Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Výrobce klimatizací prý našel způsob, jak prodloužit dojezd elektromobilů o 50 %

Přední japonský výrobce klimatizací vyvinul speciální chladivo pro klimatizace elektromobilů, které může zásadně prodloužit jejich dojezd.
Zpět na článek
13. 7. 2021 14:06
13. 7. 2021 17:22
14. 7. 2021 07:22
14. 7. 2021 09:10
14. 7. 2021 13:31
13. 7. 2021 14:06
Až o 50%
Takže v reálu to bude do pěti procent, když odmyslíme specifické mimořádné podmínky nastávající jednou za tisíc let.

A ještě logická hádanka - když se napíše že:
".. Nové chladivo má bod varu -40 °C, což je o 10°C méně, než v současnosti používané produkty..."

tak to znamená že ty současné vaří při -30°C nebo při -50°C ? :-)

https://asia.nikkei.com/…ifts-range-by-50
Rozbalit vlákno
5
Avatar - WinDiesel
13. 7. 2021 14:37
Re: Až o 50%
Jen bláboly, takže u Tesly by to znamenalo z 500 km na 750?
Ať se nenechají vysmát. Jen hloupé PR jejich produktů.
A Autocz na to skočí ... :no:
13. 7. 2021 17:22
Re: Až o 50%
porovnavani zapornych cisel se uci deti na 1. stupni ZS.
asi jsi zrovna chybel a uz to nedohonil
14. 7. 2021 07:22
Re: Až o 50%
Zjevně jsi nepochopil pointu. Formulace "...bod varu -40 °C, což je o 10°C méně....." znamená podle matematiky 1. stupně ZŠ, že současné produkty vaří při -30°C.

Pak by ale pozbyl smysl celý článek, protože snížení bodu varu z -30° na -40°C znamená větší ztráty a nutnost práce s větším tlakovým spádem, což je energeticky naopak náročnější
14. 7. 2021 09:10
Re: Až o 50%
snizeni bodu varu znamena, ze tepelne cerpadlo bude fungovat i pri nizsich teplotach nez dnes, kdy vetsina realne konci kolem -10C, u aut, kde neni moc prostoru predpokladam, ze to bude spis horsi
14. 7. 2021 13:31
Re: Až o 50%
Aha tak já to vidím jinak. Za prvé se nikde v článku nepíše že přínos by byl pouze v režimu tepelného čerpadla, resp. vytápění
A za druhé - pokud se výslovně uvádí že systém potřebuje pro proces komprese chladiva méně energie, vyplývá mi z toho že při -40°C se pracuje s menšími tlakovými spády než dříve a staré médium proto mělo bod varu těch -50°C.

Samozřejmě je to ale v rozporu s tou mlhavou formulací že
".. Nové chladivo má bod varu -40 °C, což je o 10°C méně, než v současnosti používané produkty..."
Avatar - JirkaVejrazka
13. 7. 2021 14:07
To je hezke reklamni tvrzen...
Bohuzel klimatizace ma na dojezd pomerne maly vliv, narozdil od topeni. V zime se zkracuje dojezd vyrazne kvuli topeni, ale kdyz v lete vypnu klimetizaci, odhadovany dojezd se zvysi maximalne o 5-10%.

Zvyseni dojezdu o 50% je jen marketingovy tahak.
Rozbalit vlákno
11
13. 7. 2021 14:13
Re: To je hezke reklamni tvrzen...
možná to bude víc v dopravní zácpě kdy auto třeba 90% času stojí a jen klimuje
ale to jsou ty mimořádné podmínky
Avatar - JirkaVejrazka
13. 7. 2021 14:16
Re: To je hezke reklamni tvrzen...
Tak to jo, kdyz nechas auto na parkovisti zapnute s klimatizaci, tak jde nakonec drtiva vetsina spotrebovane energie na tu klimatizaci, to mas pravdu :)
14. 7. 2021 10:41
Re: To je hezke reklamni tvrzen...
Vždyť je to napsané i v článku, že se jedná o jízdu v japonských městech. Tedy tam, kde klimatizace vůči pohonu tvoří výrazně větší odběr (obzvlášť s ohledem na ujeté kilometry).
Avatar - KANKUNEN
13. 7. 2021 14:26
Re: To je hezke reklamni tvrzen...
Prostě to chce bufík.
Avatar - JirkaVejrazka
13. 7. 2021 14:55
Re: To je hezke reklamni tvrzen...
Myslim, ze krb na drevo by byl ekologictejsi ;-)
Avatar - KANKUNEN
13. 7. 2021 15:05
Re: To je hezke reklamni tvrzen...
Lidé mají rádi otevřený oheň. :-) Clarkson peegeot 307 cc.
13. 7. 2021 17:26
Re: To je hezke reklamni tvrzen...
snizeni bodu varu je slusny pokrok pro topeni tepelnym cerpadlem, ktery bude fungovat jeste dejme tomu pri -25C, tedy teplote, kdy kazdej slusnej clovek ve stredni evrope radsi zustane doma, nez aby nekam jel.
takze vliv na dojezd pri nizkych teplotach, kdy soucany tepelny cerpadlo uz nefunguje a topi se rozpalenym dratem, by mel byt kazdopadne slusnej.

a samozrejme - dalsi snizeni energie pro vytapeni domu, takze zbyde vic elektriky pro elektromobily
Avatar - JirkaVejrazka
13. 7. 2021 17:38
Re: To je hezke reklamni tvrzen...
To je asi pravda, ale ja jsem za dva a pul roku vlastnictvi auta s tepelnym cerpadlem zazil presne dva dny, kdy nestacilo a musel naskocit motor. Ve stredni Evrope :)
13. 7. 2021 18:11
Re: To je hezke reklamni tvrzen...
to je mozny, ale topny faktor (COP), tedy ucinnost cerpadla, klesa s teplotou.
a jestlize se jim podarilo snizit teplotu varu, predpokladam, ze se zved topnej faktor pri minusovejch teplotach, kdy standardnimu chladivu uz vyrazne klesa ucinnost.
jestli to opravdu takhle bude fungovat, tak to je zabiti 2 much jednou ranou.
Avatar - JirkaVejrazka
13. 7. 2021 19:06
Re: To je hezke reklamni tvrzen...
V poradku, to je klidne mozne. Ale i tak se upravou topeni/klimatizace tezko povede zvysit dojezd o 50%, kdyz dnes v extremnich pripade zkrati nizka teplota dojezd o nejakych 30-40%. To by znamenalo, ze ten novy zpusob topeni spotrebuje stejne energie jako uplne vypnute topeni, coz neni mozne.
14. 7. 2021 09:18
Re: To je hezke reklamni tvrzen...
na dalnici nebo okreskach za normalniho porovozu urcite ne, ale pokud jde o nektere extremni pripady, jde o to, az jak extremni pripad to bude.
treba relativne malo extremni - kdyz budes jezdit po ucpanem meste par kilimetru do prace, kde prumer rychlosti bude sotva 20km/h, tak na 100km budes topit 5 hodin a to jeste naplno nez se ti to ohreje, tak pak pri spotrebe rozhavenyho dratu ses na 10kW/100km, kdyz to tepelnym cerpadlem srazis na pulku, tak usetrenejch 5kW muzes popuzit na zvyseni dojezdu, coz muze byt klidne o polovinu vic.
ale muzu napdat mnohem extremnejsi pripad, kdy se dojezd zvedne klidne 10x, mam pocit, ze jsi na to uz narazel
Avatar - Roman Horký
13. 7. 2021 14:33
Z kterého špinavého PRstu jste si vycucali těch až 50%?
To je humus podobného ražení, jako "test", ve kterém Clarkson "prokázal", že HSD žere víc než diesel.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - JirkaVejrazka
13. 7. 2021 14:42
Re: Z kterého špinavého PRstu jste si vycucali těch až 50%?
Samozrejme, ze HSD zere vic, nez diesel, pokud se honi po letisti maximalni rychlosti toho HSD. A Clarkson to tam jasne rika: "it's a lot about how you drive it".
Avatar - KANKUNEN
13. 7. 2021 14:47
Re: Z kterého špinavého PRstu jste si vycucali těch až 50%?
Už ti to psal Dinar, že jsi debil. Clarkson dokázal, že Prius žere více než 530i. A nebo dáme závody, já vezmu Octavku TDI a ty Priuse a dáme nějaký okruh.
Avatar - Roman Horký
13. 7. 2021 15:05
Re: Z kterého špinavého PRstu jste si vycucali těch až 50%?
Uklouznul jsi na banánu, nebo proč jsi v poslední době na mě agresivní? Je mi líto, ale Clarkson je namyšlený frajírek, který autům prakticky vůbec nerozumí (ano, má řidičák, tím to končí). Je to mediální šašek, nic víc. Teď zrovna je zase odborníkem na zemědělství. Tak ze sebe nedělej blbce, dříve jsi takový nebýval co si pamatuju.
Avatar - KANKUNEN
13. 7. 2021 15:25
Re: Z kterého špinavého PRstu jste si vycucali těch až 50%?
Pochopení Clarksona je základní vzdělání automobilového fandy.
Avatar - KANKUNEN
13. 7. 2021 14:35
Já dokážu zvýšit dojezd o 10 000km
Vezmu 208ku hdi , zapojím vozík a mám 2 v 1. Kloubový Pick up a k tomu na vozík pošlu deset 50 l soudků s naftou a projedu třetinu světa. Ale nová móda je chcát proti větru.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
13. 7. 2021 14:39
Re: Já dokážu zvýšit dojezd o 10 000km
Zábavný komentář.
jenže oni chtějí otočit loď a nahnat nás na návětrnou stranu abychom museli chcát proti větru všichni.
Zábavný je taky fakt že nekteří z nás milují chcaní proti větru :-[] :-[] :-[]
Avatar - KANKUNEN
13. 7. 2021 15:00
Re: Já dokážu zvýšit dojezd o 10 000km
Čížku, tě znám. Máme tu novou dobu, všechna auta budou na naftu a nebudeme těžit ropu.
13. 7. 2021 21:32
Marketingové %
Nové chladivo zníži nároky na energiu, čiže elektromobilu sa zvýši dojazd o túto ušetrenú energiu.
Keby sa mal zvýšiť dojazd o 50%, musela by zapnutá klíma skracovať dojazd na polovicu voči jazde s vypnutou klímou, čiže mať rovnakú spotrebu ako pohon samotný. Uf.

Takže, ak dobre počítam, modelová situácia by vyzerala tak, že EV má bez zapnutej klímy dojazd 400 km, s klímou naplno len 200 km. S použitím nového chladiaceho média by sa dojazd 200 km mal predĺžiť na 300 km s vypeckovanou klímou.

Čiže správne znenie tohto faktu (pokiaľ sa zakladá na pravde) by malo byť, že s použitím nového média v klíme sa dojazd nepredĺži o 50%, ale namiesto skrátenia dojazdu o 50% sa skráti len o 25%. S bežnou klímou ide dojazd teoreticky dolu zo 400 km na 200 km, s novým chladivom zo 400 km na 300 km. Tak nejak?
Rozbalit vlákno
0
13. 7. 2021 21:54
Boha jeho, to je blbost
Tepelné čerpadlo po vychlazení/vyhřátí bere do 1 kWh, u žádného moderního auta nemá chlazení takový vliv, že by dokázalo zvýšit dojezd o 50% a to ani na Sahaře.
Rozbalit vlákno
1
14. 7. 2021 11:01
Re: Boha jeho, to je blbost
Ono ale přeci záleží na rychlosti (a v článku je to i naznačeno). Když pojedeš 100 km/h tak na jednotku času ta klima spotřebuje 10krát více energie, než když jedeš v hustém městě třeba 10 km/h. Jinak řečeno, když pojedeš 100 km mimo město rychlostí 100 km/h, klima pojede hodinu, takže jestli bere 1 kW, spotřebuje 1 kWh na 100 km. Jeď stejných 100 km ve městě rychlostí 10 km/h. Už těch samých 100 km pojedeš 10 hodin, takže jestli klima bere 1 kW (tedy 1kWh za hodinu), za 10 hodin spotřebuje 10 kWh na ujetí stejných 100 km.

Takže v prvním případě auto třeba samo o sobě spotřebovává třeba 12 kWh/100 km + klima 1kWh/100km = 13 kWh/100 km. Tam se ti spotřeba klimy nijak neprojeví, dostat to ze 13 na 12,5 kWh/100km je fajn, ale nic, na čem by padal svět. Ale... V druhém případě bere auto ve městě třeba 10 kWh/100 km + klima 10 kWh/100 km = 20 kWh/100 km. Takže třeba na 60kWh baterku by ujelo 300 km. Sniž spotřebu klimy na půlku, takže budeš na 10 kWh/100km za pohon auta + klima 5kWh/100 km = 15kWh/100 km. A hle, 60kWh baterka najednou ve městě vydrží na 400 km. 33 % navíc. Jde o rychlost, protože ta ovlivňuje, jak dlouho ta klima pojede vzhledem k ujetému kilometru.
13. 7. 2021 22:38
ACZ oběť japonského lhaní
Auto.cz opět skočilo na typické japonské lhaní a fabulace.....je jasné že to je nesmysl...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Mokrous
13. 7. 2021 23:06
A co Difluormethan R-32???
S teplotou varu - 52ºC...
Rozbalit vlákno
0
14. 7. 2021 20:51
Maximální dojezd
A on se maximální teoretický dojezd neudává s vypnutou klimatizací?
Rozbalit vlákno
0