Do roku 2004 VW rozběhne 4 továrny na EV jenom v Německu, další v ČR a ve Španělsku.
Tesla chce vyrábět 500 000 aut v Německu.
A další Stellantis, PSA jedou podobně
To budou ceny při té produkci.2 000 000 EV ročně v Evropě.
Řekl bych, že míst kde lze nabíjet Ev je neporovnatelně více než benzínových pump.
Ale je to jen malá poznámka pro připomenutí.
Samozřejmě, že veřejné dobíjecí stanice je potřeba rozšířit. A kupodivu nejrychleji rozšiřují nabíjecí stanice v číně. Tak a teď jak to souvisí s EU?
Jedna tankovací pistole ti za hodinu bez problému obslouží 10-12 aut, elektrická zásuvka tak jedno, při nižších dobíjecích proudech ani to ne. To, že je těch míst víc, tak pořád může být nedostatečný argument.
Stále ale nechápu co je za problém s EV které ujede zaručeně třeba 600km (dnes je to spíš výjimka, ale vývoj jde rychle kupředu, není daleko doba kdy nebylo myslitelné mít s EV dojezd přes 500km)?
A debatujeme pod článkem kde je info o dalším posunu a dojezdu k hranici 1000km. Je to stále málo na jendo tankování?
Jasně, aktuálně je toho dost, když jedou uhelky a JE. Ty ovšem chtěj pomatenci vypnout. Takže co pojede potom? Nic nového nikdo nepostavil. Utopie jako ty objednávky na el. letadla, ani jedno ještě nelétá a nesplnilo žádné certifikáty a testy.
To si takhle můžu udělat závaznou objednávku na 500 ks superluxsních aut o výkonu 2000 HP a cenou 5 milionů za kus.
Spotreba elektriny neustale roste a pritom se planuje vypinani uhelnych elektraren, ktere jsou stabilnim zdrojem elektriny. V momente, kdy bude potreba odstavka na jednom bloku JE, bude v prenosove soustave problem.
ono nejde o 1 rekaotr, ale o asi 35 co chtěj vypnout nebo jim vlemi brzy skončí životnost. Náhrada žádná, všechno nestabilní zdroje OZE závislé plně na výkyvech počasí :-):-)
Navíc třeba ty FV panely se skvěle hasí. Uhasíš to a ten křemík za 3 minuty hoří na jiném místě.
Vážně máš pocit, že stokrát napsáno "trend" snad znamená, že je to opravdu trend. No a poslední větou jsi to tak trochu celé zabil... nemyslím ten rádoby pozdrav.
Tyhle prognozy tu byli nekolikrat. Uz v roce 2020 melo jezdit v Nemecku prers milion BEV aut a realita byla kolem 100 tisic. Prodeje se budou postupne zvysovat, ale ne nijak zasadne a to z jedineho duvodu - nebudou zakaznici.
Automobilky se BEV autum venuji, protoze jsou k tomu nuceny. Zadna, opakuji zadna automobilka na prodeji EV aut nevydelala ani cent.
Dalsim a nejvetsim problemem je tezba surovin, ktera by se musela navysit minimalne petkrat, aby stihali dodavat potrebny pocet baterii a tim by doslo k narustu produkce CO2 v Cine, ktera vyrabi vetsinu elektriny z uhli.
Bude jeste nejakou chvili trvat, nez si dusledky odpovedni lide uvedomi, ale pak bude poradne veselo.
Nizozemský trh s novými auty se tak dle dat JATO Dynamics doslova rozkládá před očima. Místo s hluboce zakořeněnou automobilovou kulturou, kde se ještě na přelomu milénia prodávalo přes 600 tisíc aut ročně a patřilo k největším trhům Evropy absolutně a ještě více relativně, loni po mnohaletém poklesu (nejde tedy jen o následek pandemie) spolklo pouhých 358 tisíc vozů. A letos, kdy trhy obvykle míří aspoň meziročně strmě nahoru, je za 6 měsíců na 163 173 prodaných vozech. Jde o meziroční vzestup o pouhá 3,3 procenta, skoro o nic, a to si vzpomeňme, jak vypadal svět loni v březnu nebo v dubnu.
Možná vám tato suchá čísla mnoho neřeknou, tak se na ně podívejme jinak. V letošním roce se v Nizozemsku prodalo 1 nové auto na necelých 106 obyvatel, což je už relativně méně než v ČR (zde se letos prodá 1 auto na 94 obyvatel). Nizozemci se tak propadli za úroveň České republiky v době, kdy se ani u nás prodejům nějak zvlášť nedaří, přičemž před dvěma dekádami byli úplně jinde. V roce 2000 se v zemi tulipánů prodalo 1 auto na 57 obyvatel, u nás 1 auto na 143 obyvatel. Tomu se říká propad.
Někdejší království prodeje nových vozů se tak stává spíše královstvím dovozů ojetin, i to českou realitu značně připomíná. Zmiňovali jsme to nedávno, nyní máme k dispozici detailní data tamní asociace RAI mapující dovoz ojetých vozů do země. Za první půlrok bylo dovezeno 142 714 ojetin, což je o skoro 80 procent více než loni - to je fascinující, neboť zatímco prodeje nových aut stouply o zmíněná 3,3 procenta, dovozy ojetin o 79,9 procenta, 24krát více. Nejvíce dovezených ojetin je pak z Německa (89 829 aut) a Belgie (20 850 aut). Všechny zmíněné hodnoty jsou navíc rekordní a jasně míří k překonání dřívějšího ročního maxima (228 759 dovezených za rok 2019), dosavadním tempem bude maximum pokořeno už v září.
Vládnou benziny (110 749 aut), skoro o 40 % nahoře jsou ale i diesely (14 924 aut), elektrická auta mají podíl na dovozech pouze 2,4 %.
Jenže ten spalovák byl zdražen uměle, danovým zatížením. Právě aby vyšly naoko stejně EV a tím že hrozí zákazy si jedni řeknou že to nemá smysl a koupí si to eV.
No a druzí si řeknou že to nemá smysl kupovat nic nového a jdou pro ojetinu, ptoo ten nárůst dovozu ojetin do NL o 80% vid
Mělo být sucho a nepršet pamatuješ?
Já mam na zahrádce trávu nasáklou tak, že tam mohu čvachtat v holinkách, za posledních 14 dní už 4 dny lilo a jako fest lilo :-)
Stejně tak nadprůměrně lilo od lonského srpna celý podzim a v zimě bylo nadprůměrně sněhu vid.
A že se voda nezachytává je vinou vybetonování, megalánů, zničení mokřadů, špatné zemědělské politiky, přehuštění měst, meliorací, hnojiv atd.
Tomu žádné CO2 nepomůže, můžeme být od zítra uhlíkově neutrální, ale žádná voda se stejně zachytávat nebude!!!
A taky se můžete těšit o zdražení cen surovin v rozmezí 80-400% :-):-):-):-)
Takže zlevnění se konat nebude :-)
A k tomu dojde k burtální nárůstu cen elektřiny po té, co pomatení zelení boleševici vypnou JE a stačí nějaké tornádo, bouře nebo naopak bezvětří a jejich OZE budou těžce v loji :-) A smát se bude Rusko, protože od něj budou muset kupovat plyn, aby neuzmrzli a lidi neumlátili politiky koštaty :-)
V současnosti se těží asi 70% toho co jsou schopni těžit. A neustále se objevují další nové naleziště....
S tím jak budou jednotlivé pomatené státy omezovat prodej aut se spalovacími motory nebo je danit, budou v těchto pomatených zemích logicky klesat spotřeba...
Opravdu je potřeba proti EV stále dokola vytahovat takové vyvrácené příhody?
Čistě racionálně, lithia pro baterii není potřeba nijak velké množství. Jde recyklovat a slouží celou životnost baterie (baterie z auta lze druhotně použít jako uložiště).
Ropa se neteží a nezpracovává tak že teče ze země, tak to už uplně není. A hlavně, každá vytěžená kapka je pro pohon spálena.
A co křemík, kobalt, vzácené kovy, výroba cementu na vaše větrníky, které z nich maj mega základy, co měd na kabely, převozy přes půl světa lodma, to je ekologie panečku.
