Když se řekne veterán, většina z nás si jistě představí opečovávané auto, které se většinu roku tráví v garáži a ven se podívá jen pro "slavnostních příležitostech".
...k šikovnosti a vytrvalosti pana majitele při renovaci! Ovšem používat takový historický skvost k dennímu ježdění mi příjde škoda a taky je to velké riziko, v dnešním velmi hustém provozu čert nikdy nespí... :-O
No vzhledem k vysoké míře zručnosti pána a silným plechům a trámkům ze kterých má auto bych se až tak neobával :D Opravy ho určitě vyjdou levněji než na kdejaké dražší auto dnes.
s tím musí jezdit jenom v létě když je sluníčko a na speciální akce?
Zajímavé, já s rollsem jezdím normálně, už sem s tím byl 5x normálně v práci, jezdím s tím na výlety nebo jenom se projet. Ono paradoxně čím méně to auto jezdí tím více to trpí. Všechna těsnění, spoje atd. Pak je z toho krásná olejnička akorát.
Ano, je to tak, stát na místě je pro jakýkoliv stroj jistá smrt. Všechny simeringy, gumy a těsnění rotačních součástí se otlačí a přestanou po čase zajišťovat původní funkci. Musí se holt vyvážit riziko spojené s provozem stroje na který se dnes už díly nedají koupit na každém rohu...
dost dílů se ještě koupit dá, na auta 70-80 let v pohodě, na hodně staré veterány 30-50 let už tolik ne, ale šikovní lidé umí podle vzoru vyrobit i nové.
Nebo zavčas pořídit druhý kus na náhradní díly třeba, možností je vícero.
Samozřejmě něco jiného jsou sbírkové a unikátní kousky, kde provoz je velké riziko. Ale u obyčjných veteránů víc škodí že stojí, než aby jezdili pravidelně třeba menší nájezdy.
Jo, tak to já si pořídit takovéto auto, tak pak bych musel asi využívat už jen služeb této strányk zde - https://www.mujletak.cz , která poskytuje jen slevové letáky, protože bych pomalu neměl ani na chleba :DD Ale tak, jestli se to někomu líbí a vyplatí se mu v tom jezdit, tak proč ne. Proti gustu :)