Rozdíl mezi východem a západem EU.
Co k tomu říci? Komentáře na východě a západě EU k EV se budou značně lišit.
Hier gibt es das Elektro-SUV Skoda Enyaq iV für günstige 22.393 Euro.
Bohužel, západ dotuje EV a ceny EV budou v EU umělé.
Re: Dle Autobildu - Enyaq iV für günstige 22.393 Euro
Elektromobily budou drahé do té doby, dokud budou dotace. Už jsem to tu psal. Baterky se dělají pořád levnější a levnější a to zásadně, ale cena elektromobilu se tak nějak nemění. Chápu třeba tu Teslu. Proč jít s cenou dolů, když nestíhá vyrábět.
Re: Dle Autobildu - Enyaq iV für günstige 22.393 Euro
Ty máš na štíru hlavu, je tam výsledná cena a ne kolik je 12 000 euro. Fakt jsem si nemyslel, že by někdo očekával, že mu budu přepočítávat kolik je euro. Ale, OK, příště to udělám.
V článku Autobildu píšou - cena před odečtem dotací začíná na 33 800 Euro (tj. cca 880 tisíc Kč) a sleva (včetně ekologického bonusu) může činit až 13 236 Euro (to ale platí pro dražší verzi). Nejlevnější Enyaq je pro Němce za 22 393 Eur, tj. cca 582 tisíc Kč - ekologický bonus by měl být 6 tisíc Eur od státu a zbytek sleva od výrobce a dealera.
Je to jen pro Německo (nikoliv západ EU jak píše Lauda) - tady jsou rozpisy podrobně v angličtině - https://www.electrive.com/…-diesel-support/ . Bonusy skončí, až se rozběhnou prodeje (levnějších EV).
... pro Německo za peníze, které Němci vysáli ze zbytku Evropy. Konečně Němci dosáhli toho co staletí chtěli, ovládají ekonomicky ale i politicky Evropu. A někteří chudší duchem jim ještě tleskají :-[]:-[]:-[]
Jo, v tomhle s tebou naftakku musim bohuzel souhlasit. Ja jim tedy netleskam, jen jsem si poridil Carreru 4S, tak snad to nebude brano jako potlesk. Osobne to tak necitim sic krome Porsche ostatni nemecky auta nesnasim.
Pokud dotace padnou plošně úplně všude, tak cena půjde razantně dolů až na úroveň nafťáků. Stačí se podívat na zveřejněný výsledek ziskovosti Tesly. A to nepočítám ty bláboly o prodeji povolenek a BTC, ale reálný zisk čistě z prodeje Tesly. O tom si může nechat běžná automobilka nechat zdát vlhké sny. A proč? Protože prodává Model 3 za šílené prachy a ještě nestačí vyrábět.
Cena baterií padá, např. i3 v roce 2014 mělo cenu 1 kWh necelých 470 dolarů a o 3 roky později už 250 dolarů, první Model 3 pak jen 163 dolarů v roce 2019. Musk se chce do roku 2023 dostat na 100 dolarů za kWh. Čím to, že ty elektromobily tak nějak nechtějí zlevnit? To nemusí platit desátek za CO2, kromě baterky je tam všechno levnější, výroba rychlejší (alespoň u Tesly).
Dovedete si představit, že by kdokoliv jiný než politici takto hospodařili, dotace na auta, to vymýšlí lidé, kteří za 5 let budou od valu bez zodpovědnosti. Kdyby se rodina rozhodla odstrihnout od energií a žít ze solaru a baterek celý rok, tak tu prvotní investici nesplatí ani vnoučata.
Je potřeba do svých představ vložit fakt, že jediné čeho má stát nevyčerpatelné množství jsou peníze (pokud má vlastní měnu). Tady to máš od (prý) jednoho z nejcitovanějších českých ekonomů (asi v odborných zahraničních časopisech) - ttps://www.seznamzpravy.cz/…ka-ekonom-167564
Edit: to zásadní z celého rozhovoru je "Třetí možnost: Státní dluh může koupit ČNB, protože dluh je v korunách. Mimochodem, to třeba Řekové udělat nemůžou, protože nemají vlastní měnu."
V tom případě ale musíš dodat že množství měny je sice neomezené ale se vrůstajícím tiskem korun klesá její síla, česká měna je "malá" měna a tak vždycky bude podléhat vnějším vlivům. Pokud by ČNB horentně tiskla, koruna prakticky okamžitě zeslábne a všechno z dovozu se markantně zdraží ale i to co je české, používá díly a materiály ze západu, takže nakonec zdraží všechno.
Myslels to dobře ale koruna není dolar, ten zdá se přežije jakékoli i ty nejšílenější zásahy "demokratů" (kteří už jsou dnes spíše neomarxisty).
Viz článek v mém předchozím příspěvku : "A pátá možnost je investovat naše obrovské devizové rezervy, těch 3,5 bilionu korun, tak, aby nám vydělávaly." Jinými slovy ČNB má Eura v hodnotě 3,5 bilionu kaček (to cca dva roční státní rozpočty - výdajové) a kačky za tyhle Eura jsou někde venku ;-)
Edit: Ty eura za 3,5 bilionu Kč máme z období od listopadu 2013 do dubna 2017, kdy ČNB oslabovala kurz koruny (intervence) nákupem eur.
... ty sis nevšiml že ten každý druhý je zase jen Schimansky a jeho rodinka "alter ego"?
Heslo toho pošuka je 1 nový nick každý den, někdy i více ... :-[]
Euro nemůže normální člověk chtít. Bylo zde výše vysvětleno, že vlastní měna je k nezaplacení a dává možnosti řešení ekonomických otřesů a problémů. Příkladů, kde EURO poškodilo stát, který jím platí, máme z nedávné minulosti dostatek. Ekonomická zombie Řecko, Slováci skládající se Řekům na důchody vyšší, než slovenské mzdy.
Na druhou stranu se přiživujeme na EU. Ta očekávala, že EU budou mít všichni, kdo splní podmínky. My jsme si třeba krizi vyčůraně řešili oslabováním/posilováním koruny dle libosti. Firmám to samozřejmě pomohlo. Dokonce i té mojí, ale představa, že jsem Slovák a mám firmu v SK, to by mě fakt žralo. V krizi jsme prakticky zničili 2 konkurenty v SK jen díky koruně a pouze díky ceně, za kterou jsme tam prodávali resp měnili vydělané eura na Kč.
Vstupem do EU jsem se zavázali, že se budeme snažit dělat všechno proto, aby jsme euro měli. Nahrajeme férovou hru.
...a doplňkové, to jen šílené vedení EU si usmyslelo takovou pitomost, že EV nařídí befelem všem! Euromarxističtí blázni a pseudozelení magoři bez jakéhokoliv technického vzdělání a zcela odtržení od každodenního života běžných lidí, kteří chtějí totálně znásilnit evropský automobilový trh. Výsledkem ale bude jen jeho zhroucení a statisíce lidí v automotive bez práce! :-O:-(:no::no::no: Snad se i lidi v západní Evropě brzy probudí a poženou je svinským krokem od jejich přecpaných bruselských koryt!
LPG 11,90 :-)
Benzín u rádobyznačkových pump typu Benzina, Shell, MOL, OMV cca 34,90, naftička 32,90
Takže průměrný šestiválcový uberwagen 9*32,90 = 296 penízků
Hemi 16x11,90 = 190.
Jezdíte sazometákem o kilo dráž jak já s V8 :-):-)
A hybrid? Srovnatelně těžký a velký hybrid by jezdil v průměru tak za 6,5. 6,5x34,90 = 227 Kč
furt dražší jak HEMI na LPG
Takže si milé hybridy a diesly nacpěte do zádele a užívejte si :-)
A EV plečky?
Ojetá EV s těmito parametry co má moje HEMI jde koupit akorát Tesla S, jenže ta stojí jak ojetina 2x tolik co Charger, než projedu půl mega v LPG, to je sakra kilometrů.
A co se týče nových, tam stojí jednou tolik, takže než se projede mega v LPG :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
A LPG do hybridu. Kolik hybridů není přímovstřik? A LPG do přímovstřiku nikdo nechce dělat nebo to neumí a nefunguje to jak má.Nehledě že je ta přestavba výrazně dražší. CCA 20-25 táců navrch
Kedze to vyuzivaju najma polski taxikári, co najazdia fakt vela, tak to bude spolahlive. Treba vsak dodat, ze je to vacsinou v corolle/priuse s 1.8 HSD nepriamym vstrekom. Jeden moj známy (Slovák) to tak urobil tiež na este aurise 1.8 HSD a nevie si vynachvalit.
Já bych si to do svého Priusu nikdy nedal. Důvodem je to, že jsem viděl jak težce škodil LPG mému Peugeotu. Kolik lamda sond jsem musel měnit, jak rychle vždy proreznul výfuk, jak byl zmatený kontrolér škrtící klapky atd. A taky jak solidně začal ten Peugeot jezdit poté, co mi LPG vymontovali. Za tu "úsporu" to týrání motoru nestojí.
Mohu jen souhlasit! V průměru jezdím za osmičku LPG (12 Kč) plus minimum beneli. Na benzín by to jezdilo při mém stylu a časté dálnici kolem sedmi. Jako OSVČ navíc neplatím pár tisíc silniční daň. Při cca 30 tisíci km za rok neodvedu tomuto shnilému státu naproti klasickému palivu - rozdíl už si každý spočítá sám. Až ho dojezdím, tak to bude asi Amík, páč nic jiného s nepřímovstřikem na přestavbu a trochu solidním výkonem asi nebude k mání.. :-(
Takze realne se Tuaregu v8 tdi neprodalo v nejuspesnejsim roce prodeje u nad vic jak 100, takze phev X5 ho s prehledem prekona. Tedy odpoved o co trh stoji a o co ne..
Který rok a máš konkrétní čísla? Nezapomínal bych na to, že X5 se obecně prodá víc, takže bych koukal na % z prodejů aby to bylo trochu relevantní. Ne že bych měl něco proti X5 45e, ale nevím zda je tohle zrovna měřítko.
Pre zaujímavosť, v rebríčku 150 áut ADAC vyhodnotil plug-in hybrid BMW X5 45e ako úplne najmenej ekologické www.adac.de/…sauberste-autos/
Nie je čo oslavovať. Niekto si kúpi auto o 250 tis Kč drahšie, aby podľa EÚ tabuliek šetril prírodu a nakoniec to nie je také jednoznačné, prípadne naopak.
Pre zaujímavosť BMW 320d Touring čistejšie ako elektrický Nissan Leaf…
s 320d sem se velmi tezko dostal na podobnou spotrebu (litry) jako u 45e (litry + cena odebrane elektriny vcetne ztrat nabijeni). V mrnavym aute co nejede... Tolik k nejakymu adac testu...
Holt, asi nie je všetko len o okamžitej spotrebe.
ADAC asi mal nejaké dôvody na toto hodnotenie.
Ja skutočne nepoznám pravdu, ale treba si priznať, že nevieme všetko a kľudne tieto elektro mánie môžu viac poškodiť planétu, ktovie. Vôbec ma to neteší, hádam sa nájde skutočne udržateľná alternatíva.
Taky si plánuji pořídit elektromobil. Po tom co jsem se na základě článku na https://www.duofinance.cz/…ver-nebo-leasing rozhodl pro leasing jsem si totiž počítal návratnoust takového kroku a rozhodně by se to vyplatilo. Jezdím totiž jen po městě, mám garáž s elektřinou, takže jsem na to dokonalý adept.