Novinky
Toyota poskytuje od 1.12.2017 na tyto auta 5 let zaruky nebo 1.000.000 km. Pochybuji, ze meli tolik najeto. Tzn. konec zaruky po 3 letech uvedeny v clanku je podezrely.
Nesmyslů je tam víc. Prý za jízdy by přehořela elektroinstalace a nedostali by se ven, protože se auto automaticky zamyká. Až na to, že zastavit a vypadnout netrvá několik minut a táhlo kliky v interiéru je nadřazené zámku...
Pri nadychani se skodlivyn z horeni staci 2-3 nadechy a muzete upadnout do bezvedomi. V tom pripade se muze skutecne stat, ze auto se zamcenymi dvermi pomoci elektroniky ridic jeste stihne zastavit, ale uz nevystopi a pak se do neho nedostane ani nikdo z venku, kdo pribehne na pomoc. Je to bohuzel u teto Tojky (a jim podobnym klonum od PSA) takto hloupe udelane. Elektronika odemkne az z vnitrku po zastaveni vezmete za kliku. Nestaci pouze nouzove zastavit (tedy plna brzda s brzdovou asistenci). Alespon muj Proace se takto chova 😒
U PSA se auto se odemkne při aktivaci airbagů. Případně můžete automatické zamykání vypnout.
Situace, že posádka kvůli požáru nestihne ani sáhnout na kliku, je, mírně řečeno, silně hypotetická...
Situace, že posádka kvůli požáru nestihne ani sáhnout na kliku, je, mírně řečeno, silně hypotetická...
O tom by som sa hádal. V panike, ktorá v tejto situácii môže vzniknúť, sa veci málokedy daria tak ako majú. Kór ak máš na zadných sedadlách v sedačkách alebo vajíčku pripútané deti.
Já nevím, slyšel jste někdy o takové situaci? Stává se ledacos, ale já si to fakt neumím představit. Otevřít dveře je natolik automatická činnost, že to zvládne i po nehodě snad každý, kdo je při vědomí.
Představuju si hypotetickou situaci, kdy za jízdy někde něco hoří, nikdo si toho nevšimne a celá posádka najednou upadne do bezvědomí... Co se stane pak? Náraz a auto máte odemčené. Ne že by to posádce k něčemu bylo, dveře si v bezvědomí stejně neotevřou.
Nebo nevím, zkuste namodelovat nějakou situaci, kdy by to mohl být problém? A rovnou i přihoďte nápad, jak by se automatické zamykání mělo chovat.
Představuju si hypotetickou situaci, kdy za jízdy někde něco hoří, nikdo si toho nevšimne a celá posádka najednou upadne do bezvědomí... Co se stane pak? Náraz a auto máte odemčené. Ne že by to posádce k něčemu bylo, dveře si v bezvědomí stejně neotevřou.
Nebo nevím, zkuste namodelovat nějakou situaci, kdy by to mohl být problém? A rovnou i přihoďte nápad, jak by se automatické zamykání mělo chovat.
Zažil som vypätú situáciu kde šlo o zdravie a možno aj o život, a ver kámo, ani najjednoduchšie veci vtedy nemusia ísť jednoducho a čas vtedy beží šialene. Predstaviť si hypotetickú situáciu ako popisuješ, je celkom k ničomu. S realitou veľa spoločného nemá.
Ma pravdu, pri podobnych situaciach sa kvanutm ludi dostane do soku a nevedia ani ci su, nie to este co maju robit, na to potrebujes bud chladnu hlavu alebo vycvik. 90% ludi nikdy hasiacim napriklad ani nehasilo, takze nemam iluziu, ze by ho v pripade krizovej situacie vedeli vobec odistit.
zazil jsem situaci, kdy jsme vlezli na prejezd a v dali zahoukal vlak. normalne jsme sli dal, ale jeden z nas tam zustal stat. kdyby jsme ho neodtahli, tak by ho vlak prejel, protoze se nebyl schopnej pohnout. uplne normalni kluk, na sebevrazdu rozhodne nepomejslel.
nikdo nevi, jak by se zachoval ve vypjaty situaci, tam logika ani reflexy nemusej fungovat
nikdo nevi, jak by se zachoval ve vypjaty situaci, tam logika ani reflexy nemusej fungovat
Vela ludi o tom nevie, ale Toyota sice ponuka 5rokov predlzenej zaruky, ale je to 3roky zaruka plna +2roky predlzena = po 3och rokoch je zo zaruky vela veci vylucenych - plasty, vsetky podivne zvuky, atdatd - je to vypis asi na 2 strany v specialnej knizke predlzenej zaruky. Toyota je v tomto pomerne netransparentna, nevedel som presny vypis sa da len tazko dohladat na ofic. strankach.
Mne napr. vymenili po 3och rokoch vodnu pumpu v ramci predlzenej, ale odmietli riesit "cvrlikanie" pri zapnutej klime, ani odpadavajuce plasty (ktore ma prenasledovali pocas celej drzby vozidla).
Mne napr. vymenili po 3och rokoch vodnu pumpu v ramci predlzenej, ale odmietli riesit "cvrlikanie" pri zapnutej klime, ani odpadavajuce plasty (ktore ma prenasledovali pocas celej drzby vozidla).
Takze nehorlava smes je horlavina a nehorlava prepazka v sobe ma horlavinu.
Tenkrat jsem Mercedesu fandil, odmitali to pouzivat, ale neslo to, zakazali jim pak prodej v nekolika zemich a proste museli ustoupit.
Samozrejme je v pozadi taky velka lobby od toho, kdo ma patent na tu smes, myslim DuPont pokud se nemylim.
Nicmene auto se co? Auto se havarijne pojisti.
A potom je ti to co? Potom je ti to jedno.
Tenkrat jsem Mercedesu fandil, odmitali to pouzivat, ale neslo to, zakazali jim pak prodej v nekolika zemich a proste museli ustoupit.
Samozrejme je v pozadi taky velka lobby od toho, kdo ma patent na tu smes, myslim DuPont pokud se nemylim.
Nicmene auto se co? Auto se havarijne pojisti.
A potom je ti to co? Potom je ti to jedno.
Havarijná poistka nie je zadarmo. Pokiaľ ňou máš vykrývať technické nedostatky auta, prečo by si ju mal platiť z vlastného? Plus je tam ešte spoluúčasť. Takže jedno by mi to nebolo.
Druhá vec - taká závada a následný požiar ohrozuje posádku na živote. To by mi už vôbec jedno nebolo.
Keď už naša slávna EÚ do všetkého strká nos a hromadami legislatívy tak úzkostlivo chráni našu bezpečnosť, tak by do tej legislatívy mala zahrnúť aj povinnosť výrobcov riešiť konštrukciu áut tak, aby sa do ich útrob lasice a podobné šelmy nedostali a nemohli žiadne káble ani izolácie ani teoreticky poškodiť. Prípadne aby sa nepoužívali materiály, ktoré im chutia. 😉
Druhá vec - taká závada a následný požiar ohrozuje posádku na živote. To by mi už vôbec jedno nebolo.
Keď už naša slávna EÚ do všetkého strká nos a hromadami legislatívy tak úzkostlivo chráni našu bezpečnosť, tak by do tej legislatívy mala zahrnúť aj povinnosť výrobcov riešiť konštrukciu áut tak, aby sa do ich útrob lasice a podobné šelmy nedostali a nemohli žiadne káble ani izolácie ani teoreticky poškodiť. Prípadne aby sa nepoužívali materiály, ktoré im chutia. 😉
To neni nedostatek auta, ale fakt, ze to prokousala kuna. Jsou veci, kterym predejit nejde. Kdo mel nekdy tu cest s kunou, vi, ze tu jen tak nic nezastavi, vleze uplne vsude a kouse a kouse 😄
Ze je pojistka draha a tohle a tamto je sice pravda, ale je to blbost - mas auto, pojistis auto. Stejne jako musis mit na udrzbu auta, musis mit taky na pojistku, jinak si proste koledujes.
Ze je pojistka draha a tohle a tamto je sice pravda, ale je to blbost - mas auto, pojistis auto. Stejne jako musis mit na udrzbu auta, musis mit taky na pojistku, jinak si proste koledujes.
Pokiaľ budem porovnávať dnes bežné auto a auto, ktoré bude mať zakrytovaný spodok a káble v kovových chráničkách, potom absenciu týchto opatrení u klasiky beriem ako nedostatok. Tá kuna bude v tuzemských končinách docela častý problém, nerieši to nejaká firmička nejakým príslušenstvom?
Nikdo nikoho nenutí používat hořlavé médium. Pouze se zakázalo jedno konkrétní extrémně neekologické (podobně jako se v minulosti zakázal např. freon). Je celá řada dalších médií a nikdo nikomu nebrání přijít s něčím jiným. IMHO důvod, proč se používá zrovna R1234yf je ten, že je snadno zaměnitelný s R123a. Jinými slovy, pro automobilky je to levnější.
Ze stejného důvodu je hořlavá nehořlavá přepážka. Je to levnější.
Havarijko vám na požár auta (z důvodu technické závady) obvykle nepomůže. Je možné, že takové pojistky existují, ale já jsem ji ještě nepotkal 😊 Zajímavá je myšlenka, že příčina požáru byla způsobena zvěří a proto by mělo jít plnit z pojistky proti zvěři. Ale to znamená zaplatit si toho znalce a doufat, že za to zrovna mohla kuna...
Ze stejného důvodu je hořlavá nehořlavá přepážka. Je to levnější.
Havarijko vám na požár auta (z důvodu technické závady) obvykle nepomůže. Je možné, že takové pojistky existují, ale já jsem ji ještě nepotkal 😊 Zajímavá je myšlenka, že příčina požáru byla způsobena zvěří a proto by mělo jít plnit z pojistky proti zvěři. Ale to znamená zaplatit si toho znalce a doufat, že za to zrovna mohla kuna...
Prectete si clanek, pojistka by to kryla.
Nebyt te kuny, tak nic nehorelo.
Jinak lze pouzivat jen to, co existuje a je schvalene. Prozatim ostatni reseni maji nizsi ucinnost, tudiz vetsi spotreba auta, takze to taky nejde, protoze emise.
Nebyt te kuny, tak nic nehorelo.
Jinak lze pouzivat jen to, co existuje a je schvalene. Prozatim ostatni reseni maji nizsi ucinnost, tudiz vetsi spotreba auta, takze to taky nejde, protoze emise.
Nemáte pravdu, není to o nížší účinnosti, ale je to jen o penězích. Sám Mercedes tenkrát chtěl začít používat jako chladivo obyčejné CO2, dokonce tenkrát vyhrožoval, že pokud ho donutí přestat používat R134a, tak než jít do R1234yf, tak půjdou přes CO2, které je při úniku naprosto neškodné.
Nakonec rozhodly jen prachy, protože na R1234yf stačí relativně levně upravit stávající klimatizační soustavu používající R134a, kdežto na použití CO2 musíte prakticky překopat klimatizační soustavu od základů a vyšlo by to dráž.
Nakonec rozhodly jen prachy, protože na R1234yf stačí relativně levně upravit stávající klimatizační soustavu používající R134a, kdežto na použití CO2 musíte prakticky překopat klimatizační soustavu od základů a vyšlo by to dráž.
CO2 v autoklimatizaci je nesmysl, účinnost mizerná. Proto to medvěd mohl dát do E/S, kde se velké díly ještě schovají a mizerna účinnost lehce pokryje velkým motorem. Syntetické chladivo s GWP pod 150 v kategorii A1 je nesmysl. Z různých důvodu to nejde vyrobit. Taky byly pokusy to míchat s hasivem, viz R466A, a zatím to moc slavně nedopadlo. Ono je hodně věcí, o kterých se nemluví - např. 1234 se ve vzduchu sice rozpadnou za 3 až 7 let, jenže pak se z toho stanou kyseliny co otravují vodu. Stejně tak řada chladiv je mírně hořlavá, ale stačí správná koncentrace a teplota a je z toho výbušnina. Při hoření vzniká spousta jedovatých spalin a opět silně kyseliny. Ono se o tom ví, takze je jen otázka času, kdy se tyhle chladiva opět zakazou.
A myslíš, že R1234yf je ekologický? 134a nepoškodzovala ozónovú vrstvu ako freón len bola efektívny skleníkový plyn, ale jej množstvo v atmosfére bolo zanedbateľné. A vieš prečo R1234yf nie je považovaná za problémovú z pohľadu alarmistov? Lebo sa v atmosfére rýchlo rozpadá. Len sa nejak zabudlo spomenúť, že produktom rozpadu nie je vôňa fialiek ale vznika mimo iného aj nejaká kyselina(názov si nepamätám a nedarí sa mi dohľadať pôvodný text), ktorá sa v prírode sa nevyskytuje a je toxická pre zelené časti rastlín.
Ještě mě tematicky napadla tahle reportáž Černých ovcí, kdy ani auto v záruce a havarijní pojištění nemusí znamenat šťastný konec.
Velmi zjednodušeně Kia blafla, hasiči napsali, že za požár auta může závada na turbu, případně unik paliva nebo škody způsobné hlodavci.
Kia - sorry, ale turbu nic nebylo a na hlodavce se záruka nevztahuje.
Allianz - sorry, ale my tady vidíme turbo a na tyhle mechanické závady je výluka.
Končí to tím, že chlap se bude soudit.
https😐/www.ceskatelevize.cz/…01081030/titulky
Velmi zjednodušeně Kia blafla, hasiči napsali, že za požár auta může závada na turbu, případně unik paliva nebo škody způsobné hlodavci.
Kia - sorry, ale turbu nic nebylo a na hlodavce se záruka nevztahuje.
Allianz - sorry, ale my tady vidíme turbo a na tyhle mechanické závady je výluka.
Končí to tím, že chlap se bude soudit.
https😐/www.ceskatelevize.cz/…01081030/titulky
Zaujímalo by ma, či je niečo také možné aj u EV. Teda nie, že prdne turbo 😒] ale že nejaké zvieratko načne káble a kvôli tomu zhorí auto.
Hypoteticky ano, prakticky je to velmi, velmi omezené. U EV je hlídací elektronika, která při zjištění jakékoliv anomálie typu zkrat nebo únik proudu odpojuje hlavní baterku.
Hlavne do (vetsiny?) ev se kuny asi obtizneji dostavaji. Staci se podivat obvykle na kompletne zakryty spodek auta.
Nesouhlasím, resp. musíme odlišit dvě věci - baterku samotnou, do které se opravdu prakticky nemají jak dostat, ta je dobře chráněná ze všech stran a pak vše ostatní, tj. motory, kabeláže okolo, elektronika, atd. které je normálně umístěné někde v autě a nemá žádnou speciální ochranu. Tam se dostat může snadno, ale pokud nadělá nějakou škodu, tak se hlavní baterka odpojí a nic se neděje. Jen to tedy stojí peníze...
Ten palček dolu ma pobavil. Ktovie, ktorému úbožiatku tak strašne ležím v žalúdku. 😁 😁 😁
Viděl jsem elektromobil, kde se kuny zabydlely, výkonová elektronika potřebuje chlazení = proudění vzduchu = vlezl by tam i malý pes! A kousat taky zjevně co měla, jenom do vysokonapěťových kabelů se ji nechtělo, asi měla "50ku"... 😒] Takže ano, kuna je na typu pohonu zcela nezávislý škůdce.
Ale ak vase sudy pracuju rovnako ako u nas, je mozne ze nevysudi vobec nic. Problem je, ze tych hypotez je tam viacero, a v pripade zaloby sa uplatnuje zasada "in dubio pro reo" (pochybnosti sa vyhodnocuju vzdy v prospech obvineneho.
Sud v spore "majitel vs Kia" moze uplatnit pochybnost v prospech Kia, ze poziar mozno vznikol koli skode sposobenej hlodavcami (za to Kia nenesie zodpovednost). A v spore "majitel vs Allianz" zase sud moze uplatnit pochybnost v prospech Allianzu, ze sa neda vylucit moznost mechanickej poruchy, a za tu Allianz nezodpoveda. Z hladiska majitela je jedno ktora moznost nastala, vzdy by to malo byt pokryte (havarijne, alebo zaruka), ale napokon aj tak moze skoncit s prazdnymi rukami...
Sud v spore "majitel vs Kia" moze uplatnit pochybnost v prospech Kia, ze poziar mozno vznikol koli skode sposobenej hlodavcami (za to Kia nenesie zodpovednost). A v spore "majitel vs Allianz" zase sud moze uplatnit pochybnost v prospech Allianzu, ze sa neda vylucit moznost mechanickej poruchy, a za tu Allianz nezodpoveda. Z hladiska majitela je jedno ktora moznost nastala, vzdy by to malo byt pokryte (havarijne, alebo zaruka), ale napokon aj tak moze skoncit s prazdnymi rukami...
stále to chladivo vyrábí jen Dupont?
Výrobců je víc. Ale DuPont a Honeywell vlastní všechny patenty na jeho výrobu a domluvili si kartel, aby na tom co nejvíce vydělali. Několika dalším výrobcům poskytli (samozřejmě ne zadarmo) licenci na výrobu. Patenty budou platit ještě cca 5 let, pak chladivo zlevní.
Antimonopolní úřad je v tomto případě zcela v klidu.
Z hlediska patentových práv je to asi OK, o tom ta patentová ochrana je.
Nevím o tom, že by nějaký konkurent měl úspěšnou stížnost u Evropské komise.
Nevím o tom, že by nějaký konkurent měl úspěšnou stížnost u Evropské komise.
pozaru aut u nas za rok.
pro me prekvapive vysoky cislo.
v tyhle souvislosti se mi pozary elektrovozu, o kterych se pise, kdykoliv na svete nekde nejakej elektrovuz vzplane, nezdaji byt az tak caste.
pro me prekvapive vysoky cislo.
v tyhle souvislosti se mi pozary elektrovozu, o kterych se pise, kdykoliv na svete nekde nejakej elektrovuz vzplane, nezdaji byt az tak caste.
Zatim je EV v pomeru k beznym autum malo, ale i tak statisticky (kolik shori na pocet aut) hori elektromobily o mnoho mene casto, nez bezna auta.
Jenze taky nejsou ta auta tak stara, to je dulezity faktor. Bezna auta hori predevsim ta stara, spatne udrzovana.
Jenze taky nejsou ta auta tak stara, to je dulezity faktor. Bezna auta hori predevsim ta stara, spatne udrzovana.
Otázkou je, jak chceš definovat "špatně udržované" EV z pohledu rizika požáru. Protože tam není se o co starat... Jediný pravidelný servis mám výměnu brzdové kapaliny. A ta má vliv na bezpečnost, ne na riziko požáru...
To nie je pravda, aj o EV casti niektorych (H/PH/)EV sa treba starat. Napr. Toyota ma v RAV4 ventilator s filtrom na chladenie baterii pod zadnymi sedackami, pricom tento treba pravidelne vymienat resp. cistit. Vid napr https😐/www.youtube.com/watch?… resp. https😐/www.youtube.com/watch?…
Tak já se bavím o BEV, ne o pluginech, kde si mohou dovolit takové kraviny typu chlazení větrákem...
Nevěř blbostem. Nemusíš tohle čistit po dobu životnosti baterie, klidně třeba 20 let.
To akoze mam verit tebe - nahodnemu pisalkovi, siriacemu nepodlozene bludy alebo skusenym Toyota mechanikom? Ak ti nestacia videa, pozri oficialne servisne dokumenty od Toyoty https😐/static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2020/MC-10177773-9999.pdf
"Some 2004 – 2020 model year Hybrid vehicles may exhibit an excessive buildup of dust, lint, or debris in the HV battery intake filter or cooling fan. The condition could reduce the efficiency of the HV battery cooling system. Perform the procedures outlined in this bulletin to address this condition.It is recommended the battery Intake filter is inspected for debris, lint, dust, etc. every 5,000 miles.
The procedures in this bulletin should be completed every 20,000 miles OR any time the battery assembly is replaced."
"Some 2004 – 2020 model year Hybrid vehicles may exhibit an excessive buildup of dust, lint, or debris in the HV battery intake filter or cooling fan. The condition could reduce the efficiency of the HV battery cooling system. Perform the procedures outlined in this bulletin to address this condition.It is recommended the battery Intake filter is inspected for debris, lint, dust, etc. every 5,000 miles.
The procedures in this bulletin should be completed every 20,000 miles OR any time the battery assembly is replaced."
Pár videí jsem na YouTube viděl a pokud to dopadlo dobře, tak snad jen proto, že u hořícího auta zastavilo další 5 dobrých lidí s podobnými hračkami a hasili společně.
BTW ked som uz pri tom, ma niekto skusenosti s hasiacim systemom Proteng? Je to taka hadica naplnena hasiacim mediom, ktora sa prichyti pod kapotu. Pri poziari hadica prehori, hasiace medium z nej pod tlakom vyleti a zahasi motorovy priestor.
https😐/www.youtube.com/watch?…
kdysi davno sem byl prvni u pozaru auta co narazilo do stromu, behem 5 minut nebylo co hasit, nastesti z toho vsichni vyskakali.
hasici prijeli cca za 10 minut a uz jen kontrolovali dohasinajici vrak.