyslel
Hmotnosti dle DIN😒br />
D200/250/300 2340kg
P300 2186kg
P400 2286kg
P400e 2525kg
Rozdíl oproti nejlehčímu dvoulitrovému benzínu je cca 340kg, oproti R6 naftě 180kg.
Není to málo, ale není to žádná půltuna. 😉
D200/250/300 2340kg
P300 2186kg
P400 2286kg
P400e 2525kg
Rozdíl oproti nejlehčímu dvoulitrovému benzínu je cca 340kg, oproti R6 naftě 180kg.
Není to málo, ale není to žádná půltuna. 😉
Mno podľa wikipedie má posledný Patrol Y62 váhu 2695 - 2795 kg, UAZ 469 - 2500 kg,
k čemu je takový offroad?
k čemu je takový offroad?
Move
Mimo Evropu auta na elektřinu pravděpodobně nikdy nebudou. Protože to nedává ani evropská přenosová soustava. Je to jen další pokus jak neplatit vypálený Tesle a dalšímu nesmyslům pregulace. Proč by mělo mít auto dvě pohonnã ústrojí a být plná jedovatých látek. Tohle do jakéhokoliv národního parku nepatří. Je to časovaná chemická neuhasitelná bomba. V době obřích požárū lesů je tohle mimořádně imbecilní nápad.
To je taky zajímavý pohled. Pokud se tady extrémně přitlačíme, tak s EV bude jezdit celá EU, Americká města, možná malinká část Číny. A co ten obrovský zbytek světa: celá východní Asie, Rusko, Jižní Amerika, Indie bude dál dalších cca. 50 let spalovat ropu, kterou jim potažmo vlastně ušetříme?
Třeba si take uvědomit, ze čím vyspělejší ekonomika tím více aut, v Africe rozhodne nemá auto každá domácnost a ještě pro každého jedno
Mig_35
Nový Defender se mi líbí, pár jsem si jich byl prohlídnout, někde jsem četl, že se uchází o pozici světově nej-nespolehlivějšího vozu, viděl jsem v tabulkách v první desítce pět dalších Land Roverů a některé recenze tomu dost napovídají, že to nebude žádný hate😊
https😐/www.edmunds.com/…onsumer-reviews/
https😐/www.edmunds.com/…onsumer-reviews/
https😐/blog.driveto.cz/…ejich-propagace/
na to tady není dost smajlíků :yes:
Nebo chceš jako zrušit celou kategorii offroad, nebo jaká je logika? Elektrika prostě přijde časem do všech kategorií. Začíná spíš v těch dražších vozech, které navíc mají dost místa na baterii. Co je na tom k nepochopení?