Úspěšné modely končí. Jeden za druhým. Passat, A1, ...
Evropa zamířila do zelené díry. Zbytek světa se bude jen smát... Evropa bude za největší pitomce na světě. Jediné politicko-ekonommické uskupení, které se zničí samo.
I když historicky není se čemu divit. Zásadní postavení mají Němci a ti jsou na průsery s celosvětovým dopadem naprosto geniální! Nikdo nikdy nedokáže Evropu více pos*at jak Němci!
A co zbytek jako scala, kamiq, nová fabia a fabia combi?
Tak jak to čtu nevim, ještě si někdo myslí, že tahle malá platforma bez možnosti hybridu tu EU7 v roce 2026 přežije a že ten nový kombik na nějaké tři roky vznikne, když A1 a tedy zjevně i polo a ibiza nebudou mít kvůli EU7 nástupce?
Pětiletý cyklus u krátké fabie teda nic moc.. teď jsem zvědav na ten mediální jekot odboráře Povšíka, až se co nevidět probere.. doufám že pojede z MB ještěrkou v přímém přenosu demonstrovat do Bruselu, kde se potká i s lobbisty za EV z té samé skupiny... bylo by z toho dojemné video a dost by se proslavil :)
Niektoré automobilky mohli z elektrifikácie pekne vyťažiť už skôr a Audi malo presne tento potenciál. Jednoducho prémiová nemecká značka s dobrým menom a zameraná na bohatšiu klientelu. Kým BMW v tejto triede má už pomaly 8 rokov i3, tak Audi stále len špekuluje, či oživí A2 v elektrickej forme.
A1 mi vo svojej druhej generácii nedávala vôbec zmysel, jednoducho prezlečené Polo a ani nemala veľmi čo viac ponúknuť. Aj keď ju u nás na cestách nevidno, predajmi bola na tom v Európe podobne, ako Seat Ibiza. Tá podľa mňa tiež končí, minimálne so spaľovacími motormi. VW Group príde o rok-dva s veľkou slávou s elektrickým B kompaktom. Zatiaľ bude ľuďom nútiť Enyaqa a spol. :)
Je to zcela jinak než popisuješ. A1 se prodávala velmi dobře a nebýt euro 7, tak by v nabídce určitě zůstala (17 tis. prodaných aut za 1Q 2021 při vysokých cenách a tedy vysokých maržích je super výsledek pro automobilku). Euro 7 ovšem velmi zdraží všechna malá auta se spalovacím motorem tak, že budou neprodejná a to je důvod konce A1.
BMW i3, jako čisté EV ovšem skončí ještě dříve, nedožije ani konce letošního roku a bude bez nástupce. Důvodem je mizivý zájem klientů (něco přes 5000 prodaných kusů za 1Q 2021), kdy nikdo není ochotný vypláznout milion za mrňavé EV a BMW se nadále bude orientovat na větší a velká EV.
Jinak řečeno, malá auta s ICE budou se zavedením euro 7 tak drahá, že je nikdo nekoupí (důvod konce A1), kdežto malá EV jsou drahá již dnes a nikdo je nekupuje již dnes. Výsledkem bude postupný konec malých aut v Evropě. Audi určitě nebude dělat nějaké malé auto v EV variantě a BMW to po hořké zkušenosti s I3 již také ani nenapadne.
Kolik se dnes prodává Ayga je celkem putička (jasným leaderem mini je v EU 500 a Panda), podstatné bude, kolik se prodá Ayga a ostatních mini po zavedení euro 7. Většina automobilek odhaduje, že "úderem euro 7" tato kategorie v podstatě půjde do kytek.
Len k tomu i3: v kontexte toho, ako drahé a škaredé to auto je, sú tie predaje (5t za kvartál, 23t za minulý rok) až prekvapivo dobré, je v top 10 elektroáut. Čo by za také predaje dali mainstreamové a lacnejšie elektromobily ako Hyundai Ioniq či Mazda MX-30. i3 sa predávala dokonca lepšie ako najlacnejší elektromobil e-Up.
Osobne nechápem, kto za takúto ohavnosť tie prachy dá.