Testy

Zpět na článek

TEST BMW 530d – Diesel by měl radost

26 komentářů

Freddka
A neni to vlastne zajimave, ze dnes maji tento vykon dvoulitry s jednim turbem, zrychluji o vterinu rychleji (hlavne kvuli prevodovce), maji o dva litry nizsi spotrebu, auta jsou vetsi a maji pritom stejnou hmotnost (napr. Mercedes E)… jo ale kultivovanost radoveho sestivalce ten dvoulitr nikdy mit nebude, fyziku neoklames :-!
Avatar - Dinar
Dinar
Až na to, “ auta jsou vetsi a maji pritom stejnou hmotnost (napr. Mercedes E)…” to docela sedí. Akt. E220d váží o sto kilo víc než tahle stará pětka, a to nemá šestiválec.
Freddka
Testovane BMW 530d 1650kg, soucasny Mercedes E 220d 1680kg …
Ale neprej se me na metodiku, beztak jsou odlisne, kdo vi, jestli BMW je bez ridice a Mercedes s normovanym 75kg ridicem, netusim.
Avatar - white label
white label
V testu se uvádí pohotovostní hmotnost (530d e39) 1650kg. E220d má pohotovostní hmotnost 1750 kg (viz stránky MB), a to srovnáváme R6 vs R4. Podle jaké normy to má 220d vím, ale nevím přesně, jak to mělo (s tou hmotnostní normou) to 530d/e39. Polehčující okolnost (ohledně hmotnosti) je pro E220d fakt, že se nabízí pouze v automatu, kdežto 530d v testu bylo s manuálem.
Avatar - white label
white label
Na tu stejnou hmotnost si přišel jak, proboha?
Jinak souhlas, ze čtyřválce šestiválec neuděláš, tím spíš u dieselu.
topten
... koupili by jste si na vrakaci do sve sbirky radsi chrochta, nebo nebo benzinaka ??
Tom Pro
Zalezi na stavu. Benal muze bejt stejne vylagrovanej jako nafta. Nafta zas ujede hodne km, a jezdi za malo a kroutak neokecas. A nebo taky muzes sypat do nafty jak korunky do forbesu. Kazdopadne, hodne stesti
topten
to byla jen otazka do placu, k nicemu takovymu se nechystam i kdyz ...
tohle uz neni auto pro denni provoz, ale pro obcasnou radost, takze tam provozni naklady nehrajou roli.
u me je volba jasna - benal.
spis me zajima, jestli by nejakem blazen sel do naftaku ...
Mig_35
A kolik jich jezdí v každodenním režimu na Balkánu ale i u nás
Avatar - white label
white label
Na vrakáči bych si nekoupil nic, natož auto do sbírky...
Hendly
1999 - 12797Kč průměrná mzda - 2 028 900Kč cena

BMW 530d - výkon 135kW, Mk 390Nm

2020 - 34835Kč průměrná mzda - 1 339 400Kč cena

Enyaq 80 - výkon 132kW, Mk 310Nm
Avatar - Dinar
Dinar
530d 2021, 210kw, 650Nm, cena 1,6 mil. Kč.
To by bylo relevantní srovnání. Dnes je za průměrný plat obecně výrazně více muziky.

Nějaké auto se 130 kW dnes koupíš za dvě třetiny toho enyaqa.
Avatar - white label
white label
Ten test je přesně z doby, kdy jsme konfigurovali e39 530d (M-paket, manuál), první M-paket přišel od modelového roku 2000, rok před faceliftem e39.
Mig_35
auta dlouhodobě stojí prakticky stejně, což je zajímavé. stejně tak třeba kuřecí maso stojí sto let prakticky stejně. nechci se rouhat, ale je to relativně levné, máme levné jídlo. ale třeba takové bydlení je v poslední době katastrofa a nezávidím mladým. a tohle řešení klimatické krize se asi bude zamlouvat málokomu😞
https😐/faei.cz/…raci-neschovate/
Hendly
Sorry, bylo to myšleno spíš jako zamyšlení, ne jako prostor pro odkazy na pochybně pokroucené zprávy.
Mig_35
Lukas Kovanda - lepší ?
https😐/www.kurzy.cz/…-toleruje-vyssi/
Edit; jestli se chceš zamyslet, tak srovnavat premiovy produkt a atgumentovat jeho cenou je trochu mimo, tehdy se vyráběla take napr Felicia za 200 tis 😊
Hendly
S sleduješ názory Lukáše Kovandy nějak déle? Jeho názor proti EU je celkem zřejmý.

každopádně je to na uplně jinou debatu pod jiné téma.

PS: základní felicia stála v roce 1998 230 000Kč
Základní Dacia Snadero stojí dnes 239 900Kč
Mig_35
Sandero je elektromobil? 😄 😉 😄 Který elektromobil dneska stoji 200 tis?
Ty kroky EU jsou drakonicke a přitom poměrně srozumitelné - decka na internetech se predbihaji, kdo zaletel na víkend do Barcelony za petikilo a kde koupit na Ali totéž co stoji v EU desetkrát tolik…
Hendly
Pro EV najdeš u Dacie od 449 000Kč - z pohledu té ceny felici v 1998 je to levnější než ta felda.

Opravdu si myslím, že to sem nepatří. Zkus si projít názory pana Kovandy více, zdrojů je dost. Pak budeš mít na ten článek třeba jiný pohled.
Mig_35
Stejně tak sem nepatří srovnavat cenu Enyaq s 530D. O elektromobilech muzu říct kde co, ale rozhodne ne, ze jsou lacine, protože stoji tolik co petkove BMW😊
Hendly
Taky tím nechci říct, že jsou EV levné. Jen ukázat to jak z pohledu doby není cena EV nic dramatického.

Již dnes, na začátku nástupu EV je nejlevnější EV reálně levnější než spalovací auta kolem roku 2000. Nic víc, nic víc.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ještě prosím dojezd toho BMW a toho Enyaqu, když s nimi budeš jezdit dlouhé trasy.
Matepet
Vteřinové zpoždění na sešlápnutí plynu? Co by za to dnes většina nových aut dala...
nope
Nj, nesmis jezdit sade nebo dachnu, to je easy, ty vetsino 😁
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Dieselový (vznětový) motor ještě čeká skvělá budoucnost. :yes:
Avatar - HorstSchimanski
HorstSchimanski
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.