Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily v Evropské unii tvoří skoro 7 % prodaných aut. Více se však daří plug-in hybridům

David Bureš David Bureš 28. 7. 2021 • 23:44
106
31
Zobrazit náhledy (106)
Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Volkswagen ID.3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Tesla Model 3 Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Ford Kuga PHEV Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid

Elektrovozy jsou sice dnes hojně propagované, prodejně se však zatím stále více daří vozům, využívajícím jejich vlastnosti jen zčásti - plug-in hybridům.

Automobilky se přizpůsobují očekávaným emisním normám Evropské unie, které mají být ještě přísnější než dnes, a postupně rozšiřují paletu svých elektromobilů. Některé už dokonce oznámily postupný přechod k elektromobilitě. Jak ale ukazují aktuální prodejní data, evropští zákazníci spíše preferují jiný typ alternativního pohonu.

Jak ukazují aktuální data registrací Evropské svazu výrobců automobilů (ACEA), bylo v Evropské unii během prvního letošního pololetí registrováno 356.469 vozů s elektrickým pohonem. To už je slušné číslo, které je o 129,6 % vyšší než před rokem, kdy byl trh v Evropské unii silně ovlivněn vládními omezeními kvůli pandemii koronaviru. Výsledkem tohoto nárůstu je tak fakt, že elektromobily aktuálně podle ACEA tvoří 6,7 procenta trhu EU.

Jenže ve srovnání s jinými alternativními pohony elektromobily stále ztrácejí. V rámci Evropy jsou totiž nadále oblíbenější plug-in hybridy, tedy vozy kombinující vlastnosti konvenčních aut se spalovacím motorem a elektromobilů.

Takové vozy během prvního poletí roku 2021 dosáhly v rámci Evropské unie podle ACEA na 445.900 registrací. Meziročně tak vyskočily o 214 % a tvoří tak za prvních šest měsíců roku 8,3 % trhu v EU.

ACEA přitom počítá také statistiky "evropských" prodejů, kdy počty států EU (bez nevýznamné Malty) doplňuje také o Island, Norsko, Švýcarsko a Velkou Británii. V takovém případě mají elektromobily na svém kontě 492.021 registrovaných kusů (meziročně +122,1 %), zatímco plug-in hybridy 537.212 registrací (+200,4 %). A to v jejich případě chybí prodeje hybridů do zásuvky z Rumunska a Litvy, kde tamější statistiky registrací takové vozy nerozlišují.

Evropský trh – největší trhy s elektromobily v pololetí 2021
Stát Registrace elektromobilů 1-6/2021 [ks] Meziroční rozdíl [%]
Německo 148.936 +235,1
Velká Británie 73.893 +138,7
Francie 72.519 +61,1
Norsko 48.070 +68,6
Itálie 30.249 +235,1
Švédsko 22.618 +145,6
Nizozemí 16.245 +12,1
Rakousko 15.351 +219,0
Švýcarsko 12.350 +116,4
CELKEM EU 356.469 +129,6
CELKEM Evropa 492.021 +122,1

Zajímavý je pak pohled i na největší trhy pro tyto druhy alternativních pohonů. Nejvíce se takových aut dnes prodá v Německu, to je zároveň největší evropský trh s novými automobily vůbec. Jenže zatímco v případě elektroaut mezi čtyři největší evropské trhy patří také Norsko (48.070 za letošek registrovaných elektrovozů), v případě plug-in hybridů tento severský ráj elektrického pohonu předstihly také Švédsko, Itálie nebo Belgie.

Naopak Česká republika platí v této oblasti za spíše menší trhy, což je způsobeno i minimálním finančním zvýhodněním takových aut. Za první pololetí roku 2021 bylo u nás registrováno 1.262 elektromobilů (+0,6 %) a 2.187 plug-in hybridů (+193,6 %), což je podobná úroveň jako u Maďarska nebo Řecka.

Evropský trh – největší trhy s plug-in hybridy v pololetí 2021
Stát Registrace plug-in hybridů 1-6/2021 [ks] Meziroční rozdíl [%]
Německo 163.571 +230,2
Francie 71.785 +255,4
Velká Británie 58.207 +196,9
Švédsko 46.532 +99,3
Itálie 38.133 +557,2
Belgie 18.432 +305,0
Norsko 21.308 +76,5
Španělsko 19.127 +243,7
Dánsko 18.432 +305,0
Nizozemí 15.886 +183,0
Finsko 11.976 +104,7
Švýcarsko 10.356 +134,8
CELKEM EU 445.900 +214,0
CELKEM Evropa 537.212 +200,4

Související články

Témata
Avatar - twistedTSD
29. 7. 2021 13:47
Re: Budoucnost - ekologie a národní zdraví
Moje auto tento rok stálo asi 99 % času. A co? Mít ho chci, vyplatí se mi to a nikomu nepřekáží.
29. 7. 2021 10:23
Re: Budoucnost - ekologie a národní zdraví
Určitě - v návodu pro používání kabelu pro dobíjení z 230V zásuvky (Delphi IC-CPD) píšou "Varování: Pro snížení rizika požáru či zásahu elektrickým proudem NEpoužívejte toto zařízení spolu s prodlužovacím kabelem. " Taky píšou NEpoužívejte vícenásobné zásuvky, ale ty já v technickém zázemí domu nemám.
29. 7. 2021 08:07
Re: Budoucnost - ekologie a národní zdraví
Nebude tam nějaká obava z přehřívání toho kabelu?
Avatar - Mikesus
29. 7. 2021 06:33
Re: Budoucnost - ekologie a národní zdraví
Mne to zas tak mimo nepřijde. 5% možná ne, ale dost málo to bude. Kdyz bych počítal 5%, že jede, tak to za den máme cca 72 minut cestování. To mi na soukromou osobu přijde docela dost. Kdyz porovnám mé okolí, kdo má soukromé auto a jak ho provozuje, tak v Praze je to určitě méně. Na venkově to je sice více, ale neřekl bych, že sedí v aute hodinu denně v průměru. Ti co dojíždí nejdál do práce to maji cca půl hodiny tam a půl zpět.
Avatar - Mikesus
29. 7. 2021 06:24
Re: Budoucnost - ekologie a národní zdraví
No já nevím. Kdyz jsem mel pár měsíců PHEV, často jsem ho nabíjel z prodluzky. Ani mne nenapadlo koukat jestli můžu nebo ne.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud