Elektromobilita
Tatort
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
S elektromobilitou, jejíž budoucnost je sporná, jsme na průměru. Nikde jsme nezaostali a nikam se bezhlavě neženeme. Akorát někdo má problém pochopit souvislost velikosti národa v porovnání s celkem EU.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Jestli myslíš, že s tebou budu ztrácet čas a "diskutovat" pořád dokola o dotované ropě, tak na to zapomeň. Najdi si jiného vola.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Hele kolik máš tady otevřených účtů wole/kráwo?
Jasně, psychicky nemocní nepracují a tak mají spoustu volného času který tráví v diskuzích na autocz. 😒] 😒] 😒]
Jasně, psychicky nemocní nepracují a tak mají spoustu volného času který tráví v diskuzích na autocz. 😒] 😒] 😒]
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Stačí když máš rodinu, která ti vydělá(la) dost peněz a ty se můžeš klackovat a hrát si na kinga. Jedno, že nic neumíš a neděláš 😉
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Hamuník trpí paranodiní schízou no, dneska je teta Kylie, zítra Strejda Hamunnák a pozítří hermafrodit.
Určitě slyší i hlasy co k němu mluví a našeptávaj mu, a dává si na hlavu alobal anebo ho ozařujou sousedi 😄 😄
Určitě slyší i hlasy co k němu mluví a našeptávaj mu, a dává si na hlavu alobal anebo ho ozařujou sousedi 😄 😄
Čau Kylie !!!
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
To je ta vopelichaná vyžilá *** co si měl v profilu?
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Už by jsi měl pochopit, že jsou lide, které celý život nekrmil jen stát.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ano, souvisí. Každý, kdo někdy pracoval, má nějaký střet zájmů. A třeba ten tvůj Babiš podniká v oboru, který EU postavila na dotacích. On si ten systém nevymyslel.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Pokud chceš zamezit dotacím pro Babiše, tak změň systém. Udělej revoluci. Na čerpačky pro tyto auta nejsou peníze. Asi se teď budou stavět na ten nový EU dluh.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Až po volbách přijdou Piráti s ODS, tak bude peněz dost. Nebudou vědět, co s těma multimiliardama dělat. A pokud jde o toho Babiše, tak se podívej, jak se zadlužují ostatní státy.
Podpora státu má být přesně 0 Kč.
Bud si to prorazí cestu samo a zaplatí to firmy a jejich zákazníci, nebo to prostě není schopno konkurovat a má to smůlu. Volný trh.
Jsem zásadně proti jakékoliv státní dotaci větrníků, fotovoltaiky, elektroaut a veškeré infrastruktury.
Chceš elektroauto? Kup si ho za 4 miliony, chceš dobíjet? Kilowatka za 30 Kč. Nemáš na to? Chod pěšky nebo jezdi dál spalovákem.
Tam je veškereá infraskturtura dávno vybudována.
Bud si to prorazí cestu samo a zaplatí to firmy a jejich zákazníci, nebo to prostě není schopno konkurovat a má to smůlu. Volný trh.
Jsem zásadně proti jakékoliv státní dotaci větrníků, fotovoltaiky, elektroaut a veškeré infrastruktury.
Chceš elektroauto? Kup si ho za 4 miliony, chceš dobíjet? Kilowatka za 30 Kč. Nemáš na to? Chod pěšky nebo jezdi dál spalovákem.
Tam je veškereá infraskturtura dávno vybudována.
To že se bezhlavě neženeme hlavou proti zdi ovšem vidí Hamuna jako brutální zaostávání 😉
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Na všechy otázky ti tu bylo 99999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999999 x odpovězeno
ZASEKLEJ NEOBOLSEVICKEJ kolovrátku 😄
ZASEKLEJ NEOBOLSEVICKEJ kolovrátku 😄
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Nicméně on se stejně jako de-bil pořád dokola ptá na to samé.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
A není to málo? 😒] Spíš to vypadá jako plýtvání penězi… No nic, ČNB natiskne nové 😉
trh s elektromobily poroste rychle. Si taky pamatuji doby, kdy mobil a hlavně paušál/volání byl drahý, ale jakmile jsem ho začal nosit (Siemens S25, mobil z roku 1999, GSM se u nás spustilo na závěr roku 1996), tak všichni zkoumali k čemuže to je dobrý, vždyť pevná nebo telefonní budky stačí. Já jim začal ukazovat výhody a nakonec si jej i přes vysoké náklady začali pořizovat taky. To samé když jsem si koupil za dvě běžné výplaty smartphone (Treo 650) a ostatní měli ty svoje hloupé Nokia 6230 atp.
S elektromobily to nebude jinak. Koupím si jej, nebo třeba někdo ze sousedství, ostatní se s tím seznámí, pochopí výhody a podle toho se rozhodnou jestli ty výhody jsou i pro ně. Spousta lidí za tím vidí jen ta negativa, která bývají zveličena zkušenostmi s 1. novou generací elektromobilů jako byl třeba Leaf. Ovšem moderní elektromobil je už někde jinde. A když budou mít tu osobní zkušenost, byť krátkou, tak své postoje přehodnotí.
A to, že na to lidi nebudou mít? No, ne všichni, ale je dost lidí, co ty prachy mají, ne že ne.
S elektromobily to nebude jinak. Koupím si jej, nebo třeba někdo ze sousedství, ostatní se s tím seznámí, pochopí výhody a podle toho se rozhodnou jestli ty výhody jsou i pro ně. Spousta lidí za tím vidí jen ta negativa, která bývají zveličena zkušenostmi s 1. novou generací elektromobilů jako byl třeba Leaf. Ovšem moderní elektromobil je už někde jinde. A když budou mít tu osobní zkušenost, byť krátkou, tak své postoje přehodnotí.
A to, že na to lidi nebudou mít? No, ne všichni, ale je dost lidí, co ty prachy mají, ne že ne.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Cha cha, to srovnávání násilně tlačeníé elektrodebility s nástupem mobilů je už ohrané jak stará gramofonová deska! 1) Mobily se prosadily sami, stát na ně nemusel rozhazovat dotace, aby si je někdo koupil. Lidi po nich touižili sami o sobě. "A vo tom to je! 😒]
já bych poprosil o nasměrování na nějaký dotační titul, abych si tu Teslu nemusel kupovat jetou, ale mohl si ji koupit novou s dotací.
Nic, co? Je spousta zemí, kde se elektromobily nedotují, přesto se tam prodávají. A ty prodeje mají vzrůstající tendenci.
Nic, co? Je spousta zemí, kde se elektromobily nedotují, přesto se tam prodávají. A ty prodeje mají vzrůstající tendenci.
Prober se do reality. V Německu před dotacemi na elektriku jely houfně dotace na čisté motory a bylo to sakra tučné dotace. Teď už to nejsou dotace na spalovací motory, ale na elektriku. Na dieslový Golf s Euro 6 se dalo vydojit 5 000 euro v případě, že jsi dal do likvidace šunku s Euro 4... Kdo měl doma chrochtokřáp třeba Euro 3, tak mu Renault dal slevu 7000 euro. Německo táhlo prodej aut v Evropě díky "ekologickému" šrotovnému starých dieslů.
Rozdíl mezi roky 2016 a 2021 je ten, že teď má navrch pošuk s raketama, protože v Evropě žili v přesvědčení, že to tak bude nafurt a nedbali varování, že elektro prostě bude. Času měli dost, stejně jako měl Musk. Know how měli a začátku mnohem mnohem víc než on.
Tlačili se i nové "ekologické" diesly, což jak se ukázalo, moc ekologické nebylo a ještě tam někdo hoooodně podváděl.
Rozdíl mezi roky 2016 a 2021 je ten, že teď má navrch pošuk s raketama, protože v Evropě žili v přesvědčení, že to tak bude nafurt a nedbali varování, že elektro prostě bude. Času měli dost, stejně jako měl Musk. Know how měli a začátku mnohem mnohem víc než on.
Tlačili se i nové "ekologické" diesly, což jak se ukázalo, moc ekologické nebylo a ještě tam někdo hoooodně podváděl.
Proč porovnáváš šrotovné s dotacemi na EV? Diesel se prosadil i díky hodně přísným limitům emisí CO2. Nikde jinde na světě tek přísné nebyly a nejsou.
Prd se prosadil. Ten vlak už prostě jel a bylo nemožné z něj vyskočit. Euro 6 bylo tvrdé a bylo dle automobilek likvidační Euro 6c mělo některé zničit. Divné, neskončil nikdo... Vybodli se na investice do elektra a všechno napálili do vývoje nových nafťáků i přes fakt, že EU jim dala na vědomí, co je čeká. Proto nafťáky přežily a proto tu jsou. Místo aby ty bilióny napálili do elektra a teď měli svatý pokoj, tak kňouraj. Příležitost překroutili na problém.
Bohužel, veškerá pozitiva EV mobility zabíjí dvě zásadní negativa😒br />
1) ekonomická nevýhodnost, a
2) doba nabíjení,
Čekal jsi že napíšu dojezd? Ne, dojezd sice je významné negativum, ale tím zásadním je rychlost nabíjení. Nějakých 300 až 400 km je pro většinu celkem akceptovatelné. Ale čekat půl hodiny na typických 20-80% je nepřijatelné.
Je pravda, že při velkém nájezdu může ekonomická nevýhodnost jít stranou. Jenže velký nájezd jde v úplném protikladu s dojezdem jako takovým. Takže ta skupina, pro kterou to dává i ekonomický smysl, není nijak výrazná. Navíc ten ekonomický smysl půjde do kopru s brutálním zdražením energií, které nás čeká.
2) doba nabíjení,
Čekal jsi že napíšu dojezd? Ne, dojezd sice je významné negativum, ale tím zásadním je rychlost nabíjení. Nějakých 300 až 400 km je pro většinu celkem akceptovatelné. Ale čekat půl hodiny na typických 20-80% je nepřijatelné.
Je pravda, že při velkém nájezdu může ekonomická nevýhodnost jít stranou. Jenže velký nájezd jde v úplném protikladu s dojezdem jako takovým. Takže ta skupina, pro kterou to dává i ekonomický smysl, není nijak výrazná. Navíc ten ekonomický smysl půjde do kopru s brutálním zdražením energií, které nás čeká.
Doba nabíjení takový problém být nemusí. Pokud má člověk přístup k pomalému nabíjení, je docela snadné udržovat EV ve stavu blízkému plnému nabití. Pak potřebuje rychlé nabíjení především tehdy, když jede delší trasy. Což se dá spojit s přestávkou, kterou by člověk udělal tak či tak.
Pro elektromobily je zásadní a doslova kritická naopak jiná věc. Pravidelný přístup k pomalému nabíjení. Jak člověk nemá přístup k pomalému nabíjení, pak je jen malá šance, že se najde případ, kdy pro něj bude EV vhodné.
Pro elektromobily je zásadní a doslova kritická naopak jiná věc. Pravidelný přístup k pomalému nabíjení. Jak člověk nemá přístup k pomalému nabíjení, pak je jen malá šance, že se najde případ, kdy pro něj bude EV vhodné.
Ne. Na delší trase se zastavím, ale abych někde čučel 0,5h a ztrácel čas??? Fakt ne.
Nabíjení ze zásuvky je sice fajn, ale ne pro režim cestování. Je rozdíl jen dojíždět a cestovat.
Nabíjení ze zásuvky je sice fajn, ale ne pro režim cestování. Je rozdíl jen dojíždět a cestovat.
Tesla model 3 Long Range, Praha - Benátky, 2x 25 minut nabíjení. Celková doba jízdy cirka 10h. Tedy cirka po 3h jízdy pauza na půl hodiny. To dělám i se spalovákem. Dobře, možná o kus kratší.
Ale pak tu máme ekonomiku. Spotřeba naložený Tesly 3 LL bude kolem 18kWh/100km (15-16 standardně). Je to 800km. Třetinu pojedeš za 2Kč/kWh (domácí nabíjení), 2/3 za cirka 8,4Kč/kWh. 900Kč. Zpátky pojedeš dokonce ještě levněji, protože se předpokládá, že si nabiješ auto zadarmo v hotelu s Tesla Destination Chargerem
Benzín se spotřebou 8 litrů, 34Kč/litr ... 2200Kč. (diesel nepočítám protože to nelze s komfortem Tesly srovnat)
1300Kč úspora za necelou hodinu. Nevím jak ty, ale já 1500Kč na hodinu nemám.
Ale pak tu máme ekonomiku. Spotřeba naložený Tesly 3 LL bude kolem 18kWh/100km (15-16 standardně). Je to 800km. Třetinu pojedeš za 2Kč/kWh (domácí nabíjení), 2/3 za cirka 8,4Kč/kWh. 900Kč. Zpátky pojedeš dokonce ještě levněji, protože se předpokládá, že si nabiješ auto zadarmo v hotelu s Tesla Destination Chargerem
Benzín se spotřebou 8 litrů, 34Kč/litr ... 2200Kč. (diesel nepočítám protože to nelze s komfortem Tesly srovnat)
1300Kč úspora za necelou hodinu. Nevím jak ty, ale já 1500Kč na hodinu nemám.
Ty jsi TAK tendenční až to bolí.
18 kWh při dálniční rychlosti?? Opravdu? I kdyby, tak...
8l benzinu?? Jsi spadl z marsu? Bez problému konkurence pojede pod 6l nafty. Takže si to hezky přepočítej. Stejně jako to, nakolik oceníš tu pohodu jistoty, že se nemusím stresovat, jestli bude nabíječka na EV volná, v provozu a že tam nebudu muset půl hodiny čumět do blba jak tydýt. Jo, za tohle si fakt mile rád připlatím. Problém ovšem je, že díky rozdílu v ceně ICE proti EV už to mám předplacený na hodně dlooouho 😁 :-!
18 kWh při dálniční rychlosti?? Opravdu? I kdyby, tak...
8l benzinu?? Jsi spadl z marsu? Bez problému konkurence pojede pod 6l nafty. Takže si to hezky přepočítej. Stejně jako to, nakolik oceníš tu pohodu jistoty, že se nemusím stresovat, jestli bude nabíječka na EV volná, v provozu a že tam nebudu muset půl hodiny čumět do blba jak tydýt. Jo, za tohle si fakt mile rád připlatím. Problém ovšem je, že díky rozdílu v ceně ICE proti EV už to mám předplacený na hodně dlooouho 😁 :-!
jenže ty srovnáváš auto kategorie BMW 330i s lowcostovou Oktávkou v připitomělém dieselu.
To ti nevyjde ani u té bramboračky.
Ale máš pravdu, s Teslou jsem se sekl, při 130 baští 20kWh, tak budu počítat s 22kWh při naloženém autě rodinou. 1100Kč.
S ultralowcostem v dieselu s 5,5L spotřebou je to za 1500Kč. Kultura cestování nula.
Ale opravím se i při výpočtu úspor. Uspoříš tak 40 minut. Budu počítat, že i s tou Koktou aspoň jednou zastavíš na 10 minut. Jestli máš víc jak 600Kč na hodinu, tak jsi vyhrál.
btw - nechápu proč by jsi se měl během nabíjení dívat do zrcátka?
To ti nevyjde ani u té bramboračky.
Ale máš pravdu, s Teslou jsem se sekl, při 130 baští 20kWh, tak budu počítat s 22kWh při naloženém autě rodinou. 1100Kč.
S ultralowcostem v dieselu s 5,5L spotřebou je to za 1500Kč. Kultura cestování nula.
