Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Bentley Bentayga může dostat 22“ karbonová kola, vývoj trval 5 let

26 komentářů

Othello
Zajímalo by mě jestli karbonová kola také odvádějí teplo z nábojů podobně jako kola hliníková
Avatar - Mokrous
Mokrous
😄 Dobrá poznámka.
Mr.Murphy
.... mít bečku těžkou 2,5 tuny a koupit na do ultra drahé lehoučké kola.... 😁 to je jak vážit 150 kilo a myslet si, že mi pomůžou běžecké tretry.... 😁 😁
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Navyse je karbon velmi krehky.... je sice super pevny a lahky ale je dakeko citlivejsi na prasknutie ako ine materialy.... takyto karbonovy mnoholucovy disk uz pri malom tukese moze kludne prasknut... sam som kedysi spekuloval ze kupim karbonovy ram a poskladam si lahky bike az kym ma kamarat nepresvedcil ze ked nemusim nech karbon tu ani neriesim ( pre tie usetrene 2kg vahy ked nejazdim preteky ale len rekreacne ) lebo jemu uz pri pade na biku jeden fest drahy karbonovy ram praskol ... jasne aj dural je krehky ( narazam na klasicky duralovy ram na biku aky mam ) ale predsa len je menej krehky ako karbon a navyse je podstatne... podstatne lacnejsi.... podla mna sa na disky aut karbon vobec ani nehodi... ale tak asi aj preto je karbonovy disk skor rarita a frajerina hodna prave pozerov na superdrahych kuskoch ako nejaka skutocne dobra a uzitocna vec.....
Avatar - Loptos
Loptos
Toto uz dnes pri karbonovych ramoch neplati.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Karbon je krehky... a platit to bude aj o 1000 rokov
Avatar - Mokrous
Mokrous
Nesmysl, karbon snese mnohem vyšší zatížení, než jakýkoli jiný materiál odpovídající rozměrem a hmotností. Navíc tolik netrpí na únavu materiálu, jako třeba hliníkový rám na kole. Sám mám na kole z karbonu skoro všechno. Řidítka, ráfky, kliky, rám včetně zadní stavby atd. Dokud to nedostane neskutečnou likvidační bombu, aby to prasklo, tak to přežije majitele. Je to sice dražší, ale svým způsobem se to vyplatí. Je to lehké, tuhé, trvanlivé, dokonale tvarovatelné a výborně to pohlcuje vibrace.
kesumb
a navic jako bonus to jde opravovat. U kol fakt neni co resit...
Mig_35
Krom ceny. Na motorku stoji dvě kola kilo.
Avatar - Anonym
Anonym
kuk video od 5ej minuty, karbon urcite nie je krehky, aj ked sa da vyrobit aj krehky.
https😐/youtu.be/w5eMMf11uhM
Cenduro
Předpokládám, že vývojáři Bentley jsou tupci, kteří 5 let vyvíjeli disk, který praskne v první díře... když se to mohli dočíst tady.
Othello
jestli jim to trvalo pět let, může to být fakt dost na hraně
ptr078
Co sa tyka bikov ti usiel zasadny fakt, ze moderne karbonove ramy vedia upliest tak aby pruzili a pohlcovali otrasy, takze mozu byt komfortnejsie ako hlinik alebo ocel, co je super hlavne pre endurance amaterov. Takze nejde prioritne vzdy o vahu, nehovoriac o tom, ze na poriadny karbonovy ram mas dozivotnu zaruku. Samozrejme vsetko ma pre a proti, zvlast ked vyrobcovia vyuzili covid zaujem o pedalovanie a ceny riadne poskocili
Avatar - Mokrous
Mokrous
I 2-3 roky před Covidem stál na krámě Cannondale Scalpel 339 000,- Kč. (Přes 13.000 EUR) Takže to nebyla nikdy láce.
Jinak komfort je jeden z benefitů Carbonu. Vyzkoušeno mnohokrát a vždy to tak bylo.
ptr078
Sam vlastnim jeden scalpel a kupoval som za 50 percentnu zlavu v uk. Mal som jeden scott kym mi ho necorkli tiez 50% off. Ale uz ziadne zlavy nie su, iba take kozmeticke
Avatar - Mokrous
Mokrous
Já jsem to vyřešil pomocí zn. Canyon. Hrozná čekací lhůta, ale cena cca 40-50% oproti běžným značkám na obchodech. Každopádně Takovej Scott Spark 900 Ultimate, nebo Genius 900 Tuned za 50% by nebyl špatná volba. 😄
ptr078
Na scotty pred covidom zvykli byt v uk paradne zlavy, ale zial uz dlhsie som nic zaujimave nevidel. Canyon som este nemal, jednym ockom pozeram co robia, ked budem obnovovat cyklopark urcite bude vo vybere
Avatar - Mokrous
Mokrous
Za mě je bomba LUX. Já kupoval verzi na XTR za 4.600 EUR
To nešlo odmítnout. Nejvyšší záplety od DT Swiss, FOX Elite, teleskop, TOP karbon kliky Race Face. Ty dávali místo XTR jako omluvu za zpoždění, když japoncům vyhořela fabrika. Atd...
Parádní geometrie, rychlý, ovladatelný a stabilní, do kopců nezamykám, protože zadní stavba skoro vůbec nežere energii.
Najezdím houno, ale po Meridě to byla příjemná změna. Full jen kvůli páteři a pohodlí. Je to jako sedět v gauči, akorát musíš šlapat 😄
ptr078
Pekna cena. Gratulujem k dobrej kupe. Po luxe som pozeral, odporucil bratrancovi, ale kupil nejaky trek s pofidernou vybavou, co mna osobne nenadchol. Do ht by som uz spät nesiel. Ako vravis, pre amatera je fullka lepsou volbou, i ked sa treba trosku viac starat. Nech lux sluzi
Avatar - Dinar
Dinar
U takového auta bude hlavní benefit v citelně lepším komfortu jízdy, jestli spadne do díry kolo o šest kg lehčí, je sakra znát, u neodpružené hmoty dělá rozdíl každé kilo.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Az potom bude sranda ked pri takom naraze do diery ten karbonovy disk praskne ... na disky sa karbon ozaj nehodi ... ale v tomto pripade chapem... specialne a drahe auto uz z principu nemoze mat normalne kola... to by bola nuda predsa
Avatar - Mokrous
Mokrous
Nepraskne, viz výše. Tento ráfek bude násobně pevnější a odolnější vůči prasknutí, než ALU disk. I když bude lehčí o 6 kilo.
Mr.Murphy
.... ale jo, já chápu že to má nějaký benefit, ale přijde mi to prostě už takový..... overkill.... jak říkáme my lingvisti 😄
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Mít 150 kg, tak si ty tretry stejně radši vezmu 😄
nope
Koenigsegg uz je ma nekolik let a vyvoj jim trval pul roku.
Jo a ty psychopate z petrzalky nebo z jake panelakove diry ty vlastne ses, ty tvoje blaboly jsou nechutny stejne jako ty tvoje plecky. 3 diamanty, h/k svet, topper, no co za ***a ty musis bejt..
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Já som to ještě nešoferoval, ale moj brat už ho v Petržalke viděl. Buďe to svetová pecka.