Elektromobily
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeElektromobily v Evropské unii tvoří skoro 7 % prodaných aut. Více se však daří plug-in hybridům
31 komentářů
Xylo
Ad sorpersa - zástrčky viset z okna nebudou, protože nabíjecí kabel je nutno připojit přímo do zásuvky (= žádné prodlužky). První mezikrok je zrušit prodej aut se spalovacím motorem a ten se plánuje (v EU) na rok 2035. Pouze bych připomněl (podobný záměr) "Evropská směrnice přikazuje, že takzvané odkanalizování musejí obce s více než dvaceti tisíci obyvatel vyřešit do konce 2010, ty menší pak o pět let později." Elektromobilita je pouze mezikrok k vozidlům s autonomním řízením (vybavené ekologickým pohonem), kde hlavní důvod je snížení počtu nehod, úrazů a úmrtí spojených s dopravními nehodami. Další přínos by měl být ekonomický (méně parkovacích míst, méně silnic ...) protože je všeobecně známo, že soukromě vlastněná auta jsou provozována pouze 5 % času a 95 % stojí.
Promiň, ale tohle ve finále narazí na nevoli lidí. Zvykli si cestovat ve svém autě a to jen tak někdo nezmění… Tyhle proklamace se ještě několikrát změní 😉 Nějak nevidím důvod pořizovat si auto s autonomním řízením, postrádá pro řidiče smysl, jelikož jde i o zábavu za volantem, nejen o přepravu z bodu A do bodu B, navíc svěř život svůj i rodiny do rukou počítače 😒 To můžeš leda tak v metru jsou jsou jen koleje rovně a nejsou tam jiné prvky dopravy, chodci, cyklisti, autobusy a náklaďáky atd. :no:
fanatikovi se neomlouvej
Oni si fakt myslí že si může EK a EP vydávat libovolné příkazy bez konzultace s voliči.
Oni se nepamatují že progresivitů a neomarxistů v EP výrazně ubylo. Už to není 650 na 150, už to je jen 450 na 350 a příště to klidně může být naopak.
Vzniknou nové strany které se zastanou běžných lidí s jejich běžnými potřebami a EU se zhroutí. Dávám tomu 4 roky, pokud EK neudělá step back nebo pokud představitelé států EU neumravní EK s jejich pitomými výstřelky.
Oni si fakt myslí že si může EK a EP vydávat libovolné příkazy bez konzultace s voliči.
Oni se nepamatují že progresivitů a neomarxistů v EP výrazně ubylo. Už to není 650 na 150, už to je jen 450 na 350 a příště to klidně může být naopak.
Vzniknou nové strany které se zastanou běžných lidí s jejich běžnými potřebami a EU se zhroutí. Dávám tomu 4 roky, pokud EK neudělá step back nebo pokud představitelé států EU neumravní EK s jejich pitomými výstřelky.
Jenom píšu, co je podle mého názoru v plánu (nijak to nehájím). Na příkladu snahy o opravdovou ekologii - čističky v obcích - uvádím neschopnost dotáhnout EU záměry do 100% výsledku (u nás v obci čistička není a ještě pár let nebude). Takže h.o.v.n.a do vody nikomu nevadí a je potřeba se vrhnout na s.r.a.č.k.y. emitované do vzduchu. Auto s autonomním řízením si bude pořizovat pouze někdo, kdo v současnosti vlastní auto a zaměstnává osobního řidiče. Ostatní budou využívat robotaxi a pronajímat auta na trasy dle svých potřeb.
Tady je to plný každodenních cestovatelů a hlavně těch, kteří každé ráno usedají do své 1.9TDi, nebo 1.2TSi a usmívají se celou cestu do továrny. 😁
Wow! Adorovat bolševickou utopii s takovým zapálením, to se nevidí každý den. Jasánek by se mohl učit.
To není z jeho hlavy.
To je z trollí farmy, on to jen šíří.
Pravděpodobně je tato trollí farma provozována na "elektrickevozy cz"
To je z trollí farmy, on to jen šíří.
Pravděpodobně je tato trollí farma provozována na "elektrickevozy cz"
Wine tys úplný el.hater. To nevíš, že elektromobily budou s navýšením výroby levnější i přesto, že jdou materiály nahoru. A s měrnou kapacitou baterek poroste i měrná vodivost mědi, nebudou potřeba kabely jak anakondy. A to nejlepší nakonec, s navýšením výroby el. energie půjde její cena dolů. A spotřební daň taky už nebude potřeba, jediné co je nevyčerpatelné jsou prachy .
Copak pane lyone667 už ti došly odborné argumenty k tomu, že autonomní řízení je zcela nemožné a tak jsem najednou nadšený komunista? 😁
Prodlužka vede el. proud úplně stejně jako kabel v liště a zásuvkou na dvou šroubcích na zdi.
Moje vymyšlenost to není. Jde o stanovisko výrobce kabelu (žádné prodlužky), kterým je vybaveno mé pidiEV.
Dobře, tak jaký rozdíl když povedeš vodu v couové hadici nebo trubce?
Docela velký, pokud porovnáváš standardizovanou coulovou trubku a jakoukoli hadici, co má na obale napsáno coulová.
No já nevím. Kdyz jsem mel pár měsíců PHEV, často jsem ho nabíjel z prodluzky. Ani mne nenapadlo koukat jestli můžu nebo ne.
Nebude tam nějaká obava z přehřívání toho kabelu?
Určitě - v návodu pro používání kabelu pro dobíjení z 230V zásuvky (Delphi IC-CPD) píšou "Varování: Pro snížení rizika požáru či zásahu elektrickým proudem NEpoužívejte toto zařízení spolu s prodlužovacím kabelem. " Taky píšou NEpoužívejte vícenásobné zásuvky, ale ty já v technickém zázemí domu nemám.
Tyhle výpočty toho, kolik času auto stojí, jsou strašná retardovanost.
Proč myslíš ? Řekl bych, že je to docela zajímavé i v rámci diskuze o nutné velikosti baterie (dojezdu) EV. Podle G.Pasaoglu et al.(2013) v Británii vůz absolvuje průměrně 18,1 cesty za týden s průměrnou délkou (jedné cesty) 18,4 km (dojíždění do práce) a 11,2 km (za jiným účelem). Průměr šesti sledovaných zemí (Francie, Německo, Itálie, Polsko, VB a Španělsko) je 2,5 cesty (trip) za den. Třeba Poláci (podle této studie) mají denní nájezd 80 km, naopak Britové jen 40 km.
Mne to zas tak mimo nepřijde. 5% možná ne, ale dost málo to bude. Kdyz bych počítal 5%, že jede, tak to za den máme cca 72 minut cestování. To mi na soukromou osobu přijde docela dost. Kdyz porovnám mé okolí, kdo má soukromé auto a jak ho provozuje, tak v Praze je to určitě méně. Na venkově to je sice více, ale neřekl bych, že sedí v aute hodinu denně v průměru. Ti co dojíždí nejdál do práce to maji cca půl hodiny tam a půl zpět.
Moje auto tento rok stálo asi 99 % času. A co? Mít ho chci, vyplatí se mi to a nikomu nepřekáží.
1 - zlikvidovat spalováky aby nebylo na výběr
2 - až spalováky nebudou, napálí ceny elekřtiny a napálí pořádnou spotřební daň na ni.
3 - každý domácí zdroj bude zdaněn aby nebylo úniku.
Vítej krásná nová budoucnosti.
Takhle je to jednoduché.