Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
GAC Aion LX
GAC Aion LX
GAC Aion LX
GAC Aion LX
20 Fotogalerie

Elektromobil s dojezdem 900 km? Čínský GAC to prý zvládl i za extrémního počasí

Za lepších podmínek a při troše snahy by se velký čínský elektromobil mohl přiblížit údajně až k hranici 1.000 km na jedno nabití.

Výrobci elektromobilů v posledních letech dosáhli výrazného pokroku v oblasti dojezdu na jedno nabití, díky čemuž se dnes poměrně velká část bateriových elektromobilů snadno dostane za hranici 400 kilometrů. Jenže obavy zákazníků z dojezdu jsou stále silné, proto se výrobci snaží dojezd neustále zvyšovat.

Velká část odborníků očekává výrazný pokrok v oblasti dojezdu především s příchodem tzv. solid-state baterií, tedy baterií s pevným elektrolytem, na které si ještě budeme muset chvíli počkat. Jenže čínská automobilka GAC group (Guangzhou Automobile Industry Group) by údajně mohla nabídnout produkční elektromobil s dojezdem okolo 1.000 kilometrů již koncem roku.

Podle tiskové zprávy, na kterou upozornil web CarNewsChina, totiž automobilka GAC nedávno úspěšně ukončila testování svého velkého elektromobilu GAC Aion LX v náročném horkém prostředí. Během testů ve městě Sanya, kde zrovna panovaly teploty okolo 36 °C a vlhkost se pohybovala okolo 90 %, pak elektromobil Aion LX údajně nabízel kombinovaný dojezd až 904 kilometrů.

Rychle se pak objevily názory, podle kterých by mohl GAC Aion LX za lepších podmínek a s trochou snahy zvládnout na jedno nabití dokonce i 1.000 kilometrů. Zatím se však jedná pouze o spekulace, které časem prověří další testování vozu.

Klíčem k úspěchu nového elektromobilu by měla být speciální baterie s katodou na bázi oxidu křemičitého a kapacitou 150 kW, která je o 20 % menší a 14 % lehčí než baterie v již existujícím modelu s dojezdem 650 kilometrů. Baterie má navíc vysokou energetickou hustotu 280 Wh/kg, zatímco například Tesla Model 3 má energetickou hustotu 260 W/kg.

Podle CarNewsChina je testování v náročném horkém prostředí obvykle posledním testem, který čínské automobilky provádí před uvedením nového modelu. GAC Aion LX by tak mohl být uveden do konce tohoto roku, přičemž všichni očekávají, jaký kombinovaný dojezd na jedno nabití vlastně nabídne, případně jaká bude rychlost jeho dobíjení.