Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen ID.2 bude zřejmě dalším elektrickým SUV

Ondřej Mára
Diskuze (75)

Rostoucí rodina elektromobilů značky VW zřejmě nabídne víc SUV a crossoverů, než jsme čekali.

Volkswagen dnes na evropských trzích nabízí elektrické modely ID.3 a ID.4, které by v brzké době mělo doplnit ještě SUV-kupé ID.5 a stylový elektrický minivan ID.Buzz. Během nadcházejících let bychom se však měli dočkat rozšíření nabídky také opačnou stranou.

Pod modely ID.3 a ID.4 by se totiž měly objevit ještě dva elektrické modely, které by měly cílit na zákazníky hledající dostupný městský elektromobil. Spekulace některých zahraničních médií přitom naznačují, že model ID.2 by opět mohl dostat karoserii elektrického SUV či crossoveru.

Zprávy přitom pochází od kolegů z Auto Express a Automotive News Europe, kteří shodně naznačují, že model ID.2 by mohl být něco jako „baby-SUV“ v nabídce elektrických modelů značky. Ostatně při popularitě tohoto segmentu bychom se vlastně automobilce ani nedivili.

Před časem se navíc objevily spekulace, podle kterých Volkswagen pracuje na vývoji cenově dostupnější varianty čistě elektrické platformy MEB, na které by mohly vzniknout malé a finančně dostupné elektromobily i dalších značek v rámci koncernu – včetně Škody a Seatu.

Vraťme se ale zpátky k modelu ID.2, respektive spekulacím o jeho technice a době příjezdu. Malý elektromobil by měl podle všeho opět nabídnout výběr z několika velikostí baterií, přičemž ta nejmenší by však mohla mít kapacitu pouze okolo 30 kW. Elektrický dojezd by se pak pohyboval pouze okolo cca 193 kilometrů.

Na první pohled to není žádná sláva, zájemcům o malý městský elektromobil by to ale mohlo stačit. Zvlášť při správně nastavené cenovce. Ta by se však podle Automotive News Europe mohla pohybovat od cca 19.000 eur, což by znamenalo cca 481.500 Kč.

Je ale otázkou, kdy se vlastně elektrické novinky dočkáme. Některé spekulace totiž hovořily o roku 2023, Auto Express ovšem uvádí až rok 2025 a Automotive News Europe dokonce až rok 2027. Ještě před ID.2 by se však stejná technika mohla objevit v již zmiňovaných malých elektromobilech značek Škoda a Seat. Nové městské SUV tak bude mít ještě rozhodně čím překvapit.

Ondřej Mára
Diskuze (75)

Doporučujeme

11. 8. 2021 13:06
Re: Toppere
Tak za kolik koupíš třeba 1,8tsi tak aby nebyl v horším stavu než ten co je potřeba vyměnit?
Avatar - twistedTSD
11. 8. 2021 12:41
Re: Toppere
Zase píšeš nesmysly. Ta finanční rizika u spalovacího a elektrického auta jsou nesrovnatelná. Co je humorného na nákupu motoru, to opravdu nevím, sám jsem to řešil, byť na to nedošlo, a bylo to 10 tisíc Kč za blok.

Zapojovat do úložiště můžeš možná baterii, které lehce klesla kapacita, ne baterii, kterou nelze nabíjet, nebo je dávno za hranicí předpokládané životnosti.
11. 8. 2021 09:05
Re: Pravda je že až to tento lidový ďábel rozbalí
Stejně tak o ničem bude tahle kysna iD2 od VW. Dostat za 500tis Kč auto s teoretickým dojezdem 193 km je k smíchu ;-)
11. 8. 2021 09:04
Re: Toppere
Tak za cenu nové baterie máš 2-3 slušná ojetá auta a každé z nich vydrží dalších 10-15 let při rozumném servisu ;-) Není co řešit ;-)
11. 8. 2021 06:45
Re: Toppere
To už je umanutost... Kde chodíš na takové názory.
Realita je taková, že koupě ojetého spalovacího auta v sobě nese finanční rizika. Mnohdy taková, že oprava přesahuje cenu auta.
Tohle řeší každý den mnoho lidí.
Představa nákupu motoru z vrakace je humorná.

Cena baterií stále klesá a i po dosažení opotřebení pro nemožnost použití v autě je druhotné použitelná do úložiště. Zároveň je velice snadné diagnostika jejího stavu.