V oblasti dieselových motorů dlouhou dobu neměl VW se svými TDI motory konkurenci. Dnes je však již souboj výrobců automobilů mnohem tvrdší a ani BMW nespí. Dokazuje to novými turbodiesely s přímým vstřikováním paliva.
A neni to vlastne zajimave, ze dnes maji tento vykon dvoulitry s jednim turbem, zrychluji o vterinu rychleji (hlavne kvuli prevodovce), maji o dva litry nizsi spotrebu, auta jsou vetsi a maji pritom stejnou hmotnost (napr. Mercedes E)… jo ale kultivovanost radoveho sestivalce ten dvoulitr nikdy mit nebude, fyziku neoklames :-!
Až na to, “ auta jsou vetsi a maji pritom stejnou hmotnost (napr. Mercedes E)…” to docela sedí. Akt. E220d váží o sto kilo víc než tahle stará pětka, a to nemá šestiválec.
Testovane BMW 530d 1650kg, soucasny Mercedes E 220d 1680kg …
Ale neprej se me na metodiku, beztak jsou odlisne, kdo vi, jestli BMW je bez ridice a Mercedes s normovanym 75kg ridicem, netusim.
V testu se uvádí pohotovostní hmotnost (530d e39) 1650kg. E220d má pohotovostní hmotnost 1750 kg (viz stránky MB), a to srovnáváme R6 vs R4. Podle jaké normy to má 220d vím, ale nevím přesně, jak to mělo (s tou hmotnostní normou) to 530d/e39. Polehčující okolnost (ohledně hmotnosti) je pro E220d fakt, že se nabízí pouze v automatu, kdežto 530d v testu bylo s manuálem.
Zalezi na stavu. Benal muze bejt stejne vylagrovanej jako nafta. Nafta zas ujede hodne km, a jezdi za malo a kroutak neokecas. A nebo taky muzes sypat do nafty jak korunky do forbesu. Kazdopadne, hodne stesti
to byla jen otazka do placu, k nicemu takovymu se nechystam i kdyz ...
tohle uz neni auto pro denni provoz, ale pro obcasnou radost, takze tam provozni naklady nehrajou roli.
u me je volba jasna - benal.
spis me zajima, jestli by nejakem blazen sel do naftaku ...
auta dlouhodobě stojí prakticky stejně, což je zajímavé. stejně tak třeba kuřecí maso stojí sto let prakticky stejně. nechci se rouhat, ale je to relativně levné, máme levné jídlo. ale třeba takové bydlení je v poslední době katastrofa a nezávidím mladým. a tohle řešení klimatické krize se asi bude zamlouvat málokomu:( https://faei.cz/…raci-neschovate/
Lukas Kovanda - lepší ? https://www.kurzy.cz/…-toleruje-vyssi/
Edit; jestli se chceš zamyslet, tak srovnavat premiovy produkt a atgumentovat jeho cenou je trochu mimo, tehdy se vyráběla take napr Felicia za 200 tis :)
Sandero je elektromobil? :-);-):-) Který elektromobil dneska stoji 200 tis?
Ty kroky EU jsou drakonicke a přitom poměrně srozumitelné - decka na internetech se predbihaji, kdo zaletel na víkend do Barcelony za petikilo a kde koupit na Ali totéž co stoji v EU desetkrát tolik…
Stejně tak sem nepatří srovnavat cenu Enyaq s 530D. O elektromobilech muzu říct kde co, ale rozhodne ne, ze jsou lacine, protože stoji tolik co petkove BMW:)