Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota má rekordní zisk! Nejen díky vysokému odbytu...

Diskuze (15)

Japonská automobilka Toyota Motor v prvním čtvrtletí svého finančního roku zvýšila čistý zisk o 465 procent na rekordních 897,83 miliardy jenů (JPY; 176,5 miliardy Kč).

Hospodaření podpořil vysoký prodej aut v zahraničí a příznivý vývoj směnných kurzů. Automobilka to uvedla v dnešním sdělení.

Navzdory celosvětovému nedostatku polovodičů, který vyvolává obavy o další vývoj v automobilovém průmyslu, tržby Toyoty za tři měsíce do konce června stouply o 72,5 procenta na 7,94 bilionu JPY (1,56 bilionu Kč). Provozní zisk se zvýšil na rekordních 997,49 miliardy z 13,92 miliardy jenů ve stejném období loni. Analytici v anketě společnosti Refinitiv čekali provozní zisk 752 miliard jenů.

Toyota těžila i ze svého plánu na zajištění nepřetržitého provozu, který vypracovala v reakci na neštěstí v jaderné elektrárně Fukušima v roce 2011. Plán vyžaduje, aby dodavatelé automobilky měli zásoby čipů na dva až šest měsíců, v závislost na době od objednávky po dodání. Firma tak má vysoké zásoby polovodičů - které se používají prakticky ve všem, od systémů údržby motorů až po bezpečnostní a zábavní systémy - i v době globálního nedostatku. Ten zasáhl výrobu konkurentů, jako je Hyundai Motor a Ford Motor. V poslední době se však Toyota potýká s výrobními problémy v Thajsku, kde v červenci přerušila výrobu aut ve třech závodech kvůli nedostatku součástek v souvislosti s pandemií.

Největší japonská automobilka zatím ponechala beze změny dosavadní výhled na celý fiskální rok, a to kvůli nejistému vývoji vzhledem k šíření covidu-19 v rozvíjejících se zemích, nedostatku čipů a vyšším nákladům na suroviny a součástky. U čistého zisku počítá s růstem o 2,4 procenta na 2,3 bilionu JPY. Provozní zisk čeká 2,5 bilionu jenů, zatímco analytici čekají provozní zisk 2,88 bilionu JPY. U prodeje aut firma čeká podle médií růst na 8,7 milionu z loňských 7,65 milionu.

Diskuze (15)

Doporučujeme

6. 8. 2021 09:44
Re: Toyota
Suhlasim s SUV to robi aj toyota, ale tie auta sa na seba az tak moc nepodobaju. Koncern VW to seka tak, ze je tam minimum individualizmu. Toyota navyse vlastni hodne podielov u svojich japonskych konkurentov, takze sa jej vyplaca aj silna konkurencia.
K EV nebude mat Toyota problem, lebo elektro uz ma vo svojich hybridoch. A nasupat baterie do podvozku zvladaju aj mantavi cinaci, chce to iba navrhnut podvozok ako na traktor a brzdy ako na tatre aby sa ta 2 az 2,5 tonova haraburda dala riadit. Tvrdim, ze dajme EV trochu casu - viac aut, viac nehôd a poziarov a ak ktomu zapocitame, ze distribucne siete nie su koncipovane na odbery tak zaplat pan Boh. A este sa treba pridrzat fyzikalno-ekonomickych zakonov. Joule energie nieco stoji a je jedno ci ho vyrobite z jadra alebo plynu ci benzinu. Zadarmo to nebude, dokonca ani eko to nie je. Uz teraz sa za nabitie auta plati a ked staty zistia, ze prichadzaju o peniazky z dani na pohonne latky razom zdania nabijacie stanice. Takze z kaluze do blata sa to da nazvat. Alternativa sa javila technologia CNG, ale to Nemcurata potrebuju na vyrobu elektriny tak to islo cele do kitek. Takze plne chapem Toyotu, ze vyckava a zbiera zisk z technologie ktora sa im uz vratila a nemusia platit pokuty EU za emisne limity.
Avatar - Emel
5. 8. 2021 21:38
Re: Toyota
Ten nápad vzešel... z požadavků zákazníků. Pokud zákazníci chtějí víc SUV než klasiku, tak je logické, že jim ji automobilky zkusí nabídnout (minimálně) v typických třech velikostech (B, C, D). Ostatně... spočítej si SUV od Toyoty... dělá to samé.

Co bude, to se ještě uvidí. Z dlohodobého hlediska je zřejmé, že budoucnost nemají spalováky... ani hybridy. Pokud nebude nějaké politické zemětřesení, tak budoucnost patří čistému elektru, ať se nám to líbí nebo ne.

Mně se to třeba úplně nelíbí, panu Toyodovi taky ne... naopak pan Diess se obrátil na EV víru... klidně se může stát, že za pár let bude Toyota brečet, že zanedbala EV auta.

No nic... já si ještě koupím nějakou 540i apod. a s ní to doklepu do důchodu. I když... až děti odrostou, možná by se našel čas i na Cayman / RX-7 / Caterham / ...
5. 8. 2021 15:12
Toyota
Len podotknem, ze sedany nadradili SUV-ka. Neviem v ktorej hlupej hlave zisiel na um stavat SUV v 3 verziach ako to robi VW, Skoda ci Seat. Vsetky vyzeraju rovnako - saturovali si sami trh. Do techniky investovala iba Toyota. Neviem ci hybrid je dobry napad, ale vychytali na nom prevodovku ktora ich uz nic nestoji. Jedina inovacia u toyoty bude nahrada NiMh baterii za litiove. Korejci aj konkurencia uz ponukaju hybrid, lenze stalo ich to majland. A dnes ked sa vsade skrta je to pre automobilky vysoko stratove co sa prejavilo prenosom vyrobnych nakladov na zakaznikov. Dnes z toho toyota tazi. A este jedna vec je dizajn. V toyote urobili vyborny tah - oddelili corollu sedan od combi a hatchbaku. A rovnako sa dizajnersky neopicia vsetky verzie podla jedneho prototypu. Proste podobnost tam je, ale nebyt loga tak u sedanu nevies kto to vyraba. Po nemcoch sa opicia francuzi a potom sa cuduju, ze im toyota vymetie europsky rybnik. Navyse vo VW uverili v americky sen o SUV a zabudli, ze europanom je to jedno. Pozeraju na cenu, spotrebu a dizajn. SUV-ka su fajn, ale ak ich zacne robit kde kto, su tuhe ako kamen a citit kazdy vytlk tak sme dosli stara mat. Vazia ako krava, zeru ako byk a v terene su ako hroch tak potom je nutne premysliet strategiu buducich navrhov. Dalsia hlupota europskych automobiliek je 10-12 modelov, nech sa paci straty vam pravom patria. Vyvoj nieco stal a bez tak oproti korejcom ziadna slava a drahe ako cert. Tak naco to bolo dobre... Ved kolko modelov ma v ponuke take BMW? Kolko z nich ostane sa zapise do historie ako legenda? Zial, legendou ostane Tesla a BMW chrli model za modelom a uz ani nevidiet rozdiel medzi novym a starsim ...Takze toyote primat 1-ky zasluzene patri.
5. 8. 2021 15:09
Re: Ziadne prekvapko
Každý asi máme své oblíbené značky ;-)
5. 8. 2021 10:45
Re: Ziadne prekvapko
Tady jsi to napsal taky?

https://www.auto.cz/…a-k-zisku-140218