Elektromobilita
Anonym
8
a elektricky dojede 193km za směšnou cenovku půl mega, tak půjdu do kolen i do hoven. Prostě mě to zlomí v pasu a podlomí kolena. Už nikdy nebude svět jako dřív a já budu dřít od rána do večera a od večera zase do rána, abych tento technický skvost získal do svých tlapek a pod svoji p*del. Kromě toho těch 193km ujede čistě elektricky a což teprv to co dojede neelektricky. To se nedá vydržet. Och. Jaj. Já to nevydržím.
WinDiesel
1
😒]
Michal220
2
Dacia Spring má baterku 26kw a stojí od ca 450tisíc no a proti ní nejspíš id2 směřuje a pokuď bude mít pod kapotou o něco více kW než ona tak by to snad i šlo.
twistedTSD
0
Však Spring je taky auto o ničem. Čínská popelnice bez výkonu.
ericn
1
Stejně tak o ničem bude tahle kysna iD2 od VW. Dostat za 500tis Kč auto s teoretickým dojezdem 193 km je k smíchu 😉
Proč zamořovat životní prostředí dalšími jedovatými svinstvy? Vždyť přece již řada odborníků dokázala, že z hlediska životního prostředí je nejčistší auto s dieselem a životností min. 500tis km!
Hrozně bych si přál, aby si měl pravdu, mohl by si ale dát nějaký ten důkaz, kde to řada odborníků dokázala? Rád si to přečtu.
Naftě zdar a DCi obvzlášť !
Naftě zdar a DCi obvzlášť !
Nebudou to horší odborníci než Ti kdo přechvalují elektrozkraty.
A ani nepotřebuješ odborníky, stačí Ti selský rozum.
A ani nepotřebuješ odborníky, stačí Ti selský rozum.
Vidíš? Už je to tady 😁 Jedno auto, jedna karoserie, jen si zvolíš, jak velkou chceš, kolik chceš KW, nebo jestli přejede či nepřejede obrubník 😁 Budoucnost je tu... krása!
je to tak... buducnost je uz vo vajciach... vsetko jednopriestorove kasne... len si zvolis razvor a farbu a vysku podvozku a ostatne uz je jak cez kopirak... este som zvedavy ci bude aj ID.1... ale priestor tu vidim... zatial sa mi najviac pozdava ID.4.. vyzera zatial najlepsie spolu s enyaqom a el. nirom co sa celkovo elektromobilov tyka.... uz ale ID.3 je fakt vajce... doslova az odpudzujuco posobi.... a ID2 zda sa asi nebude o nic lepsie na tom.. uvidime..
ID.4 GTX v 4kolke aj enyaq v 4kolke sa mi pacia... samozrejme nepaci sa mi uz ich cenovka a aj to ze clovek stale nevie ako to bude s vymenou ich dostupnostou baterii dobuducna... ci sa to vobec vyplati a budu aj v dohladnej dobe dostupne ( lebo cakat na novu baterku polroka alebo rok ako v pripade jedneho nemenovaneho elektra navyse v cene skoro komplet noveho auta ... to vyhra fakt nie je.. ale samozrejme vyrobcovia uz toto neriesia.. v ich biznis plane sa rieiai uplne ine veci aj to aby bola kasa plna prachov )
ID.4 GTX v 4kolke aj enyaq v 4kolke sa mi pacia... samozrejme nepaci sa mi uz ich cenovka a aj to ze clovek stale nevie ako to bude s vymenou ich dostupnostou baterii dobuducna... ci sa to vobec vyplati a budu aj v dohladnej dobe dostupne ( lebo cakat na novu baterku polroka alebo rok ako v pripade jedneho nemenovaneho elektra navyse v cene skoro komplet noveho auta ... to vyhra fakt nie je.. ale samozrejme vyrobcovia uz toto neriesia.. v ich biznis plane sa rieiai uplne ine veci aj to aby bola kasa plna prachov )
Mne se líbí tedy akorát to elektrické Audi, co vypadá jako 4dveřové coupe 😁
Enyaq mne nebere, sice nemá uplně ošklivé křivky, ale jsou tam zbytečné samoúčelné blbosti, aby byl odlišný, takový Kodiaq je prostě povedenější.
Enyaq mne nebere, sice nemá uplně ošklivé křivky, ale jsou tam zbytečné samoúčelné blbosti, aby byl odlišný, takový Kodiaq je prostě povedenější.
enyaq som uz videl asi 3 krat nazivo predvadzacku a je kupodivu pekny... velkostne idealny aj ako rodinne auto... proste ziadne mestske orezavatko ale uz seriozny rodinny voz... len ktora rodina si dnes kupi elektro za 40-50 tisic eur ... mam kolegu ktory sa nema spatne... je ITckar... zaraba fakt slusne ale je rad ze ma vobec octavku v kombiku a ze uz splatil hypoteku... fakt nerozumiem kto je cielovka tycht oelektroaut... lebo bezny clovek na to proste mat nebude.... sam vidim ake auta parkuju pred barakmi a 90 percent z nich su v cene do 20-30 tisic eur.... takze tazko zratu bude moct kazdy vymenit nejake taketo auto uz za kusok v dvojnasobnej cenovke.. ludia budu odkazani na jazdenky alebo budu jazdit kolobezkami elektrobajkami neviem... ale speje to k tomu ze mobolita bude raz este hodne draha... dotraz sme si ju nejak moc nevazili a brali ako samozrejmost ale ona ta mobilita a nezavilost na splolocnej doprave este bude hodne draha raz ...
V Praze a okolí je to docela běžně vidět, cílovka bude firma, nebo kdo na to má, tak jako mamma car po městě a okolí. Jako hlavní auto pořád za mne ne, prostor bude asi OK, ale jet s tím někam dál....
a stale je tu problem aj dojazd .. ist nabaleny k moru s tym ze musis 3 krat cestou do chorvatsak dobijat elektro na par hodin... tak to radsej ist letecky a nemas problem ...
kdezto dizlovu octavku v KE raz natankujes a za 12 hodin sa uz kupes v mori
kdezto dizlovu octavku v KE raz natankujes a za 12 hodin sa uz kupes v mori
Radši dieslem 😁 Kerosin je méně eko, letadlo škodí nejvíc ! 😁
stejne v lietadle nepojdes sam.... je to brane uz ako spolocna doprava....
najviac skoda zaocenaske lode...
najviac skoda zaocenaske lode...
I tak se přeci platí "pokuty" za znečištění 😁 Proto se zdražovaly letenky...
Jak říkám, já chráním planetu, tak jezdím k moři nafťákem ! 😁
Jasně, prumysl a lodě jsou nejhorší, ono by stačilo dělat dukladně emisní prověrky na STK a ekomaniaci by si ulevily od většiny čoudících aut.
Jak říkám, já chráním planetu, tak jezdím k moři nafťákem ! 😁
Jasně, prumysl a lodě jsou nejhorší, ono by stačilo dělat dukladně emisní prověrky na STK a ekomaniaci by si ulevily od většiny čoudících aut.
Jo ale plne obsazene letadlo na pasazera udela minimalne 2x tolik CO2 nez jizda autem.
Co je sranda je zkusit ty cisla o emisich letadel dohledat - najdes padesat ruznych metrik ktere se lisi asi 5ti nasobne - jednou se to pocita optimisticky “pouze let, plne letadlo, let pres pul planety” jindy zase pesimisticky “castecne obsazene letadlo, pocita se popojizdeni po runwayi - dulezite - trasa na 2-3 hodiny” a pak jim to skace jak rikam nekolikanasobne. Realneho vysledku se nedoberes - ve smyslu “verim jen statistice kterou jsem si zfalsoval sam”.
Podle me je klasika cesta po evrope 2-3 hodiny letu nekde 1,5-3x tolik co jizda dieselem, ale co ja vim.
Co je sranda je zkusit ty cisla o emisich letadel dohledat - najdes padesat ruznych metrik ktere se lisi asi 5ti nasobne - jednou se to pocita optimisticky “pouze let, plne letadlo, let pres pul planety” jindy zase pesimisticky “castecne obsazene letadlo, pocita se popojizdeni po runwayi - dulezite - trasa na 2-3 hodiny” a pak jim to skace jak rikam nekolikanasobne. Realneho vysledku se nedoberes - ve smyslu “verim jen statistice kterou jsem si zfalsoval sam”.
Podle me je klasika cesta po evrope 2-3 hodiny letu nekde 1,5-3x tolik co jizda dieselem, ale co ja vim.
Co je blby je ze za to mas dve fabie co nic nezerou a dojedou jakkoliv daleko a nemusis resit nabijeni.
Konkurovat u malych vozu je zatim pro EV cenove nemozne a jde to jen vynutit nejakymi danemi, zonami a vyhodami ve velkych mestech.
Zajimave je, ze prave zde vznika takovy pretlak - proc asi, copak maji v planu v tech mestech hmm?
Fiat 500, Honda E, Mini… urcite jsem neco zapomnel … a vsechno to je drahy, a prd to dojede.
Konkurovat u malych vozu je zatim pro EV cenove nemozne a jde to jen vynutit nejakymi danemi, zonami a vyhodami ve velkych mestech.
