Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Lada slaví 55 let od svého založení. Zahájení výroby ale ještě trvalo

17 komentářů

traveldrive
Taká fantastická téma, na ktorú sa dá pozbierať materiál na celý seriál, nie len na jeden článok. A na ACZ sa vyprodukuje takýto blivajz... Hlavne nasypať kopu fotiek do galérie, prdnúť k tomu pár riadkov a hotovo. Sakra, redaktori, máte vy vôbec radi svoju prácu? Ako sorry, za tento "článok" by som sa hanbil aj ako amatér. Úroveň nula.
Arese
Přesně tak, napadlo mě úplně to samé, totálně odfláknutý článek, jak opsaný někde z ČTK... 😒 :no:
comper
Co je take fantasticke na teme neokruhleho vyrocia postavenia zavodu na licencnu vyrobu vybehovych fiatov? Majte trochu sudnosti pani, nejde o 100 vyrocie Ferrari...
Arese
Jaksi jsi velkoryse přehlédl, že Lada u nás byla až do počátku 90. let 2. nejrozšířenější značka... Jezdilo jich u nás cca 350 000 a v pořadnících na ni bylo v r 1989 zapsáno 125 000 lidí...
Avatar - Anonym
Anonym
Lada se vyvážela a vyváží do 3/4 světa.....Británie, Kanada, Brazílie, Egypt, Sýrie, Německo, Francie, Finsko, Kuba, Venezuela, Chile atd atd
comper
Ale nehovor, vazne? A nebolo to nahodou tym, ze sa nic ine realne nedalo kupit? (samozrejme okrem skodovky) Zigulaky neboli nicim vynimocne, ani 55 rocne vyrocie nie je nic extra, ze by si to vyzadovalo nejake velkolepe pripomenutie.
Avatar - Anonym
Anonym
Na západě se nic jiného nedalo koupit? Nebo v těch zemích "3 světa"? Zajímavé.....

Spíš Lada byla levná a roubstní alternativa, hlavně Niva, ale vozily se i sedany a komby.

Ono se toho prodávalo víc, v Belgii, Finsku, Nizozemí atd jezdily i Volhy 24 s motory Perkisn a Peugeot Indenor a to jako taxíky hlavně.

Niva se nově začla vozit opět i do Británie, do Austrálie se zas začli vozit Uazy.

Ono těch jedoduchý a odolných aut do terénu ubývá, tak tam ruské stroje bodují.
comper
Nemiesaj tu hrusky s jablkami, o zapade si melies len sam to svoje. Arese pisal ze to bola u nas objemovo 2. znacka co asi malo naznacit uctihodny vykon pri predaji, lenze to bolo prave tym, ze sa tu nic ine vo velkom kupit nedalo.
traveldrive
A? Čo to pletieš za koniny? Značka Lada je proste u nás historicky zreteľne zapísaná a informácie a fakty o nej sú zaujímavé. Že sa to tebe nepáči, na tom fakte nič nemení.
traveldrive
Žiguláky platili za najsolídnejšie autá na socialistickom trhu. Okrem nich a škodoviek sa nedalo nič kúpiť? Všetkého bolo málo, aj Lady boli úzkoprofilový tovar. Ale okrem nich a škodoviek sa dali kúpiť Trabanty, Wartburgy, Dacie, Zastavy, poľské Fiaty alebo Moskviče. Tak nemotaj.
Avatar - Anonym
Anonym
Ona se tu hlavně dala koupit i auta ze západu. Simcy Aronde, Elysse, 1500, Chrysler-Simca 1307/308, Chrysler 160/180, ford Anglia, Renulat 4CV, fiat 127, fiat 500, Mirafiori, Toyota Carina a Corona, Austin Allegro, Hillman Minx, Daweooo Racer atd atd - to vše šlo koupit v malých sériích v Mototechně + skoro cokoliv tuzzexu včetně Mercedesu

Kdo na to měl prachy, mohl jezdit i v západním autě.
traveldrive
Zas až také ideálne to nebolo. Tých pár kúskov západných áut sa v Mototechne obvykle rozchytalo po známosti, a Tuzex, ako vieš, nebol dostupná každému. Hlavne voči tunajším platom boli ceny tých áut priam nebetyčné.
Avatar - beibej
beibej
"A nebolo to nahodou tym, ze sa nic ine realne nedalo kupit?"

Dalo se tu koupit docela dost aut. Západní taky. Fiat, BMW, Mercedes vydal dokonce prospekt v češtině.
Avatar - Anonym
Anonym
takže další významný moment pro Rusko 😄 Konečně rozšíří ISS
Avatar - JFK
JFK
Tady je jasně vidět, jak vypadal FIAT na vrcholu, kdy udával nekompromisní globální diktát! Bráchové se uměli v biznisu domluvit s rákosníky v jižní korei, komoušema za oponou v polsku, bulharsku nebo sssr i v Jugoslávii. I s diktátory jako plukovník kaddáfí, rockerfellery, nebo v jižní americe, turecku nebo indii. Dneska se Agnelli obrací v hrobě, vnoučci Elkannovic nemají buď koule, nebo řeší trassexuální prostituy (čičero), Nassi zase československou modelku po nějakým brankáři, kterého zaměstnávají v turínským fotbale. Všechno krom Ferrari šlo do prdeIe, takže to musel spasit holoport s PSA. I rodinné stříbro jako Magneti Marelli museli prodat. A Turín je dnes pouze skanzen. :no:
Avatar - Anonym
Anonym
Když nic kloudného nevyrábí, je to těžké. Maj akorát to Tipo a užitkáče, 256 klonů fiatu 500 prostě nefrčí, kor za ty ceny, akorát oni to nejsou sto pochopit.

Alfa má špatnou pověst díky nekvalitě a nespolehlivost, Lancii pohřibily nesmysly typu Thesis takže akorát to Ferrari a trošku maserati šlapou. Jinak nic no.

v USA maj všichni skladové zásoby aut max na 3 týdny, jenom fiat a Alfa maj asi na 2 měsíce a i když nejsou auta na trhu, stejně to nikdo nekupuje 😄

a do značek co koupily , tak tam investovali jen do Jeepu, ostatní miminálně a snaží se z toho vyždímat co to jde....ale mimo ramky už to taky moc nefunguje.
Avatar - JFK
JFK
Ani to Maserati tak nejede jak si mysleli, převlíkli techniku chrysleru do přenádherného kabátu, benzín odladili v Maranellu, ale to prostě nestačí. Lancia s ypsilomem z PLR klinická smrt, fiat jakž takž drží italské Jeepy, tureckej Tofas Tipo, a polská 500.. ani v srbsku v zastavě to nejde. Co se děje v USA netuším. Možná snad ta relikvie ze SEVELu Ducato bude vydělávat.