Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Elektromobily v Evropské unii tvoří skoro 7 % prodaných aut. Více se však daří plug-in hybridům

31 komentářů

Avatar - sorpersa
sorpersa
Neverím tomuto elektrošialenstvu. Neviem si predstaviť všetky autá na elektriku, to čo budú zástrčky z každého okna visieť, na každom parkovacom mieste, či ako??? A energia tiež musí z niečoho pochádzať. Skôr vidím cestu v zatraktívnení MHD v mestách aj za cenu dotácií. Tu budeme samé i3 a Zoe, e500 a v USA s úsmevom na tvári 5,0 mustangy a najpredávanejšie auto na svete Ford F 150.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Mají plán😒br />
1 - zlikvidovat spalováky aby nebylo na výběr
2 - až spalováky nebudou, napálí ceny elekřtiny a napálí pořádnou spotřební daň na ni.
3 - každý domácí zdroj bude zdaněn aby nebylo úniku.

Vítej krásná nová budoucnosti.

Takhle je to jednoduché.
Bojkas
Už aby to bylo. Čím dražší bude elektřina, tím kratší bude návratnost FVE.
jakubMG
Elektřina asi moc nezdraží, ale vzroste spotřební daň nebo silniční daň z km.
Bojkas
Musím s pravdou ven, celé je to spiknutí jako kovid a očkování. U EV jde opravdu o to vám zabavit a sešrotovat auta, přemístit vás do MHD a nás nejbohatších 200tis budeme jezdit na téměř prázdných silnicích. :-! 😁
jakubMG
Nebo zavedou silniční daň. Ale 100 MLD daní z paliv si stát utéct nenechá.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Závan zdravého rozumu. :yes:
Xylo
Ad sorpersa - zástrčky viset z okna nebudou, protože nabíjecí kabel je nutno připojit přímo do zásuvky (= žádné prodlužky). První mezikrok je zrušit prodej aut se spalovacím motorem a ten se plánuje (v EU) na rok 2035. Pouze bych připomněl (podobný záměr) "Evropská směrnice přikazuje, že takzvané odkanalizování musejí obce s více než dvaceti tisíci obyvatel vyřešit do konce 2010, ty menší pak o pět let později." Elektromobilita je pouze mezikrok k vozidlům s autonomním řízením (vybavené ekologickým pohonem), kde hlavní důvod je snížení počtu nehod, úrazů a úmrtí spojených s dopravními nehodami. Další přínos by měl být ekonomický (méně parkovacích míst, méně silnic ...) protože je všeobecně známo, že soukromě vlastněná auta jsou provozována pouze 5 % času a 95 % stojí.
ericn
Promiň, ale tohle ve finále narazí na nevoli lidí. Zvykli si cestovat ve svém autě a to jen tak někdo nezmění… Tyhle proklamace se ještě několikrát změní 😉 Nějak nevidím důvod pořizovat si auto s autonomním řízením, postrádá pro řidiče smysl, jelikož jde i o zábavu za volantem, nejen o přepravu z bodu A do bodu B, navíc svěř život svůj i rodiny do rukou počítače 😒 To můžeš leda tak v metru jsou jsou jen koleje rovně a nejsou tam jiné prvky dopravy, chodci, cyklisti, autobusy a náklaďáky atd. :no:
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
fanatikovi se neomlouvej

Oni si fakt myslí že si může EK a EP vydávat libovolné příkazy bez konzultace s voliči.

Oni se nepamatují že progresivitů a neomarxistů v EP výrazně ubylo. Už to není 650 na 150, už to je jen 450 na 350 a příště to klidně může být naopak.

Vzniknou nové strany které se zastanou běžných lidí s jejich běžnými potřebami a EU se zhroutí. Dávám tomu 4 roky, pokud EK neudělá step back nebo pokud představitelé států EU neumravní EK s jejich pitomými výstřelky.
Xylo
Jenom píšu, co je podle mého názoru v plánu (nijak to nehájím). Na příkladu snahy o opravdovou ekologii - čističky v obcích - uvádím neschopnost dotáhnout EU záměry do 100% výsledku (u nás v obci čistička není a ještě pár let nebude). Takže h.o.v.n.a do vody nikomu nevadí a je potřeba se vrhnout na s.r.a.č.k.y. emitované do vzduchu. Auto s autonomním řízením si bude pořizovat pouze někdo, kdo v současnosti vlastní auto a zaměstnává osobního řidiče. Ostatní budou využívat robotaxi a pronajímat auta na trasy dle svých potřeb.
Bojkas
Tady je to plný každodenních cestovatelů a hlavně těch, kteří každé ráno usedají do své 1.9TDi, nebo 1.2TSi a usmívají se celou cestu do továrny. 😁
Avatar - lyon667
lyon667
Wow! Adorovat bolševickou utopii s takovým zapálením, to se nevidí každý den. Jasánek by se mohl učit.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
To není z jeho hlavy.
To je z trollí farmy, on to jen šíří.
Pravděpodobně je tato trollí farma provozována na "elektrickevozy cz"
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Wine tys úplný el.hater. To nevíš, že elektromobily budou s navýšením výroby levnější i přesto, že jdou materiály nahoru. A s měrnou kapacitou baterek poroste i měrná vodivost mědi, nebudou potřeba kabely jak anakondy. A to nejlepší nakonec, s navýšením výroby el. energie půjde její cena dolů. A spotřební daň taky už nebude potřeba, jediné co je nevyčerpatelné jsou prachy .
jakubMG
Je to ironie, není to ironie? Je to ironie!… 😄
Xylo
Copak pane lyone667 už ti došly odborné argumenty k tomu, že autonomní řízení je zcela nemožné a tak jsem najednou nadšený komunista? 😁
Avatar - lyon667
lyon667
Odborné argumenty stále platí, jen ty si neustále plácaš tu svou, čím dál absurdnější, písničku. Ideologií nad technologiemi nezvítězíš.
Xylo
Jaké jsou tvé odborné argumenty? Jaká je tvoje odbornost a vzdělání? Já jsem pouze lékárník "v důchodu" a umím i trochu číst 😁
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Prodlužka vede el. proud úplně stejně jako kabel v liště a zásuvkou na dvou šroubcích na zdi.
Xylo
Moje vymyšlenost to není. Jde o stanovisko výrobce kabelu (žádné prodlužky), kterým je vybaveno mé pidiEV.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Dobře, tak jaký rozdíl když povedeš vodu v couové hadici nebo trubce?
jakubMG
Docela velký, pokud porovnáváš standardizovanou coulovou trubku a jakoukoli hadici, co má na obale napsáno coulová.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No já nevím. Kdyz jsem mel pár měsíců PHEV, často jsem ho nabíjel z prodluzky. Ani mne nenapadlo koukat jestli můžu nebo ne.
Mig_35
Nebude tam nějaká obava z přehřívání toho kabelu?
Xylo
Určitě - v návodu pro používání kabelu pro dobíjení z 230V zásuvky (Delphi IC-CPD) píšou "Varování: Pro snížení rizika požáru či zásahu elektrickým proudem NEpoužívejte toto zařízení spolu s prodlužovacím kabelem. " Taky píšou NEpoužívejte vícenásobné zásuvky, ale ty já v technickém zázemí domu nemám.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tyhle výpočty toho, kolik času auto stojí, jsou strašná retardovanost.
Xylo
Proč myslíš ? Řekl bych, že je to docela zajímavé i v rámci diskuze o nutné velikosti baterie (dojezdu) EV. Podle G.Pasaoglu et al.(2013) v Británii vůz absolvuje průměrně 18,1 cesty za týden s průměrnou délkou (jedné cesty) 18,4 km (dojíždění do práce) a 11,2 km (za jiným účelem). Průměr šesti sledovaných zemí (Francie, Německo, Itálie, Polsko, VB a Španělsko) je 2,5 cesty (trip) za den. Třeba Poláci (podle této studie) mají denní nájezd 80 km, naopak Britové jen 40 km.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Mne to zas tak mimo nepřijde. 5% možná ne, ale dost málo to bude. Kdyz bych počítal 5%, že jede, tak to za den máme cca 72 minut cestování. To mi na soukromou osobu přijde docela dost. Kdyz porovnám mé okolí, kdo má soukromé auto a jak ho provozuje, tak v Praze je to určitě méně. Na venkově to je sice více, ale neřekl bych, že sedí v aute hodinu denně v průměru. Ti co dojíždí nejdál do práce to maji cca půl hodiny tam a půl zpět.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Moje auto tento rok stálo asi 99 % času. A co? Mít ho chci, vyplatí se mi to a nikomu nepřekáží.