Zajimave je, ze prave zde vznika takovy pretlak - proc asi, copak maji v planu v tech mestech hmm?
Fiat 500, Honda E, Mini… urcite jsem neco zapomnel … a vsechno to je drahy, a prd to dojede.
Naprosto vubec nerozumim myslenkam o vymenach baterie.
EV s mrtvou baterkou je bud v zaruce (vetsinou 8-10 let a nejake km) anebo jsi tam, kde konci zada.
Bude to naprosto stejny jako s vymenou motoru v dnesnim aute - vymenoval bys motor v 15 letem BMW za novy? Muzes si ho koupit a namontovat, to neni zadny problem, ale bude to vyrazne drazsi nez to auto. Anebo tam das jiny motor nekde z vrakace. Ale dost mozna to auto proste odepises.
No a uplne stejne to bude s baterkama. Proc by to melo byt jinak?
PS: odmitam se ucastnit debaty o tom, ze u spalovaku mluvim o motoru a u EV o baterce. Je to zcela spravne prirovnani.
EV s mrtvou baterkou je bud v zaruce (vetsinou 8-10 let a nejake km) anebo jsi tam, kde konci zada.
Bude to naprosto stejny jako s vymenou motoru v dnesnim aute - vymenoval bys motor v 15 letem BMW za novy? Muzes si ho koupit a namontovat, to neni zadny problem, ale bude to vyrazne drazsi nez to auto. Anebo tam das jiny motor nekde z vrakace. Ale dost mozna to auto proste odepises.
No a uplne stejne to bude s baterkama. Proc by to melo byt jinak?
PS: odmitam se ucastnit debaty o tom, ze u spalovaku mluvim o motoru a u EV o baterce. Je to zcela spravne prirovnani.
To je naprosto zcestná úvaha.
Když by ta baterka za 15 let měla tak nízkou kapacitu, že bez ní dojedeš třeba místo 300 km jen 30, to auto přestává být použitelné.
Patnáctileté BMW pokud nezadřeš motor, tak do něj vrazíš něco tu a tam a třeba taky nic a bude šlapat. Když ho zadřeš, až pak řešíš, jestli tam dát nový (což se děje běžně), nebo koupit jinou ojetinu, ale zatímco u té baterky se předpokládá pokles kapacity s rostoucím věkem a jednou na tu výměnu či odepsání příjde, to BMW nemusíš zadřít ani za 30 let...
Když by ta baterka za 15 let měla tak nízkou kapacitu, že bez ní dojedeš třeba místo 300 km jen 30, to auto přestává být použitelné.
Patnáctileté BMW pokud nezadřeš motor, tak do něj vrazíš něco tu a tam a třeba taky nic a bude šlapat. Když ho zadřeš, až pak řešíš, jestli tam dát nový (což se děje běžně), nebo koupit jinou ojetinu, ale zatímco u té baterky se předpokládá pokles kapacity s rostoucím věkem a jednou na tu výměnu či odepsání příjde, to BMW nemusíš zadřít ani za 30 let...
Počítač tě nenechá jet s baterkou, která dojede 30km. Jednoduše ti vyhlásí chybu. Dokonce tě možná jet nechá, ale s chybou na displeji a v nouzovém režimu. Když ti to nevadí...
To je fuk, já jen přistoupil na tu stejnost s mrtvou baterií a ojetým 15 let starým motorem.
To si mysli co chceš, ale má pravdu.
No jenze neresime ubytek kapacity, ale mrtvou baterku.
Ubytek kapacity nevyresis ani nahodou, to je financne jeste vetsi nesmysl.
To je tedy muj nazor, treba se pletu. Mozna bude moznost jak baterku repasovat, ale o tom v dohledne dobe docela pochybuju.
Ubytek kapacity nevyresis ani nahodou, to je financne jeste vetsi nesmysl.
To je tedy muj nazor, treba se pletu. Mozna bude moznost jak baterku repasovat, ale o tom v dohledne dobe docela pochybuju.
Představ si, že by ti se stářím auta ubývala kapacita nádrže, až by byla jen na 5 litrů místo 50ti. Nemáš možnost tu nádrž pročistit, tak ji musíš vyměnit. To je přirovnání k baterce a kapacitě, která s věkem umře.
Ty řešíš problém z pohledu porovnání rychlostí opotřebovávání jednotlivých komponent. Já bych řekl, že se zde psalo spíše o finálním stavu (lhostejno, jak jsme k němu dospěli). Na jedné straně nepojízdný čmoud, protože odešel motor. Na druhé straně nepojízdný EV, protože odešla baterka. A teď to vyhoď a nebo nechej opravit.
Jenže u dobře udržovaného motoru nebudeš jeho výměnu řešit vůbec, protože prostě bude fungovat i po těch patnácti letech. Baterka ti časem odejde bez ohledu na to, jak dobře se o ni staráš. Takže pokud chceš porovnávat finální stav z hlediska nákladů, potřebuješ zohlednit i míru rizika, s jakou pravděpodobností se k takovému stavu dostaneš.
Kéž bys měl pravdu 😄
Ukaž mi motor u kterého nehrozí časem závada která bude stát víc než zbytek auta. Třeba 1.8tsi? 😄
Ukaž mi motor u kterého nehrozí časem závada která bude stát víc než zbytek auta. Třeba 1.8tsi? 😄
Spousty naftových i benzinových motorů, které nemají špatnou konstrukci (jako EA111).
Je to správné přirovnání. Navíc, to si málo lidí uvědomuje, u EV můžou celkem běžně odejít další 2 komponenty: Skutečně i motor a taky měnič. I přes ně jde veškerá energie z bateríí do kol.
niekde som cital ze v prvom roku jazdenia je nove elektro este nakladnejsie na servis ako novy spalovak... navyse predaj 8 rocne elektro niekomu ako jazdenku s uz polomrtvou baterkou.... to je v riti cele toto... cele je to ekologia jak bejk... aj slepy vidi ze toto nie je cesta k zachrane planety ale v prvom radee ide o biznis...ta je jjak s bajkami.. uz neslapali 26 palcove kola .. vsetko stagnovalo a tak trebalo ludom natlacit 27,5 palcove aj 29 palcove aby sa trh s bajkami opat rozhybal... a z 26 palcovych uz takto spravili behom roka dvoch nekompatibilne kusky hodne dnes leda do muzea... a tak dopadnu aj spalovaky...ze su nadalej ok to uz ale nenaplana do buducna automobilkam novy biznis plan.. biznisu uz nevonaju a tak to chce zmenu...
No, že může odjeít motor i měnič je fakt, ale baterka dříve či později prostě odejít musí, ten motor a měnič při správném zacházení až za hooodně dlouho, nebo taky třeba nikdy navíc motor můžeš udržovat při životě menšími investicemi, na baterce asi těžko vyměníš jen část kapacity, co už ztratila 😁
Samozřejmě, životnost motoru a měniče by měla genericky být větší, než životnost baterie. Nemusí to být pravda při chybném návrhu. Třeba poddimenzované chlazení. Nicméně, určitě ti nikdo nebude dnes vyměňovat část motoru nebo vadný tranzistor v měniči. Vymění ti ho jako celek.
Jenže repase a výměny částí spalováků se dělají běžně...
Jo, samozřejmě, spalovák můžeš skoro vždy opravit výměnou jeho části. Pryč jsou doby generálních oprav s přebroušením válců a výměnou kroužků. Něco jako kompletní výměna celého motoru.
Proto se vracíme k tomu, že srovnávat nepojízdné 15tileté BMW kvuli motoru a nepojízdný EV kvuli baterce, není relevantní.
Pro mě ano. V tu chvíli stojíš před stejnou výzvou v obou případech. I přes rozdílné pravděpodobnosti, jak se k té výzvě dostaneš. Jak píše lyon667. Myslíš, že když mi zůstala v ruce vylítaná Jetta s motorem, kterého oprava by vyšla dráž, než cena té ojetiny, tak jsem byl na tom nějak líp, než kdybych koupil EV s mrtvou baterkou? Ne, byl jsem na tom cca stejně.
Jo, muze odejit i motor a menic, ale zaprve to nebude drahy vymenit (v porovnani se spalovacim motorem) a za druhe ty elektricky motory pujde celkem levne opravovat.
Ale varime z vody, jsou to jen odhady, to se vsechno teprve uvidi.
Ale varime z vody, jsou to jen odhady, to se vsechno teprve uvidi.
Tak já nevím, ale u mého hybridu je měnič dražší než baterka. Motorgenerátor nevím, ale levné to taky nebude.
Jo, jenže tvoje minibaterčička v hybridu je jen zlomkem velikosti baterie v BEV. Tím pádem i zlomkem ceny.
Jo ale proc by mel odejit zrovna menic? To je nejaka vec ze menice odchazeji?
Ja nevim, jen se ptam, ja vim o menici uplny prd 🤣
Ja nevim, jen se ptam, ja vim o menici uplny prd 🤣
Motor bez problémů vyměníš za jiný z vrakoviště. Baterii musíš dát přinejmenším repasovanou nebo z mladší bouračky.
Kupovat rizikové motory na vrakaci je většinou super obchod...
Rozhodně méně rizikové než baterie z vrakáče.
To už je umanutost... Kde chodíš na takové názory.
Realita je taková, že koupě ojetého spalovacího auta v sobě nese finanční rizika. Mnohdy taková, že oprava přesahuje cenu auta.
Tohle řeší každý den mnoho lidí.
Představa nákupu motoru z vrakace je humorná.
Cena baterií stále klesá a i po dosažení opotřebení pro nemožnost použití v autě je druhotné použitelná do úložiště. Zároveň je velice snadné diagnostika jejího stavu.
Realita je taková, že koupě ojetého spalovacího auta v sobě nese finanční rizika. Mnohdy taková, že oprava přesahuje cenu auta.
Tohle řeší každý den mnoho lidí.
Představa nákupu motoru z vrakace je humorná.
Cena baterií stále klesá a i po dosažení opotřebení pro nemožnost použití v autě je druhotné použitelná do úložiště. Zároveň je velice snadné diagnostika jejího stavu.
Tak za cenu nové baterie máš 2-3 slušná ojetá auta a každé z nich vydrží dalších 10-15 let při rozumném servisu 😉 Není co řešit 😉
Zase píšeš nesmysly. Ta finanční rizika u spalovacího a elektrického auta jsou nesrovnatelná. Co je humorného na nákupu motoru, to opravdu nevím, sám jsem to řešil, byť na to nedošlo, a bylo to 10 tisíc Kč za blok.
Zapojovat do úložiště můžeš možná baterii, které lehce klesla kapacita, ne baterii, kterou nelze nabíjet, nebo je dávno za hranicí předpokládané životnosti.
Zapojovat do úložiště můžeš možná baterii, které lehce klesla kapacita, ne baterii, kterou nelze nabíjet, nebo je dávno za hranicí předpokládané životnosti.
...o ideologicky násilím tlačené elektrodebilitě! 😄 :yes:
https😐/www.autoforum.cz/…i-opak-chteneh👋
https😐/www.autoforum.cz/…i-opak-chteneh👋
A přitom je to od začátku tak jednoduché, syntetický benzín a nafta z CO2 který je ve vzduchu. Ovšem pokud tomu šílenství velí Jára Da Timmermans, musí to dojít až do nejhorších konců.
malo by sa to pekne prerozdelit.... nieco ostat v benzine nieco v dizli a nieco nech je kludne v elektrike.... lebo povedzme taky hilux ci L200 asi tazko budu nieiekedy vhodne ako elektroauta ( tie uz aj bez baterky vazia 2 tony ) ... a zase kto chce nieco male na behanie po meste tak s takym elektrickym zoe ci soulom nemam problem ... tu zase nema zmysel dizlova fabka to je jasne .... ale vsetko vsadit len na jedni jedinu kartu aj v segmentoch kde sa to nehodi zavana fakt podla mna uz len cistym biznisom ale nejaka zdrava logika tu uz nie je a to je velmi smutne ...
je fajn ze e😜erti uz co to povedia k veci ale pokial sa nebude aj realne nieco diat a bude sa o tom len rozpravat tak to nam velmi nepomoze....
je fajn ze e😜erti uz co to povedia k veci ale pokial sa nebude aj realne nieco diat a bude sa o tom len rozpravat tak to nam velmi nepomoze....
Přesně tak. Nikdo z nás přece nechce EV zakázat. Až se uplatní tam, kde jsou opravdu efektivní a smysluplné - např. při rozvážkové službě ve městě nebo u městkých minivozů. 😄 :yes: EV ale v žádném případě a ani náhodou nepředstavují univerzální řešení individuální mobility! A mohou se elektrofašisti vztekat jak chtějí a kopat nožičkama, fyzikální jevy nezmění, stejně jako neporučí počasí! 😒]
Toto se elektrofašounům nebude líbit! 😄 :yes: :yes: :yes: Určitě zas budou prskat své ohrané kydy o tom, že Autoforoum je desinformační web! 😒] 😒] 😒]
https😐/www.autoforum.cz/…cka-hra-s-cisly/
https😐/www.autoforum.cz/…cka-hra-s-cisly/
Sorry, ale to je asi špatný vtip. Slavné dostupné EV bude plečka s baterií 30 kWh, a aby to na dálnici pořádně žralo, tak rovnou SUV? Dobré tak jako třetí auto do rodiny, když bydlíte v Praze. Na MEB podle všeho ani nic jiného než SUV, MPV nebo velký crossover postavit nejde, což je absurdita.