Elektromobily
A sice, všechny ty elektromobily budou muset jezdit na uhlíkatá paliva. Je to logické, když se vyrábí uhlíkaté palivo, odčerpává uhlík z životního prostředí. A tak jsou uhlíkové zplodiny nulové u elektromobilu jezdícíého na uhlíkatá pasniva.
Čo to trepeš...?
Tldr; Mercedes je připraven přežít na trzích, kde bude elektromobilita legislativou vynucená. I na těch ostatních.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
.....Plánuje tak však udělat výhradně tam, kde to tamější tržní podmínky dovolí. Mezi řádky se dá vyčíst, že by to mohla být třeba Evropa, nebo vybrané státy, které elektromobilitu hojně podporují......
Asi jsem ze staré školy ale "tržní prostředí" a "hojná podpora" mi nějak nejdou dohromady.
Asi jsem ze staré školy ale "tržní prostředí" a "hojná podpora" mi nějak nejdou dohromady.
Však oni také píšou tržní podmínky, které jsou dány regulací tak, aby zde mohly prodávat své výrobky jen velké a schválené firmy. Jde o nedokonalou tržní konkurenci.
Píšou výslovně - .....Mercedes-Benz ...plánuje prodávat výhradně elektrovozy, zatím to však podmiňuje tržním prostředím....
Regulace není tržní prostředí.
Regulace není tržní prostředí.
Smrt bruselském u elektrofašismu!
Tatort
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Trochu asi motáme dohromady volný trh (volně konkurenční trh) a tržní selhání = regulace, ale to jsou jen slovíčka. MB prostě plánuje prodávat EV tam, kde zákazník akceptuje jeho ceny (což asi bude dáno tím, že dostane nějakou část zaplacené ceny zpět od státu).
NETRŽNÍ PROSTŘEDÍ A HOJNÁ DOTAČNÍ PODPORA .....
Jak chceš. Fungovat v globální ekonomice na principu volného trhu když třeba Čína na tohle v oblasti ev nehraje?
Trhem se ohání MB, alespoň v článku. Že volný trh a podpora moc dohromady nejdou říkám od začátku akorát jsem za to pochytal mínusy. Asi od nějakých moderních ekonomů 😄
V roce 2030 bude náš vozový park mít už průměr hodně přes 20let/1vůz.Na nové EV 90 procent Čechů nemá ani když bude sleva na dani od státu a ještě od výrobce i kdyby 30 procent dolů tj zhruba 700 tisíc za nejlevnější EV velikosti Octavie.Za zhruba 150-200tkm budou do šrotu protože kdo by kupoval nové baterie za 300-500tisic/možná zlevní ale né na 10procent ceny.
Když zapomenu no to, že za posledních 10 let zlevnil baterie cca o 90% mám jednu otázku.
Myslíš si, že svět se řídí podle ČR?
Myslíš si, že svět se řídí podle ČR?
Dnes stojí nová baterie do elektrovozu cca 1 milion (spíš mírně přes), tedy před 10 lety stála 10 milionů?
HorstSchimanski
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
To je fakt celkem tupost, víš o tom, že nový motor od renaultu 3.0l V6 stojí 500k a dával se do auta za 700? Nedej bože automatická převodovka za další statisíce. Jen ty dva náhradní díly stojí víc než celé auto, víš co to znamená? Vůbec nic, jsou to ceny pro pojišťovny a blbouny, kteří tomu věří.
EU starší auta prostě zakáže a bude vymalováno. Navíc ceny EV jsou v současné době zkresleny směrem dolů mnoha vlivy. Až na nich budou muset automobilky něco reálně vydělat, tak cena poletí vzhůru.
Automobilky budou vydělávat na servisech.Na spalováku si vyměníme většinu dílů sami doma ale s EV to zvládnou jen profíci takže nebude možné si koupit baterie za 1/3-1/2 ceny jak se to dělá dnes u náhradních dílů. Chápu že vývoj EV jde hodně dopředu-budou efektivnější ale infrastruktura kde je možné nabít pokud nemáte zrovna Teslu skoro žádná. Ta představa koupit Daciu spring(cena do 500 tisíc) a jet byť jen do Chorvatska nebo v zimě na hory je príma 😁
Lžeš! Nejlevnější EV je momentálně Dacia Spring za 449k, pak Smart kolem 600, na 650 se dá dostat i se slevou na Mazdu mx30, Peugeot e208 za 800, e2008 za 850. Hyundai Ioniq 800, Kona 800.
Tak to je skoro zadarmo, viď? Za 449tis Kč dostaneš auto s 33kW, sotva se do něj dostanou 4 lidi a ujede 190km nebo si koupíš nové Sandero s 1l 3 hrnkem 67kW v plné výbavě, co ujede na jednu nádrž 750km a rozhodně v pohodě zvládne všechny rodinné potřeby a ještě ti zbyde cca 80tis na krásnou dovolenou nebo to můžeš dalších 4roky projíždět 😉 Btw obojí je low end…
Přeji nádherné benzínové odpoledne! 😒] :yes:
V tom je rozdíl mezi přizpůsobivým a nepřizpůsobivým, tato slova všichni známe.
Krach se konat nebude, nemáme ani dotace, takže v Babiš státě budeme opět na chvostu Evropy spolu s V4 (i když Slovensko je už teď myšlením víc na západě a roste rychleji). Těch pár set tisíc nových aut, co se prodá tady na východě nikoho nevytrhnou, ostatní si je mohou dovolit už teď.
