Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Počátky tempomatu: Víte, že za jeho existenci děkujeme slepému vynálezci?

10 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
Tím vozem byl 1958 Imperial od Chrysleru.
https😐/cdn.dealeraccelerate.com/…hrysler-imperial

Continetal byl model od Lincolna, žádný Chrysler Continetal z roku 1958 neexistuje 😄
ptr078
Tak to asi nechodis vela dialnice, ale je fajn si to zapnut aj cez dlhu obec, prace na ceste, tunel atd
Othello
....Speedostat reguloval tempo jízdy podle otáček klikové hřídele ....

Každému s alespoň základním přehledem o technice je asi hned jasné, že takhle to fungovat nemohlo.
U aut s HDM je jen mlhavý vztah mezi otáčkami klikové hřídele a rychlostí jízdy, takže regulace podle otáček kliky by byla dost k ničemu

Zapátral jsem a třeba ve wiki se píše "Teetor's idea of a dashboard speed selector with a mechanism connected to the driveshaft and a device able to push against the gas pedal was patented in 1950"

Tohle už smysl dává. Takže žádná kliková hřídel, ale hnací.

https😐/en.wikipedia.org/…i/Cruise_control#…
Avatar - Dinar
Dinar
Mám to podobně, adaptivní je skvělá věc právě ve městě, ale i při jízdě po hlavních tazích, jedničkách, které jsou dnes vesměs tak ucpané, že kolony v obou směrech, pak zapneš tempomat a nestaráš se. Vedlejší, a asi kladný, efekt je, že to pak jednoho nenutí předjíždět, ono si stejně většinou v tom provozu moc nepomůže.
Naopak na dálnici je adaptivní tempomat otravný, neumožňuje svižnou jízdu, brzdí brzo nebo pozdě, naštěstí bmw umí přepnout z adaptivního na klasický tempomat, takže na dálnici jezdím na klasiku.
Každopádně klobouk dolů před tím Američanem, vůbec nechápu, jak slepý člověk (od narození) může zkonstruovat cokoliv, musel mít obrovskou představivost.
Vermo
strasne vela zalezi na tom ako je ten tempomat nastaveny - aj v ramci koncernu su rozdiely v modeloch priepastne. su auta kde som to rad vyuzival a potom su take co to maju nastavene pocitovo nejako horsie (mozno to ani nesuvisi s tempomatom ale skor s prevodovkou alebo motorom) a potom to seka a alebo to pomaly zrychluje no a jednoducho zapinam len malokedy. teraz ked to zacina presahovat do autonomneho riadenia je tam aj prediktivivny tempomat a prvykrat som bol teda riadne prekvapeny ze co sa mi to s autom deje (pocitovo to zacina brat udaje s navigacie dost skoro pred obmedzenim rychlosti napriklad) ked zacalo spomalovat. asi tak nejako si predstavujem buducnost - ides si a odrazu ta odstavi hliadka - neviem sice naco -lebo pojdes podla pravidiel a aj tak budes moct pit - ale len tak ta odstavia ci nie si nahodou liberal. minority report.
Avatar - xxc
xxc
Adaptivny je pri spalovacom aute o nicom, lebo pridava ked ini brzdia a brdzi, ked treba pridat.
Aj mimo mesta, ked dementi hore kopcom znizuju rychlost a tempomat zacne brzdit a dole kopcom sa rozbehnu a moje auto zacne pridavat, aby zase mohlo neskor brzdit 😄
Avatar - xxc
xxc
Tiez velmi nepouzivam, jedine na Citigu, nastavim 94 na dialnici a idem 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ve městě je obyčejný tempomat dost k ničemu. Adaptivní používám často i ve městě.
Avatar - SKAY
SKAY
Tož do 120 stačilo dát Šimano páčku z přesmykača 😁
Jinak slušný borec
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Po 4,5 roku co ho mam som ho ešte ani raz nepoužil... ale tak parádna vec no jo... :yes: