Elektromobilita
Konzervant
8
Tak by velký Herbert mohl použít nohy a dojít si pro kafe na benzinku opodál.. Tam bude i bageta a hajzly
Ada je zase tady
5
a auta tankující naftu 😁
protože vzhledem k délce nabíjení bude v budoucnu potřeba u dálnic asi tak desetkrát víc dobíjecích stojanů než stojanů na benzín nebo naftu a tudíž nelze předpokládat, že u každého budou hajzly a lidská obsluha vařící kafe. Prostě to budou automaty bez lidského dohledu a podle toho to tam bude vypadat. Maximálně jednou denně přijede dodávka a "prémiově" vystříká wapkou největší bordel a zprovozní nějaké otlučené konektory nebo ukradené kabely.
A nejpikantnější na celé věci je, že místo aby jako akcionář šel a vyházel management (když se mu to nelíbí), tak vybrekává na Linkedln.
A nejpikantnější na celé věci je, že místo aby jako akcionář šel a vyházel management (když se mu to nelíbí), tak vybrekává na Linkedln.
Ved tam budu kamery a kazde auto bude identifikovatelne, co sa pripoji na stojan. Urobi bordel, douctuju mu upratovanie vo fakture. Zatial co bordel na benzinke je zatial tazsie identifikovatelny.
No, ale kamery tam jsou taky.
Takze to asi moc nepomaha, co?
Takze to asi moc nepomaha, co?
ano, ale na stojane nehlasis meno a adresu, kde ti maju vyuctovat upratovanie, ked urobis bordel na parkovisku za pumpou 😄
Tatort
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
By mozna stihnul i nejake to divadelni nebo filmove predstaveni!
😄
Pokud by mu teda dalsi cekajici mezi tim nerozbil okno.
😄
Pokud by mu teda dalsi cekajici mezi tim nerozbil okno.
Tatort
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Kdo snese kundaje, ten vydrží cokoliv :yes:
No dnes jsem nafasoval Passat jako náhradní auto a velké zklamání. takže i Prassat a folkswágn a jeho produkty ID (ano, to nejsou auta, to jsou produkty), nejenom Hyundai.
Turbodíra jako prase a další věci. 😒
Mazdička když na to brnknu tak vystřelí jak z praku 😄
Turbodíra jako prase a další věci. 😒
Mazdička když na to brnknu tak vystřelí jak z praku 😄
To je velmi hodnotný příspěvěk...
1. Nebyl to Hyundai, ale ID.3 s pomalejším nabíjením a i pokud by to šlo 150kW, tak 20-80% podle https😐/pod-point.com/…swagen/2020/id-3 trvá 30-40 minut
2. Podle https😐/fdrive.cz/…nity-trento-1917 je tam 4× CCS Combo, takže nabíjel 50-125kW, což znamená 40-60 minut
3. Otázka je jestli dobíjel přesně z 20%, ale dejme tomu
Při hledání informací mě spíš zarazila následující informace o ceně (a vlastně i dojezdu)😒br /> "Plné nabití 77kWh elektromobilu Volkswagen ID.3 Pro vyjde na 47 eur a vystačí reálně na 200 až 350 kilometrů (dle podmínek)." z http😐/www.hybrid.cz/…a-kwh-je-079-eur
1. Nebyl to Hyundai, ale ID.3 s pomalejším nabíjením a i pokud by to šlo 150kW, tak 20-80% podle https😐/pod-point.com/…swagen/2020/id-3 trvá 30-40 minut
2. Podle https😐/fdrive.cz/…nity-trento-1917 je tam 4× CCS Combo, takže nabíjel 50-125kW, což znamená 40-60 minut
3. Otázka je jestli dobíjel přesně z 20%, ale dejme tomu
Při hledání informací mě spíš zarazila následující informace o ceně (a vlastně i dojezdu)😒br /> "Plné nabití 77kWh elektromobilu Volkswagen ID.3 Pro vyjde na 47 eur a vystačí reálně na 200 až 350 kilometrů (dle podmínek)." z http😐/www.hybrid.cz/…a-kwh-je-079-eur
taky mně je to divný, že šéf nemá třeba bmw nebo mercedesa a musí si auto na dovoenou pujčovat. Asi koncern je ve velké ztrátě a počítá každou korunu. Vždyt nemci na takových postech jezdí do italie ICE vlakem.
Není to divný. Normálně si půjčují různé vozy s cílem vyzkoušet, co vlastně nabízí a jak to jezdí. A vlakem resp rychlovlakem jezdí často právě ti majetní. Není to nic levného.
Nicméně komfort je mnohem lepší. Proč šlapat do pedálů a tahat volantem jak cvičená opice, když to dělat nemusím. To ať dělá vlak. A v první třídě mě perfektně obslouží, žádné kolony a je to rychlejší.
Nicméně komfort je mnohem lepší. Proč šlapat do pedálů a tahat volantem jak cvičená opice, když to dělat nemusím. To ať dělá vlak. A v první třídě mě perfektně obslouží, žádné kolony a je to rychlejší.
Píši kdyby nebyl ve srabu, tak by jel vlakem, asi když se podnik potácí, tak šetří každou korunu. Tohle je reklama nekupujte ID-budete mět problémy a dost lidí co to má objednaný bude mět blbou noc.
Dobrý tip, skús Herberta pohľadať na LinkedIn nech skúsi Hyundai, prípadne aj prispôsobi dovolenku polohe superchargerov 😂
vývoje motoru TDI PD! :yes:
PD byla slepá ulička.
Ty jsi ale odborník... :no:
No, odborník asi ne, ale vím, že je to dražší, technicky komplikovanější systém, má vyšší nároky na energii, vyšší zatížení vačkového hřídele a s tím spojené vyšší nároky na specifikaci mazacího oleje, výrazně větší odpor rozvodového mechanizmu bylo třeba řešit robustnějším pohonem rozvodů, díky velkým silám na vstřikovací jednotky docházelo po čase někdy i k jejich vylamování z hlavy válce, chod motoru s PD je hlučnější a méně kultivovaný, obtíže s dělením na více vstřiků v jednom pracovním cyklu a tím i změna a časování dávky, která je potřebná při probíhajících regeneracích DPF, se vstřikováním lze operovat pouze v době, kdy je jednotka aktivní - v záběru vačky, vyšší hmotnost, vyšší stavební výška motoru.
Jediné pozitivum mělo PD vůči CR první generace ve vyšších vstřikovacích tlacích. To však brzy CR dohnal a dnes nevím o žádné výrazné výhodě proti CR. Myslím, že PD nepoužívá žádný výrobce osobních automobilů a i skalní propagátor - VW - ho nakonec opustil.
Pokud máš jiný názor, je zde prostor. Tvůj palec dolů na konci příspěvku úplně nechápu.
Jediné pozitivum mělo PD vůči CR první generace ve vyšších vstřikovacích tlacích. To však brzy CR dohnal a dnes nevím o žádné výrazné výhodě proti CR. Myslím, že PD nepoužívá žádný výrobce osobních automobilů a i skalní propagátor - VW - ho nakonec opustil.
Pokud máš jiný názor, je zde prostor. Tvůj palec dolů na konci příspěvku úplně nechápu.
A do čeho by jako měli investovat? Ten systém pro využití v osobních vozidlech dosáhl svých možností a proto ho VW opustil a stejně tak i Ford. PD dnes používají pouze výrobci velkých motorů, třeba na lokomotivách, lodních motorech, apod. Na takové motory jsou kladeny jiné požadavky než na osobáky a hlavně emisní metr není tak přísný. Bosch vývoj neopustil a nadále sdružené jednotky vyrábí.
Omlouvám se za OT, ale vybírám motor do Octy4. Dnes jsem vyzkoušel 2.0 TDI 85 kW s manuálem (pod zátěží to duní až hrůza, jednoznačné NE, zlatá moje stará 1.4 TSI) a protože budget a chci automat, tak přemýšlím o 1.0 TSI s dsg. Prý to při rozjezdech kvůli elektromotorku není tak špatné. Má někdo zkušenost? Pokud ne, tak pokračujte v kopání do rozčarovaného Herbertka (alespoň že si tu elektromobilitu také vyzkoušel na vlastní kůži a nejen z kanceláře od stolu...)
Kup si raději auto.
V O3 je to prý dobrá kombinace.
s budgetem na oktávku se poohlédni po lepším autě..mrzí mě to psát, škodovce fandím a sám jednu mám, ale tahle nová octa za to nestojí..
Jestli chceš budget nekupuj O4.Když máš 1.4tsi(v dobrém stavu 160-170hp) to bych radši těch 40tisíc obětoval a vzal 1.5 eTsi.Pokud budeš dělat testovací jízdu tak aspoň ve 3 v autě a uvidíš jak to nepojede oproti tvému.
s 1.5 TSI už bych musel obětovat automat. A na ten jsem si v kombinaci s ACC sakra zvykl. Určitě díky za radu vyzkoušet více zatížené auto, tam by mohl být tříválec otravný, bude muset do výrazně vyšších otáček. Jinak to zdražování je šílené, navíc prodejci naznačují, že to půjde ještě nahoru (jasně, možná to říkají jen proto, aby rychleji prodali...). Brutální inflace začala.
Mám ve firmě kombíky 1.0 TSI s manuálem a 1.6 TDI s manuálem obojí minulé generace a 1.0 eTSI a 2.0 TSI 140kW té současné. Sám s nimi pravidelně nejezdím, ale párkrát jsem se svezl a znám i reakce servisních techniků, kteří s tím jezdí. Na svezení je jednoznačně nejhorší 1.6 TDI, hlučný motor, těžký na předek, na dálnici dost omezující pětikvalt. Na druhou stranu má cca o litr lepší spotřebu než benzín a čím víc to technici honí po dálnici (pokud se u 85kW dá mluvit o honění), tak rozdíl ve spotřebě dál roste ve prospěch dieselu. Naopak na svezení je jednoznačně nejlepší 2.0 TSI, ale tu vynechme, hned po ní následuje eTSI, které nemá neduh manuálu a sice snahu tříválců chcípat v nízkých otáčkách při rozjezdu, protože elektromotor tohle hluché místo tříválce s manuálem spolehlivě vykryje (odspodu dává 50Nm a je to znát). Dobrá je funkce plachtění, protože nová generace má slušné Cx a vlastní přechody mezi nahozeným motorem v tahu, rekuperací a plachtěním jsou zcela nerozeznatelné (cvičené ucho je zachytí jen podle jemného cvaknutí relátek kdesi v útrobách vozu). Samozřejmě 1.0 TSI je vhodný na klidnou jízdu spíše kolem komína, protože 110 koní je jenom 110 koní a s rostoucí zátěží autu na dálnici rychle dochází dynamika. I plně naložený kombík na dovolenou dojede, ale na dlouhé dálniční štreky bych si ho rozhodně nekupoval. Možná pro někoho překvapivě je octa 4 s touto motorizací lehce přetáčivá i při obsazení jenom řidičem a s rostoucí zátěží roste i přetáčivá tendence, mě to nevadí, ale někoho to může zaskočit. Pokud tedy nepotřebuješ valit velké dávky po dálnici a budget tě omezuje v silnější motorizaci, tak za mě lze eTSI doporučit. Můj pocit je takový, že kdo se vejde do otáčkového spektra 1000-3000 ot. (tam končí pomoc elektromotoru) tak je to příjemné a svižné auto s velmi příjemným automatem. Ten kdo chce tlačit nad 3000, tak by si měl koupit něco jiného, nad 3000 ot. auto už jede jak každý slabý motor se 110 hp v relativně velkém autě a někde ve 4500 už se motor ozve vrčením typickým pro všechny tříválce, které já zrovna moc nemusím (mě to zní jako nasr.ná čivava).
Děkuji moc za rady. Já jsem osobně velmi klidný řidič (s 1.4 TSI mám dlouhodobě 5.8l/100km, nájezd cca 15tkm ročně) a myslím, že by mi mohla 1.0 eTSI sednout, resp. být tím nejmenším zlem. Teď musím sehnat předváděčku, protože tahle kombinace bude asi raritka. A vyzkouším na dálnici, aby mě to pak v "dlouhém táhlem" kopci nezaskočilo. Ještě jednou díky!
Tak typická spotřeba 1.5 TSI v O3 kombi je u nás 6,5 litru, takže bych tě tipoval soudě podle 5,8 na úspornějšího řidiče než je průměr. Typická spotřeba 1.0 TSI je u nás v průměru 6 litrů u toho eTSI je to spíše lehce pod 6, takže u Tebe bych to koštoval lehce nad 5.
Určitě se připrav na delší lhůtu dodání (ani skladovek moc není), prodávají se hlavně 1.5, 1.0 moc ne a s automatem hodně málo, takže bych odhadoval dodací lhůtu nejdříve tak duben 2022.
Určitě se připrav na delší lhůtu dodání (ani skladovek moc není), prodávají se hlavně 1.5, 1.0 moc ne a s automatem hodně málo, takže bych odhadoval dodací lhůtu nejdříve tak duben 2022.
Tak na dálnici pokud nepojedeš naložen jak do Chorvatska tj 4osoby plný kufr asi 600kg tak by ti to mohlo stačit.Bude scházet výkon když budeš chtít něco předjet mimo město kamión nebo zrychlující šoféři prostě je potřeba více místa/lepší odhad.Beru dynamiku podle domácího 1.2tsi 77kw v lehčím toledu.
Chceš Octavii, chceš automat a nemáš budget... tak co ti máme poradit 😄?
S O4 2.0 TDI 85kW jsem jezdil a za mě je to zvukově ok, nesmíš ten motor podtáčet... ale právě s manuálem to problém není.
S O4 2.0 TDI 85kW jsem jezdil a za mě je to zvukově ok, nesmíš ten motor podtáčet... ale právě s manuálem to problém není.
Nebýt zdražení, tak by mě těch (cca 680) na automat stačilo i s rozumným motorem. Problém je, jak si člověk jednou zvykne na nějaký komfort, tak se mu už nechce zpátky. Jinak 2.0TDI 85 kw byl dost hlučný pod zátěží i ve vyšších otáčkách. Těšil jsem se na něj dost (všude chválen za velmi nízkou spotřebu), ale ten zvuk bych (po pěti letech v benzínu) už nepřekousnul. A taky už neumím řadit 8-s.
Tady máš skladovku 1.5TSI DSG za 650
https😐/stock-cars.skoda-auto.com/260/cs-CZ/?…
případně Style za 690
https😐/stock-cars.skoda-auto.com/260/cs-CZ/?…
https😐/stock-cars.skoda-auto.com/260/cs-CZ/?…
případně Style za 690
https😐/stock-cars.skoda-auto.com/260/cs-CZ/?…
Aký to bol debil, slniečkár, ekofašista, hrobár Volkswagenu, a hľa aký zázrak - jediná kritika niečoho čo súvisí s EV, a všetko je inak. Zrazu má pravdu, lebo sa jeho slová podaktorým antiEV hodia. Kam vietor, tam plášť...(?) 😒]
kterou udělal v jeho kariéře šéfa VW. Takhle to má být, každý výrobce by měl svoje výrobky používat. Aby věděl, jaké *** lidem cpe. Platí to napříč obory.
Přešně tak, třeba se pak pan Diess konečně snese ze svého "elektroobláčku" do reality! 😒] :yes:
VW víceméně nemá na výběr a nemá se kam snést. V příštím desetiletí se hraje o přežití. Buď vyrobí dostupný elektromobil, což možné je, a nebo ne a skončí. Poplatky za emise CO2 budou nadále stoupat. VW už jednou zaspal a těžce se mu to nevyplatilo a dopadlo tak, že cáluje Diesel gate a všechny následky a půjčil si na to 30 miliard euro. Hybridy u VW taky nejsou žádná hitparáda a o hybridním úspěchu Toyoty = největší konkurent si může nechat leda zdát. Elektromobilitu taky zaspal, ale ne tak moc, jak některá konkurence.
Za 2015 vykázal díky Dieselgate ztrátu asi 4MLD€.
Jinak je ale stabilně v zisku a jen za pololetí 2021 je to přes 11MLD€.
https😐/www.statista.com/…agen-since-2006/
Minimálně z finančního pohledu tedy dieselgate až taková trága nebyla.
Teďka... pokud nebude nějaké politické zemětřesení, pak všechny spalováky ve vyspělých zemích skončí, řádově třeba za 15 let. Japonsko, USA, EU - pouze EV. Takže technologie v naftových motorech, ale i těch hybridech je dobrá právě tak na to, aby se na ní ještě něco vydělalo a pak se třeba ještě nějakou dobu vyplácela v Rusku a Argentině a tak....
Jinak je ale stabilně v zisku a jen za pololetí 2021 je to přes 11MLD€.
https😐/www.statista.com/…agen-since-2006/
Minimálně z finančního pohledu tedy dieselgate až taková trága nebyla.
Teďka... pokud nebude nějaké politické zemětřesení, pak všechny spalováky ve vyspělých zemích skončí, řádově třeba za 15 let. Japonsko, USA, EU - pouze EV. Takže technologie v naftových motorech, ale i těch hybridech je dobrá právě tak na to, aby se na ní ještě něco vydělalo a pak se třeba ještě nějakou dobu vyplácela v Rusku a Argentině a tak....
Přešně tak, třeba se pak pan Diess konečně snese ze svého "elektroobláčku" do reality! 😒] :yes😒br />https😐/barboravomackova.blog.idnes.cz/blog.aspx?…
Ta je dobrá, tu bych vy...
ale její články, to teď je tvůj nový guru místo autofora?
ono je legrační, jak z mizerného dobíjecího placu udělali na autoforu problém pro celou elektromobilitu
https😐/www.autoforum.cz/…-elektromobilem/
a jen doplním
S klobásami se ale zaměstnanci z Volkswagen nemusejí rozloučit navždy. Bude je mít stále v nabídce jídelna, která je o pár metrů dál, na opačné straně ulice.
ale její články, to teď je tvůj nový guru místo autofora?
ono je legrační, jak z mizerného dobíjecího placu udělali na autoforu problém pro celou elektromobilitu
https😐/www.autoforum.cz/…-elektromobilem/
a jen doplním
S klobásami se ale zaměstnanci z Volkswagen nemusejí rozloučit navždy. Bude je mít stále v nabídce jídelna, která je o pár metrů dál, na opačné straně ulice.
Taková analogie.
Lze v jídelně nabídnout u jednoho okénka masitá jídla a u druhého vegetariánská.
Nebo jenom vegetariánská a masitá vůbec. Jen klobásy, ale až přes ulici, a nejbližší přechod bude 300 metrů daleko a zelenej panáček se na něm rozsvítí jen každých 30 minut.
Lze vyrábět a prodávat a provozovat jak ICE tak EV vedle sebe.
Nebo ICE nevyrábět a když tak jen blbý a jen s malou perspektivou, různě je znevýhodňovat a tlačit násilím spotřebitele do EV.
Proč ? No přece protože si to lidé přejí. A protože se všem bude lépe dýchat. A protože zachráníme planetu, která příští rok zkolabuje a přestane se točit.
Opravdu těmto praktikám může někdo věřit, pokud se na těchto manipulacích finančně nepodílí ?
Je třeba vystřelit co nejvíce EV do vesmíru, protože toho bordelu je tam pořád ještě málo.
https😐/upload.wikimedia.org/…bris-GEO1280.jpg
Lze v jídelně nabídnout u jednoho okénka masitá jídla a u druhého vegetariánská.
Nebo jenom vegetariánská a masitá vůbec. Jen klobásy, ale až přes ulici, a nejbližší přechod bude 300 metrů daleko a zelenej panáček se na něm rozsvítí jen každých 30 minut.
Lze vyrábět a prodávat a provozovat jak ICE tak EV vedle sebe.
Nebo ICE nevyrábět a když tak jen blbý a jen s malou perspektivou, různě je znevýhodňovat a tlačit násilím spotřebitele do EV.
Proč ? No přece protože si to lidé přejí. A protože se všem bude lépe dýchat. A protože zachráníme planetu, která příští rok zkolabuje a přestane se točit.
Opravdu těmto praktikám může někdo věřit, pokud se na těchto manipulacích finančně nepodílí ?
Je třeba vystřelit co nejvíce EV do vesmíru, protože toho bordelu je tam pořád ještě málo.
https😐/upload.wikimedia.org/…bris-GEO1280.jpg
Včera jsem obdržel svoji první fakturu za dobíjení ve veřejné stanici. EON mi naúčtoval 16,77 Kč za mé zkušebního dobíjení během rychlého nákupu v Globusu ČB. Za tuto částku jsem získal dojezd cca 30 km mého pidiEV :-! .