podľa wikipedie váha : Patrol Y61 -2476 kg, PATROL Y62 2695 - 2795 kg, žiadny hybrid, poctivé železo, proste autá priberajú a nemám pocit, že by tento Defík bol nejaký extrém.
Nový Defender se mi líbí, pár jsem si jich byl prohlídnout, někde jsem četl, že se uchází o pozici světově nej-nespolehlivějšího vozu, viděl jsem v tabulkách v první desítce pět dalších Land Roverů a některé recenze tomu dost napovídají, že to nebude žádný hate:) https://www.edmunds.com/…onsumer-reviews/
Seš hlópaté? Tak samozřejmě jsou různé velikosti a třeba i tenhle Defender se vyrábí jako verze 90… ale ve tride velkých off-roadu svoji hmotnosti tenhle Def nijak zvlášť nevycniva… jestli mas problem obecně s velkými auty do terénu tak to brecis na špatném hrobě, já tuhle kategorii nevymyslel
Tak já jsem taky pádlař. Když chci mít jistotu správného kvaltu na předjíždění, tak zatáhnu levými prsty a je to tam.
To samé co píše Dinar u studeného motoru, občas si odřadím. Speciálně v zimě při sjíždění kopce kousek od domu, nechává převodovka zbytečně nízký stupeň.
Ooops, ta sedla. U offroadu při manévrování nevidím instalaci pádel úplně nejšťastnější, takže jejich absenci chápu. Navíc, když je volič tak výborně umístněný.
Sice bych se ještě nedávno pral o to, že Deník je auto pro chlapy s rukou velikosti medvědí tlapy...ale je fakt, že jich jezdí opravdu hodně a převážně chlapi v bílé košili.
Těm tato motorizace sedne, na práci ale jakýkoliv z dostupných R6, kterých je tam v různých variantách dost. Btw, naživo je mnohem působivější než G-Klasse. ;-)
no tak traktory jsou vždy po ruce, stíhačko ,žejo? :) Tak my se většino utahali navijákama, ta hmotnost zabořeného auta až po nápravy je dost cítit. Ale to ty nikdy ve městě nepochopíš. A mimochodem s LC 100 , hlavně s dlouhou verzí bych také do těžkého terénu nevjel, to jiné kafe, než LC 75.
no jasně, ale na rozdíl od ostatních jsem si tahání auta z bláta x krát vyzkoušel a vím ,jaký je rozdíl tahat Patrola nebo Vitaru. Takže váha, panáčci je kromě dobrých pneu v těžkém terénu to hlavní! Pokud se nepletu, tak Defender je OFF-ROAD . A nikdo mne nepřesvědčí o opaku, protože není nad vlastní zkušenost!
To je taky zajímavý pohled. Pokud se tady extrémně přitlačíme, tak s EV bude jezdit celá EU, Americká města, možná malinká část Číny. A co ten obrovský zbytek světa: celá východní Asie, Rusko, Jižní Amerika, Indie bude dál dalších cca. 50 let spalovat ropu, kterou jim potažmo vlastně ušetříme?
Mimo Evropu auta na elektřinu pravděpodobně nikdy nebudou. Protože to nedává ani evropská přenosová soustava. Je to jen další pokus jak neplatit vypálený Tesle a dalšímu nesmyslům pregulace. Proč by mělo mít auto dvě pohonnã ústrojí a být plná jedovatých látek. Tohle do jakéhokoliv národního parku nepatří. Je to časovaná chemická neuhasitelná bomba. V době obřích požárū lesů je tohle mimořádně imbecilní nápad.
Aha sorry, trochu jsem to jinak pochopil. Jinak jen když se vrátím na začátek, tak moje kritika směřovala směrem k EV of-roadu a jeho smyslu v terénu. Určitě se ta hmotnost dá nějak přežít, nicméně v tom nevidím žádnou výhodu.
Jednou budou na elektriku i všechny offroady nebo pickupy a všichni s tím budou v pohodě. Vsaď se. Ostatně i v tomhle textu se píše, že to ticho silně pomáhá v offroad režimu. Takže co je na tom divnýho, když offroad dostane elektriku? Nebo F-150 pickup, jjak to chystá Ford s Lightningem.
Nebo chceš jako zrušit celou kategorii offroad, nebo jaká je logika? Elektrika prostě přijde časem do všech kategorií. Začíná spíš v těch dražších vozech, které navíc mají dost místa na baterii. Co je na tom k nepochopení?
řešili co? starý Land Cruiser 100 měl šířku pneu 235, tento má 255 a předpokládám, že ty bílý liťáky co jsou na některých verzích jsou ještě užší, ale změřený to nemám... a obout se na to dá samozřejmě ledacos...
edit: samozřejmě mluvím o traktoru, který tě přijede vytáhnout, když se zahrabeš.
já už jsem z toho jelen. proti které verzi má tento model o 500 kg navíc?
co třeba Land Cruiser 200? váží 2,8 tuny - tak to bude asi naprosto nevhodný do terénu?
Starej rámovej Defender má od 1700 - 2200 Kg s V8. Netvrdím, že hmotnost je úplně všechno, ale 500 kg na vrch zrovna v terénu (blátě, sněhu) ti absolutně nic nepřidá. Na silnici se ta hmotnost víc ztratí. Bavíme se tu o smyslu udělat el. off-road, což právě zatím moc smysl nedává, když baterie jsou jaké jsou. Ono celý vývoj EV blokuje technologická úroveň baterií.
díval se na ten test? je tam starej i novej ;-) ty staré full size off-roady vážily úplně stejně a samozřejmě, do opravdu těžkého terénu je lepší kamzík typu Jimny ale tvrdit, že hmotnost je deklasující zrovna u tohohle auta, když se ničím nevymyká....? to bych viděl spíš jako problém ztrátu rámu, takže minimálně nutnost vzduchového podvozku, aby byla nějaká světlá výška...
pod y60 patrolem se taky platak povazlive prohejbal, melo to taky pres 2,5tuny...
Prijde mi, ze zrovna tohle testovany auto musi mit zaklad docela lehkej, ze to vyslo na 2,6tuny.
pozri si test Rasťa Chválu kde zobral do terénu starý Defík a tento nový na obyčajných zimných gumách a potom mudruj. A ako píšu chlapci nižsie ... koľko vážia podobné japonské autá typu Land Cruiser, Pajero, Patrol atď? Však ani ten UAZ napriek tomu, že mal plátenú strechu nebol najľahšia váha, lebo rám, lebo kardane, uzávierky a hrubé ruské plechy.
Zeleným mozkům nejde o CO2, protože by nezvýhodňovali velké a těžké auta, které sebou vozí dva pohony a ekologicky se jeden zanedbává . To je to samé jako když zelená neziskovka pořádá ničení věcí před ministerstvem, ale zasadit strom to by jim nevonělo.
k čemu je off-road, který má pohotovostní hmotnost 2500,- Kg. To znamená, že celková se blíží 3t. Chtěl bych to vidět, jak to pojede i na mírném travnatém a podmáčeném svahu. Navíc evidentně se za tu hmotnost výrobce stydí, protože v čr je těžko dohledatelná. Nevidím v terénu jedinou výhodu oproti naftě, nebo benzínu.
(jinak se omlouvám šoférovi, až teď čtu, že ho napadla úplně stejná myšlenka :-) )
Tolik snažení pro takovou blbost :-):-):-):-)
Vezmu winter Peugeot 406 1.8i a jedu. Studený nebo teplý, pořád jede a nic mě nestojí. A kdyby se pokazil tak o nic nepřijdu.
Tak já to mám naopak, na pádla nesahám v tom modernějším nafťáku to lze regulovat podobně, jak píšeš - plynem, když už to auto znáš a nebo v opačném případě dám převodovku do sportovního módu (a dokonce i podrží zvolený r.s. v omezovači, což si vždy stěžují testeři u DSG, které to neudělá, ale u dieslového R4 kombi je to přesně to, co potřebuješ :D), takže pádla použiji tak 3x za rok, když si chci do zatáčky připadat, že mam závodní auto :-[]
Ale druhé auto má benzinovou atmosféru a 4stuponový měnič a po kickdownu drží kolikrát vytočený motor déle (protože je to hloupý automat a čeká, že budeš ještě akcelerovat) a tam mnohdy těch 15cm sáhnu, přepnu na sekvenci a odřadím si..... kdo pak má pořád platit ten zbytečně spálenej benzín žejo :D
Nejsem ani terorista ani komunista ani fašista, takže zakazování je mi protivné. Ale úplně stejně protivný je mi nedostatek rozumného myšlení. SUV, která se ve většině používají ve městech, jsou na takové využití zbytečně rozměrná a těžká. Ačkoli osobně SUV nesnáším, nikdy by mě nenapadlo je někomu zakazovat. Spíše bych byl pro to, aby se nastavilo cítění tak, že by se za (těžké a rozměrné) SUV ve městě každý styděl.
2,6 tuny je hodně, ale u LR nic neobvyklého. I jeden z nejceněnějších silnice/terén univerzálů od LR, discovery 4, vážil 2,6 tuny, a to mělo to auto jen v6 dýzl, žádné baterky. ;-)
Jasně, ale když mu vadí, že at drží motor vytočený, tak prostě sáhne rukou 15 cm vedle od volantu.
Taky v daily caru nepoužívám manuální volbu stupňů, dnešní převodovky jsou na úrovni a při běžné jízdě je manuální řazení zbytečné. Jediný mód, kdy sáhnu na pádla je v zimě se studeným motorem, když se potřebuju rychleji rozjíždět např. z křižovatek a nechci točit studený motor, tak prostě odřazuju u r6 dýzlu ve 2tis. u r6 benz. kolem 2,5 tis. a ty turba to krouťákem krásně rozjedou i bez točení. Dá se tak odřazovat i nohou (lehké povolení plynu), ale když tam ty pádla jsou. :-)
zkouším hledat nějakou logiku v tvé reakci a nedaří se. proč by auto vážící 2,5 tuny nemělo být do terénu? kolik váží Hummer H1? a je do terénu?
ale chápu, nepsal jsi ani o Hummeru... :yes:
Ne, ze bych padla pouzival, k tomu jsem linej, ale abych jeste honil automatem kvalty, no jsem snad Arese ? :D
Ale jo, ja to taky nekdy udelam (na druhem aute padla nemam), ale uz je to mimo komfortni zonu automaticky prevodovky :D Nicmene v takovem aute (mimochodem uz po Praze jezdi a vypdaji paradne) by to asi mohlo byt v zakladu
automobilka se snaží plnit emise jak to jde. eko-teroristům jak píšeš jde o to, aby bylo co nejmiň CO, automobilce o to, aby mohla prodávat a tohle je průsečík.
"Převodovka navíc ve sportovním režimu mnohdy drží otáčky opravu velmi dlouho vysoko, takže bych s klidem uvítal i pádla řazení pod volantem, jenže ta jsou bohužel vyhrazená pouze pro vrcholnou V8."
Zkuste to bez pádel, milý Marconi, stačí pohnout pravou rukou z volantu mírně doprava, tam je volič převodovky, který má režim manuální volby kvaltů. ;-)
... tak nevím, nevím, do terénu už asi ne. Jsem ze staré školy, kde se hlídala váha toho, co jezdí mimo silnice, co bylo těžké, to se aspoň do terénu pořádně obulo, ale toto má jezdit i na silnici. takže jak píše kolega Horký výše-další mamacar!
že eko teroristům ve skutečnosti vůbec o žádnou ekologii nejde? Jde jim jen o moc, to je celé. Dá se najít větší technologický nesmysl, než narvat trakční baterii s externím nabíjením do takovéhoto tanku? Snad mě nikdo nechce přesvědčovat, že je vlastně dedikován jako mama taxi, nebo blondýno-těžařský mobil. Proč by se měl v tom případě umět brodit těžkým terénem? Uf, pane sládku, to jsou paradoxy. Ta dnešní doba.