Před čtrnácti lety zakládal Nissan Qashqai segment kompaktních crossoverů. Dnes do něj posílá svěží vítr skrz třetí generaci, která je od podlahy nová. Doslova.
Nissanu v Evropě, nemůže být špatná, jinak ho bude čekat debakl.
Myslím, že ani v jedné generaci QQ nebylo špatné auto a snad se udrží i toto. Sice prý není tak stylový jako Fiatí variace na pětistovku, ale mne se tedy líbí více, interiér vypadá parádně, kdy kombinuje moderní i klasické prvky, u motorizací si vybral od Renaultu to nejlepší z menu (za mne by mohl mít klidně i DCi s 4x4, když už Nissan nemá žádné kompaktní auto v Evropě a má to tak nahradit i tuto kategorii aut, ale asi by to byla okrajovka), takže za mne zatím :yes:
Ako to je so spolahlivostou? Lebo v uk je to vzdy v rebricku top 10 najkazivejsich vehiklov, hlavne druha generacia. A na sikovne rucicky zo sunderlandu tu koluje strasne vela vtipov. Nemam osobnu skusenost ani s 1. ani s 2. Tak by ma zaujimalo ako je to v skutocnosti.
Celemu koncernu to skazila 1.2 DIG-T resp stara 1.2TCe, inac nema nejake systemove zavady. Prve verzie riesili nejake tlmice a jeden zvar v kufri, ale pak to bolo OK co viem.
Praveze chyby celkom su, staci si prejst forum. A spolahlivost, sestra platila za vymenu spojky v automate 600 € v Sandere po 55 000 km, ja uz mam slubenu vymenu prevodovky po 41 000 km, nastastie v zaruke. Potom tu placu ludia, ze co sa stalo, ze to nikto nekupuje :-) Brzdovy kotuc mam ohnuty na Scenicu, zaujimave, ze na ostatnych autach sa kotuc nikdy neohol a to brzdim asi na kazdom rovnako. Bude asi meneny skor, ako brzdove dosticky :-(
Platforma podľa všetkého ostala pôvodná, čiže informácie sú relevantné. Len prevodovku dajú inú, bude možno spoľahlivejšia. Inak Scénik nebude nebohý, po oprave to zase bude auto. Prešiel aj STK na prvý krát, bez akejkoľvek prípravy. 23% Renaultov neprejde prvú kontrolu na prvý krát, vedú štatistiku.
Predne ci zadne? Zadne kotuce sa bezne krutia u skoro vsetkych znaciek, davaju sa tam čalamady. Ak auto pravidelne nejazdis, mozes mat zo zadkom casom problem
Veru, ked zmrví QQ tak by schytal v EU silnu ranu... snad sa dostane ta 1.33 aspon do Juka este, inac to bude mat tazke aj ten, momentalne je zhruba na polovici predaja oproti minulej generacii, ktorej sa rocne predalo v EU cca 100 tis ks rocne, tento rok to vypada na nejakych 60tis. Predosly Juke mal diesel, atmo benal, turbo 1.6ku s prednym aj 4x4 pohonom a potom aj nejake Nismo. Dnes ma jeden litrovy trojvalec... aj ked dobrý.
Omlouvám se ti, jsi čestný muž, říkal si, že když jsi zničil diskuzi v autorevue tak to uděláš i tady a povedlo se. Včera bomba sám se sebou pod pěti nicky. Mám takový divácký námět. Komunikuj sám se sebou pod nicky redaktorů. To se jim bude líbit, protože diskuze pojede. Jak dlouho si hledal ten obrázek Hamuny.
Jj, věřím ti zorgu, ty jsi samozvaný fízl, který spojil 10 nicku pod Čížka. Derick a to ostatní je drtič diskuze z autorevue. Pár banů si tu už ale dostal, co.
...zvláště chválím většinou tlačítkový interiér, důraz na odlehčení a prostornost. Taky renaulťácká 4válec 1.3 l
a možnost zadního víceprvku je velké plus Vytkl bych 4 podstatné věci: neomluvitelnou absenci 2.0 dCi, chybí nabídka menších kol (19 a 20 palcové gumy budou velmi drahé), a design je zcela zbytečně přezdobený, zejména změtí bočních prolisů. Ani předek se mi moc nelíbí... Tyto nedostatky budou nového Kaškaje výrazně znevýhodňovat v boji s českým bestsellerem Karoqem.
P.S. Doufám, že u nové generace Nissan konečně udělal velkorysý úhel otevření 5. dveří, aby se o něj vyšší Evropani nebouchali do hlavy....
Základ má podle ceníku 17" kola (Visia ocelové, Accenta "hliníky"), pak to jde ve vyšších výbavách od 18 k 20. Bohužel slabší motor je jen s nejnižší výbavou, ona sama o sobě ale taky není úplně marná, ale skok k lepší Acentě je už vcelku velký (+60.000).
V zaklade ale bude len jednoducha vlecena naprava, takze si to bude vyzadovat kompromisy pri kazdej volbe, vid clanok:
"Zatímco k osmnáctkám a devatenáctkám se váže jednodušší vlečná zadní náprava, dvacítky mají vždy víceprvek. Výjimku tvoří pouze pohon všech kol, kde můžete u vybraných výbav dostat sofistikovanější zadní nápravu i s menším obutím."
Konec dnešních čistých dieslů je v době boje proti CO2 gól do vlastní branky. Jak říká Muldix, benzín umí jezdit zá málo, ale nesmíš na to šlapat, naftě to nevadí.
sorry, ale český či slovenský trh je z pohľadu nejakého modelu dosť nepodstatný údaj, snáď okrem Škodovky, ale aj tá predáva viac všade inde v Európe. Pre Nissan je dôležitá Veľká Británia, Španielsko, Nemecko či Francúzsko.
Teď mají 1,8dCi (nebo 1,7dCi, jak se to zaokrouhlí, motor má přesně 1750 cm3) a není to špatný motor! Manuál (případně i normální automat) ve spojení s 4x4 a dieselem tam v nabídce (ano i dnes) pro Evropu chybí...
Spomenul som tu 500? Mne sa QQ nepáči a basta. Všade sa dočítaš že 500 je auto zamerané na dizajn a nie užitkovo s výnimkou L-ka. Čo je na tom nepochopiteľné/smiešne? napr: Hoci označenie 500 odkazuje na korene malej päťstovky, s ňou má Fiat 500X spoločný prakticky len skvelý imidž. Crossover stojí na technických základoch ...
Ok ja rešpektujem že sa Ti nepáči. Renegade ja vnímam ako oveľa praktickejšie auto. A o 10 rokov to budú oba zaujímavé autá, kdežto QQ zanikne v sedi podobných áut. Stačí pozrieť na 10 ročnú micru a 500 ku.
Aha😉sme sa nepochopili, ja renegade k 509 x . Jasné že Compass je trieda QQ a je nádherný, oveľa krajší aj ako renegade a 500 x. Ten im krásne vyšiel, spolu s Wrangler sú top :yes:
Koukám, že prošel faceliftem, nemám rád SUV, ale kdybych hledal Csegmentove SUV, tak tohle bude asi první volba po té, co Kuga prodělala facelift do crossoveru (jinak jezdí parádně).
A s cim Renegade prosim ta nezanikne v sedi podobnych aut ? Teraz uz aj z Renegade robis nieco viac ? Zase ten imidž ? Alebo je tak neuveritelne prakticky oproti vsetkym ostatnym, ze s tym nezapadne do šedi ? Funny
Áno nezapadne, pretože to auto má v sebe tiež Retro dizajn, pokiaľ si si nevšimol. Ak si Ty myslíš že to je šedá myška to je Tvoj názor, ktorý Ti neberiem a neriešim to, ako Ty riešiš môj názor (a nielen môj) na moje auto dva týždne. UFF.
Tak neviem či a aký máš prehľad o portfóliu bývalého FCA, ja píšem o 2 autách,z ktorých 1 som majiteľ a neviem či je vyzdvihovanie do nebies konštatotovanie, že sa jedná o imidžové, resp. retro autá. Nič viac. Už si si svoj názor vyjadril niekoľkokrát, mňa nezaujíma, máš s ním problém len Ty. Tak mi daj svätý pokoj a nevypisuj mi tu Tvoje domienky z mojich príspevkov a nebuduj si tu na mne sebavedomie.
Tak ako ty pisem svoj nazor, ziaden Renegade, ktory spominas nezostane nicim tak vynimocnym aby oproti QQ, alebo Tiguanu, Karoqu a dalsich X nezapadol do sedi a zostal niecim uzasnym. Takze toto si myslim ja a mozem to tu vzdy napisat :-O Podobne je to s chronickymi vyzdvihovatelmi VW resp. koncernu a inych znaciek.
Asi sam nevies o com pises, tak pripominam vyzdvihovane modely:
Tak znovu s Tebou nesúhlasím, pretože ja som písal o autách, teda značkách Ty o modeloch... fajn, to je jedno, aj tie modely, ktoré spomínaš sú len zlomkom toho čo FCA vyrábalo...Ak mám vyzdvinúť model, tak je to AR Giulia ... Renegade zostane výnimočný ako 1 JEEP zo spolupráce s Fiatom, ale ok keď myslíš že nie...To je to isté ako keď napíšeš, že VW new beatle nie je o nič zaujímavejší ako Peugeot 308. Chápeš??? Proste skoro nikomu sa nepáči Multipla, ale pozná ju každý
Aby sme v tom mali jasno, ja Alfe a asi aj Fiatu celkom fandim, 500vka sa mi dlhodobo paci a Giulia to je majstrovske dielo bez prehanania.
Ide mi len o ten zbytocny balast v diskusiach, aj napriek svojim prefernaciam nechodim pod testy nepreferovanych pisat nejake ody, ze Nissan je najlepsi, najkrajsi aj hned keby som si to myslel, co si nemyslim.
Ano diskusia by mohla byt, ty si si stazoval, ze do teba neustale šijem. Tak si dostal vysvetlenie preco, nie je to kvoli odlisnym nazorom, tych je tu mnoho a tak je to myslim dobre. Vadi mi iracionalne a sustavne vyzdvihovanie niecoho, na znacke pri tom nezalezi.
Nie nevytahujem ;-) ale napríklad Astra som chválil a nie je z FCA, naopak dopredu Ťa upozorňujem že idem haniť inak mne sympatickú kiu za fclt ceed a nový Sportage, strašne podľa mňa. To Sorento je King 👌 podľa mňa....Vylozene podľa mňa tapu v dizajne Honda a Mica, Nissan má svoju tvár, Toyota sa zobudila , super, Mazda je japonský kráľ, podľa mňa :-)
prosím ťa, ty radšej neprorokuj ! :-) všetci vieme ako to vyzerá s modelmi, ktorým si predpovedal brutálny úspech a Nissan ten úspech v európe naozaj potrebuje. :-)
Tož http://www.youtube.com/watch?… - dovolím si upozornit na poslední větu testu, stojí vskutku za to. BTW byla-li by pro někoho polština nepochopitelná, tož je na YT kanálu autora testu i verze "poamericky" Tož tak ;-)
Asi nejzajímavější je ta nová CVT, protože dosavadní CVT Nissanů byly podle parametrů tragické, beru to jako nevýhodu i v Cliu a Sanderu, že si vypůjčili tu hrůzu. Ale tady je asi poprvé efektivnější než manuál. :yes:
Čím ďalej tým viac sa mi toto auto páči.Za mňa momentálne najkrašie SUV v segmente C a pri relatívne normálne nastavenej cene môže mať predajný úspech lebo Nissan to dosť potrebuje.Ináč aj Micra je pekné auto ale za tú cenu prakticky nepredajná.Pri novom Qashqai ma Nissan fakt dosť milo prekvapil. :yes: