Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford Mondeo ST200

První Ford Mondeo, který prošel redakčním testem, měl dvoulitrový motor s výkonem 96 kW. Výkon šestnáctiventilového čtyřválce plně dostačoval běžným nárokům na svižnou jízdu i s plně obsazeným vozem. Proto jsem byl zvědav jakou přidanou hodnotu dá mondeu dvaapůllitrový šestiválec s výkonem 151 kW, který je zabudován do verze označené ST200.
Zpět na článek
1. 8. 2021 08:50
1. 8. 2021 10:41
1. 8. 2021 11:21
1. 8. 2021 11:37
1. 8. 2021 12:06
1. 8. 2021 13:01
1. 8. 2021 16:22
1. 8. 2021 16:28
Avatar - Ozzman
1. 8. 2021 08:50
Neznám, ale
jezdil jsem před nedávnem jeho civilnějším bráchou 2.5 V6 MK2 ( 125kw )a ten motor v relativně lehkém autě jel famózně, ta ochota točit se a setrvačnost toho motoru i v "obyčejném autě" byla velmi příjemná a i na dnešní dobu při správných otáčkách byl fakt rychlým autem, takže STčko muselo být ještě o level lepší a hlavně muselo lépe zatáčet, protože mnou ježděná MK2 už měla podvozkově nejlepší léta za sebou.

Škoda, že takové věci už Ford dnes nevyrábí, přitom třeba v USA mělo ještě před dvěma lety Mondeo 2.7 V6 ecoboost s 325koníky... to by byl důstojný nástupce.
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Mikesus
1. 8. 2021 09:48
Re: Neznám, ale
A z jakého důvodu ten motor zařízli?
Avatar - Ozzman
1. 8. 2021 10:11
Re: Neznám, ale
Oni zarizli Fusion :D Je jen jako HEV a PHEV
Avatar - Mikesus
1. 8. 2021 10:21
Re: Neznám, ale
i v USA? Tam si přeci na ekologii nemusí hrát, protože nemají Euro normy.
Avatar - Ozzman
1. 8. 2021 10:30
Re: Neznám, ale
Pockej, to rekl kdo ? Ja urcite ne, ja jsem tu vzdy psal, ze diktat z Bruselu je blbost a ze se to deje v celem svete
Avatar - Mikesus
1. 8. 2021 10:41
Re: Neznám, ale
neříkám, že si to řekl ty. Ale bere se to tu jako obecná pravda a důvod rušení některých motorizací. tak by mne zajímalo, co je k tomu vede v USA. A ptám se tebe, neboť o Fordech máš velký přehled.
1. 8. 2021 10:48
Re: Neznám, ale
Že emise (NOx, CO,...) a CO2 řeší pouze EU je opravdu mýtus, USA a dnes i Čína mají legislativu poměrně přísnou, o Japonsku a Jižní Koreji nemluvě.

Pokud vím, Ford v USA chce zaříznout většinu osobních aut (tj. ne SUV a ne Trucky) z důvodu, že na nich jsou malé marže. Podobně argumentoval a konal Marchionne u FCA (viz Chrysler 200).
Avatar - Mikesus
1. 8. 2021 10:50
Re: Neznám, ale
dík za odpověď. Takže se chtějí vyprdnout na osobáky obecně.
Avatar - Uživatel_5340709
1. 8. 2021 11:50
Re: Neznám, ale
V devadesátkách jsem zažil ty stejné motory v mazdách xedos 6 a 323F V6, tehdy společná konstrukční kancelář s fordem. Obě auta jsem vlastnil. Přesně jak píše Ozzy, velice příjemné motory, s vytříbených chodem, kdy pro výkon sis musel dojít do vyšších otáček, pokud to nebylo 3,0 l a výše. A proč je zařízli? V EU určitě emisní limity, v US bych řekl že spíš cena. Ty motory byly fajnové, ale dost komplikované a relativné technicky náročné. Rozhodně s nimi nebylo možno osazovat mainstream. I mondeo V6 nebylo levné. Jednoduše z oturbovaného dvoulitru jde vytěžit daleko větší zisk. Bohužel, ale to není vina těch šestiválců, a rozhodně ne, že by byly řidičsky špatné.
Avatar - twistedTSD
1. 8. 2021 13:38
Re: Neznám, ale
Nikdo neříká, že pouze EU, ale že pouze EU zachází s CO2 emisemi do extrému, Ve srovnání se všemi zmíněnými.
Avatar - Ozzman
1. 8. 2021 11:01
Re: Neznám, ale
Myslim, ze je problem ve Fusionu, pry se neprodava (ale cislama na tom fakt spatne nebyl) o emise se nestaram:D viz asi stormrider… Ford no
Avatar - KANKUNEN
1. 8. 2021 11:13
Re: Neznám, ale
Emise jsou typická politická pitomost. Pickupy mají vyšší emisní limity a celý výsledek je, že tam jezdí v 5,5 dlouhých psudonáklaďácích. To je jak u nás, těžké auto má úlevy.
1. 8. 2021 12:42
Re: Neznám, ale
Souhlas, pokud se bavíme o CO2. Jinak z pohledu čistoty emisí (NOx, CO,...) může i SUV s 5,7 V8 být úplně ok.
Avatar - Mikesus
1. 8. 2021 12:44
Re: Neznám, ale
Tak benzin nemá problém s NOx snad nikdy. To je vysada dieselu. U benzinu to může být CO.
Avatar - twistedTSD
1. 8. 2021 13:36
Re: Neznám, ale
Tak HEV sedany jezdily v US dřív, než to začalo být v Evropě cool.
1. 8. 2021 10:11
Re: Neznám, ale
Myslim, ze to st200 je jedine auto, ktore mali radi vsetci traja zo stareho top gear. je i jedna cast grand tour venovana mondeu
1. 8. 2021 10:41
Ford
Já si myslím, že ta "láska" k Fordu je daná vnímáním Fordu jako (skoro) domácí značky ve Velké Británii. Podobné je to s Jaguarem/Land Roverem. Tohle Mondeo bylo fajn auto, ale žádný zázrak nad ostatními vozy v tehdejší střední třídě to nebyl. S ST200 jsem se v rámci soudružských vztahů (firma pro kterou jsem tehdy pracoval měla flotilu asi 90 osobních Fordů) svezl u Charouze, ale bylo to pro mě spíše zklamání, protože to auto vypadalo rychlejší než jelo ;-) . Jinak jsem nepochopil, kdo u tohoto vozu navrhoval zadní nárazník, který mi měnili asi pětkrát (a vždycky za stejný křehký shit). To by se u ASX (tohle je speciálně pro Ozzyho) nestalo :D
Avatar - Ozzman
1. 8. 2021 11:21
Re: Ford
Tak ze mk1 a mk2 stejne jako Escort z te doby mely narazniky ze skla je znamo :D ten praskl jen pri spatnem pohledu :D
Avatar - Mikesus
1. 8. 2021 11:37
Re: Ford
a to by se u ASX nestalo :-[] :-[] :-[]
to mne pobavilo :yes:
Avatar - Ozzman
1. 8. 2021 12:06
Re: Ford
To je fakt, ASX přežije i nukleární válku a budou ho bouchat pořád stejný v době ,kdy tady budou auta lítat :D
1. 8. 2021 13:01
Re: Ford
Tak to taky myslím. Ford je velmi příjemné auto na řízení (od Focuse, Fiestu jsem nikdy moc nemusel), ale občas se mu povede fakt něco kuriózního. Už jsem byl hodně naštvaný, když mi někdo ťuknul za zadku nebo jsem to já někam trochu opřel a i když to šlo z pojistky, tak auto bylo vždycky týden v opravně. Měl jsem následně ještě jedno z posledních Mondeí Mk3 (rv 2006). To bylo fajn a bez problémů (i když jsem ho měl necelý rok a asi 20 tisíc km), ale stejně jsem ho při první příležitosti vyměnil za Made in Japan RAV4 ;-)
1. 8. 2021 16:22
Re: Re: Ford
Tak na asx je vobec umenie zohnat naraznik, zclast pri 63 faceliftoch
Avatar - ssaresak
1. 8. 2021 16:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - KANKUNEN
1. 8. 2021 11:21
Kdysi redaktoři honili auta jinak
Teď by napsali, že spotřeba se dá udržet do osmi litrů. A podvozek Mondea, když srovnám Sup3 a poslední evropské Mondeo, tak Sup je strašlivý kostitřas.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Zetti
1. 8. 2021 13:52
Meloun za auto v roce 2000
Asi by se omladine melo pripomenout co to bylo za penize. Byl nesmysl dat takovy penize za popelnici, navic takhle vosklivou a to nejen k tehdejsim prijmum.

V roce 2000 jsem kupoval st. parcelu tesne u Prahy, mela pres 2000 metru a stala necelych 700 tis, kdo je dneska v nemovitostech, vi jak se to vyvijelo dal, ta parcela ma dneska hodnotu nesmyslu, nevim, urcite pres 10 mega. Kdo nebyl debil, nebo mu nepadaly prachy do kapes samy, tak by se na ten krap vybodl, kdyby byl zlacenej.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - ssaresak
1. 8. 2021 14:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Mikesus
1. 8. 2021 15:07
Re: Meloun za auto v roce 2000
Na Lochotíně mám část rodiny, kousek od vypadovky na Vary. Nikdy se mi tam moc nelíbilo. A jestli jeste kousek na sever je to ještě horší....
Avatar - ssaresak
1. 8. 2021 15:43
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - skopikk
2. 8. 2021 00:14
Re: Meloun za auto v roce 2000
Počkej, já jsem dočasně u shellky pod záhorskem a na roudné jsem jiné než domácí nezaregistroval. Ani přes den ani v noci. Jsou vo dost horší lokality...
Avatar - Mikesus
2. 8. 2021 04:38
Re: Meloun za auto v roce 2000
Ssaresak vypadá na trolla. V diskuzi u testu BMW se chov a jako windiesel.
Avatar - lamal
2. 8. 2021 14:05
Re: Meloun za auto v roce 2000
ss.aresak asi nejaky arese nacko

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud