Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Čínský BYD s novými bateriemi překvapivě vzplál 48 hodin po crash-testu

29 komentářů

Freddka
Se nam do toho ten vyrobce nejak zamotal :-!
Udelas crash test, neotevres dvere, pak to shori, ale vlastne resis barvu brzdici kapaliny ... to je zase situace ... :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Sice píšou o chladicí kapalině, ale jinak souhlas.
topten
tezko soudit, kdo lze vic
jestli cinani nebo rusaci
nebo StBak nebo eman
Avatar - Anonym
Anonym
v EU a v USA se nejleže vůbec 😄 😄
Freddka
Tomu se ted rika fejk ňůs 😁
topten
vsak eman i StBak jsou z EU
Avatar - Belo13
Belo13
tvrdí niekto opak?
Avatar - Anonym
Anonym
ale i slavné úložiště Tesly https😐/elektrickevozy.cz/…loziste-incident
topten
v uhelny elektrarne hori porad 😉
Avatar - Anonym
Anonym
jenže ta se dá uhasit, tohle budou hasit měsíc 😄 😄 😄 😄
DonVito
Tvy smajliky u pozaru a podobnych spatnych zprav nedavam.

Horelo to tri dny.

https😐/www.theguardian.com/…s-into-day-three
Avatar - Anonym
Anonym
A jak dlouho to bude ještě doutnat a jak to shořelé budou likdvidovat a recklovat? Povídej, přehánej.

zatím to nikdo na světě nedělá, recyklaci shořelých baterek 😄
berka
Elektromobily přináší nová rizika která se doposud nemusela řešit. První co jsem si všiml, bylo jak po crash testu měří, zda části karoserie nejsou pod napětím, u takové opravdové nehody, tohle může být problém. Může dojít ke zranění lidí kteří se vydají na pomoc řidiči který zůstal uvězněn ve vozidle, stejně tak záchranářů. Vzhledem k vysokému napětí akumulátoru by to bylo velmi nebezpečné. Dále vidím tu radost servisů, kam po nehodě přivezou tato vozidla, když nemají jistotu, že ani několik desítek hodin po nehodě nemůže dojít k požáru, který je téměř neuhasitelný do svého konce.
Avatar - kari.laz
kari.laz
další věc je ta, že vlastně po nehodě nikdo neví, jak moc jsou poničené baterie a zda k nějakému zpětnému požáru ještě nemůže dojít. U Spalováku vyndáš baterku a už víš, že to samo neshoří. Ale pochybuji, že u el aut se hned demontují baterie a dají se někam na přezkoumání, zda jsou v pořádku, nebo uloží na nějaké bezbečné místo, kde budou odpočívat a čekat, zda se s nimi něco nestane.
topten
jj, jak nedavno ta tojota, co blafla zrejme od rozpalenyho vyfukovyho potrubi pote, co nejakou dobu stala na ulici...
rocne jen u nas blafne pres 2tis aut. to neni zas tak malo
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Řeč byla o crash testech. Ano, když budeš stát s nastartovaným spalovákem na trávě nebo má nevhodně řešenou izolaci a přehřeješ kat, tak shoří. To asi každý ví.
topten
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
No a co se tím snažíš říct? Opakuji, že řeč byla o nárazu.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Po nehodě spalováku vybdáš baterku a víš že to samo od sebe neshoří. Maximálně vypustí nádrž.
Ty máš jisotu, že by se s bateriemi nikd ynic nestalo a nezačaly hořet po pár dnech díky nějakému narušení?
topten
kdes to videl?
otazka je, jak je realny, ze jeden konec baterky bude na zemi a druhej na karoserii

a jeste technicka - vysoky napeti je od 1kV, to v elektromobilu nenajdes.
ve starejch klumprech s xenonama jo, a samozrejme v benzinacich
berka
Je to vidět ve videu crash testu. Než se vozidla vůbec dotknou, tak ho obchází a zjištují měřákem zda není nějaká část pod napětím. Navíc po celou dobu mají silné gumové rukavice. V elektromobilech je cca. 600-800 V, což je až dost. Zabít může mnohem menší napětí a o dostatek proudu bych tady strach neměl. Vzhledem k tomu, že celým autem prochází vodiče od akumulátoru, tak nikdy nemůžeš vědět zda během nehody nedošlo k jejich poškození. Navíc ne každá nehoda je tak ukázková jak v řízených crash testech. Během skutečné nehody často dochází k několika různě silným sekundárním nárazům na různé části vozidla, které toto riziko ještě zvyšují.
topten
ja mam vetsi problem s pozarem, nez ze se dostane "ziva" cast dratu na kastli
Hendly
Sorry, ale ev funguje jinak. Kostra do toho vůbec nepatří.
topten
aby te to kleplo, musis mit rozdil potencialu
tedy na kastli treba +800V a na zemi 0V s ne moc velkym odporem. pak kdyz sahnes na kastli, tak te to muze zabit. v okaziku, kdy se to "uzemni" pres pneu nebo jinak s velkym odporem, nebezpeci vpodstate nehrozi
je to podobny, jako kdyz opravujou troleje pod napetim.

ja si nemyslim, ze tady hrozi nejaky velky nebezpeci, to by muselo dojit k prorazeni izolace, to vetsi potiz vidim v tom pozaru
Hendly
Zkus si vzít merak a přípoj ho na plus nějaké baterie a nulak v zásuvce.
Nebezpečí úrazu proudem u ev je opravdu spíše v teoretické rovině...
topten
sundej boty i ponozky, na stul dej 800V baterku. dotkni se plusu, nic. dotkni se minusu, nic.
minus pripoj do zasuvky na PE. dotkni se minusu, nic. dotkni se plusu ...
Hendly
A dovede si tuhle situaci představit u ev. Kolik náhod by muselo nastat?
Hendly
Máš nějaký příklad jak by mohl proud z baterie ublížit tobě a nebo záchranářům?
Avatar - Anonym
Anonym
Tak že vlezou do baráku s bateriovým uložištěm, začnou stříkat vodu, to úložiště nebud e odpojeno a všichni by dostali zásah proudem.

proto tam zásadně nelezou a nestříkaj vodu, pokud to není odpojeno nebo nemaj infromace že to ěnkdo odpojil.
Klidně ti to nechaj shořet.