Zmenu klimy by mali riesit hlavne najvacsi producenti tj priemysel, lodna a letecka doprava, vojnove konflikty a podobne. (na celom svete)
EU si sice vyhoni triko na auto priemysle, ktory zivia danovi poplatnici, ale asi jej to stacit nebude. Okrem toho tie zlozite a casom poruchove vozidla, aj baterky a ich servisne naklady, prepady hodnoty si samozrejme zase zaplati danovy poplatnik, takze vsetko sedi a hra do kariet.
Som velmi zvedavy ako budu setrit emisie ine odvetvia a s akymi konkretnymi vysledkami. Aj to kto a ako tieto vysledky odprezentuje verejnosti.
Snažit se ovlivnit změnu klimatu je stejně efektivní, jako hasit požár kávovou lžičkou. Je však mnoho spekulantů, kteří se na prodeji kávových lžiček blbcům rozhodli vydělat obrovské peníze...
S casti suhlasim, ale nemyslim si ze je to zbytocne, pretoze nejde len o zmenu klimy a z toho vyplyvajuce nevyhody pre ludi. Znizovanie znecistenia celkovo je urcite rozumna vec.
Neexistuje konkretny dokaz na kolko ludia svojou cinnostou ovplyvnili zmenu klimy, rozhodne maju obrovsky vplyv o tom netreba diskutovat. Cim je negativny vplyv nizsi, tym lepsie.
Problem vidim skor v tom zneuzivani, pretoze to ludia robia vzdy a so vsetkym.
Naopak, dokazov je dost, co sa ale neda presne urcit je ta kvantifikacia. Nevieme, ci cinnost cloveka ovplyvnuje na 5, 10 ci 50%. A to je problem. Vybuchne tu jedna sopka a mas zmen una desatrocie a bez pricinenia. Miesto boja proti zmene klimy by sme mali investovat peniaze do prisposobeniu sa tym znenam, nie ich zvratit.
Ano to som mal na mysli, ´´na kolko´´ v zmysle, ze ako by sa klimaticky model choval bez nasho ovplyvnenia.
Jedna sopka je velmi oblubeny a myslim aj nepresny priklad, sopky vybuchuju aj dnes a ked by si kvantifikoval ovplyvnenie cloveka meranim a zrovnavanim vysledkov mas ich tam zapocitane. Nikto nevie povedat aky vybuch sopky by mal zaratat a kedy pride ? To iste mozes tvrdit s meteoritmi a pod. Ked nevybuchne enormnym sposobom sopka dalsich 300 rokov tak ludia maju 300 rokov kadiť na zmiernovanie znecistenia ? Uch...
Stale plati, ze pokial sopka vybuchne, alebo nie nas vplyv tu ostane a svoju pracu vykonal a vykona, takze logika ze nic nerobme s nasim ovplyvnenim, lebo sopka je scestna. Priprava na zmeny je isto fajn s tym suhlasim, ale znizovanie vplyvu detto.
:yes: Je to jako boj s větrnými mlýny, ať to stojí, co to stojí. Prostě klasický případ toho, kdy se k moci dostane pomatená ideologie. Bohužel Evropa má na tohle smůlu.
Podívej se, kdo má elektromobilutu v EU na starosti, vehementně jí prosazuje a jaký má vystudovaný obor. Hned ti bude jasné, že to je odborník na slovo vzatý, Ono s oborem ruské literatury je vysoce kompetentní toto vést. Je mi z toho jak a co v EU prosazují blivno, že to nemá hlavu ani patu a logika jde stranou jim je jedno.
Ideologia je mozno v poriadku, ale jej nasadenie do praxe je pomatené. Je lahsie drancovat penazenky ludi na tom co si kupuju ako kecat do vacsieho businessu, ktory prinasa pracovne miesta a na ktory nemaju paky, reps. ked ho vypacia tak im investor zmizne o kusok dalej mimo EU a ludia v EU budu sediet doma bez prace s cistejsim vzduchom.
Tak pojď do mě, jestli pak víš, jakým procentem se na CO2 podílí letecká a lodní doprava z celkové dopravy EU, mmmm? Nevíš, že? Jinak by si nepsal takovou pitomost.
Takže já ti to napíšu, lodní doprava 13,6%, letecká doprava 13,4% a teď se podrž, osobní doprava 60,7%, mindblow, že? :'-(:-O:-O:-O:-O
Zabudol si ešte na jednu vec - masívne odlesňovanie. Polovica pralesov a džunglí je už preč, plocha púští vzrástla dvojnásobne. Tam je jedna z hlavných príčin otepľovania.
myslím do r. 2015 tu budeme mít v EU 30 procent produkce el. elektřiny z obnovitelných zdrojů a začínáme to plnit až teď. A to byl už jednou odložený cíl. Oni politici si můžou dát na papír co chtějí, realita je někde jinde. A tak tomu bude i se zákazem spalováků. Zatím je EV hračka bohatých, na kterou se jim skládají chudí. Vyvstává spousta otázek: Není vůbec vyřešena nákladní doprava, není vyřešena infrastruktura dobíjení, není vůbec vyřešena kapacita elektráren, protože ta energie co se dnes spálí ve fosilu, a není ji málo !!!, bude musetí být produkována ve formě el. energie.
Väčšinu nákladnej (tej diaľkovej )dopravy je možné zrušiť - vyriešiť treba vlakovú prepravu, dráhy po celom svete zívajú prázdnotou, globálne nie sú využité ani na 20%. Ktosi-kdesi už vypočítal, že železnice by bez problémov zvládli celý objem kamiónovej dopravy nad 500 km. Čo chýba, sú prekladiská na rozvážku. Veľa by tiež zavážila regulácia obchodu - voziť kuracie mäso z Číny je absolútny nezmysel - nerobí sa z potreby mäsa ale preto, lebo sa na tom vie niekto napakovať. Tento svet je skrátka chorý - až sem nás priviedlo tzv. trhové hospodárstvo a kapitalizmus.
Nie je ju mozne zrusit ani omylom a vlaky kamiony nahradit nevedia. keby ano, uz davno sa tak deje. Vlak je drahy, neflexibilny, pomaly a na konci musis k nemu zabezpecit aj tak 2 kamiony. Vlakom sa daju prepravovat max velke objemy primarnych surovin na velku vzdialenost. Nic ine.
Je potřeba si uvědomit, že tržní hospodářství a kapitalismus umožnil, aby jsi teď mohl sedět s plným břichem někde u počítače a psal tento příspěvek. Svět je chorý, protože politici jsou chorý a lidi co je volí jsou také chorý. Vlády, místo toho aby se věnovaly pouze regulaci trhu a dohlížely, aby trh fungoval férově, tak fungování trhu všemožně byrokraticky komplikují a omezují. Navíc se v byrokracii rozmohla systematická korupce a tady je pak třeba hledat příčiny nesmyslů, jako je dovoz kuřecího masa z Číny. Ale z Číny se zbytečností dováží daleko víc. V EU by stačilo nastavit vhodnou celní politiku a problém by byl vyřešen. Ale "díky" korupci se tak neděje... ;-\
Strach z kolapsu: v USA a Nemecku riešia, ako obmedziť nabíjanie elektromobilov
Hoci elektromobilov je vo svetovom vozovom parku len minimum, už dve krajiny riešia, že v určitých prípadoch bude potrebné ich majiteľov v nabíjaní obmedziť. Po USA sa táto otázka otvorila aj v Nemecku.