Fakt?
Nejlevnější el. auto na trhu je za 780 ZOE aktuálně.
Na to má fakt hodně lidí, navíc je to prdítko co není ani na úrovni Fabie. Pro někoho kdo potřebuje trošku víc místa je za 820 Peugeot 2008 https://www.sauto.cz/…t/2008/147158472 a kdo ještě víc místa tak za 1,3 míče Enyag.
Lidovky, opravdu.
Za 1,3 mega je osmiválcový Charger nebo 300C, pokud si to člověk doveze individuálně z USA.
Za 780-830 tyček jde sehnat Mazda 6 co to je trošku jiný pohodlí a prostor jak ZOE https://www.sauto.cz/…mazda/6/19116619
Nejlevnější el. auto na trhu je za 780 ZOE aktuálně.
Na to má fakt hodně lidí, navíc je to prdítko co není ani na úrovni Fabie. Pro někoho kdo potřebuje trošku víc místa je za 820 Peugeot 2008 https://www.sauto.cz/…t/2008/147158472 a kdo ještě víc místa tak za 1,3 míče Enyag.
Lidovky, opravdu.
Za 1,3 mega je osmiválcový Charger nebo 300C, pokud si to člověk doveze individuálně z USA.
Které EV konkrétně? Jaké třídě spalovacích aut ty EV odpovídaj?
Jaký mají dojezd?
V roce 2000 spousta lidí jezdila levnými ojetinami ze západu neco socialistickými vozy, nikdo jim to nezakazoval a nedanil povolenkami. V tom je zásadní rozdíl.
Příspěvek s elektrocentrálou byl myšlen jako absurdní žert, proboha.
Vždyť i ty víš, že na ekologii s.ere pes. Jde primárně o to, splnit podmínky pro další výrobu, nyní limitovanými prvotně flotilovými emisemi. No a v budoucnosti možná i zákazem produkovat ty ošklivé, zlé zabijáky všeho živého na planetě - motory s vnitřním spalováním a pro auta nejdřív. A názor spotřebitele, v tomto případě, nikoho nezajímá.
K tomu dojde každej, někteří eko aktivisté se tím ani netají, že hlavním cílem je vyhnat lidi z aut a nahnat to to dobytčáků, ostatně s tím maj němci bohaté zkušenosti, žee :-):-)
Ty novodobé dobytčáky budou vlaky, busy, a MHD a v nich ovčani v rouškách 6x přestupující aby se dostali do hokny a mohli zaplatit složenky a nesutále zdražující elektřinu, nájemné, topení, jídlo atd
Na což vše slovutná EU , pardon Evropský SVAZ zelených socialistických republik uvalí emisní povolenky a daně :-)
Prodlužku nelze použít (je to přímo zakázáno od výrobců dobíjecích kabelů). Garáž nepotřebujete, ale místo kam můžete zajet s EV tak, aby jste ho mohl propojit kabelem se zásuvkou. Samozřejmě ze zásuvky (230V) dobíjíte dost pomalu, moji pidibaterku (na cca 149 km teoretického dojezdu) dobíjím cca 7 hodin z 20 % na 100 %. Spalovací motory se prý nebudou dávat do nových aut od roku 2035 (kdo ví co bude za 14 let), ale zatím nevím o tom, že by někdo zakazoval prodej ojetých aut nebo jejich provoz. Podle mého názoru je tak zvaná elektromobilita jen přechodovou fází k autonomně řízených autům (která budou ze 100 % vybaveny pohonem elektřinou z baterií), kde se nepředpokládá že budou individuálně vlastněná, ale budou to tzv. robotaxi a vozy k pronajmutí od firem jako Waymo (patřící Google), iCar (patřící Apple), Aurora (Uber), Tesla a další.
Ne, normálně 150 km českou krajinou, pak asi hodinu blbnutí v bývalém vojenském prostoru, a nakonec asi 60 km krajinou, na konci lsem, k tábořišti u řeky.
Představuji si sídliště, kde každý má prodlužku z okna k autu...
Spalovací motory prý relativně brzo zákažou - takže kdo nemá dům s garáží, nemá nárok na auto?
Ne, to se nevztahuje k Géčku. :-)
Pane První znáte někoho, kdo nemá doma elektřinu? Já osobně jsem nabíjel na veřejné stanici (Globus ČB provozovaný EONem) ne z nutnosti, ale abych měl tohle (pro mě) provizorium vyzkoušené. Víte, že každý EV dobijete z domácí zásuvky (230V)? Běžné typy zásuvek jsou tři, nejběžnější je jeden. Osobně jsem v ČR viděl dobíjet auta z veřejné stanice 2 x. Stačí se podívat na online mapu (třeba EONu https://www.eon-drive.cz/mapa/) a tam vidíte, jaké jsou u jednotlivých stanic přípojky a jejich obsazenost, u některých map je i informace o tom jestli je tam kabel nebo jen zástrčka (třeba na fdrive.cz). Nedávno jsem dostal informaci od EONu, že s mojí kartou nabiju i u stanic PRE. Hlavní zásada je nabíjet doma a nejlépe v nízkém tarifu. Pokud tuto možnost nemáte, je dle mého názoru lepší používat auto se spalovacím motorem.
Pokud jsi jel s offroadem nějakou expedici do horoucích pekel, tak jsi si pro jistotu vzal navíc kanystr s palivem. Když pojedeš s elektrickým Géčkem, vezmeš si ho také. Jo a ještě slušnou elektrocentrálu a nějaký jídlo navíc, abys neumřel hlady, než se to nabije.
Uvědomujete si, že jeden ze základních požadavků na auto tohoto typu je, aby vždycky dojelo a nikde mě nenechalo?
Víte, že Land Rover T5 měl z toho důvodu systém "common-railu" zrealizovaný tak, že měl pět zdrojů tlaku, tak aby porucha neznehybnila celý motor?
To ještě dělal Land Rover fakt off-roady.
A tušíte, že auto téhle velikosti bude mít prostě z principu vždycky velkou spotřebu energie? A do terénu potřebuje nebýt moc těžké...
A víte, že v ČR je dneska 734 nabíjecích stanic s celkem 1.5016 připojovacími body?
A že jen asi sedmina z nich umožňuje rychlonabíjení? Za to mají různě dohromady 7 typů zásuvek. Sice většinou více než jednu, ale téměř nikdy ne všech 7...
A víte, že už dnešních 7.103 EV vede k situaci, že se lidé fyzicky perou u nabíječek: to už ti stačí - teď budu nabíjet JÁ!!
To jen tak na okraj.
Dnešní majítelé EV musí propadat panice při představě, že by nějaká firma fakt začala EV hromadě používat.