Primárne ako pri každom výkonnom aute pochvala, že takéto auto v dnešnej dobe vôbec prišlo na trh.
Na druhej strane mi to v porovnaní s predchodcom príde ako malý progres, dokonca by som povedal, že by som uprednostnil predchodcu.
Vizuálne je to v zásade fajn, dostatočne výrazné a ostré, sedan proporčne vyvážený. Ale pri bezprostrednom porovnaní sa mi javí, že predchodca bol dizajnovo čistejší, krajší a ten posun súčasnej generácie je akoby nasilu. A tiež násilné mi príde oproti aktuálnej S3 to lesklé čierne rámovanie masky, toho čierneho plastu je tam už priveľa. Zozadu sa mi zase javí, že sedan má vyšší kufor, ako predchodca, čo pri relatívne krátkom sedane nie je úplne žiadúce.
A napokon je sklamanie ponechanie motora na rovnakom výkone. Niežeby 400 koní bolo málo, to určite nie, ide skôr o prestížnu záležitosť, že štvorvalcový Mercedes A45S má vyšší výkon, tam všetci čakali, že Audi to aspoň dorovná.
Na druhej strane pochváliť treba štvorkolku, konečne zábavná a jazdne zaujímavá štvorkolka a nie "predkový" Haldex. Aj keď po Golfe R to bola psia povinnosť dať to do hierarchicky najvyššie umiestneného hotheču koncernu (a z môjho pohľadu to malo byť už v S3).
Nemůžu souhlasit víc - je to na sílu, předchůdce byl asi fakt hezčí, není to ono. Proč je třeba ten plast nad zadním nárazníkem? Ponton karosérie je opět větší (bez překvapení), tedy 19" kola už jsou minimem.
Těch 400 koní je v poho, bude se to zase chipovat jako máloco, i proto, že to má hydroměnič.
Hydroměnič? Který hydroměnič by dokázal přenést 500Nm kroutícího momentu a zároveň by byl instalovatený do RS3? Takový se nevyrábí, má samozřejmě 7st dvojspojku DQ500 (ke které se prodávají kity na upgrade třeba na 800 Nm tak aby to ladilo se zvyšováním výkonu).
Jelikož mám Insignii s obdobným systémem od GKN, tak mě zajímalo, ktd je dodavatelem tohoto systému pro VW Group. Takže po googlení, VW to dodává Magma, jedná se o hodně podobný systém jako GKN Twinster, ale Twinster má větší převodový poměr pro přenos točáku na zadní, aby se dalo driftovat. Pokud není potřeba driftu, tak ty spojky prostě prokluzují. Podrobnější info zde
Drift jsem si zkusil na uzavřené ploše a jako fajn zábava, ale nejvíc ten systém oceňuji do zatáček, které lze projíždět hodně rychle a jelikož mám pud sebezáchovy, limit nepoznám.
Nojo u prvni verze soucasne RS3 byl fajn zvuk, u dalsiho faceliftu (verze doted) pridali filtr pevnych castic a zvuk byl pryc, ale asi poslouchaji zakaznika…
… takze u nastavajiciho faceliftu budes mit moznost za 5 tisic eur koupit vejfuk, co da nejaky zvuky (3tis je to u GTI, takze tady to klidne muze byt vic nez 5). No neber to :-!
Presne ako píše freddka, zvuk bol dakedy v RS3 štandardne, teraz si za neho musíš priplácať extra. V najšportovejšom, najostrejšom topmodeli (!) Čo poteší obzvlášť pri tom kontinuálnom zdražovaní. :-(
No jo jenže problém je, že teď ty příplatkové výfuky budou sice znít líp než základní, ale pořád ne tak jako byla rs3 bez filtru. Otázkou je jak moc to za ty kačky bude stát oproti základu. Bejt mi 20 a vybírat tophothatch tak sáhnu po starší rs3 bez filtru. Jadrnej zvuk, kterej byl hlavní devizou rs3 pětiválce a slušná hromádka peněz by zůstala doma třeba na úpravy.