Ale opravím se i při výpočtu úspor. Uspoříš tak 40 minut. Budu počítat, že i s tou Koktou aspoň jednou zastavíš na 10 minut. Jestli máš víc jak 600Kč na hodinu, tak jsi vyhrál.
btw - nechápu proč by jsi se měl během nabíjení dívat do zrcátka?
A ty znáš cenu provozu EV, jaká bude za pár let? U spalováku už je to za ty roky celkem stabilní.
ani cenu fosilu nelze predikovat z minulosti. Já si stále nějaké ty fosily nechávám a hodlám je provozovat alespoň pro radost.
Bohužel v EU se již připravují různé CO2 daně, je dost možné, že to na fosil dopadne daleko více.
Navíc u fosilu nemáš možnost zlevnění paliva (ty doby, kdy se jezdilo na olej jsou pryč). U elektriky to můžeš aspoň po část roku "naředit" levnou elektrikou z vlastní FVE.
Samozřejmě pokud jsi nízkopříjmový, bydlíš v paneláku, nemáš ani garáž, na kterou bys tu FVE postavil, tak si holt připlatíš, nebo si zvykneš na MHD.
Bohužel v EU se již připravují různé CO2 daně, je dost možné, že to na fosil dopadne daleko více.
Navíc u fosilu nemáš možnost zlevnění paliva (ty doby, kdy se jezdilo na olej jsou pryč). U elektriky to můžeš aspoň po část roku "naředit" levnou elektrikou z vlastní FVE.
Samozřejmě pokud jsi nízkopříjmový, bydlíš v paneláku, nemáš ani garáž, na kterou bys tu FVE postavil, tak si holt připlatíš, nebo si zvykneš na MHD.
Hele, na urážky mě nechytíš. Ale když už chceš - proč bych se měl dívat do zpětnýho? Třeba proto, jestli za mnou nestojí nas*aný eLzyx co čeká na volnou nabíječku?? 😲 😒]
Ano, 20 až 22kWh beru. Za ideálních podmínek. Ale ok.
Zbytek jsou jen zblitky. Vůbec nevím proč sem taháš nějakou oktávku... Se probůh podívej za kolik jezdí třeba diesel v novém céčku!!!
T3 má výhody a nechci je zpochybňovat. Ale pokud se bavím o autě jako celku, tak Tesla nemá bohužel ani na tu "blbou" oktávku. I ta je totiž zpracovaná líp a je poskládaná z lepších materiálů.
Ano, 20 až 22kWh beru. Za ideálních podmínek. Ale ok.
Zbytek jsou jen zblitky. Vůbec nevím proč sem taháš nějakou oktávku... Se probůh podívej za kolik jezdí třeba diesel v novém céčku!!!
T3 má výhody a nechci je zpochybňovat. Ale pokud se bavím o autě jako celku, tak Tesla nemá bohužel ani na tu "blbou" oktávku. I ta je totiž zpracovaná líp a je poskládaná z lepších materiálů.
protože MB C300D 4M za 5,5 nejezdí. Spíše za 7. To proti té Oktávce nevychází už vůbec.
K tomu zpracování - běž se podívat třeba do Advantage Cars na to, jak aktuální Tesly vypadají. Mají tam dvě docela zánovní ojetiny. Hned vedle můžeš zajít do Tesly, kde budou mít i nějaké nové. Ano, nejsou dokonalé, ale uvnitř auta a hlavně během jízdy si na nějaký spáry ani nevzpomeneš. Jako majiteli a řidiči je ti to jedno. Tebe bude zajímat hlavně TCO (skvělé) a jízdní vlastnosti (nesrovnatelné se spalováky)
K tomu zpracování - běž se podívat třeba do Advantage Cars na to, jak aktuální Tesly vypadají. Mají tam dvě docela zánovní ojetiny. Hned vedle můžeš zajít do Tesly, kde budou mít i nějaké nové. Ano, nejsou dokonalé, ale uvnitř auta a hlavně během jízdy si na nějaký spáry ani nevzpomeneš. Jako majiteli a řidiči je ti to jedno. Tebe bude zajímat hlavně TCO (skvělé) a jízdní vlastnosti (nesrovnatelné se spalováky)
Všem není jedno, že sedí v plečce, kde cena neodpovídá kvalitě, interiér připomíná futuristický vůz budoucnosti, ovšem autosalonu 1991 (až na tablet, tehdá nebyly) a že za 1-3 mega jde pořídit krásný Rolls, kde sou jízdní vlastnosti a odhlučnění dokonalé a materiály asi tak 700x převyšují Teslu.
A hlavně, má to noblesu, charakter, historii!!!
Tesla je bezpohlavní plečka, která nemá ani jedno.
To že většina lidí hupsla do tesly z nějaké evropské mainstreamové plečky a neumí si představit tichý a pohodlný spalovák je mi upřímně líto. Jaksi existují i jiné vozy jak VW, škoda, peugeot a Audi či BMW 😄
A hlavně, má to noblesu, charakter, historii!!!
Tesla je bezpohlavní plečka, která nemá ani jedno.
To že většina lidí hupsla do tesly z nějaké evropské mainstreamové plečky a neumí si představit tichý a pohodlný spalovák je mi upřímně líto. Jaksi existují i jiné vozy jak VW, škoda, peugeot a Audi či BMW 😄
Ne. Doteď nechápu proč se mnozí (a ty nevyjímaje) pořád snaží srovnávat T3 s kategorií šestiválců. Máte v hlavě prostě 0-100 jako kdyby to bylo vše. Je to prostě nebetyčná zaslepenost.
Běžná prémiová střední třída v dieselu jezdí pod 6 s přehledem.
Ad zpracování - zrovna jsem jednu viděl a - zpracování je na tu cenu a kategorii tak 4- s přimhouřením očí. A ano, s*alo mě to i za jízdy, třeba zpracování těch bezrámových oken je tristní a za jízdy to je díky tichu od motoru otravné násobně víc.
Takže ano, platí co jsem napsal a vím o čem píšu. Rozumím proč T3 chtít a má značné klady. Ale když mám hodnotit auto jako celek, tak MB/BMW/Audi je o světelné roky dál než Tesla. Jenže bohužel, Tesla se výrazně zlepšovat prostě ani nehodlá. Ona totiž na materiály, zpracování a kvalitu v principu prvoplánově kašle.
Běžná prémiová střední třída v dieselu jezdí pod 6 s přehledem.
Ad zpracování - zrovna jsem jednu viděl a - zpracování je na tu cenu a kategorii tak 4- s přimhouřením očí. A ano, s*alo mě to i za jízdy, třeba zpracování těch bezrámových oken je tristní a za jízdy to je díky tichu od motoru otravné násobně víc.
Takže ano, platí co jsem napsal a vím o čem píšu. Rozumím proč T3 chtít a má značné klady. Ale když mám hodnotit auto jako celek, tak MB/BMW/Audi je o světelné roky dál než Tesla. Jenže bohužel, Tesla se výrazně zlepšovat prostě ani nehodlá. Ona totiž na materiály, zpracování a kvalitu v principu prvoplánově kašle.
Nejvíc kritická je cena. Za ty peníze to skoro nikdo nechce.
cena je bohužel dána dotacemi. Že to zní nelogicky? No ...
Protože fabriky na elektromobily nestíhají poptávku, tak nemají důvod zlevňovat. Takže si mohou vybrat podle jakého trhu budou stanovovat prodejní cenu. Tu stanoví samozřejmě podle těch trhů, kde jsou dotace a dost ekonomicky silných lidí - Německo, Holandsko, Norsko atp. Aby nedocházelo k ree😜ortům, tak stanoví stejnou cenu v Evropě.
Pro "dotovaného" Němce je to tak levné, pro nedotovaného Čecha, ještě znevýhodněného extra sazbou pro pokrytí kurzových rozdílů, je to skoro nedostupné.
Kdyby v bohatých zemích zrušili dotace, tak se rozjede klasický trh poptávka/nabídka a i u nás by došlo ke zlevnění.
Protože fabriky na elektromobily nestíhají poptávku, tak nemají důvod zlevňovat. Takže si mohou vybrat podle jakého trhu budou stanovovat prodejní cenu. Tu stanoví samozřejmě podle těch trhů, kde jsou dotace a dost ekonomicky silných lidí - Německo, Holandsko, Norsko atp. Aby nedocházelo k ree😜ortům, tak stanoví stejnou cenu v Evropě.
Pro "dotovaného" Němce je to tak levné, pro nedotovaného Čecha, ještě znevýhodněného extra sazbou pro pokrytí kurzových rozdílů, je to skoro nedostupné.
Kdyby v bohatých zemích zrušili dotace, tak se rozjede klasický trh poptávka/nabídka a i u nás by došlo ke zlevnění.
Kdyby se rozjel klasický trh nabídka/poptávka, tak elektromobily skončí stejně rychle jak začaly. Zatím(?) nejde o konkurenceschopnou alternativu a poptávka po EV by zkrátka nebyla.
ale byla. Ta auta mají pro některé lidi takové výhody, že si za ně klidně připlatí.
btw - proč by to neměla být konkurenceschopná alternativa?
Tesla 3 standard range je za 1,1 mega. Auto velikosti třeba BMW 3. Srovnatelný motor je 330i 😁rive. Cena? 1,1 mega.
Naprosto konkurenceschopné. Obzvláště když si spočítáš TCO. V BMW utopíš násobně více v servisu i v palivu.
btw - proč by to neměla být konkurenceschopná alternativa?
Tesla 3 standard range je za 1,1 mega. Auto velikosti třeba BMW 3. Srovnatelný motor je 330i 😁rive. Cena? 1,1 mega.
Naprosto konkurenceschopné. Obzvláště když si spočítáš TCO. V BMW utopíš násobně více v servisu i v palivu.
Ano, pro některé lidi má EV i výhody. Jenže těch lidí je dost málo.
T3 v celku je s 330i naprosto nekonkurenceschopná. Auto totiž není jen motor. Tesla bohužel doteď nepochopila, co je to auto.
T3 v celku je s 330i naprosto nekonkurenceschopná. Auto totiž není jen motor. Tesla bohužel doteď nepochopila, co je to auto.
Za 1 mega je 300 konový Charger, za 1,4 380 konový R/T 5,7, za 1,5 500 konový 6,4 a 2 mega 700 konový Hellcat. Dojezd na LPG+benzín dohromady 600-1350 km.
Která stejně výkonná tesla to umí? Zejména těch 1350 km
Děkuju 😄 😄 😄 😄
Která stejně výkonná tesla to umí? Zejména těch 1350 km
Děkuju 😄 😄 😄 😄
neumí. Přesto mne napadá otázka ... jakto že se v ČR prodá víc Tesel, než všech Dodge a Chevroletů dohromady?
Neprodá.....
Ani tolik co Dodge a RAMů, natož pak všech ostatní amerik. Je vidět že nemáš páru o čem mluvíš....Podívej se na statistiky SDA
1-7\2021
Tesla - 136 ks
Dodge + RAM - 173 ks
Jestli chceš započítat i další ameriky, prosím, jak je libo
Chevrolet - 25
GMC - 8
Cadillac - 7
Chrysler - 4
Lincoln - 3
Mustang - 79
E😜lorer - 48
nepočítám jeepy, aby zas nebyl šok že je to fiat.
Takže dohromady všechny ameriky (a to nevíme kolik se dovezlo pikapů řady F, pár jich bude) 347. Reálne tak 360 ks vs 136.
Blbýýýýýý cooo 😄 😄 😄
Fosil stále frčí, petrolehadi nevymřeli vid.
Ojetiny ti počítat radši nebudu, utrpěl bys šok. Loni v říjnu porazil Teslu v ojetinách i Rolls Royce 😄 😄 😄
Ani tolik co Dodge a RAMů, natož pak všech ostatní amerik. Je vidět že nemáš páru o čem mluvíš....Podívej se na statistiky SDA
1-7\2021
Tesla - 136 ks
Dodge + RAM - 173 ks
Jestli chceš započítat i další ameriky, prosím, jak je libo
Chevrolet - 25
GMC - 8
Cadillac - 7
Chrysler - 4
Lincoln - 3
Mustang - 79
E😜lorer - 48
nepočítám jeepy, aby zas nebyl šok že je to fiat.
Takže dohromady všechny ameriky (a to nevíme kolik se dovezlo pikapů řady F, pár jich bude) 347. Reálne tak 360 ks vs 136.
Blbýýýýýý cooo 😄 😄 😄
Fosil stále frčí, petrolehadi nevymřeli vid.
Ojetiny ti počítat radši nebudu, utrpěl bys šok. Loni v říjnu porazil Teslu v ojetinách i Rolls Royce 😄 😄 😄
Ono hlavně nemá vůbec cenu vést debatu co je a co není přijatelné. Elektromobilita prostě bude, zvrátit se to už nedá. Automobilky do toho nalily děsné prachy a kdyby se jim to nezačalo vracet, tak krachnou velice rychle. Nemluvě pak o výrobcích baterií, kteří tu začali stavět fabriky.
Teď je to o tom, že budeme doufat, že se najde řešení nabíjení a rychlosti nabíjení. Bulení a kňourání a stěžování si je zbytečné.
Teď je to o tom, že budeme doufat, že se najde řešení nabíjení a rychlosti nabíjení. Bulení a kňourání a stěžování si je zbytečné.
Ne. Jsi vedle. Svět se netočí podle evropského tlejícího rybníčku.
podle Amerického a nově Čínského, kde se ty elektromobily taky zhusta prosazují.
Nechceš doufám tvrdit, že se svět točí podle Ruska?
Nechceš doufám tvrdit, že se svět točí podle Ruska?
Austrálie?
Indie?
Afrika?
Jižná amerika?
(ano, i to Rusko?)
Sorry, ale ne. To, že pár bohatých států se rozhodlo pro politický program EV mobility ani zdaleka neznamená, že se tam ubírá automobilový průmysl jako celek.
Indie?
Afrika?
Jižná amerika?
(ano, i to Rusko?)
Sorry, ale ne. To, že pár bohatých států se rozhodlo pro politický program EV mobility ani zdaleka neznamená, že se tam ubírá automobilový průmysl jako celek.
Austrálie, Inde, Afrika, Jižní Amerika ... jako automobilové velmoci, podle kterých se bude točit svět? Tak ten byl dobrej 😁
v americe se stále prodá nejvíc V6, R4 a V8 😄
Stačí se podívat na prodejní čísla velké trojky.
Stačí se podívat na prodejní čísla velké trojky.
Je to tak. Navíc EV tlačí především Kalifornie.
Kalifornie byl vždy stát ve státě, ty tam měli nesmyslné emisní normy už v 70 letech u spalováků. Takdy auto v kalifornské verz je holé neštěstí.
paradox je, že LA je plné bezdomovců, žebráků co bydlí v karavanech a dodávkách, protože nemaj ani když pracují na normální bydlení 😄
paradox je, že LA je plné bezdomovců, žebráků co bydlí v karavanech a dodávkách, protože nemaj ani když pracují na normální bydlení 😄
Ty žiješ fakt mimo realitu. To si jako myslíš, že země EU jsou jediné, které oznámily jasný termín s koncem spalovacích motorů?
USA, Kanada, Mexiko, jižní amerika, rusko a další státy žádný konec spalováků neoznámily.
Nelži. USA neoznámilo nic, protože jednotlivé státy v tom mají volnou ruku. Kalifornie už termín stanovila na 2035, Washington na 2030. Kdo co tam dělá, nevím nesleduju. V Mexiku se o tom jedná, nicméně Mexiko City zakáže zcela nafťáky už v roce 2025.Někde začali s jednám později a proto se postupně přidávají. Každým měsícem je jich víc a víc.
A předpokládám, že víš, že do Jižní Ameriky spadá i Brazílie. To jste se ve škole učili. Ta samozřejmě už dávno odsouhlasila konec prodej a i konec provozu aut se spalovacím motorem (2030/2040).
Nechápu, co tady některé vede ke lhaní a vymýšlení si. Karty jsou rozdány a teď je třeba uhrát hru. Co je na tom k nepochopení? K čemu to vymýšlení a kňourání?
A předpokládám, že víš, že do Jižní Ameriky spadá i Brazílie. To jste se ve škole učili. Ta samozřejmě už dávno odsouhlasila konec prodej a i konec provozu aut se spalovacím motorem (2030/2040).
Nechápu, co tady některé vede ke lhaní a vymýšlení si. Karty jsou rozdány a teď je třeba uhrát hru. Co je na tom k nepochopení? K čemu to vymýšlení a kňourání?
S tím že sou karty rozdány se hodně lidí nesmíří, neboj.
Hlavně až budou mrznout a umírat hlady
Hlavně až budou mrznout a umírat hlady
A proč jsi lhal?
Brazílie je 1 stát, který má aktuálně problém s covidem a mrtvé tam museli pohříbvat 24h denně, i v noci při svitu halogenů. Je tam obří korupce a kriminalita. Většina aut v jižní americe jezdí na alkohol, ethanol.
Kalifornie je stát ve státě, banda pošků a spolu s Washingtonem sou to 2 státy. USA jich má 51.....
Zákaz dieslů není zákaz spalovacíh motorů. Zakáz čistě sazometů je mi upřímně naprosto šumák. Ty moderní jsou jen přetechnizované plečky plné ekovolovin a ku*vítek s 6x dražším servisem než má to V8 OHV MPI 😄
Kalifornie je stát ve státě, banda pošků a spolu s Washingtonem sou to 2 státy. USA jich má 51.....
Zákaz dieslů není zákaz spalovacíh motorů. Zakáz čistě sazometů je mi upřímně naprosto šumák. Ty moderní jsou jen přetechnizované plečky plné ekovolovin a ku*vítek s 6x dražším servisem než má to V8 OHV MPI 😄
Ano bulení je zbytečné, chce to vyjít do ulic, demonstrovat, zátarasy, stávky , diverzní akce a halvně nekupovat si elektroplečky ani FV panely a nic.
At si ta zelená svoloč zkrachuje, když si to ty neobolšvičtí dobytci vymysleli.
At si ta zelená svoloč zkrachuje, když si to ty neobolšvičtí dobytci vymysleli.
Tak já bych řekl, že automobilky už to dávno vědí, jen do toho nasypali moc peněz a teď se třesou, aby to dopadlo. Jenže prodeje elektra bez dotací moc nejdou a ani do budoucna to na bouchání šampáňa nebude. Lidi budou držet normální auta dokud to půjde. Pak začnou automobilky tlačit na politiky, že se bude propouštět a to bude kvikotu - pokud se nebude prodávat, nebude se vyrábět 😉
Scénář, který vypadá, že to nakonec ty automobilky politikům nandají a vyhrajou, nefunguje. Tohle by musely udělat tak před 5 lety. Teď už je pozdě. Takový toretický vývoj by se projevil někdy ke roku 2030 a to tu budou hráči, kteří maj elektriku v malíku a daj to i bez dotací. V Číně jich je hromada.
Dotace to celé křiví. Zakázání dotací by ukázalo pravdu a řešení okamžitě. Buď by to šlo a nebo nešlo. A ono by to asi šlo. Pamatuju si dobu, kdy kondenzační kotle byly tak supernáročné na výrobu a stály 100 litrů, dobu kdy tepelné čerpadla stály pomalu půl mega. Kdyby byly dotace na mobily "protože dotykáče jsou moc moc náročné na výrobu" tak i čínský křáp stojí 50 klacků jak nic.
Dotace to celé křiví. Zakázání dotací by ukázalo pravdu a řešení okamžitě. Buď by to šlo a nebo nešlo. A ono by to asi šlo. Pamatuju si dobu, kdy kondenzační kotle byly tak supernáročné na výrobu a stály 100 litrů, dobu kdy tepelné čerpadla stály pomalu půl mega. Kdyby byly dotace na mobily "protože dotykáče jsou moc moc náročné na výrobu" tak i čínský křáp stojí 50 klacků jak nic.
Už jsi na náměstí s transparentem, A nebo jsi další v prsa se bijící žvanil, který machruje a blábolí, co se má dělat a sám to nedělá?
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Bohužel elektromobilita se stala ideologickou lží. V současné době nedává smysl a ani výhledově není řešením. Ne pro země, které nejsou ekonomicky tak silné jako Německo, Norsko, Nizozemí...
Evropa je plná populistických lží. U nás se rozdávají peníze (=budoucí dluhy), Evropa v čele s nazi národem diktuje "bezemisní svět", zatímco reálně pracuje na pravém opaku...
Komunismus(socialismus) měl jednu nespornou výhodu - neskrýval se za jiné hodnoty jako dnešní ekosocialistický spolek EU schovaný za demokratické a ekologické hodnoty :-!
Evropa je plná populistických lží. U nás se rozdávají peníze (=budoucí dluhy), Evropa v čele s nazi národem diktuje "bezemisní svět", zatímco reálně pracuje na pravém opaku...
Komunismus(socialismus) měl jednu nespornou výhodu - neskrýval se za jiné hodnoty jako dnešní ekosocialistický spolek EU schovaný za demokratické a ekologické hodnoty :-!
Dnešní Eourojuz je věrná kopie stalinistického SSSR z let 1925-1950, co se týče utopistických e😜erimentů a nesmyslů jak měnit přírodu a společnost ještě můžeme počítat i chruščovovu éru 50-60. let
Jak sem psal včera - co je proti jejich ideologii označíme jako hoax, zpátečníky a bloudy, problémy bagatelizujeme, vědu stavíme na vrchol piedestalu, to že věda zachraní socialismus a technický pokrok bude tahonem, to už jeli od Chruščova v sssr , odpůrce dehonestovat, vymýt lidem kebule, rozsít strach o konci světa, utopistické, nereálné projekty na změny fungování přírody nebo na změny v chování společnosti, ještě přijde to udávání sousedů že nejsou klimaticky neutrální a bude to dokonalá kopie stalinistického SSSR z let 1920-1955
akorát místo rudé, zelená
A ještě možná dojde i na ten hladomor a umrznutí důchodců a sociálně slabých v zimě .
Mičurinci a Lysenkisté maj totiž v Eursojuzu zdatné nástupce, co jdou neochvějně v jejich stopách otpistického budování socialistického světa a snahy změnit radikálním způsobem společnost a její myšlení.
Jak sem psal včera - co je proti jejich ideologii označíme jako hoax, zpátečníky a bloudy, problémy bagatelizujeme, vědu stavíme na vrchol piedestalu, to že věda zachraní socialismus a technický pokrok bude tahonem, to už jeli od Chruščova v sssr , odpůrce dehonestovat, vymýt lidem kebule, rozsít strach o konci světa, utopistické, nereálné projekty na změny fungování přírody nebo na změny v chování společnosti, ještě přijde to udávání sousedů že nejsou klimaticky neutrální a bude to dokonalá kopie stalinistického SSSR z let 1920-1955
akorát místo rudé, zelená
A ještě možná dojde i na ten hladomor a umrznutí důchodců a sociálně slabých v zimě .
Mičurinci a Lysenkisté maj totiž v Eursojuzu zdatné nástupce, co jdou neochvějně v jejich stopách otpistického budování socialistického světa a snahy změnit radikálním způsobem společnost a její myšlení.
.....udělejte už konečně něco, ať i u obsáhlých diskuzí je možnost identifikovat kdo na koho reaguje.
Amaterasu
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
To jen tak pro pořádek.
Ale asi chápu, co tím chceš asi říci. Že pokud nemáme tolik elektriky, tak elektromobil zbaští 20kWh z elektrárny, kdežto spalovák elektrárny zatíží jen 10kWh. Ovšem musíš ignorovat tu neefektivitu a ten sajrajt, co ten spalovák produkuje.
Ano jede buď na X elektřiny prohnanou přes rafinérku nebo na 2X elektřiny dodaný přímo do baterky. Co je míň náročné na energii si spočítej sám.
Když chceš de-bile počítat spotřebu výdejního stojanu, tak si nejdřív započítej ztráty, který máš než dostaneš elektřinu k nabíječce. Ztráty v energetický soustavě je něco co vy zelený palice moc nevytahujete, takže mi tady blbečku nešermuj s pár wattama, který ti sežere čerpadlo za minutu čerpání benzínu do nádrže.
https😐/oenergetice.cz/…anzitni-zatizeni
Bohužel, tato cesta prostě neexistuje. Ani současný technologický pokrok nestačí na to, aby EV mobilita se stala masově poptávanou. A tak to je jako obvykle - nedostatek technického pokroku nahradíme přebytkem politické arogance, nadutosti a demence. Zkrátka na co nestačí technologie, to hravě zvládne ideologie :-! :no: :no: :no:
Případně se budou sdílet lana na lampách 😄 😄
Až bude na světě 500 elektrických kontejnerových lodí, 500 000 letadel, 700 000 vrtulníků včetně armádních tak přijd, pokecáme si o ekolgické přepravě a nepotřebě výroby ropy 😄 😄
Zatím nic z toho komerčně nejezdí ani nelétá 😄 😄
SMUUUULAAAA CO
A až začne, těš se na výcbuchy a požáry.
Vodíková lod, ideální cíl pro teroristy. Ohnostroj viditelný na 200 km zaručen 😄 😄
Baterky jsou slabota, ale s vodíkem přijdou ty pravé Bengláské noci. To co bylo doted s požáry v řecku, turecku atd byl jen slabej odvar, to byl slaboučký čajíček 😄
https😐/auto-mania.cz/…t-vjezd-zakazan/
https😐/www.autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/zakaz-vjezdu-elektromobilu-nemecke-podzemni-garaze-se-odhodlaly-ke-kontroverznimu-kroku
https😐/www.auto.cz/…-garazich-138171
Proč sem teda dává už vyvrácený argument? Proč jen dává link a nechce diskutovat?
Asi proto, že i když do diskuze přispívá, diskutovat nechce. Kolik takových jmen tu je...
Jen výkřiky, urážky a to stále dokola. Proč to dělají? Věří tomu? Nebo je to baví? A nebo to snad jsou profesionálové?
Coming Soon !!! 😒] 😒] 😒]
Klidně o tom pojď dikutovat. Nemám problém, dokonce nemusím mít pravdu, ale nějak tu svou myšlenku rozveď.
Stávající cenu silové elektřiny pro soukromníky řídí skoro monopolní ČEZ (z většiny státní podnik) a finální cenu elektřiny zdaleka neovlivňuje cena elektřiny na burze. Stejně tak čr je jedním z nějvetších e😜ortérů elektřiny na světě a to za dlouhodobě nasmlouvané ceny.
Zásadní rozdíl je, že dnes je cena ropy udávána ropným kartelem (v normálním tržním prostředí je kartel trestný).
S myšlenka, že je kartelová dohoda přínosná trhu nesouhlasím. I proto je v normálním tržním prostředí trestná.
Kartelová dohoda v rámci OPEC mě fakt nezajímá. Podstatný je pro mě co vidím na stojanu ne co si OPEC jak upeče. Stejně ten trh neovládají. Jen na něj mají určitý vliv.
Zavírat oči před kartelem?
OPEC má dost zásadní vliv na cenu ropy.
Ano OPEC je mi úplně ukradený, ať se kluci klidně dohadujou. To že nemá zásadní vliv na cenu ropy se ukázalo v naprosté nahotě minulý rok, když přes veškerý snahy o omezování těžby cena ropy zkolabovala pod nulu.
Dnes všechna auta tankují na benzínkách, ale tato představa u EV je milná. Většina EV se bude nabíjet "doma" nízkým nabíjecím proudem. Nabíjení na rychlonabíječkách řeší "pouze" trasy nad dojezd EV. Tedy podíl "tankování" na rychlonabíječkách vůbec nesouhlasí s dnašním stavem tankování ropných paliv.
Vetšina cest je v dojezdové vzdálenosti EV. Průměr je udáván kolem 50km denně, ale relevantní zdroj teď nemám.
Průměrný roční nájezd je 15 000km.
Nelze porovnávat dnešní počet tankujicich aut s počtem aut která budou nabíjet.
Větší část ev bude nabíjet doma. Zbytek u veřejných nabíječek a ta poslední část u rychlo nabíječek.
Dávat jako argument výkon rychlonabijeni krát počet dnes tankujicich aut a argumentovat s tímhle výsledkem je důkaz nepochopení jak funguje ev.
Dojezd ev se dnes pohybuje nad 300km tedy vysoko nad průměrným denním najezdem.
Tranzit tvoří jen malou část osobní dopravy.
Provoz ev je min o polovinu levnější než spalovak a ty tu strašís, že lidi nebudou mít na provoz.
Paradoxní je kde berete tyhle informace. Ev totiž naopak umožňuje svobodu vlastního tankování z fve, můžete ho použít jako vlastní zdroj pro svou domácnost., můžete dokonce nabíjet v nízkém tarifu a spotřebovává pak ve vysokém tarifu, ale to ne.
Radši se necháváte vystrasit jak to bude hrozně a jak jsou ropná paliva úžasná... To už jste zapomněli na cenu benzínu když byla ropa za 110 dolarů?
Už jste zapomněli na všechny ty praktiky benzinek, kdy se zdražuje přes noc, ale pak nemůžou zlevnit protože mají staré zásoby? 😄
Ty účelově lžeš a manipuluješ.
Až se vpynou uhely a JE? ubde evropě chybět 50% vyrobené energie, nahradit to chceš nestabilními OZE
Lžeš lidem, že si doma z panelů na střeše nabijí auto, utáhne jim to všechny přístroje + topení. To je bohapustá lež, nesmysl a manipulace. V zimě to nic nedává, v podmínkách ČR je to v zimě k ničemu, nabiješ si s tím tak founa, pustíš si telku a světlo. Možná ještě ledničku.
elektřina dodávaná ze sítě brutálně zdraží, stejně jako jídla, nájem, služby, bydlení atd
Takže lidi nebudou mít na nic.
Čínan coby majoritní vlastník vzácných kovů a majoritní výrobce komponentů pojede stylem hele dneska je měd za 300, od ledna za 800. CHIP za 10 usd od ledna za 60 usd. rusko, Mongolsko, Jižní amerika se rádi přidaj. Zejména, když budou mít obrovské výpadky peněz v rozpočtech za ropu, uhlí a plyn. Kdo jim to nahradí???
Chceš titan? Od ledna cena vyšší o 5000% nebo si ho sežen jinde, blbý je že nemáš kde. Těšilo nás.
Neboj, dočkáš se, jak pojedou nahoru kobalt, nikl, měd, lithium, hliník, křemík, plasty, chipy, jednotky, infotaimenty, obvody, elektromotry, nabíječky, atd atd
Možná bude mít jenom 600 tun a bude sát 3 miliardy, ale třeba se to povede 😄 😄 😄 😄
Ale to znamená ukázat, že to zvládneme a ne nadávat...
Všechna na základě fiktivních výpočtů a nějakých přitroublých modelací, kolik gigatun CO2 ještě smíme vypustit. Metan nikdo neřeší, to není populární a hlavně to řešit neumí. Hlavní je okrást lidi a udělat z nich žebráky 😄 😄
https😐/www.idnes.cz/…503_automoto_fdv
https😐/www.idnes.cz/…_zahranicni_mama
Hezký co, bolševická zelená svoloč si létaá v tryskáčích a lidem zakazují auta.
Je to snad u nějakého jiného zboží jinak?
To odhaduješ nebo existuje nějaká odborná predikce? Myslím třeba kolik % všech registrovaných osobních automobilů v ČR bude mít, resp. dnes má, možnost "domácího dobíjení" a totéž pouze u všech registrovaných EV. Já tuto skutečnost v těchto diskuzních sporech pokládám za jeden z hlavních aspektů.
Pokud tato data nejsou dostupná, je to jen plkání u piva.
Zase jen žvásty o základní škole, že je lepší nabíjet doma, že dojde ropa, dvě čísla, která nezná nikdo, ani ty a nakonec apokalypticky ukončeno slovy "drsný co?" a pomatené užívání hůlkových písmen.
Křeček v kolotoči. Pořád to samý a pořád vaše nesmyslný odpovědi a argumenty.a kde vezmou mega na elektroauto.
Každýmu nestačí ZOE, někdo potřebuje větší auta.
(A mimochodem - jsou i takové rodinné domy, kde EV nelze nabít.)
Mraky lidí jezdí do práce a auto parakují na ulici nebo někde na pronajatém dvorku od sousedící firmy atd.
Mraky lidí na nové EV auto mít nebude.
Co tam máš dál?
Nakoupí vlády statisíce nových vlaků, busů a trolejbusů, aby v těch dobytčákách mohli svážet otroky s hadrem na xichtě do montoven a kanceláří? Kde na to vezmou, natisknou prachy? Jak dlouho si to tupé ovce nechaj líbit?
A kilowatka bude za 20 a rohlík za 8, to si nám opomněl sdělit vid
https😐/www.seznamzpravy.cz/…a-podrazi-172011#…
Takže si ani žádný Ev kupovat nechtěj.
Takže jim to zakážeme.
Já navrhuju od roku 2030 zakázatvozit datle, fíky, banány, pomeranče, ananas, kafe atd.
Je to neekologický, musí se to vozit přes půl světa.
Źerte chemický polský jabko a kedlubnu a ráno si vařte třeba odvar z bukvic.
Že jste milovníci kafe a exotického ovoce mě nezajímá.
To samý vid. co ty na to eurobolševiku zelený, utopistický? 😄 😄
A proto se 98% aut prodá s motorem vpředu napříč a nejlevnější nápravou co jde..
Veterány a ojetiny vůbec nikdo nekupuje, škoda že se toho rok od roku vozí víc. Soused o tři domy dál má vaterána Mustanga. Známí jich maj několik desítek.
Veteránské srazy praskaj ve švech 😄
😄
Předem děkuji.
A o tom celá diskuze nejen o ev je.
Nadáváte tu na ev, na EU atd. Na základě bulvárních článku a fake news a přitom najít data je tak snadné. Ale ještě snadnější je zřejmé uvěřit vábení krysare.
"Nadáváte tu na ev, na EU atd. Na základě bulvárních článku a fake news a přitom najít data je tak snadné. Ale ještě snadnější je zřejmé uvěřit vábení krysare."
Já nenadávám, najít data je možná snadné pro tebe, tak mi prosím pomoz a sděl mi co mě celou dobu zajímá - kolik z registrovaných EV v ČR má množnost domácího nabíjení.
Proc radši věříš článkům proti ev než odborníkům a automobilkam?
Proč si sám nehledá snodno dostupné informace a místo toho tu píšeš proti ev?
Statistika kolik majitelů ev v ČR má vlastní nabíjení zřejmě volné dostupná není, ale když si ev koupi předpokládám, že ho i nabíjí...
Shrnu, že i přes jistá negativa má EV i pozitiva, ale v této větvi šlo o jedinou věc - současná jakási výhodnost EV se víceméně hlavně projeví s možností domácího nabíjení. Je jasné, že většina současných majitelů to jistě zohlednilo a i má pravděpodobně tu možnost. Chtěl jsem jen poukázat, že takovou možnost každý nemá a chtěl jsem seriózně diskutovat o % aut, které je možné doma nabíjet. Místo diskuze jen vytáčky, nepodložené odhady, útoky ve smyslu, že jsem odpůrce a tp.
Tak nic, stejné, jako Amaterau.
jistě že každej kdo si to koupil, to nabíjí. Ještě kolik lidí si to dobrovolně koupilo v zemích bez dotace. Na příkladu čr vidíš, jak tu krásně Tesla šlape, že jí předčí fosilní pikapy a 3 modely od Dodge 😄 😄
Půlka lidí žije v rd, je to i průměr v EU.
Předpokládám že elektřina je všude zavedena.
Jistě ne každý má možnost nabíjet. Ale zároveň existuje mnoho bydlení mimo rd které nabíjení umožňují.
Takže můj odhad je, že 50% lidi už dnes má možnost nabíjet doma.
Jistě je ještě překrytí vlastníků rd a ekonomických možnosti atd, ale stejně tak je překrytí ekonomický úspěšných lidi kteří jsou potenciální kupci s bytem ve městě a možnosti soukromého parkování.
Již dnes jsou rozjeté projekty na pomalé nabíjení ve městech z Vo a podobně.
A co teď ty? Budeš na to mít jiný názor?
Znovu cítím z tvého příspěvku zbytečný útočný podtón. Ale třeba se pletu.
Existují naštěstí země, kde by takoví lidé skončili v blázinci A hodně dlouho by z nej nevylezli. Tam totiž patří!
Nebo si natáhnou prodlužku z okna na dvorek?
😄 😄 😄
O ropě sme na na základce nic neučili, velmi okrajově na střední v zeměpise a občance, ale tu sme měli jen 2 roky, pak to zrušili 😄
Kecálista to tu bude tvrdit, že se učitl o ropě ve druhý třídě, notabene ještě za komunismu 😄 😄 Už seš s tím trapnej
Praha Brno každý den nejezdí snad nikdo a i to z cestou zpět ev dá.
Tenhle údaj tu už máš spotřeba elektřiny všech vozidel na ev by byla cca5% dnešní spotřeby.
A kdy tu asi bude 6 mil ev?
Je to naprosto jasné, díky naprosto enormnímu zdražení na to nižší a střední vrstva mít nikdy nebude 😄 Zdraží naprosto vše o 100-600% 😄 😄
V ČR máme 6 milionů aut, takže pokud by se nabíjela výhradně se 175 kW, tak se nám nabíjí 6000000/438 = cca 14000 aut. Když výkon zdvojnásobíme na 350 kW, bude to už současně jen 7000 aut a naopak, když půjdeme na půlku (cca 90 kW), bude to 28000 aut. Také poznamenejme, že 6 mil. aut × 3,5 MWh = 21 TWh, takže asi 1,5 Temelína.
Vtip je nicméně v tom, že ty nabíjecí výkony budou různorodé a rozvrství se v čase. Některé budou více než 175 kW, ale těch bude minimum, naopak výrazně větší bude počet těch, kteří budou výrazně pod 175 kW. Ve výsledku je 10000 EV současně připojených EV na 175kW nabíjení nereálná situace. Ta by totiž znamenala, že by všichni 70% lidí lezlo jen na 175kW rychlonabíječky. Jenže někdo to nabije přes noc s 3,7 kW, někdo to nabije u obchoďáku s 11 kW, někdo využije 50 kW,... Lidí, kteří potřebují rychle nabít, taková většina nebude, pokud bude široce dostupné pomalé nabíjení (obzvlášť když se na nabíjení vozu nečeká - parkování u práce, obchodu, domu,...)
Hlavně to nedaj zastaralé trafostanice a staré komunistické hliníkové kabely, slabé jističe a výpadky vedení způsobené bouřkami, vichřicemi, extrémním mrazem atd atd.
Nebo vypadne internet...... a pojebe se elektronika
To bude blbý vid 😄
A největší sranda, kdyby přišla solární (sluneční) bouře. A odešla veškerá elektronika, to bysme se nasmáli vid. Ale smál by se leda ten, co má za barákem les a v garáži UAZ 469 nebo něco v tom stylu
To samý myčka.
Navíc česko národ kutilů, takže ještě k tomu pár borců zapne míchačky, sekačky, brusky, soustruhy, cirkulárky, flexy atd atd
Ty budou mít taky odloženej start? že by to kutil začal řezat ve 4 ráno, ale sakra, to je zas noční klid....tak to asi neklapne no 😄 😄 😄
A víš proč existuje hdo?
Všechno ostatní, co lidi používali jede ve špičkách - ty špičky sou ráno před odjezdem do práce, tak 5-8 a odpoledne pro příjezdu z práce 17-22.
Nikdo nebude měnit svoje zvyky aby šel vrtat, sekat, řezat, brousit ve 2 ráno, to samý praní, mytí nádobí, vaření jídel, žehlení, sušení prádla, holení atd atd
Hafo lidí dělá taky na směny nebo v noci, potřebují odjet třeba ve 3 ráno a nabíjet zrovna v té špičce, když odpoledne ještě cosi zařizují a nabít to daj ve 4 když jdou spát. Takže až jim vypnou produ ve špičce, protože nebude - asi holt nikam nepojedou.
Nejlepší statistika je ta, kterou si sám zfalšuješ 😄
Ale jsi tak trochu atypický vzorek. Mnoha jiným lidem tento tvůj model nestačí. Potřebují i víc, než dvě místa, dojet za den dál, než 50km od domova, sem tam tahat přívěs, pustit se přes Německo třeba 180km/h a pod.
Chtělo by to někdy i poněkud komplexnější pohled.
Co je ted je naprosto IRELEVANTNI!!!!!!
Nahodíš elektrocentrálu a budeš nabíjet baterky?
Ekologie nejvíc 😄 😄
A ceny na čerpačkách dělá 1,50 babišvy biošložky a až 5,50 Kč marže čerpačky na litru.
Když může mít pumpa u nás benzín za 31,60 a Benzina to má za 34,90 - 3,30 na litru a to a naše pumpa na tom má minimálně korunu, jinak by nepřežila ani s velkou výtočí.
Takže suma sumárum 4,30 na litránku vid. Slušné ne.
Zbytek jsou dph a spotřební dan, a vlastní cena benzínu + doprava je tak cca 12 kč
U plynu je to ještě víc, u nás 12, benzína 16,20, rozdíl 4,20 opět s korunovou marží je to marže benziny 5,20 na litru. Vyríbní cena plynu s distribucí cca 5 kč 😄
Jen pro připomenutí - i při 100% přechodu dopravy na ele nebude její spotřeba vyšší než 10% současné celkové spotřeby v ČR.
Druhá věc je, že EV jdou naproti výrobě elektřiny z OZE a to možností akumulace.
Na tuto akumulaci se přeci vyhrazuje pár procent baterky. Třeba základ na 90 %, když je potřeba energie, vybije se to maximálně na 80 %, ale níž už ne, když je potřeba akumulovat, tak se to nabije na 100 % a podobně. Argument s tím, že přijdeš k vybitému EV kvůli výpadku solárů je... nereálný. Takhle to nefunguje.
Ale elektromobil jako takový může být právě tím rozmělněním spotřeby a schopností vyhradit část baterky jako buffer řešením pro stabilizaci sítě a ne naopak. Pokud si ale někdo myslí, že 100% energie pokryjeme ze sluníčka... tak potěš koště. To by byla pěkně drahá a neekologická sranda.
1) Jaderná elektrárna, at už klasická nebo malá, plovoucí, stacionární s malými modulárními reaktory (typ Akademik Lomonosov)
2) Paroplyn
3) Uhelná elektrárna
Nic jiného smysluplného a stabilního NEEXISTUJE!!!!!
Jenže všechny tři tyto stabilní zdroje jsou pro utopistické eurobolševiky FUJ.
Prostě energetik Hamunna, co dodat. O technice nemá ponětí, stejně jako tu kdysi blábol o Lotusu 😄
Nastavení kdy a kam pojedeš a jak na tom má být baterie je otázkou "jednoduchého" SW.
Samozřejmě se nejspíš zavedou i dynamické tarifi na elektřinu, takže bude možnost i vydělávat prodejem určité kapacity baterie pro síťovou akumulaci. Tomu všemu EV otevírají dveře.
Prosím nech si poznámky na téma "strana a vláda" třeba na čas až probereme technické otázky. Podle tvých příspěvků myslím, že o technologii EV a vývoji nemáš uplný přehled. A právě té neznalosti připisuju to, že mnoho populistů využívá EV jako bič na EU. Je to celkem jasně vidět na tom kdo zbrojí proti EV.
EU nechala emisní povolenky volnému trhu. ČR na tom i v minulosti dost vydělala.
Vývoj SMR právě moc neběží, daleko větší boom je fve, tam se očekává e😜onenciální růst.
PS. Paradoxní je, že odpůrci unie kritizují EU za to že něco nařizuje, ale navrhuji pro řešený problém ještě striktnejsi pravidla.
A když už jsme u toho. Věříš tomu že ty máš lepší informace a znalost celkové problematiky na to aby jsi navrhl lepší řešení než lidé co se tím zabývaji?
Co ale vím je, že ČEZ a ČR je jeden z největších e😜ortérů elektřiny už dlouhou dobu. Prodáváme svoje životní prostředí a peníze z toho nejdou zpátky do energetiky.
A když se eu dohodne, že idea nekonečného pálení uhlí není asi cesta do budoucnost, a o tom snad není sporu, začne v ČR informační smršť proti EU.
Smutné je, že na to jak je vidět tady slyší dost lidí.
Možná bych to přirovnal k tomu, že bydlet v nezatepleném paneláku bez pořádných oken a v podnájmu není úplně dobře. Lepší je nízkoenergetický pasivní dům s tepelným čerpadlem, fv elektrárnou a vlastní studnou. Ale není dost dobře možné do takových domů celou republiku přestěhovat, ani když to přikáže Brusel.
Nikdo to nedělal, jen blábolii, plkali a ratifikovali protokoly. A pak chtěj vypínat něco, za co nemaj náhradu.
Spolek utopistických šašků a imbecilů
Paroplyn za za těch 9 nikdy nestihne postavit, OZE nejsou náhrada, v zimě to nic nedává a neutáhne to topení domů, už vůbec ne teplárny a úložiště sou k ničemu, akumulovat proud vyrobený v létě a použít to v zime to ještě několik desítek let nedokáže.
A vodík je ještě větší utopie jak paroplyn, to ne nepostaví ani za 20 let.
Takže v roce 2030 nám chybí 40% současně vyrobené elektřiny a 80% současně vyráběného tepla a teplé vody.
tolik realita, utopistický nemarxisto 😄
Nelze stavět neamysly tak, aby to platili obyčejní lidé na ceně elektřiny a tepla.
Zejména k faktu, že to potřebuje opravit tak 50 000 km silnic, potřeba postavit tak 50 domů pro seniory, opravit a zmodernizovat 100 nemocnic vč. psychiatrických a detenčních a speciálních ústavů, zaplatit pečovatelky, ošetřovatelky, učitele, záchranáře aby vůbec měl kdo o přestrálé pečovat a řešit další stovky zásadních problémů
Nepočítaj s tím, že lidi co nemaj co ztratit vyjdou do ulic a spočítaj jim to. Hlavně horké jižanské hlavy a frantíci, ty si nenechaj s*at na hlavu jako stádní ovce v helmustánu nebo pomatení švédi a další národy zoufalců
Celý život každý platí za hodnotu jističe a když teď chce tuto hodnotu jističe (a tím i záruku že tento proud budu moc kdykoliv odebírat) využivat více uživatelů je to problém.
Opravdu objektivní borci, stejně jako manásková loutka, teta Gréééééta.