Elektrický Mercedes třídy G se možná představí v Mnichově jako koncept EQG
Produkční elektrický offroad třídy G by pak mohl dorazit do dvou let. Ostatně o projektu se mluví již od roku 2016.
Automobilka Mercedes-Benz během uvedení nové generace třídy G často opakovala heslo „Stronger than time,“ tedy „Silnější než čas.“ Aby ale géčko ve zkoušce časem skutečně obstálo, bude muset do budoucna přijít s elektrifikovaným, respektive plně elektrickým pohonem. A jeho chystaný vznik již v minulosti opakovaně potvrdili i lidé z vedení značky.
Automobilka sice nikdy nezmínila žádný harmonogram, její CEO Ola Källenius však již v minulém roce naznačil, že elektrická třída G dorazí během pár let. Podle kolegů z německého mbpassionblog se navíc první ochutnávky možná dočkáme již v září, během mnichovského autosalonu IAA.
Objevují se totiž spekulace, podle kterých by zde mohl být představen koncept elektrické třídy G. Ten by po vzoru ostatních elektromobilů s třícípou hvězdou ve znaku mohl dostat označení EQG a mělo by jít o první předzvěst produkčního modelu, který se může představit již mezi lety 2022 až 2023. Ostatně Mercedes si značení EQG registroval již v roce 2016, takže jde o opravdu dlouhodobý projekt.
K technice zatím nemáme žádné informace, je ale téměř jisté, že elektrické géčko bude pracovat s dvojicí elektromotorů, které zajistí pohon všech kol. Na rozdíl od ostatních modelů EQ by však EQG nemělo být samostatným modelem, který se dočká dalších verzí (např. sedany EQS a EQE mají přijet i ve verzi SUV), ale údajně půjde o člena modelové rodiny G.
Tomu by měl být uzpůsoben jak design, který tedy s největší pravděpodobností naváže na hranaté konvenční géčko, tak naladění vozu. Očekávají se speciální terénní dovednosti a samozřejmostí by měl být i vysoký dojezd, který zajistí i trochu té svobody mimo silnice.
Zatím se spekuluje o baterii s kapacitou 108 kWh a dojezdu okolo 500 km (dle WLTP). Kombinovaný výkon by se pak podle dosud známých spekulací mohl pohybovat okolo 500 koní. I tady se však sluší zmínit, že elektrická třída G nejspíš dostane více verzí. Ostatně Mercedes si před časem registroval označení modelů EQG 560 a EQG 580.
Kombinace robustní stavby géčka, dvojice elektromotorů a velké baterie by ale mohla pořádně zamávat s ručičkou na váze. Ostatně i naftový Mercedes G350d váží okolo 2,4 tuny, není tedy divu, že se v souvislosti s elektrickou třídou G mluví o váze atakující rovnou 3 tuny. Zatím ale vycházíme pouze z různých spekulací, které je vždy potřeba brát s odstupem.