A plus ta ropa, protože z toho jsou všechny plasty, obaly, obaly nabíječek atd atd :-)
Lenže tie autá soláry a nabíjačky nejaký ten čas slúžia a potom sa zrecyklujú. Väčšina produktov z ropy jednorazovo preletí výfukmi a potom veselo lieta v atmosfére a tvojich pľúcach a krvnom obehu.
pokud neskončí na skládce, neshoří nebo to lidem nepřestane fungovat a nehodí to do popelnice vid nebo neodstaví někam do kopřiv... známe realitu recyklací
Podle mě je na to potřeba koukat racionálně. Přechod z fosilních paliv na EV je ohromná příležitost. Příležitost se náramně napakovat. Šance, že by se toho ti, kteří z toho profitují vzdali, je rovna nule. Pochopili to na celém světě, není to jen o EU.
Takže elektromobilita prostě bude a užiteční idioti si ještě příštích pár (desítek) let budou chrochtat blahem, než se konečně přizná, že tento přechod k žádnému pozitivnímu efektu na globální oteplování a ekologii obecně nevedl.
Začnou se hledat viníci, najdou se takoví, kteří se budou politicky hodit do krámu a začne se hledat nová cesta k utopii, na které se někdo náramně napakuje.
Bojovat s tím nemůžeš, takhle to na světě prostě chodí. Já na tom taky radši něco vydělám, když už to musí být. :-)
ty dotazy s mým příspěvkem nějak souvisí, nebo jsi jen tak rozvášněný? Ať už by největší naleziště ropy vlastnil kdokoliv, nemůže to přechod na EV jakkoliv zvrátit. Ať už je předpokládaná produkce a spotřeba ropy jakákoliv, nemůže přechod na EV zvrátit. nechápu smysl tvých dotazů
Myslím, že mé dotazy jsou na místě.
Ono totiž tvůj příspěvek vyznívá dejme tomu zvláště.
Podle tebe je napříč světem nějaká super tajná organizace která rozhodla o tom, že nasadí EV a vydělá na tom. Dokázala to napříč celým světem. A dokonce je tak mocná, že ani bohaté státy vlastnící ropu na to nemají vliv. A nebo možná jsou to ti samí lidé? Nevím. Ale celé mi to zní dost prapodivně:) Tajná organizace, nové pořádky atd...
A přitom si myslím, že to tak složité není.
Je celkem jednoduché se dopočítat, že s rozvojem individuální dopravy v zemích s velkým počtem obyvatel a divokým ekonomickým růstem bude případná spotřeba ropy a dalších surovin stále stoupat.
Západní státy nemají zdroje ropy. Co z toho lze vyvodit? Nutnost přejít na jiné zdroje. Jako pespektivní, ekonomicy výhodné a dlouhodobě udržitelné se jeví hlavně OZE. Proto ty investice a podpora do tohoto odvětví.
Tajnou organizaci sis tam tak nějak přimyslel sám :-) Na elektromobilitě není nic tajného. Na příležitostech se prostě vydělává. Vydělávám na tom já, další akcionáři, pan Musk i další představitelé oněch akciových společností, a dokonce i politické elity, které o tom přechodu regionálně rozhodují.
Tento moloch podle mě dala do pohybu nálada ve společnosti, značně ovlivňovaná a přiživovaná médii. I kdyby za zrodem stály samotní ilumináti, nebo ropní magnáti, teď už je to jedno. Vlak se rozjel a tento vlak by podle mě už nedokázala zastavit snad ani série hypotetických ekologických katastrof přímo s ním související.
Ano, západní státy povětšinou nemají ropu.. samozřejmě až na detaily typu Británie, Norsko a USA. Nicméně i kdyby se nakrásně největším producentem ropy zítra stalo Německo, náladu ve společnosti už to nejspíš nezvrátí.
OZE do budoucna může být přínosem, nicméně to vnímám jako samostatné téma, s elektromobilitou úzce nesouvisející.
Koukám na celou problematiku zřejmě daleko cyničtější optikou než ty. :-)
Situaci můžou nádherně zvrátit občanské války v EU, až lidi budou mrznout a nebudou mít co jíst, bude to tady druhý Libanon a k tomu série blackoutů, když příroda vyřadí ty nestabilní jebky OZE, NAPROSTO ZCELA ZAVISLE NA POCASI ZE HRY!!!!!
Dyt ty zoufalci chtěj uvalit emisní dan i na dovoz cementu, cla, hliníku, hnojiv - takže zdraží naprosto všechno, byty, domy, potraviny, výrobky napříč odvětvími, k tomu elektrika, doprava - kde na to budou ty lidi asi tak brát peníze???
Bude chybět zemích co to exportují. Kdo jim to vynahradí? Pošleš do Iráku, Iránu, Ruska, Kazachstánu, Venezuley, Lybie, Sýrie, Nigérie , Kanady atd měsíčně někomu 50 000 Kč? Fakt?
Ono se taky ty země mohou spojit a poslat ti sem raketu, teda tak 1500 raketek. To bude veselo vid, Lysenkisto zelený marxistický utopistický :-):-):-)
Toyota tady za pár let už nebude, stejně jako Nokia, snaží se prosadit ten svůj vodíkový šmejd a baterie si schovává ve skladu, no už dnes jsou firmy, které jsou dál a natrh přijdou dřív. Navíc, nevěří bateriím, nebude ta auta dělat s láskou, takže nebudou dobré.
Já předpokládám, že ti ještě nějaký pátek budu, Toyota tu bude taky, jen už nebude patřit Japoncům, ale Číně, stejně jako Nokia. Ta automobilka dělá čím dál tím hnusnější auta, tlačí vše do vodíku. Myslím, že pokud se nestane zázrak, tak bude k prodeji s vyvolávací cenou od 1 USD v roce 2030.
Hele, Toyoťák Toman. :-D Jj, dodnes mají popraskané 14" CRT monitory majitele čínských Nokii. :-D Toyota je ideální pro teroristy v Afghánistánu, moderní byla a Priusem před patnácti lety, dnes jde doba o něco rychleji. ;-) Toyota prostě zaspala a dokud se nezbaví špatného kapitána Toyody, každou hodinou postupně umírá.
Jako benzín, vodík a baterie? :-D No to opravdu nemají, cpou vše do neperspektivního vodíku, baterie dělají jen proto, aby se udržela na EU a čínském trhu, je to umírající automobilka.
Lauda, takové pako nebyla ani Švorcka. Víš že solid nesnáší rychlonabíjení a mráz. A víš, že suroviny rychle drahnou. A máš pocit že současné sériové EV vyrábějí na koleně.
".....Plug-in hybridy navíc v praxi příliš úsporné nejsou, britský průzkum mezi reálnými uživateli zjistil skutečnou průměrnou spotřebu paliva 7,2 l/100 km, vysoko nad obvykle udávanými 1,9 l/100 km....."
protože se chci dožít roku 2035. Ten rok EU zakáže spalováky (a nebo tady už žádná EU nebude, to je taky možnost). Každopádně to bude zajímavá doba. Teoreticky můžu toho roku jít zrovna do důchodu. Budu se dívat na ten cvrkot a užívat si :-):-):-):-):-) Jsem trošku škodolibý no. Pardon.
Spousta lidí je dodnes má, protože potřebují jenom telefon na volání, robustný odolný. Kámoš co má odtahovky na běžný volání používá stále tyhle starý typy telefonů. Placku má bokem když se potřebuje dívat na net nebo něco fotit atd
Drahý provoz je realitvní věc, můžeš jezdit za 6 litrů plynu, což je 66 Kč na 100 km, když si vybereš takové prdítko a bude ti to stačit. Hlučnost je vtipný ršit v době, kdy největší hluk je od pneumatik a od vlaků, tramvají, letadel, vrtulníků atd
Až vyrešít hluk tam, přijd se zaměřovat na hluk aut.
Myslím, že jsi se opět trefil. Kolik lidí používá "hloupý" telefon?
Podle počtu prodejů to není rozhodně velká část uživatelů. A to i přes nutnost pravidelného častého nabíjení "chytrých" telefonů.
Hlučnost myslím převážně u uživatelů. Porovnávat hluk od aut s vlaky a vrtulníky?.)
Tak když sedíš doma na zahrádce, tak asi rešíš i hluk od vlaku , který máš 200 metrů za plotem, což taky někteří maj nebo od vrtulníku co ti lítá na hlavou, nebo od svištějících gum a klapaání kal kalp když někdo bydlí blízko železničního přejezdu atd atd.
Nebo hluk od letadel u lidí co bydlí třeba poblíž ruzyně....
Ale všechno tohle předčí hluk motoru a výfuků vid :-)
Při ustálené jízdě vlastně ano, ale zkus třeba využít větší výkon spalováku. Předjíždění v kopci se obejde bez vetšího hluku pouze u opravdu drahých aut.
O dieslových autech se snad ani nebudeme bavit.
Hluk? Ty řešíš opravdu hluk? Vždyť na dálnici v drtivé většině převažuje aerodynamický hluk nad motorem a to má přece i EV :D Jel si s ním někdy ? :D Já mam diesel, který je slušně utlumený a na palubě se mužeme bavit i ve 150ti... to je to poslední, co bych spalovákum vytýkal...
Únavu způsobuje nedostatek prostoru, špatná ergonomie, nepohodlné sedačky, tlusté středové tunely, a v neposlední řadě neustálé uzavírky, objíždky, kolony a agresivní a neohleduplní řidiči kteří bud jezdí jak zdechlé lemry nebo jako agresivní pomatenci. Mezi tím hodně málo normálních.
Osobně neznám nic jako drahý servis a provoz spalováku. Toyota se nesere a Peugeot 406 se rozdává zdarma. Znám jen hlučnost a to ještě tak napůl, protože hybrid.
Když budeš moderní smartphone používat jako ten hloupý telefon, tak budeš mít také pěknou výdrž. Jenže když to lidé používají úplně jinak než kdysi, tak se není čemu divit.
Reálně, kolik % uživatelů a kolik % jízd přesahuje vzdálenost 700km?
O tom to celé je. V momentě kdy u EV prolomíš psychologickou bariéru uživatelů a nabídneš zaručený dojezd někde kolem 700km tak tak padne vlastně poslední psychologická překážka koupě EV.
vem si co EV nabízí s porovnáním se spalovákem? Ta jízda je najednou jiná, můj názor je, že daleko pohodlnější.
Tak zase známá věc.
První rovina - provoz EV je levnější než provoz spalováku takže srovnávat čistě kupní cenu nelze.
A druhá rovina je, že se teprve rozjíždí hromadná výroba EV a je prostor pro pokles cen. To sebou ale nese další věc. V momentě většího počtu prodejů EV bude nejspíš klesat počet prodaných ICE a tím bude potřeba rozpočítat náklady na vývoj a výrobu ICE na menší počet prodaných kusů. To znamená nárůst ceny.
Tyhle dvě křivky se někde protnou.
Samozřejmě že topení tepelným čerpadlem levnější je, jelikož je účinnější, tedy na výrobu jednotky tepla potřebuješ výrazně méně elektřiny než u jiných forem vytápění.
Ty woe to už dávno není pravda, provoz EV je dražší než ICE, a to hlavně díky gumám, které se mnohem rychleji ojíždějí kvůli velké hmotnosti EV. Navíc pro EV se dělají gumy drahé kvůli nízkým výrobním sériím.
Ale klidně si lži do kapsy dál, moulo.
K té hmotnosti. Zkus se podívat třeba na hmotnost čtyřkolky Modelu 3 a čtyřkolky BMW3 podobného výkonu (zejména v naftě). Asi budeš zírat, jaké tam jsou rozdíly hmotností. A možná také budeš zírat, které auto je levnější a o kolik.
Prečo by nešlo porovnávať čiste kúpnu cenu? Kde je napísané, že v súčte musia byť náklady spaľováka a EV rovnaké? Faktom je, že samotná výroba EV je jednoduchšia a menej nákladná, ale do súčasnej ceny sa premietajú hlavne náklady na vývoj - ceny sa ženú najvyššie ako sa dá. S rastúcou výrobou samozrejme postupne klesnú, len mám obavu, že nie tak výrazne, ako by sme si želali. Ledaže by výroba a kapacity výrazne prekročili dopyt, ale to si podľa mňa veľmi dobre strážia.
Tím řízení mixeru a jezdění vysavačem myslíte jízdu autem na bateriový pohon? Docela by mě zajímalo, který EV se takhle zvukově projevuje. Moje pidiEV má zvuk, který je velmi podobný zvuku, který slyší cestující ve vlaku (asi spíše rychlíku) poháněném elektrickou lokomotivou.
... přesně tak. Chci slyšet zvuk motoru, chrchlání a střílení v laufech. To k tomu prostě patří. Elektriku v maximálním komfortu užívání si umím představit u přesunovadla z A do B .... třeba onu Teslu - celkem zajímavé neauto. Ale ta se mi ekluje, ptže elon je 3,14čus. :-!;-)
Všechno je dneska spíše otázkou módy a modní settleři prostě spalovací motor označili jako obsolentní technologii. Pokud budete umět delší dobu vzdorovat módním vlivům, pak vám zbývá jen pogratulovat :yes:
Modním vlivům, např. jako jízda mixerem nebo jiným domácím spotřebičem na elektriku, si minimálně dalších 10 let představit neumím a nebudu. Možná, kdybych řešil 4. auto na lítačku pro rohlíky a salám do kiosku tak tam je mi to jedno.... prostě asi lepší kolobka se střechou.
Předsedkyně EU jistě poručí elektřině a budou světlé bezemis
Nechápu tady ty čínské techniky, řešit kapacitu baterie někde na úrovni 280 W/Kg.
Předsedkyně EK dnes představila balík zákonů k plánovanému zákazu výroby spalovacích motorů v EU v roce 2035. Výrobcům paní předsedkyně radit nechce, prý ví samy nejlépe jek mají vyrábět EV. Vypadá to, že vedení EU ví jak na kilo váhy baterie uložit např. 1,5 kW elektřiny a ostatní další malicherné problémy bránící rozvoji EV včetně levného financování přechodu na elektrifikaci, když vydává tyto zákony. Pouze není zřejmé, proč EU nebo paní předsedkyně tedy neporadí (pokud vydávají zákony tak jistě jako odpovědní představitelé Evropské unie mají promyšlené řešení) a v rámci rovných příležitostí to samé nenařizuje u lodí a letadel. Lodě jsou obrovské, tam se vejde velké množství akumulátorů, letadla jsou také podstatně větší než osobní automobily a jedna loď nebo letadlo vyprodukuje mnohokrát více CO2.
Re: Předsedkyně EU jistě poručí elektřině a budou světlé bez
Přesně a hlavně ty emise co barbíny a sugardaddy vyprodukují tím, že sou 5 ročně ročně v dubaji nebo 1x Austrálie, k tomu 1x Mexiko a a jedna Brazílie.
U tuny cetek, každej půl rok novej Iphone, stovky botiček a kabelek, to sou emise, že s tím jezdím s HEMI 5 let co oni vyprodukují za rok.
Kdy bude eko dan na cetky z číny? třeba 35% z ceny včetně dopravy :-):-) A každý kdo nalítá za rok víc jak 10 000 km tak palivová dan 50%, kdo nalítá víic jak 25 000 dan 90% a kdo ještě víc.....třeba 400%
A to samý u aut, kdo najezdí víc jak 25 000 ročně, příplatek, kdo víc jak 50000 další atd.
To by paní předsedkyni asi už nikdo nevolil.
Ale tady to maj zas zaplatit ty nejchudší, co maj felicii, barák z roku 1930 a v nich kamna na uhlí. Nebo maj asi jít bydlet pod stan a denně trávit 3 hodiny ve vlaku, busu + mhd.
Kvůli neobolševické zelené lysenkovské utopistické pomatené paní předsedkyni.
Re: Předsedkyně EU jistě poručí elektřině a budou světlé bez
Presne tak.
Vsechno zakazat a zpatky na stromy. Zadnej kapitalismu ls tady nebude, zadna ekologie taky je, nastolime poradny nacionalisticky komunismus a bude!
Lidi s Rolls Roycem rovnou povesime za koule do pruvanu … aj to jsem mozna trochu prehnal, sorry Barri … :-!