Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Bentley Bentayga může dostat 22“ karbonová kola, vývoj trval 5 let

Ondřej Mára Ondřej Mára 27. 7. 2021 • 07:39
31
26
Zobrazit náhledy (31)
Bentley Bentayga S Bentley Bentayga S Bentley Bentayga S Bentley Bentayga S Bentley Bentayga S Bentley Bentayga S Bentley Bentayga S Bentley Bentayga S Bentley Bentayga S Bentley Bentayga S Bentley Bentayga S Bentley Bentayga S Bentley Bentayga S Bentley Bentayga S Bentley Bentayga S Bentley Bentayga S Bentley Bentayga S Bentley Bentayga S Bentley Bentayga S Bentley Bentayga S Bentley Bentayga S Bentley Bentayga S Bentley Bentayga S Bentley Bentayga S Bentley Bentayga S Bentley Bentayga S

Jde o největší karbonová kola na produkčním autě. Kromě unikátního vzhledu přitom nabízí i řadu zajímavých benefitů.

Značka Bentley se pochlubila novými karbonovými koly, které vznikly speciálně pro prémiové SUV Bentayga. Karbonové ráfky mají průměr 22 palců, což z nich dělá největší karbonové disky na produkčním voze. Jejich vývoj přitom trval dlouhých pět let, což zhruba odpovídá uvedení modelu na trh.

Na vývoji disků spolupracovala automobilka se společností Bucci Composites a dostupné budou výhradně přes nabídku exkluzivního příslušenství Mulliner. Kromě unikátního vzhledu ovšem karbonové ráfky nabídnou i řadu pozitiv v oblasti jízdních vlastností.

Ve srovnání s běžnými disky je totiž každé karbonové kolo o 6 kilogramů lehčí, což znamená úsporu 24 kilogramů neodpružené hmotnosti. Obří SUV by tak na karbonových kolech mělo nabídnout lepší ovladatelnost, přilnavost pneumatiky, jejich pomalejší opotřebení a dokonce i lepší výkon brzd.

Před uvedením na trh navíc kola procházela náročným testováním TÜV, během kterého byla vystavována simulovaným nárazům na obrubníky, průjezdu velkých děr na silnicích, vystavována extrémnímu točivému momentu, využívána s přehuštěnými i podhuštěnými pneumatikami, atd.

video

Karbonová kola přitom ve všech testech obstála a vedla si lépe, než klasická litá kola. Narušení struktury u klasických ráfků totiž mnohdy vedlo k riziku prudké ztráty tlaku v pneumatice, což může znamenat ztrátu kontroly nad vozem. U poškozeného karbonového disku ale tlak z pneumatiky unikal postupně a řidič by tak měl více času bezpečně vůz odstavit.

Cenu nových karbonových ráfků sice automobilka zatím neprozradila, objednat by je však mělo být možné později v tomto roce. Kromě karbonových ráfků přitom Mulliner nabízí pro SUV Bentayga i celou řadu dalších karbonových dílů, jako například přední splitter, zadní spoiler, zadní difusor, atd.

Související články

Témata
Avatar - bronch
27. 7. 2021 23:01
Re: bomba....
kuk video od 5ej minuty, karbon urcite nie je krehky, aj ked sa da vyrobit aj krehky.
https://youtu.be/w5eMMf11uhM
27. 7. 2021 21:48
Re: bomba....
Krom ceny. Na motorku stoji dvě kola kilo.
27. 7. 2021 21:43
Re: Re: Re: Re: Re: bomba....
Pekna cena. Gratulujem k dobrej kupe. Po luxe som pozeral, odporucil bratrancovi, ale kupil nejaky trek s pofidernou vybavou, co mna osobne nenadchol. Do ht by som uz spät nesiel. Ako vravis, pre amatera je fullka lepsou volbou, i ked sa treba trosku viac starat. Nech lux sluzi
Avatar - Mokrous
27. 7. 2021 20:18
Re: Re: Re: Re: bomba....
Za mě je bomba LUX. Já kupoval verzi na XTR za 4.600 EUR
To nešlo odmítnout. Nejvyšší záplety od DT Swiss, FOX Elite, teleskop, TOP karbon kliky Race Face. Ty dávali místo XTR jako omluvu za zpoždění, když japoncům vyhořela fabrika. Atd...
Parádní geometrie, rychlý, ovladatelný a stabilní, do kopců nezamykám, protože zadní stavba skoro vůbec nežere energii.
Najezdím houno, ale po Meridě to byla příjemná změna. Full jen kvůli páteři a pohodlí. Je to jako sedět v gauči, akorát musíš šlapat :-)
27. 7. 2021 20:07
Re: Re: Re: Re: bomba....
Na scotty pred covidom zvykli byt v uk paradne zlavy, ale zial uz dlhsie som nic zaujimave nevidel. Canyon som este nemal, jednym ockom pozeram co robia, ked budem obnovovat cyklopark urcite bude vo vybere

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud