Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: První jízda s Land Rover Defender PHEV: Tiše do města i těžkého terénu

Nová generace ikonického defíku nabízí řadu zajímavých novinek, včetně plug-in hybridní motorizace s označením P400e.
Zpět na článek
14. 7. 2021 12:02
14. 7. 2021 15:35
Avatar - Roman Horký
14. 7. 2021 08:10
Může být lepší důkaz
že eko teroristům ve skutečnosti vůbec o žádnou ekologii nejde? Jde jim jen o moc, to je celé. Dá se najít větší technologický nesmysl, než narvat trakční baterii s externím nabíjením do takovéhoto tanku? Snad mě nikdo nechce přesvědčovat, že je vlastně dedikován jako mama taxi, nebo blondýno-těžařský mobil. Proč by se měl v tom případě umět brodit těžkým terénem? Uf, pane sládku, to jsou paradoxy. Ta dnešní doba.
Rozbalit vlákno
10
14. 7. 2021 08:35
Re: Může být lepší důkaz
automobilka se snaží plnit emise jak to jde. eko-teroristům jak píšeš jde o to, aby bylo co nejmiň CO, automobilce o to, aby mohla prodávat a tohle je průsečík.
Avatar - Roman Horký
14. 7. 2021 08:48
Re: Může být lepší důkaz
Trošku se někde něco nepovedlo v tom "bohulibém" úsilí, viď?
14. 7. 2021 09:00
Re: Může být lepší důkaz
když by tuhle kategorii zakázali kompletně, byl bys spokojenější?
https://blog.driveto.cz/…ejich-propagace/
Avatar - Roman Horký
14. 7. 2021 09:06
Re: Může být lepší důkaz
Nejsem ani terorista ani komunista ani fašista, takže zakazování je mi protivné. Ale úplně stejně protivný je mi nedostatek rozumného myšlení. SUV, která se ve většině používají ve městech, jsou na takové využití zbytečně rozměrná a těžká. Ačkoli osobně SUV nesnáším, nikdy by mě nenapadlo je někomu zakazovat. Spíše bych byl pro to, aby se nastavilo cítění tak, že by se za (těžké a rozměrné) SUV ve městě každý styděl.
14. 7. 2021 09:06
Re: Může být lepší důkaz
"nastavilo se cítění"
na to tady není dost smajlíků :yes:
Avatar - WinDiesel
14. 7. 2021 10:47
Re: Může být lepší důkaz
na to tvoje CO taky není dost mračíků :-) CO je něco dost jiného než CO2. :-[]
14. 7. 2021 11:09
Re: Může být lepší důkaz
nene vezmi si silnější brýle Ádo. to za tím je malá dvojka na místě tam kam správně patří ;-)
Avatar - KANKUNEN
14. 7. 2021 10:07
Re: Může být lepší důkaz
Zeleným mozkům nejde o CO2, protože by nezvýhodňovali velké a těžké auta, které sebou vozí dva pohony a ekologicky se jeden zanedbává . To je to samé jako když zelená neziskovka pořádá ničení věcí před ministerstvem, ale zasadit strom to by jim nevonělo.
14. 7. 2021 11:48
Re: Může být lepší důkaz
Jednou budou na elektriku i všechny offroady nebo pickupy a všichni s tím budou v pohodě. Vsaď se. Ostatně i v tomhle textu se píše, že to ticho silně pomáhá v offroad režimu. Takže co je na tom divnýho, když offroad dostane elektriku? Nebo F-150 pickup, jjak to chystá Ford s Lightningem.

Nebo chceš jako zrušit celou kategorii offroad, nebo jaká je logika? Elektrika prostě přijde časem do všech kategorií. Začíná spíš v těch dražších vozech, které navíc mají dost místa na baterii. Co je na tom k nepochopení?
Avatar - Roman Horký
14. 7. 2021 13:35
Re: Může být lepší důkaz
K nepochopení? Všechno co jsi napsal.
14. 7. 2021 08:22
Kristova noho! 2,6 tuny...
... tak nevím, nevím, do terénu už asi ne. Jsem ze staré školy, kde se hlídala váha toho, co jezdí mimo silnice, co bylo těžké, to se aspoň do terénu pořádně obulo, ale toto má jezdit i na silnici. takže jak píše kolega Horký výše-další mamacar!
Rozbalit vlákno
11
14. 7. 2021 08:33
Re: Kristova noho! 2,6 tuny...
kolik asi vážily legendy typu Land Cruiser 100 ty stará školo? :-[] :-[] :-[]
Avatar - Ozzman
14. 7. 2021 08:42
Re: Kristova noho! 2,6 tuny...
Tak nejlepsi v terenu snad odjakziva byval V3S a ta rozhodne vazi tak pod tunu zejo :D
14. 7. 2021 08:46
Re: Kristova noho! 2,6 tuny...
Já psal o Toyotě? Netrepej!
14. 7. 2021 08:56
Re: Kristova noho! 2,6 tuny...
zkouším hledat nějakou logiku v tvé reakci a nedaří se. proč by auto vážící 2,5 tuny nemělo být do terénu? kolik váží Hummer H1? a je do terénu?
ale chápu, nepsal jsi ani o Hummeru... :yes:
Avatar - Uživatel_5340709
14. 7. 2021 10:13
Re: Kristova noho! 2,6 tuny...
Spíš jde o styčnou plochu se silnicí ku hmotnosti. Jakou má Hummer a jakou má off-road velikosti tohodle Defenderu.
Avatar - Dinar
14. 7. 2021 09:01
Re: Kristova noho! 2,6 tuny...
2,6 tuny je hodně, ale u LR nic neobvyklého. I jeden z nejceněnějších silnice/terén univerzálů od LR, discovery 4, vážil 2,6 tuny, a to mělo to auto jen v6 dýzl, žádné baterky. ;-)
14. 7. 2021 10:10
Re: Kristova noho! 2,6 tuny...
pod y60 patrolem se taky platak povazlive prohejbal, melo to taky pres 2,5tuny...
Prijde mi, ze zrovna tohle testovany auto musi mit zaklad docela lehkej, ze to vyslo na 2,6tuny.
Avatar - wakantanka
14. 7. 2021 10:10
Re: Kristova noho! 2,6 tuny...
pozri si test Rasťa Chválu kde zobral do terénu starý Defík a tento nový na obyčajných zimných gumách a potom mudruj. A ako píšu chlapci nižsie ... koľko vážia podobné japonské autá typu Land Cruiser, Pajero, Patrol atď? Však ani ten UAZ napriek tomu, že mal plátenú strechu nebol najľahšia váha, lebo rám, lebo kardane, uzávierky a hrubé ruské plechy.
14. 7. 2021 12:38
Re: Kristova noho! 2,6 tuny...
no jasně, ale na rozdíl od ostatních jsem si tahání auta z bláta x krát vyzkoušel a vím ,jaký je rozdíl tahat Patrola nebo Vitaru. Takže váha, panáčci je kromě dobrých pneu v těžkém terénu to hlavní! Pokud se nepletu, tak Defender je OFF-ROAD . A nikdo mne nepřesvědčí o opaku, protože není nad vlastní zkušenost!
14. 7. 2021 14:03
Re: Kristova noho! 2,6 tuny...
Pleteš. Je to SUV.
Avatar - wakantanka
15. 7. 2021 12:47
Re: Kristova noho! 2,6 tuny...
podľa wikipedie váha : Patrol Y61 -2476 kg, PATROL Y62 2695 - 2795 kg, žiadny hybrid, poctivé železo, proste autá priberajú a nemám pocit, že by tento Defík bol nejaký extrém.
Avatar - Dinar
14. 7. 2021 08:26
Bez pádel ani ránu
"Převodovka navíc ve sportovním režimu mnohdy drží otáčky opravu velmi dlouho vysoko, takže bych s klidem uvítal i pádla řazení pod volantem, jenže ta jsou bohužel vyhrazená pouze pro vrcholnou V8."

Zkuste to bez pádel, milý Marconi, stačí pohnout pravou rukou z volantu mírně doprava, tam je volič převodovky, který má režim manuální volby kvaltů. ;-)
Rozbalit vlákno
21
Avatar - Ozzman
14. 7. 2021 08:41
Re: Bez pádel ani ránu
Ne, ze bych padla pouzival, k tomu jsem linej, ale abych jeste honil automatem kvalty, no jsem snad Arese ? :D

Ale jo, ja to taky nekdy udelam (na druhem aute padla nemam), ale uz je to mimo komfortni zonu automaticky prevodovky :D Nicmene v takovem aute (mimochodem uz po Praze jezdi a vypdaji paradne) by to asi mohlo byt v zakladu
Avatar - Dinar
14. 7. 2021 08:57
Re: Bez pádel ani ránu
Jasně, ale když mu vadí, že at drží motor vytočený, tak prostě sáhne rukou 15 cm vedle od volantu.

Taky v daily caru nepoužívám manuální volbu stupňů, dnešní převodovky jsou na úrovni a při běžné jízdě je manuální řazení zbytečné. Jediný mód, kdy sáhnu na pádla je v zimě se studeným motorem, když se potřebuju rychleji rozjíždět např. z křižovatek a nechci točit studený motor, tak prostě odřazuju u r6 dýzlu ve 2tis. u r6 benz. kolem 2,5 tis. a ty turba to krouťákem krásně rozjedou i bez točení. Dá se tak odřazovat i nohou (lehké povolení plynu), ale když tam ty pádla jsou. :-)
Avatar - Ozzman
14. 7. 2021 09:08
Re: Bez pádel ani ránu
Tak já to mám naopak, na pádla nesahám v tom modernějším nafťáku to lze regulovat podobně, jak píšeš - plynem, když už to auto znáš a nebo v opačném případě dám převodovku do sportovního módu (a dokonce i podrží zvolený r.s. v omezovači, což si vždy stěžují testeři u DSG, které to neudělá, ale u dieslového R4 kombi je to přesně to, co potřebuješ :D), takže pádla použiji tak 3x za rok, když si chci do zatáčky připadat, že mam závodní auto :-[]

Ale druhé auto má benzinovou atmosféru a 4stuponový měnič a po kickdownu drží kolikrát vytočený motor déle (protože je to hloupý automat a čeká, že budeš ještě akcelerovat) a tam mnohdy těch 15cm sáhnu, přepnu na sekvenci a odřadím si..... kdo pak má pořád platit ten zbytečně spálenej benzín žejo :D
Avatar - Roman Horký
14. 7. 2021 09:10
Re: Bez pádel ani ránu
Tolik snažení pro takovou blbost :-) :-) :-) :-)
Vezmu winter Peugeot 406 1.8i a jedu. Studený nebo teplý, pořád jede a nic mě nestojí. A kdyby se pokazil tak o nic nepřijdu.
Avatar - Ozzman
14. 7. 2021 09:14
Re: Bez pádel ani ránu
A proč nejezdíš Priusem? To je přeci taky benzín :D
Avatar - Roman Horký
14. 7. 2021 09:42
Re: Bez pádel ani ránu
To víš že jo, kurvit Prius zimním provozem. Až budu dolarový milionář tak možná.
14. 7. 2021 13:36
Re: Bez pádel ani ránu
Prius v zimě nejezdí?

Jezdil jsem v zimě i M3.
Avatar - Roman Horký
15. 7. 2021 08:17
Re: Bez pádel ani ránu
Jezdí, každé auto v zimě jezdí. Ale každé auto se v zimě více opotřebovává. Až budu dolarový milionář, klidně v zimě novým Priusem Plugin.
Avatar - JirkaVejrazka
15. 7. 2021 08:35
Re: Bez pádel ani ránu
A safra. A smim s nim jezdit v zime, i kdyz nejsem dolarovy milionar? ;-)
Avatar - Dinar
14. 7. 2021 09:43
Re: Bez pádel ani ránu
"Tolik snažení pro takovou blbost."
Jj, to přesně sedí na ten tvůj koment. ;-)
14. 7. 2021 09:01
Re: Bez pádel ani ránu
já jsem pádlům nikdy nepřivyknul, i když je auto má, radši řadím fofrklackem hore-dole...
Avatar - Ozzman
14. 7. 2021 09:08
Re: Bez pádel ani ránu
Můj "fofrklacek" to v autě, kde mám pádla neumí :/ :D Ale i tak bych to nepoužíval :D
14. 7. 2021 09:20
Re: Bez pádel ani ránu
počkej, fakt? s tím jsem se ještě nepotkal... zajímavé.
Avatar - Ozzman
14. 7. 2021 09:32
Re: Bez pádel ani ránu
Mondeo MK5 s PS převodovkou :) Všechny mají pádla totiž standartně, což asi není uplně běžné, bývají za příplatek.
14. 7. 2021 13:00
Re: Bez pádel ani ránu
U Mondea reagují pádla s rychlostí opilé želvy, trochu lepší v S módu. ;-)
Avatar - Ozzman
14. 7. 2021 13:08
Re: Bez pádel ani ránu
Ale drzi rychlost a neodřadí !:D na drive to vubec nema smysl pouzivat, jen ve sportu kdyz uz se hodne nudiš :D
14. 7. 2021 09:57
Re: Bez pádel ani ránu
Manzelka ma v Jazzu padla a obcas je sranda s tim blbnout. Ma tam celkem 7 virtualnich prevodovych stupnu - CVT prevodovka.
Avatar - Ozzman
14. 7. 2021 10:57
Re: Bez pádel ani ránu
Jo, to mají i nějaké hybridy s eCVT, ale jak říkám, já to nepoužívám, Jazz neznám, třeba to je lepší :)
14. 7. 2021 10:07
Re: Bez pádel ani ránu
to jsem rad, myslel sem si, ze sem divnej sam:)
14. 7. 2021 13:02
Re: Bez pádel ani ránu
Tak já jsem taky pádlař. Když chci mít jistotu správného kvaltu na předjíždění, tak zatáhnu levými prsty a je to tam.
To samé co píše Dinar u studeného motoru, občas si odřadím. Speciálně v zimě při sjíždění kopce kousek od domu, nechává převodovka zbytečně nízký stupeň.
14. 7. 2021 12:57
Re: Bez pádel ani ránu
Ooops, ta sedla. U offroadu při manévrování nevidím instalaci pádel úplně nejšťastnější, takže jejich absenci chápu. Navíc, když je volič tak výborně umístněný.

Sice bych se ještě nedávno pral o to, že Deník je auto pro chlapy s rukou velikosti medvědí tlapy...ale je fakt, že jich jezdí opravdu hodně a převážně chlapi v bílé košili.

Těm tato motorizace sedne, na práci ale jakýkoliv z dostupných R6, kterých je tam v různých variantách dost. Btw, naživo je mnohem působivější než G-Klasse. ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
14. 7. 2021 10:06
To má Roman pravdu
k čemu je off-road, který má pohotovostní hmotnost 2500,- Kg. To znamená, že celková se blíží 3t. Chtěl bych to vidět, jak to pojede i na mírném travnatém a podmáčeném svahu. Navíc evidentně se za tu hmotnost výrobce stydí, protože v čr je těžko dohledatelná. Nevidím v terénu jedinou výhodu oproti naftě, nebo benzínu.
(jinak se omlouvám šoférovi, až teď čtu, že ho napadla úplně stejná myšlenka :-) )
Rozbalit vlákno
18
Avatar - wakantanka
14. 7. 2021 10:15
Re: To má Roman pravdu
http://www.youtube.com/watch?… zvládne toho veľa, nemáš začo :-)
Avatar - Uživatel_5340709
14. 7. 2021 10:31
Re: To má Roman pravdu
Odkaz máš na defender 300 tdi, a ten má o 500 kg méně. (takže děkuji za podporu :-) )
14. 7. 2021 10:43
Re: To má Roman pravdu
díval se na ten test? je tam starej i novej ;-) ty staré full size off-roady vážily úplně stejně a samozřejmě, do opravdu těžkého terénu je lepší kamzík typu Jimny ale tvrdit, že hmotnost je deklasující zrovna u tohohle auta, když se ničím nevymyká....? to bych viděl spíš jako problém ztrátu rámu, takže minimálně nutnost vzduchového podvozku, aby byla nějaká světlá výška...
Avatar - Uživatel_5340709
14. 7. 2021 11:01
Re: To má Roman pravdu
Starej rámovej Defender má od 1700 - 2200 Kg s V8. Netvrdím, že hmotnost je úplně všechno, ale 500 kg na vrch zrovna v terénu (blátě, sněhu) ti absolutně nic nepřidá. Na silnici se ta hmotnost víc ztratí. Bavíme se tu o smyslu udělat el. off-road, což právě zatím moc smysl nedává, když baterie jsou jaké jsou. Ono celý vývoj EV blokuje technologická úroveň baterií.
14. 7. 2021 11:14
Re: To má Roman pravdu
a kde jsi prosím tě přišel na to, že tento Defender má proti standardní verzi o 500 kg navíc?
Avatar - Uživatel_5340709
14. 7. 2021 11:19
Re: To má Roman pravdu
Představ si, že výrobce udává u tohoto modelu pohotovostní hmotnost.
14. 7. 2021 11:28
Re: To má Roman pravdu
já už jsem z toho jelen. proti které verzi má tento model o 500 kg navíc?
co třeba Land Cruiser 200? váží 2,8 tuny - tak to bude asi naprosto nevhodný do terénu?
Avatar - Uživatel_5340709
14. 7. 2021 11:52
Re: To má Roman pravdu
300 tdi vs P 400e (oba nové modely)
14. 7. 2021 12:15
Re: To má Roman pravdu
D300? 300 TDi je označení starého
Aktuální D300 je mild hybrid a má tak o sto kilo min:)
Avatar - WinDiesel
14. 7. 2021 10:51
Re: To má Roman pravdu
Až se jim to díky vysoké hmotnosti někde zahrabe, bude to sranda tahat ven. :-[] 500 kilo navíc, tak to má byť Kefalín tak je to správně !!!
14. 7. 2021 11:16
Re: To má Roman pravdu
traktoru je to prakticky jedno. a ručičkama nevyhrabeš ani toho starýho...
Avatar - Uživatel_5340709
14. 7. 2021 11:22
Re: To má Roman pravdu
Aha, tak pokud dáš na defender kola jako na traktor, tak potom hmotnost nebude v terénu tak vadit. Už jsme to řešili výš u Hummeru.
14. 7. 2021 11:30
Re: To má Roman pravdu
řešili co? starý Land Cruiser 100 měl šířku pneu 235, tento má 255 a předpokládám, že ty bílý liťáky co jsou na některých verzích jsou ještě užší, ale změřený to nemám... a obout se na to dá samozřejmě ledacos...
edit: samozřejmě mluvím o traktoru, který tě přijede vytáhnout, když se zahrabeš.
Avatar - Uživatel_5340709
14. 7. 2021 11:55
Re: To má Roman pravdu
Aha sorry, trochu jsem to jinak pochopil. Jinak jen když se vrátím na začátek, tak moje kritika směřovala směrem k EV of-roadu a jeho smyslu v terénu. Určitě se ta hmotnost dá nějak přežít, nicméně v tom nevidím žádnou výhodu.
14. 7. 2021 12:53
Re: To má Roman pravdu
no tak traktory jsou vždy po ruce, stíhačko ,žejo? :) Tak my se většino utahali navijákama, ta hmotnost zabořeného auta až po nápravy je dost cítit. Ale to ty nikdy ve městě nepochopíš. A mimochodem s LC 100 , hlavně s dlouhou verzí bych také do těžkého terénu nevjel, to jiné kafe, než LC 75.
14. 7. 2021 13:05
Re: To má Roman pravdu
Seš hlópaté? Tak samozřejmě jsou různé velikosti a třeba i tenhle Defender se vyrábí jako verze 90… ale ve tride velkých off-roadu svoji hmotnosti tenhle Def nijak zvlášť nevycniva… jestli mas problem obecně s velkými auty do terénu tak to brecis na špatném hrobě, já tuhle kategorii nevymyslel
14. 7. 2021 13:35
Re: To má Roman pravdu
Hmotnosti dle DIN:

D200/250/300 2340kg
P300 2186kg
P400 2286kg
P400e 2525kg

Rozdíl oproti nejlehčímu dvoulitrovému benzínu je cca 340kg, oproti R6 naftě 180kg.

Není to málo, ale není to žádná půltuna. ;-)
Avatar - wakantanka
15. 7. 2021 14:10
Re: To má Roman pravdu
Mno podľa wikipedie má posledný Patrol Y62 váhu 2695 - 2795 kg, UAZ 469 - 2500 kg,
k čemu je takový offroad?
14. 7. 2021 12:02
Chemický koktail
Mimo Evropu auta na elektřinu pravděpodobně nikdy nebudou. Protože to nedává ani evropská přenosová soustava. Je to jen další pokus jak neplatit vypálený Tesle a dalšímu nesmyslům pregulace. Proč by mělo mít auto dvě pohonnã ústrojí a být plná jedovatých látek. Tohle do jakéhokoliv národního parku nepatří. Je to časovaná chemická neuhasitelná bomba. V době obřích požárū lesů je tohle mimořádně imbecilní nápad.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Uživatel_5340709
14. 7. 2021 12:10
Re: Chemický koktail
To je taky zajímavý pohled. Pokud se tady extrémně přitlačíme, tak s EV bude jezdit celá EU, Americká města, možná malinká část Číny. A co ten obrovský zbytek světa: celá východní Asie, Rusko, Jižní Amerika, Indie bude dál dalších cca. 50 let spalovat ropu, kterou jim potažmo vlastně ušetříme?
14. 7. 2021 13:06
Re: Chemický koktail
Třeba si take uvědomit, ze čím vyspělejší ekonomika tím více aut, v Africe rozhodne nemá auto každá domácnost a ještě pro každého jedno
14. 7. 2021 15:35
Spolehlivost
Nový Defender se mi líbí, pár jsem si jich byl prohlídnout, někde jsem četl, že se uchází o pozici světově nej-nespolehlivějšího vozu, viděl jsem v tabulkách v první desítce pět dalších Land Roverů a některé recenze tomu dost napovídají, že to nebude žádný hate:)
https://www.edmunds.com/…onsumer-reviews/
Rozbalit vlákno
0