Novou generaci BMW řady 2 zatím můžete pořídit s některým ze tří nabízených motorů. Vedle základního čtyřválce 220i (135 kW) a turbodieselu 220d (140 kW) je tu šestiválec M240i xDrive.
Nebo ne. ;-) Presne ako píšem, BMW opúšťa manuály asi najpomalšie z konkurencie (minimálne v rámci D3), pričom pre vybrané modely ich stále drží. Ale aj tak si odnesie najviac kopancov od petrolheadov (najmä papierových), že manuály nie sú dostupné pre všetky motorizácie.
That being said, sám som nešťastný, že tie manuály ustupujú (napr. do 230i RWD by sa to maximálne hodilo) a výber sa mi prudko zužuje asi len na tie čisté M modely. Ale stále tam tú možnosť mám a že nemám na M2, M3 či M4 je môj problém :-[]
Tak dvojka s výkonem V8 mustangu bude právě M2, a ta mít manuál bude, protože to auto si koupí někdo, kdo nechce jen malé kupé, ale chce malé sportovní auto, takže pro M2 bmw nabídne i manuál. U těch běžných verzí to prodejně nedává smysl, reální kupci nějaké 220i coupe mají to auto jako daily car, a v tom už nikdo (což potvrzují prodeje) kvedlat nechce.
Každopádně, když se bmw vymlouvá a manuál ve dvojkovém kupé nenabídne, a ty ho za to po xté sepsuješ, máš možnost si něco takového koupit u jiných automobilek, těch zadokolkových kupé s manuálem a ručkou je mimo toho hloupého bmw jistě přehršel, tak stačí zajít do fiatu, alfy nebo kamkoliv jinam, veškerá konkurence přece má taková auta. Nebo ne?
Bolo by zaujímavé mať štatistiku pri 2er minulej generácie, aký tam bol pomer M/T vs A/T. Som presvedčený, že manuál viedol.
S tím bych si nebyl tak jistý. Určitě ne v ČR. Když sem v roce 2016 kupoval 1er, tak v Brně neměli v manuálu ani jednu předváděčku. To samé platilo o 2er.
Ale jinak máš pravdu v tom, že v AU se vozy s A/T prosazovaly na trhu hned po WW2. Bylo to dané tím, že 2 největší výrobci Holden-GM a FORD, byli v US rukou.
Tady je třeba podotknout, že o tom kolik se takových vozů (Z4) s M/T prodá rozhodují kupci, kteří se v tomto segmentu pohybují. Bohužel se do tohoto segmentu "nevejdou" ti, co by manuál preferovali. To je v tomto případě docela jasné. :-!
Ano, 8sp A/T má nižší spotřebu, ale jen díky tomu, že ve vozech post WLTP, ti řídící jednotka brání ve vytáčení motoru. Nejefektnější je v tomto směru CVT převodovka, která se stále častěji ve vozech objevuje.
Se zavedením WLTP se změnily pravidla hry a pro vozy s manuální převodovkou obzvláště. Manuální převodovka totiž dovoluje řidiči motor libovolně vytáčet a tím zvyšovat spotřebu/emise. To samé není možné u automatů, kde řídící jednotka nedovolí vytáčení a to ani v manuální mode, na což si u testů novináři často stěžují. https://www.autorevue.cz/…klus-rozdil-nedc
Že je Ford (lépe řečeno zákazník) připraven zaplatit pokutu za překročení spotřeba/emise WLTP limitu je jejich věc. Někde se to vyplatí, ale jak vidíme v případě nové BMW 2, tak zde ne.
Pamatuju si srovnani spotřeby automat vs manuál cca 2 roky zpátky v Autobildu - z deseti srovnani v sedmi nebo osmi případech měl vyšší spotřebu automat.
Možná s funkci plachtění, která dřív nebyla běžná, se to změnilo - ale spis bych si vsadil pořád na manuál coby úspornější variantu
Za normálního slušného kapitalismu platilo okřídlené "Náš zákazník, náš pán", to ale ještě Západ nebyl zničený neobolševismem, gretismem a "politickou korektností". :-O:-(:no::no::no:
Opravujem tie údaje o spotrebe/emisiách (našiel som katalóg F30):
320i manuál: spotreba 5,5-5,9l, emisie: 128-138 g/km
320i automat: spotreba 5,3-5,8l 124-134 g/km
a pri 340i bol rozdiel ešte citeľnejší v prospech automatu:
340i manuál: spotreba 5,5-5,9l, emisie: 172-179 g/km
340i automat: spotreba 5,3-5,8l 152-159 g/km.
Teda pri šesťvalci bol rozdiel v emisiách 20 g/km, to je z hľadiska "euroúradníka" dramatický rozdiel. Fakt sa nedivím, že BMW automaty tlačí všade, jednak platí nižšie emisné pokuty, jednak predáva drahšie autá a teda má väčší zisk.
To si nie som istý. Rozdiel MT - AT je (resp. .bol) cca. 2500 eur, to je solídna úspora, ak si vyberieš manuál. Ale ak by si mal za manuál ešte priplácať, silne pochybujem, že by to spravilo väčšie než zanedbateľné percento ľudí.
Za prvé Austrália, ktorá má americký prístup k autám, t.j. silná preferencia automatov, a to dlhé desaťročia. Za druhé roadster, auto trošku aj na pózovanie, tam som presvedčený, že preferencia automatov je väčšia ako pri kupé.
Bolo by zaujímavé mať štatistiku pri 2er minulej generácie, aký tam bol pomer M/T vs A/T. Som presvedčený, že manuál viedol.
S tými emisiami sa mýliš, 8st. automat má nižšiu spotrebu a teda aj emisie, ako manuál. Ono porovnanie sa dnes nájde ťažko, lebo rovnaké modely sa už u BMW nerobia alternatívne s MT a AT, ale našiel som nejaké dáta k minulej trojke, tak tam mal 320i s manuálom spotrebu 8,7l, kdežto 320i s automatom malo 8,4l. No a o tom to je, 0,3l na sto je dosť citeľný rozdiel v emisiách, keď sa za každý gram CO2 navyše platí.
No jo ale to je chyba u tebe, ze pocitas skutecne prodeje. Musis pocitat ty diskusni a tam se manualni zadokolky BMW i jine prodavaji jako housky na krame. :yes::-)
PS: hanba BMW.
"nemožnost jejího ovládání asistenčními systémy"
To je jen další + pro manuál.
Podívej se jak dopadlo Subaru. Ten jejich Eyesight. Montují do toho CéééééééééVéééééééééééTééééééééé protože údajně si to s manuálem "nerozumí"
Takže pokud by manuál eliminovaů tyhle asistenční nesmysly, tak jen dobře. Ale to se v dnešní době nenosí.
Manuál už dnes obecně není tak žádán. Ano, emise jsou problém, ale největší technický problém pro integraci manuální převodovky do moderních aut je nemožnost jejího ovládání asistenčními systémy.
A jak má tedy "kontrolované emise" takový Ford Mustang 5.0 V8 s manuální převodovkou, homologovaný pro EU? Když se chce, všechno jde, ostatní jsou jen hloupé výmluvy! :-(:no:
Ano, máš pravdu ohledně těch emisí. Ale bohužel s M/T se emise nedají přes ECU kontrolovat za všech okolností a to je ten problém. A právě proto se i ostatní výrobci manuálům vyhýbají.... :-(
Ne, to vůbec není nefér, BMW klidně mohlo nabídnout manuál i pro běžné verze dvojkové řady, na M2 bude mít málokdo. A s manuálem by to auto dokonce mělo nepatrně nižší emise CO2, než s automatem!
Nezostáva iné len počkať si na M2, tam manuál bude. A inak ak si odmyslíme Porsche Cayman, čo je koncepčne odlišné auto (dvojmiestny športiak s motorom v strede), tak ani konkurencia neponúka manuál už dávnejšie, naviac väčšinou neponúka ani viacvalec (s výnimkou R5 v Audi TT a Supry, ktorá má ale bavorácky R6). Manuál by mohol mať nový Nissan Z400, ale ten ešte nebol predstavený.
Tým nechcem povedať, že by som manuál do 2er nechcel, presne naopak, ak niečo vyslovene pýta manuál, tak je to malé športové kupé pre zábavu. Holt ale doba je taká a vytýkať to práve BMW, ktoré najdlhšie drží autá pre zábavu je trochu nefér.
Absence možnosti si zvolit manuální převodovku je v případě takového zážitkového auta pro řidičské labužníky naprosto neomluvitelné selhání výrobce. Když ji BMW nabízí pro novou M3, tak proč probaha chybí u nové dvojkové řady, když má být údajně vrcholně řidičský stroj?!! :-O:-(:-(:-(:no::no::no::no::no: