Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz se připravuje nabídnout výhradně elektromobily. Má to ale podmínku

David Bureš David Bureš 22. 7. 2021 • 09:41
97
76
Zobrazit náhledy (97)
Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQS Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQA Mercedes-Benz EQB Mercedes-Benz EQB Mercedes-Benz EQB Mercedes-Benz EQB Mercedes-Benz EQB Mercedes-Benz EQB Mercedes-Benz EQB Mercedes-Benz EQB Mercedes-Benz EQB Mercedes-Benz EQB Mercedes-Benz EQB Mercedes-Benz EQB Mercedes-Benz EQB Mercedes-Benz EQB Mercedes-Benz EQB Mercedes-Benz EQB Mercedes-Benz EQB Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC Mercedes-Benz EQC

Budoucnost Mercedesu bude ve znamení elektrického pohonu. Od roku 2025 budou všechny jeho nové platformy výhradně určené pro elektrický pohon.

Automobilový průmysl minimálně v Evropě postupně přechází na výhradně elektrický pohon. Stále více výrobců představuje své plány na přechod k elektromobilům. Nejnověji mezi takové automobilky patří Mercedes-Benz. I ten plánuje prodávat výhradně elektrovozy, zatím to však podmiňuje tržním prostředím.

„Nástup elektromobilů zrychluje, zejména v luxusním segmentu, do něhož Mercedes-Benz patří. Bod zlomu se blíží a my budeme připraveni, protože trhy do konce tohoto desetiletí přejdou pouze na elektřinu,“ říká Ola Källenius, předseda představenstva koncernu Daimler, do něhož automobilka Mercedes-Benz patří.

Mercedes-Benz tudíž bude podle plánů vedení připraven nabízet výhradně elektromobilů, a to už do konce této dekády. Plánuje tak však udělat výhradně tam, kde to tamější tržní podmínky dovolí. Mezi řádky se dá vyčíst, že by to mohla být třeba Evropa, nebo vybrané státy, které elektromobilitu hojně podporují.

Postupný přechod na elektrický pohon si přitom bude žádat novou techniku, která posune hranice dnes možného ještě dál. Mercedes-Benz tudíž plánuje v roce 2025 uvést hned tři architektury přizpůsobené výhradně elektrickému pohonu. Od poloviny desetiletí přitom všechny nově uvedené platformy Mercedesu budou čistě elektrické.

Trojici nových platforem firma konkrétně nazývá MB.EA, AMG.EA a Van.EA. První bude určena pro všechny středně velké a velké osobní automobily. Bude modulární tak, aby byla ústředním prvkem budoucího elektrického portfolia. AMG.EA je pak vyhrazena pro sportovní vozy divize Mercedes-AMG, jak ostatně vyplývá už z jejího pojmenování. A konečně Van.EA je vyvíjena pro potřeby užitkových vozidel.

Mercedes přitom počítá s vlastním vývojem elektrických motorů. I proto koupila v Británii sídlící firmu YASA. Navíc se počítá s pomocí z Číny, která patří mezi velké propagátory automobilů s elektrickým pohonem, a tak je tam množství firem zabývajících se touto novou technikou.

Rozvoj elektromobilů si logicky vyžádá také navýšení výrobních kapacit baterií. Proto Mercedes ve spolupráci s různými partnery počítá hned s osmi továrnami vyrábějícími elektrické články. Nová generace baterií přitom bude podle plánů značky standardizovaná a bude možné je použít v 90 % všech vozů Mercedesu.

A jaké jsou elektrické plány Mercedesu z hlediska produktů? Od roku 2022 bude mít firma elektrického zástupce ve všech segmentech, v nichž působí. Do příštího roku tak Mercedes hodlá nabízet osm elektromobilů, vyráběných v sedmi továrnách na třech kontinentech. Počítá se třeba již s dříve avizovanými modely EQE SUV a EQS SUV. Výrobce pak přiznává také právě na konceptu Vision EQXX, což má být elektrovůz, který i v reálném světě dosáhne na ujetí více než 1.000 kilometrů bez nutnosti dobití.

Doporučujeme

Témata
24. 7. 2021 15:02
Re: No to bude
Tak to je skoro zadarmo, viď? Za 449tis Kč dostaneš auto s 33kW, sotva se do něj dostanou 4 lidi a ujede 190km nebo si koupíš nové Sandero s 1l 3 hrnkem 67kW v plné výbavě, co ujede na jednu nádrž 750km a rozhodně v pohodě zvládne všechny rodinné potřeby a ještě ti zbyde cca 80tis na krásnou dovolenou nebo to můžeš dalších 4roky projíždět ;-) Btw obojí je low end…
24. 7. 2021 12:46
Re: Elektromobily jsou jen začátek
Omezenost také nemám rád. Nejsem klasický odpůrce EV. Mě zase vadí fanatičtí neobjektivní propagátoři EV (avšak i fantatici ICE), kteří opomíjejí nebo překrucují negativa a nadhodnocují pozitiva. Někdy i pomocí zesměšňování, nadávek a útoků na nízkou inteligenci odpůrce. U EV se stále se odvolávající na "vývoj", za pět let, SSB, až bude to nebo ono... a podobně. Je třeba porovnávat současný stav všech veličin, jinak to smysl postrádá. Co bude za tři, pět nebo deset let je otázka jiná. Tady však ani kalkulačka nepomůže.
Pochopím to, když to někdo dělá pro peníze, ale zde v diskuzi si myslím, že to není ten případ. A i tak si o takových lidech myslím své.

Ekologie, dojezd a cena nejsou jediné parametry, které a ovlivňují použitelnost a výhodnost auta. Myšleno ICE kontra EV.

Na závěr se nemohu nepozastavit nad - ....."nabíjení za 20 minut, na cestách se to dá přežít, nabíjet se dá všude, takže člověk může ztratit méně času, než se spalovákem." To musí být velmi zvláštní situace. A "nabíjet se dá všude" - no, ani nebudu rozvádět.
24. 7. 2021 11:44
Re: Elektromobily jsou jen začátek
Chlapec dělal sociologický průzkum, jen jsem řekl, co jsem zač a potvrdil, že jeho odhad byl více než špatný (kromě pirátů). Mě vadí omezenost převážně odpůrců, kteří opakuji ty nesmyslné mantry i když jim to už vyvrátili ti chytřejší, navíc, snadno ověřitelné kalkulačkou.
Je to ekologičtější? Ano, je a to i v ČR, který dělá jen promile evropského trhu, kde je ČR čtvrté nejšpinavější co do elektřiny a jeden z nejmenších trhu pro nová auta.
Málo to dojede? Dnes běžně 400km+ a nabíjení za 20 minut, na cestách se to dá přežít, nabíjet se dá všude, takže člověk může ztratit méně času, než se spalovákem.
Je to drahé? Ano, momentálně je, ale před lety to bylo mnohem dražší. Mitsubishi iMiev za 900k, výbava fabia junior, dojezd 100km. Dnes za 800 auto o dvě třídy větší, trojnásobný dojezd, téměř plná výbava. Je to trend, cena klesá s každým novým modelem, který vyběhne. Automobilky potřebují vyrábět, VW už je pod 100 USD za kWh, ale pořád si ještě pořádně nekonkurují, protože všichni jednoduše všechny auta prodají bez problémů, nacpali spoustu peněz do vývoje a tak se hojí. Za pět let (ano, tak brzo) už ta auta prostě budou stát stejně, ne-li méně, než spalovák a za pět let určitě nezdrazi spalovák o 50%.
Je potřeba přikládat význam někomu, kdo tomu rozumí, ne Pepovi z Hospody, který skládá regály.
24. 7. 2021 07:00
Re: No to bude
Kdo si vymění většinu dílů na splaováku sám doma, ten to zvládne i u EV.
24. 7. 2021 06:56
Re: Tržní prostředí ?
Těch možností je víc. Nemusí dostat dotaci, stačí že bude platit výrazně menší daně, jako třeba v Norsku

Ani tohle samozřejmě nemá s tržním prostředím nic společného