Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Audi A1 po této generaci oficiálně skončí

Ondřej Mára Ondřej Mára 20. 7. 2021 • 12:34
51
10
Zobrazit náhledy (51)
Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic Audi A1 Sportback 30 TFSI (85 kW) S tronic

Nejmenší a nejdostupnější model v nabídce Audi doplácí na změnu preferencí i obavy z emisních limitů.

V posledních letech jsme svědky neustálého zmenšování počtu modelů v segmentu malých vozů, což má hned dvě vysvětlení. Tím prvním je změna preferencí zákazníků, kteří v posledních letech upřednostňují spíše vozy typu SUV a crossovery. Stále významnější roli však hrají i emise, respektive obavy z nových limitů.

Právě to by totiž měl být jeden z důvodů, proč se současná generace modelu Audi A1 nedočká nástupce, jak v rozhovoru pro Automotive News oficiálně potvrdil CEO značky Markus Duesmann. Tedy minimálně se spalovacím motorem.

Když totiž v rozhovoru došlo na téma emisní normy Euro 7, respektive jak se dotkne modelů A1 a A3, Duesmann odpověděl: „Hodně bude záležet na finálních cílech Euro 7. Víme, že nabízet spalovací motory v menších segmentech bude velmi obtížné, protože ceny půjdou nahoru. I proto nechystáme nástupce modelu A1.

Duesmann také v rozhovoru zmínil, že finální podoba emisní normy Euro 7 ovlivní i investice značky do elektrifikace. „Pokud nebudou nová emisní pravidla Euro 7 příliš náročná, umožní nám to více investovat do e-mobility.

Po ukončení výroby modelu A1 se nejdostupnějším modelem v nabídce automobilky stane model Q2. Automobilka navíc v minulosti naznačila, že je neekonomické elektrifikovat malé vozy, takže je otázkou, zda ještě vůbec někdy přijede model Audi velikosti A1.

Témata
Avatar - JFK
21. 7. 2021 11:42
A co zbytek jako scala, kamiq, nová fabia a fabia combi?
Tak jak to čtu nevim, ještě si někdo myslí, že tahle malá platforma bez možnosti hybridu tu EU7 v roce 2026 přežije a že ten nový kombik na nějaké tři roky vznikne, když A1 a tedy zjevně i polo a ibiza nebudou mít kvůli EU7 nástupce?

Pětiletý cyklus u krátké fabie teda nic moc.. teď jsem zvědav na ten mediální jekot odboráře Povšíka, až se co nevidět probere.. doufám že pojede z MB ještěrkou v přímém přenosu demonstrovat do Bruselu, kde se potká i s lobbisty za EV z té samé skupiny... bylo by z toho dojemné video a dost by se proslavil :)
Avatar - iudex
21. 7. 2021 11:08
Re: Dalo sa to čakať
Len k tomu i3: v kontexte toho, ako drahé a škaredé to auto je, sú tie predaje (5t za kvartál, 23t za minulý rok) až prekvapivo dobré, je v top 10 elektroáut. Čo by za také predaje dali mainstreamové a lacnejšie elektromobily ako Hyundai Ioniq či Mazda MX-30. i3 sa predávala dokonca lepšie ako najlacnejší elektromobil e-Up.
Osobne nechápem, kto za takúto ohavnosť tie prachy dá.
21. 7. 2021 09:17
Re: A jaký bude přínos EV mobility?
Něco k uvedenému člànku by nebylo? Aha, ty máš ty mozkové buňky už odumřelé... :-[]
Avatar - Ham.
20. 7. 2021 21:40
Re: Dalo sa to čakať
Kolik se dnes prodává Ayga je celkem putička (jasným leaderem mini je v EU 500 a Panda), podstatné bude, kolik se prodá Ayga a ostatních mini po zavedení euro 7. Většina automobilek odhaduje, že "úderem euro 7" tato kategorie v podstatě půjde do kytek.
20. 7. 2021 21:33
Re: A jaký bude přínos EV mobility?
Nečítaj ten odpad, odumierajú ti po ňom mozgové bunky.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud