Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota má rekordní zisk! Nejen díky vysokému odbytu...

Japonská automobilka Toyota Motor v prvním čtvrtletí svého finančního roku zvýšila čistý zisk o 465 procent na rekordních 897,83 miliardy jenů (JPY; 176,5 miliardy Kč).
Zpět na článek
5. 8. 2021 15:12
5. 8. 2021 21:38
6. 8. 2021 09:44
4. 8. 2021 17:09
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - WinDiesel
4. 8. 2021 17:36
Re: 2 day 2 mmorow Toyoda
Japonce nikdy nepodceňuj, wole. :-!
Jsou to nesmírní dříči a čipy si většinou vyrábí v Japonsku.
4. 8. 2021 17:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
4. 8. 2021 18:36
Re: 2 day 2 mmorow Toyoda
Hodnocení máme stejné, VWole :-) 6 lidí ejakulovalo mínus, asi jim to udělalo dobře, názor na Toyotu ovšem nevyjádřili, duchem chudí.
4. 8. 2021 22:01
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - 3_diamanty
4. 8. 2021 18:21
Ziadne prekvapko
Toyota bola vzdy inde ako zbytok sveta...a to nielen technologicky a spolahlivostou ale aj logistikou vyroby.... ich nic len tak neprekvapi... a my v uzasnej eu mozeme dat akurat tak klobuk dole pred toyotou a len jej tisko zavidiet ... toyota :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - lamal
4. 8. 2021 19:41
Re: Ziadne prekvapko
Ucili svet i s normami kvality, aj preto maju spolahlivost
4. 8. 2021 20:12
Re: Ziadne prekvapko
V procesech, optimalizaci a v tom jak ridit velke (i male) firmy je Toyota naprostou legendou a svetovym unikatem.

Kdo to nevi, nemel by delat manazera v zadne firme.
A pokud dela, mel by si dnes vecer sednout a najit si o tom nejake informace a zarucuju vam, ze zustanete s otevrenymi usty a budete se o to zajimat jeste mnoho nasledujicich veceru.

Na druhou stranu ty chipy, proste meli taky trochu toho stesticka, co si budem povidat. Ale zaroven i smulu, ze jim prave v Japonsku vyhorela fabrika na ty chipy.

Kazdopadne vite jak je to se ziskem - kdyz nic neinvestuju, mam vyssi zisk. Zisk nikdy neni dobrym ukazatelem stavu v jakem firma je - je to jen jeden z mnoha ukazatelu. A zrovna ten, ktery je laiky bran jako dulezity, zatimco investori (!) i analytici vnimaji zisk jen jako dusledek nejakych aktualnich rozhodnuti. Neco vypovida, ale bez kontextu je to jen nejake cislo a muze znamenat tisic veci.
5. 8. 2021 15:09
Re: Ziadne prekvapko
Každý asi máme své oblíbené značky ;-)
Avatar - KANKUNEN
5. 8. 2021 07:36
Toyota to dělá šikovně
Hybridy co se dobíjí samy s výrobní cenou přijatelnou.
Rozbalit vlákno
0
5. 8. 2021 08:27
Corolla sedan
Sam som kupil novu Corollu sedan. To auto vyzera sportovo, je hodne nizke, zato jazda konfortna - take pohodlie pri Slovenskych cestach nemaju ani SUV-ka, priestoranny a fakt pekny interier, 17ky Alkace a keramicky lak. No co si dnes clovek moze viac zelat? Korejska konkurencia je o hodne pozadu asi vo vsetkom, hlavne interier z korei je fake (az na Tucson ten je cool). Skoda je draha, ale fakt draha. No a nemcurata - tie vedia akurat dobre plavat. A kedze inzinieri z VW sa vrhli na SUVka a sedan jetta dali do kytek (mal som a bola to supercara) - nema corolla cenovo zial velku konkurenciu. Pre nadsencov EKO jazdy (hoc si nemyslim, ze je to eko aj pre prirodu a aj pre penazenku) maju hybridy a ludia im to kupuju. No neviem co ich k tomu motivuje. Ale zeny zboznuju automat asi preto. Toyota montuje eCVT a tu si chvalia. A ak to auto maju iba ako mestske tak nie je co riesit. Navratnost hybridu mi, ale vysla oproti benzinu 120k km. To sa mi zda pri NiMh bateriach dost. Ja som do hybridu nesiel, lebo kazdim 1/2 na 1/2 mesto - vidiek. Rozdiel v kombinovanej spotrebe nebol vyrazny a to rozhodlo. Ja sa ani nedivim, ze maju slusne predaje. Zatial spokojnost...
Rozbalit vlákno
0
5. 8. 2021 15:12
Toyota
Len podotknem, ze sedany nadradili SUV-ka. Neviem v ktorej hlupej hlave zisiel na um stavat SUV v 3 verziach ako to robi VW, Skoda ci Seat. Vsetky vyzeraju rovnako - saturovali si sami trh. Do techniky investovala iba Toyota. Neviem ci hybrid je dobry napad, ale vychytali na nom prevodovku ktora ich uz nic nestoji. Jedina inovacia u toyoty bude nahrada NiMh baterii za litiove. Korejci aj konkurencia uz ponukaju hybrid, lenze stalo ich to majland. A dnes ked sa vsade skrta je to pre automobilky vysoko stratove co sa prejavilo prenosom vyrobnych nakladov na zakaznikov. Dnes z toho toyota tazi. A este jedna vec je dizajn. V toyote urobili vyborny tah - oddelili corollu sedan od combi a hatchbaku. A rovnako sa dizajnersky neopicia vsetky verzie podla jedneho prototypu. Proste podobnost tam je, ale nebyt loga tak u sedanu nevies kto to vyraba. Po nemcoch sa opicia francuzi a potom sa cuduju, ze im toyota vymetie europsky rybnik. Navyse vo VW uverili v americky sen o SUV a zabudli, ze europanom je to jedno. Pozeraju na cenu, spotrebu a dizajn. SUV-ka su fajn, ale ak ich zacne robit kde kto, su tuhe ako kamen a citit kazdy vytlk tak sme dosli stara mat. Vazia ako krava, zeru ako byk a v terene su ako hroch tak potom je nutne premysliet strategiu buducich navrhov. Dalsia hlupota europskych automobiliek je 10-12 modelov, nech sa paci straty vam pravom patria. Vyvoj nieco stal a bez tak oproti korejcom ziadna slava a drahe ako cert. Tak naco to bolo dobre... Ved kolko modelov ma v ponuke take BMW? Kolko z nich ostane sa zapise do historie ako legenda? Zial, legendou ostane Tesla a BMW chrli model za modelom a uz ani nevidiet rozdiel medzi novym a starsim ...Takze toyote primat 1-ky zasluzene patri.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Emel
5. 8. 2021 21:38
Re: Toyota
Ten nápad vzešel... z požadavků zákazníků. Pokud zákazníci chtějí víc SUV než klasiku, tak je logické, že jim ji automobilky zkusí nabídnout (minimálně) v typických třech velikostech (B, C, D). Ostatně... spočítej si SUV od Toyoty... dělá to samé.

Co bude, to se ještě uvidí. Z dlohodobého hlediska je zřejmé, že budoucnost nemají spalováky... ani hybridy. Pokud nebude nějaké politické zemětřesení, tak budoucnost patří čistému elektru, ať se nám to líbí nebo ne.

Mně se to třeba úplně nelíbí, panu Toyodovi taky ne... naopak pan Diess se obrátil na EV víru... klidně se může stát, že za pár let bude Toyota brečet, že zanedbala EV auta.

No nic... já si ještě koupím nějakou 540i apod. a s ní to doklepu do důchodu. I když... až děti odrostou, možná by se našel čas i na Cayman / RX-7 / Caterham / ...
6. 8. 2021 09:44
Re: Toyota
Suhlasim s SUV to robi aj toyota, ale tie auta sa na seba az tak moc nepodobaju. Koncern VW to seka tak, ze je tam minimum individualizmu. Toyota navyse vlastni hodne podielov u svojich japonskych konkurentov, takze sa jej vyplaca aj silna konkurencia.
K EV nebude mat Toyota problem, lebo elektro uz ma vo svojich hybridoch. A nasupat baterie do podvozku zvladaju aj mantavi cinaci, chce to iba navrhnut podvozok ako na traktor a brzdy ako na tatre aby sa ta 2 az 2,5 tonova haraburda dala riadit. Tvrdim, ze dajme EV trochu casu - viac aut, viac nehôd a poziarov a ak ktomu zapocitame, ze distribucne siete nie su koncipovane na odbery tak zaplat pan Boh. A este sa treba pridrzat fyzikalno-ekonomickych zakonov. Joule energie nieco stoji a je jedno ci ho vyrobite z jadra alebo plynu ci benzinu. Zadarmo to nebude, dokonca ani eko to nie je. Uz teraz sa za nabitie auta plati a ked staty zistia, ze prichadzaju o peniazky z dani na pohonne latky razom zdania nabijacie stanice. Takze z kaluze do blata sa to da nazvat. Alternativa sa javila technologia CNG, ale to Nemcurata potrebuju na vyrobu elektriny tak to islo cele do kitek. Takze plne chapem Toyotu, ze vyckava a zbiera zisk z technologie ktora sa im uz vratila a nemusia platit pokuty EU za emisne limity.