Podle SDA se prodalo (zaregistrovalo) za první polovinu rokui cca 112805 aut, z toho 2192 hybridů, tedy 2% a 1143 čistého elektra (389ks Enyaq), tedy 1%... Hmmm pecka 😉
Takže to shrneme, jsem inteligentní, šikovný, živím se práci pro chytré lidi a mám rád ekologii. Můžeš mi sem nahodit pro změnu něco o tobě? Ale pravdivě, já jsem byl na 100% upřímný a nic jsem si ani trochu nepřibarvil.
Navíc, to všechno s hypotékou, jakou nedosáhneš ani na pronájem bytu 1+kk v Brně a náklady na provoz ještě nižší, než jsou v tom bytě. 😊
Níže přikládám kousíček svého tisíce řádkového kódu.
- i😜 '1560770727267'
alias: Žaluzie (zatáhnout SZ)
trigger😒br /> - entity_i😜 sun.sun
platform: state
condition😒br /> - condition: template
value_template: '{{ states.sensor.teplota_obyvak.state > states.sensor.topeni.state
}}'
- above: 799
below: '802'
condition: numeric_state
entity_i😜 sensor.openweathermap_weather_code
- condition: template
value_template: "{% if trigger.from_state is not none %}\n {% set old_el = trigger.from_state.attributes.elevation\
\ %}\n{% else %}\n {% set old_el = 0 %}\n{% endif %} {% set el = state_attr('sun.sun',\
\ 'elevation')|float(0) %} {% set az = state_attr('sun.sun', 'azimuth')|float(360)\
\ %} {{ el > 10 and el < 59 and az > 245 and az < 305 and (el//1 - old_el//1)|abs\
\ > 0 }}\n"
action😒br /> - entity_i😜 cover.dilna
service_template: '{% if is_state("cover.dilna", "open") %}cover.close_cover{%
else %}cover.stop_cover{% endif %}'
- data_template😒br /> entity_i😜 cover.dilna
tilt_position: '{{ (states.sun.sun.attributes.elevation + 40)|int }}'
service: cover.set_cover_tilt_position
- entity_i😜 cover.koupelna
service_template: '{% if is_state("cover.koupelna", "open") %}cover.close_cover{%
else %}cover.stop_cover{% endif %}'
- data_template😒br /> entity_i😜 cover.koupelna
tilt_position: '{{ (states.sun.sun.attributes.elevation + 40)|int }}'
service: cover.set_cover_tilt_position
Přes to všechno ti v tom tvém bohatém životě přeji mnoho úspěchů a hlavně uspokojení. Avšak hypoteticky vyměnit svůj prázdný, neproduktivní a marný život za tvůj bych nechtěl ani omylem.
Je to ekologičtější? Ano, je a to i v ČR, který dělá jen promile evropského trhu, kde je ČR čtvrté nejšpinavější co do elektřiny a jeden z nejmenších trhu pro nová auta.
Málo to dojede? Dnes běžně 400km+ a nabíjení za 20 minut, na cestách se to dá přežít, nabíjet se dá všude, takže člověk může ztratit méně času, než se spalovákem.
Je to drahé? Ano, momentálně je, ale před lety to bylo mnohem dražší. Mitsubishi iMiev za 900k, výbava fabia junior, dojezd 100km. Dnes za 800 auto o dvě třídy větší, trojnásobný dojezd, téměř plná výbava. Je to trend, cena klesá s každým novým modelem, který vyběhne. Automobilky potřebují vyrábět, VW už je pod 100 USD za kWh, ale pořád si ještě pořádně nekonkurují, protože všichni jednoduše všechny auta prodají bez problémů, nacpali spoustu peněz do vývoje a tak se hojí. Za pět let (ano, tak brzo) už ta auta prostě budou stát stejně, ne-li méně, než spalovák a za pět let určitě nezdrazi spalovák o 50%.
Je potřeba přikládat význam někomu, kdo tomu rozumí, ne Pepovi z Hospody, který skládá regály.
Pochopím to, když to někdo dělá pro peníze, ale zde v diskuzi si myslím, že to není ten případ. A i tak si o takových lidech myslím své.
Ekologie, dojezd a cena nejsou jediné parametry, které a ovlivňují použitelnost a výhodnost auta. Myšleno ICE kontra EV.
Na závěr se nemohu nepozastavit nad - ....."nabíjení za 20 minut, na cestách se to dá přežít, nabíjet se dá všude, takže člověk může ztratit méně času, než se spalovákem." To musí být velmi zvláštní situace. A "nabíjet se dá všude" - no, ani nebudu rozvádět.
Nějak nefunguje ta logika, že bez dotaci to nikdo nechce. Ty auta nejsou ani s dotací zadarmo.
Jinak, fandím všem elektrifikovaným vozidlům, mimo HEV, to je moderní technologie tak ve dvacátém století.
A ano, kupují se, protože jsou na ně dotace a stejně jsou stále dražší než fabia. 😁 Dotace do roku 2025 skončí, protože nebude mít smysl dotovat něco, co stojí stejně, jako prastará spalovací technologie. Stejně tak hlupák si bude myslet, že se někdo rozhodne, jestli si koupí třeba Teslu za 2M jen na základě dotace pár set tisíc. Pokud bude dotace, koupím si jen o něco lepší EV, než budu chtít, pokud ne, koupím si rok starý.