Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Čínský BYD s novými bateriemi překvapivě vzplál 48 hodin po crash-testu

Ondřej Mára Ondřej Mára 2. 8. 2021 • 07:59
36
29
Zobrazit náhledy (36)
BYD Han BYD Han BYD Han BYD Han BYD Han BYD Han BYD Han BYD Han EV BYD Han EV BYD Han EV BYD Han EV BYD Han EV BYD Han EV BYD Han EV BYD Han EV BYD Han EV BYD Han EV BYD Han EV BYD Han EV BYD Han EV BYD Han EV BYD Han EV BYD Han EV BYD Han EV BYD Han EV BYD Han EV BYD Han EV BYD Han EV BYD Han EV BYD Han EV BYD Han EV

Elektromobil BYD Han, osazený speciálním typem baterií, předvedl během nedávných crash-testů dosti zvláštní chování.

Čínská automobilka BYD představila v minulém roce elektrické sedan s označením Han, který osadila speciálními bateriemi s označením Blade Battery. Baterie jsou sestavené z lithium-železo-fosfátových článků (LFP), které mají vydržet nájezd okolo 1,2 milionu bez poklesu kapacity pod 80 %.

Vedle toho mají baterie nabídnout i vysokou energetickou hustotu, vysokou rychlost nabíjení nebo vysokou bezpečnost. Ani při proražení hřebíkem totiž baterie nehořela, nekouřila a její teplota se měla pohybovat v rozmezí 30 až 60 °C.

Nedávný crash-test, který proběhl v rámci show „Understanding the Car Test Ground,“ ovšem ukázal něco zvláštního a poměrně znepokojivého. Tím prvním byly samotné výsledky srážky čínských elektromobilů BYD Han a ArcFox aS, během kterých selhala některá bezpečnostní opatření v obou vozech.

Druhou zvláštností však bylo samovolné vznícení již odstaveného elektromobilu BYD Han, ke kterému mělo dojít zhruba 48 hodin od experimentu. Na záběrech ke konci pořadu můžeme vidět zaparkovaný vůz s poškozenou přídí, zakrytý plachtou, který se sám od sebe vznítí a kompletně shoří. A důvod?

Automobilka BYD měla ve vyjádření prostřednictvím WeChat zpochybnit průběh celého testu, jak uvádějí kolegové z AutoEvolution. Jednou z hlavních příčin požáru pak může být chladicí kapalina na záběrech, která má červenou barvu.

Tato kapalina se sice používá napříč celým automobilovým průmyslem, automobilka BYD ji ovšem nepoužívá, protože je vodivá a mohla by představovat bezpečnostní riziko. Kapalina použitá ve vozech z výroby by měla mít fialovou barvu a je nevodivá. Podle BYD tak muselo být s vozem před testy manipulováno.

Toto vyjádření však mělo na sociálních sítích vyvolat pozdvižení, jak dodává Autoevolution, neboť někteří čínští majitelé vozů BYD Han prý mají ve vozech dodaných od výrobce také chladicí kapalinu červené barvy. Přitom s vozem nic neprováděli. I pořadatelé show „Understanding the Car Test Ground“ měli uvést, že s vozem nijak nemanipulovali.

Při samotném nárazu pak mělo u vozu BYD Han dojít k částečné deformaci střechy a kabiny, což vedlo k zablokování dveří. Řidič by navíc zřejmě utrpěl poranění nohy a hlavy. BYD ovšem namítá, že testy nebyly prováděny podle běžných standardů. Ve vzduchu už by tak měly létat i vyhrůžky, že automobilka požene celou věc k soudu.

Související články

Témata
Avatar - Belo13
3. 8. 2021 12:06
Re: Vyrobce se do toho zamotal
tvrdí niekto opak?
Avatar - Barrichello
3. 8. 2021 10:20
Re: Nová rizika
Tak že vlezou do baráku s bateriovým uložištěm, začnou stříkat vodu, to úložiště nebud e odpojeno a všichni by dostali zásah proudem.

proto tam zásadně nelezou a nestříkaj vodu, pokud to není odpojeno nebo nemaj infromace že to ěnkdo odpojil.
Klidně ti to nechaj shořet.
Avatar - Barrichello
3. 8. 2021 10:19
Re: Nehoří jen čínani
A jak dlouho to bude ještě doutnat a jak to shořelé budou likdvidovat a recklovat? Povídej, přehánej.

zatím to nikdo na světě nedělá, recyklaci shořelých baterek :-)
3. 8. 2021 07:53
Re: Nová rizika
A dovede si tuhle situaci představit u ev. Kolik náhod by muselo nastat?
3. 8. 2021 07:21
Re: Nehoří jen čínani
Tvy smajliky u pozaru a podobnych spatnych zprav nedavam.

Horelo to tri dny.

https://www.theguardian.com/…s-into-day-three

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud