Znáte řidiče, kterému by nevadilo pomalé předjíždění dvou kamionů na dálnici? Cest k omezení tohoto nešvaru bylo více a nyní se zdá, že se stát konečně trefil. I když ne tak úplně.
zákon zní rozumně, ale dokud policie nebude vymáhat jeho dodržování (jako u spousty dalších zákonů) je to jen cár papíru na rolce bulharského kamioňáka
Kamióny nesmú predbiehať na diaľnici.
Podľa dopravných predpisov vodič motorového vozidla, ktorého najväčšia prípustná celková hmotnosť presahuje 7 500 kg, alebo vodič jazdnej súpravy, ktorej najväčšia prípustná hmotnosť presahuje 7 500 kg, nesmie pri jazde po diaľnici predchádzať iné motorové vozidlo.“ uviedla Denisa Baloghová hovorkyňa Prezídia Policajného zboru
Celá EÚ tu básní o ekológii, tak nerozumiem, prečo sa tovar neprepravuje po železnici . Rozumiem regionalnej preprave, ale medzinárodná doprava, by mala jazdiť po železnici. Vážne je kamiónová doprava ekologickejšia (ekonomickejšia) , ako železničná? Kde sú tí ekologovia, čo im prekáža benzínový motor v osobnom aute, ale smradlave, hlučné kamiony nie.
u nás je malá propustnost na kolejích, ale jestli se zajímáte o železnici, tak se to zlepšuje i v té osobní, třeba Jančura kolik lidem už umožnil jet vlakem místo autem, u čd to nešlo. I v nákladní dopravě soukromníci vytlačují stát.
Proč za tohle dáváš vinu EU?
Důvod je jednoduchý, rychlost, kapacita, logistika a z toho vše cena.
Přesunout vše na železnici v době kdy většina jede takřka Just in time není reálné.
pretoze nerozumies logistike vobec. Na tuto temu tu uz bolo x vyjadreni, takze v skratke - keby to bolo v kazdom smere lepsie, uz davno by sa tak robilo.
za vše může policie, dědečka s fábií umí pokutovat, ale když kamion jede do kopce 11Okm/hod nebo v obci jede nákladák v levým to už nevidí a o osobákách nemluvím, co kdyby zastavili nějakýho lobbistu? Mě osobně předjíždění nevadí, komu vadí, by měl odevzdat řidičák, protože to začíná kamionem a jde to přes cyklisty na maminku s kočárkem.
ved tento zákaz napríklad na slovensku ešte platí
kamiony na dialnici nemôžu predbiehať
a to platilo ešte od československa
takže to musel nejaký chytrák zrušiť
možno to už neplatí ani u nás, ale donedávna určite platilo
„Podľa dopravných predpisov vodič motorového vozidla, ktorého najväčšia prípustná celková hmotnosť presahuje 7 500 kg, alebo vodič jazdnej súpravy, ktorej najväčšia prípustná hmotnosť presahuje 7 500 kg, nesmie pri jazde po diaľnici predchádzať iné motorové vozidlo.“ uviedla Denisa Baloghová hovorkyňa Prezídia Policajného zboru
Někteří pomalejší řidiči ostatních vozidel by se mohli snažit zařadit mezi kamiony do pravého pruhu stůj co stůj, což může být vysoce nebezpečné – nevraživí kamioňáci by je mezi sebe jen tak nepustili.
Cize problem, ze kamiony su tak nalepene na seba, ze sa neda na dialnicu pripojit, ani z nej zist nikto neriesi?
preco sa bude dat tazko zaradit? ved ked pojde nejaky kamion pomaly, kamionisti maju vysielacky a niekde bude musiet stat a podaju si ho :-) alebo policia to vyriesi, nemusi len merat rychlost
Na Slovensku kamióny na diaľnici predbiehať nesmú - a funguje to bez problému. Nepočítam občasného hriešnika väčšinou poľským, rumunským alebo tureckým evidenčným číslom.
To nebude vláček ale vlak 10km dlouhý a teď si představ že bude předjíždět autobus či karavan ve 100km/h.Když není zákaz předjíždění tak tam mají i kilometrove mezery mezi sebou. Hlavní bonus ale pro všechny bude že bude třeba víc kamionů na přepravu zboží tak ještě trochu všechno podraží.
Pojedou pomaleji a o dost takže logicky míň ujedou=bude jich potřeba místo třeba 13 už 14 aby sjeli stejné množství km a toho 1 navíc si pěkně zaplatíme.
...osazení dálnic a rychlostních silnic informačními tabulemi. Právě od těch jsem si sliboval, že v případě velmi hustého provozu bude ŘSD pomocí kamer sledovat intenzitu dopravy a aplikovat byť krátkodobá, úseková omezení předjíždění kamionů.
Nestalo se tak, na tabulích nám svítí e-známka a tím to hasne.
To by bylo samozřejmě logické využití těch roky nevyužívaných el. tabulí, ale stejně, jak tu už někdo výše psal, pokud se nebude dodržování jakýchkoliv omezení (akt. úseky označené standard značkami nikdo nekontroluje) kontrolovat, vymáhat, je jedno jaký bude zákon i jak bude informace o omezení na dálnicích zobrazována.
Realita - Německo - Stálé značky zákazu předjíždění kamionů - poláci v levo, imrvére... :/
My si stěžujeme, že je tady buzerace řidičů, ale já myslím, že by se měla buzerace cílit na tyhle neduhy, na směrovky, na blokování levého pruhu. Ale rychlost je rychlost.. za tu se platí nejsnáž :/
Je to jako se vším. U nás se vše vždy vyřeší dopravní značkou! Díra na silnici? Dáme velblouda. Křižovatka kde jsou nehody? Dáme ceduli pozor časté nehody! Nedostatečná kapacita dálnice? Zákážem kamionům předjíždět...
Doteď jsem nepochopil, proč s modernizaci D1 nepřišel +1 jízdní pruh navíc a inteligentní proměnné řízení provozu. Letos s velkou slávou dostaneme dálnici D1 do stavu, v jakým měla být již před dvaceti lety. A letos to bude jen díky další politické lži toho populistickýho čoboláckýho * . Ale máme před volbami, tak je třeba lhát jen to sviští.. :-!
Kamoni taky musí mít možnost předjíždět. Kvůli neschopnosti a nečinnosti PČR při dohledu ale opět raději hodíme všecky do jednoho pytle a principem kolektivní viny zákážeme předjíždět všem... Kvuli některým prasatum za volanty kamionů hodime vinu i na ty slušné... Jak typický české... :-(:-(:no: